Muziek / Toplijsten en favorieten / Donna's top 2000
zoeken in:
0
Lost Highway
geplaatst: 24 oktober 2007, 11:34 uur
Voor sommigen een muziekfeest, voor anderen een clichématige nachtmerrie; ook dit jaar is het bij ons Belgen 'Donna's top 2000'.
Dit jaar geen top 2000 tijdens de gebruikelijke eindejaarsweek, wel tijdens de tweede week van december.
Als al onze MM-leden hun stem uitbrengen is er dus kans dat er voor één keer ook eens goede muziek op Radio Donna komt.
In tegenstelling tot de Radio 2 top 2000 heeft hier elke stem wel degelijk zin, aangezien er 'slechts' enkele tienduizenden stemmers zijn, wat in vergelijking met de Radio 2 top 2000 toch zeer weinig is.
Wie stemt vult zijn drie favoriete nummers in, twee keuzeplaten die niet in de lijst voorkomen + één kraakplaat.
Tijdens de week van de top 2000 kan je op de site van Donna de lijst volgen, met facts over het desbetreffende nummer.
Uiteraard zou het ook fijn zijn als de stemmers hun keuzes hier posten in dit topic.
Stemmen kan via www.donna.be, bovenaan zie je meteen het logo van de top 2000 verschijnen en dan moet men slechts doorklikken.
Dit jaar geen top 2000 tijdens de gebruikelijke eindejaarsweek, wel tijdens de tweede week van december.
Als al onze MM-leden hun stem uitbrengen is er dus kans dat er voor één keer ook eens goede muziek op Radio Donna komt.

In tegenstelling tot de Radio 2 top 2000 heeft hier elke stem wel degelijk zin, aangezien er 'slechts' enkele tienduizenden stemmers zijn, wat in vergelijking met de Radio 2 top 2000 toch zeer weinig is.
Wie stemt vult zijn drie favoriete nummers in, twee keuzeplaten die niet in de lijst voorkomen + één kraakplaat.
Tijdens de week van de top 2000 kan je op de site van Donna de lijst volgen, met facts over het desbetreffende nummer.
Uiteraard zou het ook fijn zijn als de stemmers hun keuzes hier posten in dit topic.

Stemmen kan via www.donna.be, bovenaan zie je meteen het logo van de top 2000 verschijnen en dan moet men slechts doorklikken.
0
geplaatst: 24 oktober 2007, 11:37 uur
Gelukkig mogen Nederlanders ook stemmen. Mijn favoriete liedje stond bovendien gewoon in de lijst...
1. Noir Désir - Le Vent Nous Portera
2. Crowded House - Four Seasons in One Day
3. Prefab Sprout - When Love Breaks Down
Verder:
The Waterboys - Red Army Blues
16 Horsepower - Black Soul Choir
Kraakplaat (hoge bomen...
)
Deep Purple - Child in Time
1. Noir Désir - Le Vent Nous Portera
2. Crowded House - Four Seasons in One Day
3. Prefab Sprout - When Love Breaks Down
Verder:
The Waterboys - Red Army Blues
16 Horsepower - Black Soul Choir
Kraakplaat (hoge bomen...
)Deep Purple - Child in Time
0
geplaatst: 24 oktober 2007, 11:58 uur
Weinig gevonden in de lijst dat echt in mijn top thuishoort. Niet te lang over nagedacht en dan de volgende nummers gekozen:
1 Radiohead - street spirit
2 Dire Straits - sultans of swing (kon spijtig genoeg geen live versie kiezen)
3 REM - Everybody Hurts
verder
The Afghan Whigs - Debonair
Radiohead - How to Disappear Completely
Kraakplaat: met stip:
Bryan Adams - Summer of '69
1 Radiohead - street spirit
2 Dire Straits - sultans of swing (kon spijtig genoeg geen live versie kiezen)
3 REM - Everybody Hurts
verder
The Afghan Whigs - Debonair
Radiohead - How to Disappear Completely
Kraakplaat: met stip:
Bryan Adams - Summer of '69
0
geplaatst: 24 oktober 2007, 16:04 uur
1. Radiohead- Street Spirit (Fade Out)
2. Deep Purple- Child in Time
3. Jeff Buckley- Hallelujah
Verder:
Pearl Jam- Black
Soundgarden- Black Hole Sun
Kraakplaat (teveel keuze):
Robbie Williams- Let Me Entertain You
2. Deep Purple- Child in Time
3. Jeff Buckley- Hallelujah
Verder:
Pearl Jam- Black
Soundgarden- Black Hole Sun
Kraakplaat (teveel keuze):
Robbie Williams- Let Me Entertain You

