MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 : Mooiste gitaarsolo's

zoeken in:
Maar was dat dan de slight return? Want die lange bluesversie vind ik een heel stuk minder.

Ik ben in ieder geval content dat Marquee Moon alsnog op 1 staat. Het is echt 1 van de mooiste solo's ooit.

Wat bedoel je met slight return?

Voodoo Chile(Slight Return)....

Tenminste dat dacht ik. Zit net even te kijken en ik zie dat dat nummer eigenlijk Voodoo Child heet. Het is in ieder geval een stuk beter dan Voodoo Chile

Schandalig dat "Stairway To Heaven" niet in deze Top 100 te vinden is.

Huh, ik zie geen Pink Floyd op 1? Goh, slechte lijst.

De lijst slaat gewoon nergens op. Ook niet zo gek als een paar mensen 'm vol posten.

Die in Cicatriz ESP van The Mars Volta is ook wel heel gaaf. Die Stairway To Heaven is nou ook weer niet zo geweldig toch? LedZep heeft wel betere nummers gemaakt.

Véél betere nummers, maar dat komt toch ook wel een beetje omdat Stairway helemaal kapotgedraaid is.

afgelopen zondag in de melkweg 2 uur lang bijna alleen maar gitaarsolo's van de guitargod Lukather

haha idd !

moviefreak#1
guitargod
Dat je die man goed vind oké maar luister eens een keer naar een solo van Jimi Hendrix of van David Gilmour. No way in hell dat Lukather dat naspeelt.

zoals Freedom bijvoorbeeld ?

anyway Lukather kan die nummers van hem juist heeeel goed naspelen, hij tourde in het verleden niet voor niks the Hendrix files en afgelopen zondag speelde hij ook een Hendrix nummer, nee Lukather staat bekend om het feit dat ie alle muziekstijlen kan spelen en dus ook Hendrix nummers naspelen .
trouwens zelfs die gasten van Dream Theater zeggen dat over hem/ Toto.
nee Lukather hoort bij de beste gitaristen ter wereld net als Hendrix, en het is gewoon belachelijk dat je deze man zo diep onderwaardeerd !
ik kan daar egwoon niet bijkomen, zeker niet net na een concert van die gast, waar iedereen die er egweest is van onder de indruk was, en ik ga natuurlijk niet dit zeggen na 1 concert van hem, ik ken alles van hem en Toto en een hoop solo's die hij voor andere artiesten deed.
die man is gewoon briljant, en ik weet gewoon voor 200% zeker dat als je bij bv dat concert van zondag was geweest je er precies hetzelfde over zou denken, o man ik zou er een jaarsalaris om wedden ! I just know it.
in principe moet het me gewoon geen flikker intereseren wat je denkt over Lukather, maar toch boeit het mij ! misschien omdat ik gewoon zo ontzettend zeker ben dat je hem ook bij de beste vind horen !

Toevallig net vanmiddag Freedom gehoord, bijzonder sterk nummer idd. Is dat Paul Rodgers die zingt?

bedoel je die van Lukather ?
in dat geval zingt hij het zelf.

TOTO schreef:

bedoel je die van Lukather ?
in dat geval zingt hij het zelf.

Je hebt gelijk, de backing vocals zijn van Rodgers zie ik nu

Jimmi Hendrix staat maar een paar keer in deze lijst, ook al zo ongeloofwardig

Niet echt zo' n goede lijst: waar is "Stairway to heaven", Sultans of swing van Dire Straits, en New Year's day van U2

En waar is in memoriam van hammerfall? Is echt goed.

Queen staat er bijna niet in! Schandalig. Ik denk dat Brian May een echte interessante gitarist is die pas echt mooie solo's heeft gespeeld: solo's die niet gewoon als opvulling dienen maar solo's vol melodieën. Ik denk dat de prachtige gitaarintermezzo's op "Bohemian Rapsody" ook wel echt hoog in deze lijst moeten staan.

wavanbuuren
Eigenlijk had dit issue gewoon geboycot moeten worden nadat onze TOTO vrienden de boel meenden te moeten verpesten, maar dat volledig terzijde. Iki vind zelf trouwens dat Never be Clever van Herman Brood niet had mogen ontbreken.....

Waar is Firth of Fifth?!?!?!?!

Wat dachten jullie van de solo van Time-Pink Floyd.
Of van Stairway to heaven zoals iemand al terecht vermeldde.

Dit systeem werkt niet,als ik snel was geweest had ik de solo van "De Samsonrock" op 1 gezet

Ik stel voor een nieuwe lijst maar een persoon mag maar 1 nummer in de lijst zetten. Dit om te voorkomen dat er 1 iemand 20 TOTO-Songs erin zet.

nicolas
De samsonrock! hilarisch!

man, hou toch je kop met je Toto, ken je eigenlijk IETS anders? Als je al die Toto-songs weghaalt, kom je aan een top 20 of zo... Wat een absolute ongeloofwaardige lijst zonder Comfortably numb, zonder stairway to heaven en we zwijgen nog over de rest, zoek gewoon "100 greatest guitar solos" op google en je komt een iets betere tegen. Dit kan niet, hoor anyway, zoiets is voor iedereen anders hé...

LocoHermano
Funkadelic - Maggot Brain
KISS - Strange Ways
heel veel Zappa solo's

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Gitaarsolo top 100:

Hier is eens zo'n top in het water gevallen door die Totonummers, jammer.

Dat was wel al eventjes geleden dus laten we een nieuwe beginnen.

100. Rolling Stones - Hony Tonk Woman

Zal zelf maar verder doen =)

99. Ozzy Osbourne - No More Tears

98. Pink Floyd - Marooned (staan ze er in ieder geval in)

Dave'
97. Chicago - "25 or 6 to 4" (Terry Kath)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.