menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Toplijsten van Rateyourmusic.com

zoeken in:
bennerd
Qua subgenres is het inderdaad stukken beter dan MusicMeter. Er lijkt ook iets meer aanbod te zijn, maar qua community lijkt het me hier veel aangenamer. Op RYM zou ik enkel stemmen en een eigen database bijhouden, hier ga ik eerder geneigd zijn berichten en reviews te plaatsen.

Wel benieuwd naar de RYM-vernieuwing.

avatar van esteban
Een vraagje over RYM. Omdat veel, héél veel, nummers in een verkeerd jaar staan en veel nummers ontbreken, probeerde ik wat recht te zetten of toe te voegen. Bij dat toevoegen is volgens mij toch iets fout gelopen.

Jasper Erkens Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Ik voegde de single "Waiting Like a Dog" toe. En ik koos daadwerkelijk de optie "single". Toch verschijnt er geen lijst met singles en staat "Waiting Like a Dog" er niet bij. In de plaats verscheen het bij "The Brighter Story" (Album), wanneer je op het uitklap-pijltje klikt aan de rechterkant. Als je daar op "Waiting Like a Dog" klikt, staat het nochtans gelabeld als "single".

Waiting Like a Dog by Jasper Erkens (Single): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Iemand?

avatar van Salvadore
esteban

Je hebt de single onder een bestaande release ("parent issue") gehangen, bij het album "The brighter story" terwijl het een volledig nieuwe toevoeging (dus zonder parent) had moeten zijn.

Je kunt je toevoeging corrigeren (linksonder op de pagina van jouw toevoeging) en dan bij stap 1.1 primary issue invullen (ipv brighter story). Vermeldt ook de bron waardoor je een correctie maakt (ultratop).

avatar van esteban
Bedankt voor de heldere uitleg, Salvadore. Fixed it. Ik dacht verkeerdelijk dat ik de single moest vast hangen aan het album waarop die te vinden was, vandaar de verwarring. Eens de goedkeuring van de correctie binnen is, ga ik aan de slag met de andere singles.

avatar van Salvadore
esteban schreef:
Bedankt voor de heldere uitleg, Salvadore. Fixed it. Ik dacht verkeerdelijk dat ik de single moest vast hangen aan het album waarop die te vinden was, vandaar de verwarring. Eens de goedkeuring van de correctie binnen is, ga ik aan de slag met de andere singles.
Mooi, het kan wel even duren voordat de correctie is doorgevoerd, daar kun je beter niet op wachten. Bij nieuwe toevoegingen moet het nu meteen goed gaan.

avatar van herman
RYM heeft vandaag een enorme update ondergaan en ook de charts zijn meegenomen. Het is nog meer een goudmijn geworden dan het al was.

avatar van TornadoEF5
Ik vind het een heel goede site maar het heeft voor- en nadelen met misschien een iets toxischere userbase dan hier, met een waf jongere leeftijd dan hier. Ik denk dat je moet weten hoe het gebruikt wordt. Soms voeg ik gebruikers toe met een gelijkaardige smaak als mij en dan krijg je een heel mooie gepersonaliseerde toplijst, net zoals veel persoonlijke lijsten van sommige gebruikers ook absoluut de moeite waard is. Het systeem van subgenres enzovoort vind ik ook heel goed. Ik gebruik RYM meer voor tips op te doen, want hier wordt veel dat ik mooi vind niet altijd gewaardeerd (of staat het niet op de site).

Ik heb een heel mooie gepersonaliseerde toplijst, zal ze direct eens posten.

BrotherJohn
De descriptors zijn een mooie nieuwe functionaliteit op RYM. Leuke bezigheid voor de geest die toch alles in hokjes wil stoppen. Het geeft naast de genre- en stijlaanduidingen een goed beeld bij albums die je nog niet kent.

avatar van TornadoEF5
BrotherJohn schreef:
De descriptors zijn een mooie nieuwe functionaliteit op RYM. Leuke bezigheid voor de geest die toch alles in hokjes wil stoppen. Het geeft naast de genre- en stijlaanduidingen een goed beeld bij albums die je nog niet kent.


Bij mij staat er quasi overal: "dark", "ethereal", "cold", "hypnotic", "melancholic", "surreal", "mysterious", "abstract", "atmospheric", "psychedelic", "ominous", "avant-garde" en "repetitive". Toch zeker bij mijn favoriete albums.

BrotherJohn
Hier is het vaak "atmospheric, melancholic, ethereal, introspective, male vocals, mellow, lush, melodic, psychedelic, instrumental, progressive", Gisteren maakte ik nader kennis met het eerste album van The Stooges, daar staat dan "raw, noisy, sexual, rebellious, energetic, apathetic, nihilistic, male vocals, psychedelic, hedonistic, heavy, drugs", iets minder in m'n straatje dus.

avatar van Don Cappuccino
Ik vind de frequente updates van de charts echt fantastisch. Vooral voor 2021-albums komen er daardoor relatief obscure parels naar voren, voor mij bijvoorbeeld deze: Sugar Wounds - Calico Dreams (2021). Die stond in zijn eerste week in de top 20 van 2021 met vrij weinig stemmen.

Voor de rest geen account op RateYourMusic, maar de genrelijsten pluis ik graag door. Daardoor mijn beste ontdekking in tijden gedaan in de Progressive Folk-lijst: Catherine Ribeiro + Alpes.

avatar van TornadoEF5
Trouwens ik heb opgemerkt dat mijn nummer 2 ( Serotonin II by yeule ) in de top 10 zeer snel stijgt in RYM, wellicht zelfs één van de snelst stijgende. 19e voor 2019 ook.

Eind vorig jaar "vetgedrukt", en top 7000. Nu plots bijna top 3000. Dat stemt mij blij.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.