0
yoeridedeygere
geplaatst: 24 oktober 2007, 18:24 uur
Smiths - How Soon Is Now
Smiths - Girlfriend In A Coma
The Doors - The End
Verder:
The Smiths - I Know It's Over
Velvet Underground - Heroin
Kraakplaat:
Rihanna - Unfaithfull
je ziet welke groep ik een beetje hoger wil duwen
Smiths - Girlfriend In A Coma
The Doors - The End
Verder:
The Smiths - I Know It's Over
Velvet Underground - Heroin
Kraakplaat:
Rihanna - Unfaithfull
je ziet welke groep ik een beetje hoger wil duwen

0
geplaatst: 24 oktober 2007, 21:00 uur
HOE ? waarom niet op oudejaarsavond?
Stond men radio dag en nacht aan. van nr 2006 tot nr 1.
Waarom maar 3 nummers en geen 5 ?
Beter is de tijdloze top100 van StuBru, kun je alle nummers kiezen.(zelf opgeven). Hier moet je kiezen uit een lijst.
Stond men radio dag en nacht aan. van nr 2006 tot nr 1.
Waarom maar 3 nummers en geen 5 ?
Beter is de tijdloze top100 van StuBru, kun je alle nummers kiezen.(zelf opgeven). Hier moet je kiezen uit een lijst.
0
Lost Highway
geplaatst: 28 oktober 2007, 21:08 uur
Wat een enthousiasme...
Mijn lijstje:
The Verve - The drugs don't work
Joy Division - Love will tear us apart
The Smiths - How soon is now?
Verder :
Echo & the bunnymen - The Killing Moon
This Mortal Coil - Song to the siren
Mijn lijstje:
The Verve - The drugs don't work
Joy Division - Love will tear us apart
The Smiths - How soon is now?
Verder :
Echo & the bunnymen - The Killing Moon
This Mortal Coil - Song to the siren
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 23:46 uur
Kunnen we niet voor de StuBru lijst stemmen ofzo? Ik krijg het gevoel dat Donna amper beter is dan het bedroevend niveau van de nederlandse radio..
0
Lost Highway
geplaatst: 13 november 2007, 17:18 uur
Die Stubru lijst komt er ook wel denk ik, en nee Donna is amper beter (lees slechter) dan het bedroevend niveau van de Nederlandse radio.
MAAR als ik zie hoe jullie allemaal als gekken achter die andere top 2000 lopen, een lijst die dan nog vooraf bepaald is...
De Donnalijst mag dan niet veel voorstellen, wat in hun keuzelijst staat maakt effectief kans om in de top 2000 te belanden.
MAAR als ik zie hoe jullie allemaal als gekken achter die andere top 2000 lopen, een lijst die dan nog vooraf bepaald is...

De Donnalijst mag dan niet veel voorstellen, wat in hun keuzelijst staat maakt effectief kans om in de top 2000 te belanden.
0
geplaatst: 13 november 2007, 19:31 uur
Dat is zo ongeveer de enige motivatie die ik heb om op de donna-lijst te stemmen. Ik denk dat een paar 100 MuMe mensen wel een verschil kunnen maken in de lagere regionen in deze lijst.
En sowiso is de stubru lijst 100000000keer beter.
En sowiso is de stubru lijst 100000000keer beter.
0
Feeder
geplaatst: 14 december 2007, 16:28 uur
Als dEUS niet op 1 staat ga ik tot 1 januari geen kleren meer dragen 

0
geplaatst: 14 december 2007, 16:30 uur
Tokio Hotel, Mika en Stan van Samang moeten nog komen en ze zitten aan 24. Wat een ramp die lijst.
Supporteren voor Eagles, Dire Straits, Led Zeppelin en DEEP PURPLE!!
0
geplaatst: 14 december 2007, 17:10 uur
Zijn ze nu al bijna aan het einde? Wel snel, de voorgaande jaren was dat steevast 31 december 

0
Lost Highway
geplaatst: 14 december 2007, 17:25 uur
Wibren schreef:
Tokio Hotel, Mika en Stan van Samang moeten nog komen en ze zitten aan 24. Wat een ramp die lijst.
Haha inderdaad zeg, en dan klagen jullie over de Nederlandse top 2000.
Hoe moeilijk is het eigenlijk om van nationaliteit te veranderen?

0
Lost Highway
geplaatst: 14 december 2007, 17:42 uur
Arno schreef:
Zijn ze nu al bijna aan het einde? Wel snel, de voorgaande jaren was dat steevast 31 december

Dit jaar valt hij twee weken vroeger, omdat ook het Belgische Radio 2 een top 1000 organiseert, waar je nog steeds kan op stemmen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat een slechtere lijst wordt dan deze, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 14 december 2007, 19:21 uur
Top zoveel of zoveel, het is van een zender die me gewoon vierkant gestolen kan worden omdat hun HUISSTIJL me geen kloten aanstaat, héél het jaar door hun muziek me puisten bezorgt en waar ik in geen lichtjaren nog heb naar willen luisteren... voilà, dat ze hun top zoveel steken waar het licht niet schijnt...
PS. Mensen die bij Blokken bij Ben Crabbé meespelen worden ermee gestraft, die moeten dan naar Donna gaan luisteren, màn toch, dat doe je zelfs je vijand niet aan!

PS. Mensen die bij Blokken bij Ben Crabbé meespelen worden ermee gestraft, die moeten dan naar Donna gaan luisteren, màn toch, dat doe je zelfs je vijand niet aan!

0
geplaatst: 14 december 2007, 19:24 uur
Bohemian Rhapsody staat trouwens voor het eerst niet meer op 1. Nieuwe nummer 1: Summer of '69...
0
geplaatst: 14 december 2007, 19:26 uur
Ik heb mij een hele dag blijven luisteren naar deze top 2000, maar tegelijkertijd ook een hele dag lang liggen ergeren. Tokio Hotel, Stan van Samang, 3 maal Mika in de top 100, om dan bovendien nog te eindigen met die achterlijke Bryan Adams op nummer 1.
Ik moet hier even mijn frustraties kwijt: ik ben helemaal niet tegen mainstream, integendeel het merendeel van mijn muzieksmaak is ook erg mainstream, maar ik vind dat er een heel aantal mensen zo kortzichtig stemmen op dit soort lijstjes.
Als je kijkt naar die top 100, er zijn maar liefst 21 nieuwkomers uit 2007. Ik weet ook wel dat er veel kinderen op zo'n top stemmen, maar dan nog. Men zou heel wat kritischer mogen zijn, want dit vind ik ronduit beschamend!
Ik moet hier even mijn frustraties kwijt: ik ben helemaal niet tegen mainstream, integendeel het merendeel van mijn muzieksmaak is ook erg mainstream, maar ik vind dat er een heel aantal mensen zo kortzichtig stemmen op dit soort lijstjes.
Als je kijkt naar die top 100, er zijn maar liefst 21 nieuwkomers uit 2007. Ik weet ook wel dat er veel kinderen op zo'n top stemmen, maar dan nog. Men zou heel wat kritischer mogen zijn, want dit vind ik ronduit beschamend!
0
geplaatst: 14 december 2007, 20:00 uur
Als het zo erg is, waarom verdoe je dan je tijd eraan door naar zo'n lijst te gaan luisteren? Ik zet liever zelf een paar plaatjes op. 

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 14 december 2007, 20:04 uur
herman schreef:
Als het zo erg is, waarom verdoe je dan je tijd eraan door naar zo'n lijst te gaan luisteren? Ik zet liever zelf een paar plaatjes op.

Groot gelijk, als ik de naam Donna nog maar hoor, weet ik zowiezo hoe laat het is (tijd om heel vlug weg te lopen, haha!)

0
Lost Highway
geplaatst: 14 december 2007, 20:27 uur
Ik kan je wel volgen EVANSHEWSON, Donna is een puur baggerzender ( de ergste van allemaal ), maar de top 2000 is een jaarlijkse traditie.
De voorgaande jaren viel ie telkens mee, maar dit jaar is het een nooit eerder gezien fiasco (21 nummers uit 2007 in de top 100, kunnen die presentatoren zich nog serieus houden?)
En dan word je nog op de vingers getikt als je spreekt over de kortzichtige en domme massa.
Het is een neerwaardse trend die ik al langer zie, ook op deze site, men wordt minder kritisch en men durft de grootste shit al als waardige muziek bestempelen. Ik wil hier niet terug oude koeien uit de gracht halen of de hele Britneydiscussie herhalen maar de muzieksmaak van de gemiddelde Vlaming is bedroevend aan het worden.
Als je ziet wat bij ons de populairste artiesten zijn : Clouseau, Milk Inc en Natalia vullen als eersten het Sportpaleis en Rihanna en Frans Bauer staan wekenlang bovenaan de hitlijst, tja dan mag het je niet verwonderen dat de top 2000 allertijden gedomineerd wordt door dezelfde bagger.
@EVANSHEWSON : Misschien wordt de Radio 2 top 1000 meer iets voor jou, hoewel het niveau van Radio 2 niet veel beter is dan dat van Donna.
Hopelijk is men niet te conservatief en stemmen niet alleen Luc Steeno fans, de keuzelijst vind ik eigenlijk niet slecht.
Misschien zullen er wel oude walsjes in de top 1000 staan, van ondingen als Tokio Hotel en Rihanna zullen we denk ik wel bespaard blijven.
De voorgaande jaren viel ie telkens mee, maar dit jaar is het een nooit eerder gezien fiasco (21 nummers uit 2007 in de top 100, kunnen die presentatoren zich nog serieus houden?)
En dan word je nog op de vingers getikt als je spreekt over de kortzichtige en domme massa.

Het is een neerwaardse trend die ik al langer zie, ook op deze site, men wordt minder kritisch en men durft de grootste shit al als waardige muziek bestempelen. Ik wil hier niet terug oude koeien uit de gracht halen of de hele Britneydiscussie herhalen maar de muzieksmaak van de gemiddelde Vlaming is bedroevend aan het worden.
Als je ziet wat bij ons de populairste artiesten zijn : Clouseau, Milk Inc en Natalia vullen als eersten het Sportpaleis en Rihanna en Frans Bauer staan wekenlang bovenaan de hitlijst, tja dan mag het je niet verwonderen dat de top 2000 allertijden gedomineerd wordt door dezelfde bagger.
@EVANSHEWSON : Misschien wordt de Radio 2 top 1000 meer iets voor jou, hoewel het niveau van Radio 2 niet veel beter is dan dat van Donna.
Hopelijk is men niet te conservatief en stemmen niet alleen Luc Steeno fans, de keuzelijst vind ik eigenlijk niet slecht.
Misschien zullen er wel oude walsjes in de top 1000 staan, van ondingen als Tokio Hotel en Rihanna zullen we denk ik wel bespaard blijven.
0
geplaatst: 14 december 2007, 20:36 uur
herman schreef:

Dit is de enige dag van het jaar dat ik naar donna luister, en omdat het een allertijden lijst is. Ik ben zowieso geïnterresseerd in lijstjes en toen ik jonger was vond ik de lijst wel ok. Maar het is zoals lost highway ook aangeeft bedroevend hoe weinig kritisch mensen zijn tegenwoordig. ik vind dat een zender als donna hier lessen uit moet trekken.
Ook bij de presentatoren stel ik mij vragen, op een bepaald moment zegt de presentator van ja de fixkes volgens mij staan die er volgend jaar niet meer in, want het is niet zo'n hype als bijvoorbeeld Tokio Hotel.
De presentator heeft dan duidelijk niet begrepen wat een hype is. Hij zou net andersom moeten zeggen, als de fixkes (volgens hem dan) geen hype zijn, zouden ze er volgend jaar nog wel kunnen instaan in tegenstelling tot Tokio hotel.
Mja het wordt op alle fronten triester die top 2000
0
Lost Highway
geplaatst: 14 december 2007, 20:41 uur
Wat je zegt van die presentatoren klopt ook, vroeger had je nog Evert, die presenteerde goed én hij was kritisch.
Hij vond het altijd jammer als The Beatles daalden en was zeer kritisch voor nieuwe nummers.
Hij vond het altijd jammer als The Beatles daalden en was zeer kritisch voor nieuwe nummers.
0
geplaatst: 14 december 2007, 23:39 uur
Heeft het niet gewoon te maken met ouder worden? Toen ik 14/15 was vond ik de Top 100 Allertijden ook nog interessant. Ik kan me herinneren dat ik echt diep onder de indruk was Sweet Child O'Mine, omdat ie in de top 5 stond destijds. Eventjes was ik GNR-fan. Nu had die lijst wel de regel dat een plaat minstens een jaar oud moet zijn, wat een goede filter is voor hypes (alhoewel hypes soms ook terecht kunnen zijn). Op een gegeven moment ontwikkel je gewoon een eigen smaak en ga je niet meer de hele dag radio zitten luisteren, in afwachting op die paar nummertjes die je hart nog sneller doen kloppen.
Wat Britney betreft: ik beoordeel gewoon de muziek en kijk niet naar achterliggende motieven. Haar eerste albums vind ik rotzooi, haar laatste best goed. Ik hoor liever een goede retecommerciele popplaat dan een zwakke rockplaat van een zogenaamd alternatief bandje, ook al hebben die tot zwetens toe staan ploeteren en zwoegen in hun studio.
De top 2000 laat ik overigens ook aan me voorbij gaan, al zal ik er met de kerstdagen (als het dan al wordt uitgezonden) wel meekrijgen als ik op familiebezoek ga.

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 15 december 2007, 09:54 uur
@LostHighway : Tja, die Radio 2 top zoveel, het kan misschien niet zo flagrant slecht zijn als die van Donna, maar ik ga er ook niet naar luisteren omdat op die zender toch ook vaak de MELIGHEID troef is, en ik me ongetwijfeld ga doodergeren aan teveel wansmaak.
Aan de Oor album-toplijst heb ik me ook al geërgerd, dat heeft ook met mijn leeftijd te maken, voor mij moeten er gewoon méér tijdloze platen in van goede singer-songwriters en veel minder gitaarpokkeherrie, zoals ik dat dan noem.
Met ouder worden pik je nieuwe trends blijkbaar niet meer op, ik sta nog voor weinig muziek van jonge springerige bandjes open, ik merk dat al een paar jaar, het zal wel degelijk met ouder worden te maken hebben, ik volg ook liever wat de degelijke oudjes nog uitvreten, dus ik blijf dus wel allert voor een nieuwe Springsteen, Neil Young, McCartney, Eagles etc. dan dat ik nog moeite doe om nieuwe namen als Arctic Monkeys te ontdekken.
Als ik dat toevallig op de radio eens zou horen, en het klinkt leuk, dan zou ik het misschien toch nog ontdekken, maar het probleem is dat zenders waar ik al eens naar luister (Vlaamse Radio één) dat niet draaien, en dus ken ik dat niet, het zij zo.
Trouwens, ik luister minder en minder naar radio, ze zenden allemaal uit volgens "formats", welke muziek kàn hier, welke niet, ze zenden ook allemaal heel de dag vaak dezelfde nummers uit en dus luister ik veel vaker naar mijn favoriete ceedees.
Neen, ik ga geen top zoveels beluisteren, mijn ergernis zou veel te groot worden.
En trouwens van Queen staat Bohemian Rhapsody altijd bovenaan, terwijl Killer Queen en Now I'm Here bijvoorbeeld stukken sterkere singles waren, maar geen mens wil dat horen...
En da's maar één voorbeeld, het zegt genoeg, zeker ?
Aan de Oor album-toplijst heb ik me ook al geërgerd, dat heeft ook met mijn leeftijd te maken, voor mij moeten er gewoon méér tijdloze platen in van goede singer-songwriters en veel minder gitaarpokkeherrie, zoals ik dat dan noem.
Met ouder worden pik je nieuwe trends blijkbaar niet meer op, ik sta nog voor weinig muziek van jonge springerige bandjes open, ik merk dat al een paar jaar, het zal wel degelijk met ouder worden te maken hebben, ik volg ook liever wat de degelijke oudjes nog uitvreten, dus ik blijf dus wel allert voor een nieuwe Springsteen, Neil Young, McCartney, Eagles etc. dan dat ik nog moeite doe om nieuwe namen als Arctic Monkeys te ontdekken.
Als ik dat toevallig op de radio eens zou horen, en het klinkt leuk, dan zou ik het misschien toch nog ontdekken, maar het probleem is dat zenders waar ik al eens naar luister (Vlaamse Radio één) dat niet draaien, en dus ken ik dat niet, het zij zo.
Trouwens, ik luister minder en minder naar radio, ze zenden allemaal uit volgens "formats", welke muziek kàn hier, welke niet, ze zenden ook allemaal heel de dag vaak dezelfde nummers uit en dus luister ik veel vaker naar mijn favoriete ceedees.
Neen, ik ga geen top zoveels beluisteren, mijn ergernis zou veel te groot worden.
En trouwens van Queen staat Bohemian Rhapsody altijd bovenaan, terwijl Killer Queen en Now I'm Here bijvoorbeeld stukken sterkere singles waren, maar geen mens wil dat horen...
En da's maar één voorbeeld, het zegt genoeg, zeker ?

0
geplaatst: 15 december 2007, 11:01 uur
Hier even de volledige lijst van de laatste 100. Kijkt en huivert 
100 132 LET ME ENTERTAIN YOU 1998 ROBBIE WILLIAMS
99 72 ANOTHER BRICK IN THE WALL 1980 PINK FLOYD
98 70 LOST 2005 ANOUK
97 151 DON'T SPEAK 1997 NO DOUBT
96 128 THEY STOOD UP FOR LOVE 2000 LIVE
95 ROOD 2006 MARCO BORSATO
94 86 FOREVER YOUNG 1984 ALPHAVILLE
93 155 LIKE THE WAY I DO 1989 MELISSA ETHERIDGE
92 VONKEN EN VUUR 2006 CLOUSEAU
91 93 PRIDE (IN THE NAME OF LOVE) 1984 U2
90 77 SMOKE ON THE WATER 1973 DEEP PURPLE
89 95 LIKE A PRAYER 1989 MADONNA
88 288 PERFECT DAY 1972 LOU REED
87 78 DANCING IN THE DARK 1985 BRUCE SPRINGSTEEN
86 81 IRONIC 1996 ALANIS MORISSETTE
85 UMBRELLA 2007 RIHANNA
84 66 I WANT TO BREAK FREE 1984 QUEEN
83 165 SYMPATHY FOR THE DEVIL 1968 ROLLING STONES
82 58 VERTIGO 2004 U2
81 104 THE BEST 1989 TINA TURNER
80 120 RADAR LOVE 1973 GOLDEN EARRING
79 91 FEEL 2002 ROBBIE WILLIAMS
78 61 TOTAL ECLIPSE OF THE HEART 1982 BONNIE TYLER
77 60 THE SCIENTIST 2002 COLDPLAY
76 69 DREADLOCK HOLIDAY 1979 10 CC
75 50 THE FINAL COUNTDOWN 1986 EUROPE
74 84 NARCOTIC 1999 LIQUIDO
73 131 NOTHING COMPARES 2 U 1990 SINEAD O'CONNOR
72 88 ALTIJD HEB IK JE LIEF 1992 CLOUSEAU
71 71 BROTHERS IN ARMS 1985 DIRE STRAITS
70 67 PAINT IT BLACK 1966 ROLLING STONES
69 76 I WANT YOU BACK 2004 NATALIA
68 65 DANCING QUEEN 1976 ABBA
67 90 EVERYBODY HURTS 1993 R.E.M.
66 53 LENA 1985 2 BELGEN
65 42 UNDER THE BRIDGE 1992 RED HOT CHILI PEPPERS
64 63 JEANNY 1986 FALCO
63 57 BILLIE JEAN 1983 MICHAEL JACKSON
62 40 WONDERWALL 1995 OASIS
61 YOU DON'T KNOW 2007 MILOW
60 49 HERE WITHOUT YOU 2004 3 DOORS DOWN
59 48 IMAGINE 1971 JOHN LENNON
58 52 CHANGES 1999 2PAC
57 38 WHOLE LOTTA ROSIE 1978 AC/DC
56 130 RISIN' 2004 NATALIA
55 59 WHEN THE LADY SMILES 1984 GOLDEN EARRING
54 47 POISON 1989 ALICE COOPER
53 80 DON'T YOU (FORGET ABOUT ME) 1985 SIMPLE MINDS
52 24 GIRL 2004 ANOUK
51 35 INSOMNIA 1996 FAITHLESS
50 64 EN DANS 2001 CLOUSEAU
49 43 BELFAST CHILD 1989 SIMPLE MINDS
48 51 THE FIRST, THE LAST, MY EVERYTHING 1975 BARRY WHITE
47 LOVE TODAY 2007 MIKA
46 101 I'VE ONLY BEGUN TO FIGHT 2003 NATALIA
45 46 ANGIE 1973 ROLLING STONES
44 34 A FOREST 1980 CURE
43 33 MICHEL 2000 ANOUK
42 32 BED OF ROSES 1993 BON JOVI
41 10 ONE 1991 U2
40 36 TAKE ON ME 1985 A-HA
39 68 GOD IS A DJ 1998 FAITHLESS
38 37 ZOMBIE 1994 CRANBERRIES
37 55 THE RIVER 1981 BRUCE SPRINGSTEEN
36 45 THUNDERSTRUCK (live) 1990 AC/DC
35 23 BEAUTIFUL DAY 2000 U2
34 28 CREEP 1993 RADIOHEAD
33 30 HEAVEN 1985 BRYAN ADAMS
32 41 LOSING MY RELIGION 1991 R.E.M.
31 29 NOBODY'S WIFE 1997 ANOUK
30 KVRAAGETAAN 2007 FIXKES
29 18 ALWAYS 1994 BON JOVI
28 31 CHASING CARS 2006 SNOW PATROL
27 22 NOBELPRIJS 1996 CLOUSEAU
26 19 SUNDAY BLOODY SUNDAY 1983 U2
25 26 PURPLE RAIN 1984 PRINCE
24 GRACE KELLY 2007 MIKA
23 25 MUSIC 1976 JOHN MILES
22 MONSOON 2007 TOKIO HOTEL
21 17 HOTEL CALIFORNIA 1976 EAGLES
20 21 SULTANS OF SWING 1979 DIRE STRAITS
19 27 DOMINO 1991 CLOUSEAU
18 15 CLOCKS 2003 COLDPLAY
17 16 EVERYTHING I DO, I DO IT FOR YOU 1991 BRYAN ADAMS
16 RELAX, TAKE IT EASY 2006 MIKA
15 20 I DON'T WANT TO MISS A THING 1998 AEROSMITH
14 12 ANGELS 1998 ROBBIE WILLIAMS
13 SCARS 2007 STAN VAN SAMANG
12 14 STAIRWAY TO HEAVEN 1971 LED ZEPPELIN
11 11 NOVEMBER RAIN 1992 GUNS'N'ROSES
10 9 PARADISE BY THE DASHBOARD LIGHT 1979 MEAT LOAF
9 13 IRIS 1999 GOO GOO DOLLS
8 8 SMELLS LIKE TEEN SPIRIT 1991 NIRVANA
7 5 AFSCHEID VAN EEN VRIEND 1993 CLOUSEAU
6 4 CHILD IN TIME 1972 DEEP PURPLE
5 6 WITH OR WITHOUT YOU 1987 U2
4 7 NOTHING ELSE MATTERS (LIVE) 1999 METALLICA feat. SAN FRANCISCO SYMPHONY ORCHESTRA
3 2 MIA 1992 GORKY
2 1 BOHEMIAN RHAPSODY 1976 QUEEN
1 3 SUMMER OF '69 1985 BRYAN ADAMS

100 132 LET ME ENTERTAIN YOU 1998 ROBBIE WILLIAMS
99 72 ANOTHER BRICK IN THE WALL 1980 PINK FLOYD
98 70 LOST 2005 ANOUK
97 151 DON'T SPEAK 1997 NO DOUBT
96 128 THEY STOOD UP FOR LOVE 2000 LIVE
95 ROOD 2006 MARCO BORSATO
94 86 FOREVER YOUNG 1984 ALPHAVILLE
93 155 LIKE THE WAY I DO 1989 MELISSA ETHERIDGE
92 VONKEN EN VUUR 2006 CLOUSEAU
91 93 PRIDE (IN THE NAME OF LOVE) 1984 U2
90 77 SMOKE ON THE WATER 1973 DEEP PURPLE
89 95 LIKE A PRAYER 1989 MADONNA
88 288 PERFECT DAY 1972 LOU REED
87 78 DANCING IN THE DARK 1985 BRUCE SPRINGSTEEN
86 81 IRONIC 1996 ALANIS MORISSETTE
85 UMBRELLA 2007 RIHANNA
84 66 I WANT TO BREAK FREE 1984 QUEEN
83 165 SYMPATHY FOR THE DEVIL 1968 ROLLING STONES
82 58 VERTIGO 2004 U2
81 104 THE BEST 1989 TINA TURNER
80 120 RADAR LOVE 1973 GOLDEN EARRING
79 91 FEEL 2002 ROBBIE WILLIAMS
78 61 TOTAL ECLIPSE OF THE HEART 1982 BONNIE TYLER
77 60 THE SCIENTIST 2002 COLDPLAY
76 69 DREADLOCK HOLIDAY 1979 10 CC
75 50 THE FINAL COUNTDOWN 1986 EUROPE
74 84 NARCOTIC 1999 LIQUIDO
73 131 NOTHING COMPARES 2 U 1990 SINEAD O'CONNOR
72 88 ALTIJD HEB IK JE LIEF 1992 CLOUSEAU
71 71 BROTHERS IN ARMS 1985 DIRE STRAITS
70 67 PAINT IT BLACK 1966 ROLLING STONES
69 76 I WANT YOU BACK 2004 NATALIA
68 65 DANCING QUEEN 1976 ABBA
67 90 EVERYBODY HURTS 1993 R.E.M.
66 53 LENA 1985 2 BELGEN
65 42 UNDER THE BRIDGE 1992 RED HOT CHILI PEPPERS
64 63 JEANNY 1986 FALCO
63 57 BILLIE JEAN 1983 MICHAEL JACKSON
62 40 WONDERWALL 1995 OASIS
61 YOU DON'T KNOW 2007 MILOW
60 49 HERE WITHOUT YOU 2004 3 DOORS DOWN
59 48 IMAGINE 1971 JOHN LENNON
58 52 CHANGES 1999 2PAC
57 38 WHOLE LOTTA ROSIE 1978 AC/DC
56 130 RISIN' 2004 NATALIA
55 59 WHEN THE LADY SMILES 1984 GOLDEN EARRING
54 47 POISON 1989 ALICE COOPER
53 80 DON'T YOU (FORGET ABOUT ME) 1985 SIMPLE MINDS
52 24 GIRL 2004 ANOUK
51 35 INSOMNIA 1996 FAITHLESS
50 64 EN DANS 2001 CLOUSEAU
49 43 BELFAST CHILD 1989 SIMPLE MINDS
48 51 THE FIRST, THE LAST, MY EVERYTHING 1975 BARRY WHITE
47 LOVE TODAY 2007 MIKA
46 101 I'VE ONLY BEGUN TO FIGHT 2003 NATALIA
45 46 ANGIE 1973 ROLLING STONES
44 34 A FOREST 1980 CURE
43 33 MICHEL 2000 ANOUK
42 32 BED OF ROSES 1993 BON JOVI
41 10 ONE 1991 U2
40 36 TAKE ON ME 1985 A-HA
39 68 GOD IS A DJ 1998 FAITHLESS
38 37 ZOMBIE 1994 CRANBERRIES
37 55 THE RIVER 1981 BRUCE SPRINGSTEEN
36 45 THUNDERSTRUCK (live) 1990 AC/DC
35 23 BEAUTIFUL DAY 2000 U2
34 28 CREEP 1993 RADIOHEAD
33 30 HEAVEN 1985 BRYAN ADAMS
32 41 LOSING MY RELIGION 1991 R.E.M.
31 29 NOBODY'S WIFE 1997 ANOUK
30 KVRAAGETAAN 2007 FIXKES
29 18 ALWAYS 1994 BON JOVI
28 31 CHASING CARS 2006 SNOW PATROL
27 22 NOBELPRIJS 1996 CLOUSEAU
26 19 SUNDAY BLOODY SUNDAY 1983 U2
25 26 PURPLE RAIN 1984 PRINCE
24 GRACE KELLY 2007 MIKA
23 25 MUSIC 1976 JOHN MILES
22 MONSOON 2007 TOKIO HOTEL
21 17 HOTEL CALIFORNIA 1976 EAGLES
20 21 SULTANS OF SWING 1979 DIRE STRAITS
19 27 DOMINO 1991 CLOUSEAU
18 15 CLOCKS 2003 COLDPLAY
17 16 EVERYTHING I DO, I DO IT FOR YOU 1991 BRYAN ADAMS
16 RELAX, TAKE IT EASY 2006 MIKA
15 20 I DON'T WANT TO MISS A THING 1998 AEROSMITH
14 12 ANGELS 1998 ROBBIE WILLIAMS
13 SCARS 2007 STAN VAN SAMANG
12 14 STAIRWAY TO HEAVEN 1971 LED ZEPPELIN
11 11 NOVEMBER RAIN 1992 GUNS'N'ROSES
10 9 PARADISE BY THE DASHBOARD LIGHT 1979 MEAT LOAF
9 13 IRIS 1999 GOO GOO DOLLS
8 8 SMELLS LIKE TEEN SPIRIT 1991 NIRVANA
7 5 AFSCHEID VAN EEN VRIEND 1993 CLOUSEAU
6 4 CHILD IN TIME 1972 DEEP PURPLE
5 6 WITH OR WITHOUT YOU 1987 U2
4 7 NOTHING ELSE MATTERS (LIVE) 1999 METALLICA feat. SAN FRANCISCO SYMPHONY ORCHESTRA
3 2 MIA 1992 GORKY
2 1 BOHEMIAN RHAPSODY 1976 QUEEN
1 3 SUMMER OF '69 1985 BRYAN ADAMS
* denotes required fields.