Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2009, 19:40 uur
aERodynamIC schreef:
Snel inhalen die schade!
(quote)
Snel inhalen die schade!
Zo zie ik t inderdaad. Dit is er eentje die ik moet inhalen. Maar er is zoveel in die jaren dat ik nog ´moet´. Deze in gedachten toch maar genoteerd als ´ooit nog eens te doen´.
** Draait momenteel Nas - Illmatic **
0
geplaatst: 3 januari 2009, 02:16 uur
dEUS
Worst case Scenario (1)
1994: voorprogramma van Magnapop en ik was erg nieuwsgierig naar dit bandje want daarover deden goede verhalen de ronde. Zelden zo genoten van een voorprogramma (die de hoofdact met het grootste gemak versloeg).
Dit album was toen nog moeilijk te verkrijgen maar ik had hem wel (nog de oude versie).
Worst case Scenario (1)
1994: voorprogramma van Magnapop en ik was erg nieuwsgierig naar dit bandje want daarover deden goede verhalen de ronde. Zelden zo genoten van een voorprogramma (die de hoofdact met het grootste gemak versloeg).
Dit album was toen nog moeilijk te verkrijgen maar ik had hem wel (nog de oude versie).
0
geplaatst: 3 januari 2009, 02:29 uur
Worst Case Scenario (2)*
Maar zeker niet mijn favoriete dEUS-album, dat is In a Bar, Under the Sea .
Maar zeker niet mijn favoriete dEUS-album, dat is In a Bar, Under the Sea .
0
geplaatst: 3 januari 2009, 10:06 uur
Worst Case Scenario (4)*
Gekocht nav de uitmuntende recensies. En vlak voordat ik ze live ging zien in de Goudvishal (RIP) in Arnhem.
Gekocht nav de uitmuntende recensies. En vlak voordat ik ze live ging zien in de Goudvishal (RIP) in Arnhem.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 11:22 uur
Worst case Scenario (7)
Ook hier aanwezig in de eerste issue. Dan mis je drie nummers waar je van baalt als versie 2 op de markt komt, maar ach het bewijst dat je er op tijd bij was...
Mijn aandacht voor dEUS veslapt per plaat, alhoewel ik de laatste toch wat vaker ben gaan draaien. Volgens mij moet het beste van dEUS echter nog steeds komen.
Ook hier aanwezig in de eerste issue. Dan mis je drie nummers waar je van baalt als versie 2 op de markt komt, maar ach het bewijst dat je er op tijd bij was...
Mijn aandacht voor dEUS veslapt per plaat, alhoewel ik de laatste toch wat vaker ben gaan draaien. Volgens mij moet het beste van dEUS echter nog steeds komen.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 11:36 uur
Worst Case Scenario (8)
Cadeau gekregen van mijn toenmalige vriendin (en huidige echtgenote). Kende ze niet en zij vond het wel passen in mijn collectie "vreemde muziek" (haar woorden).
Cadeau gekregen van mijn toenmalige vriendin (en huidige echtgenote). Kende ze niet en zij vond het wel passen in mijn collectie "vreemde muziek" (haar woorden).
0
geplaatst: 3 januari 2009, 12:23 uur
Worst Case Scenario (9) *
In A Bar Under the Sea (1)
Vond dEUS toen niet zoveel aan eerlijk gezegd. De latere albums spraken me meer aan.
Vond dEUS toen niet zoveel aan eerlijk gezegd. De latere albums spraken me meer aan.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 13:20 uur
Worst Case Scenario (10) *
Dit is wel een aardig album. Daarna de volgende twee geprobeerd, maar daar vond ik al minder aan. Grootste struikelblok is de zang.
Dit is wel een aardig album. Daarna de volgende twee geprobeerd, maar daar vond ik al minder aan. Grootste struikelblok is de zang.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 13:33 uur
Worst Case Scenario (10)
The Ideal Crash (1) *
Vond er in eerste instantie niet veel aan
The Ideal Crash (1) *
Vond er in eerste instantie niet veel aan

0
geplaatst: 3 januari 2009, 13:44 uur
dix schreef:
Ik heb later gewoon die tweede versie ook gekocht waardoor die eerste nu meer een collector's item is geworden

0
geplaatst: 3 januari 2009, 13:50 uur
aERodynamIC schreef:
Ik heb later gewoon die tweede versie ook gekocht waardoor die eerste nu meer een collector's item is geworden

Ja zo kan je dat ook zien idd. Maar Ik voel me in zo'n geval gewoon besodemieterd

0
geplaatst: 3 januari 2009, 13:52 uur
Dat voel ik me altijd al als koper van het eerste uur bij welk album ook: tegenwoordig worden de slome beslissers veel beter beloond dan de echte liefhebbers met allerhande extra tracks of zelfs bijgeleverde tweede cd's 
In het geval van dEUs gaat het niet helemaal op want op de eerste versie staat weer een nummer dat niet te vinden is op de tweede

In het geval van dEUs gaat het niet helemaal op want op de eerste versie staat weer een nummer dat niet te vinden is op de tweede

0
geplaatst: 3 januari 2009, 14:03 uur
aERodynamIC schreef:
Dat voel ik me altijd al als koper van het eerste uur bij welk album ook: tegenwoordig worden de slome beslissers veel beter beloond dan de echte liefhebbers met allerhande extra tracks of zelfs bijgeleverde tweede cd's

aERodynamIC schreef:

dat was mij onbekend, dus toch een collector's item!
0
geplaatst: 3 januari 2009, 15:09 uur
Worst Case Scenario (10)
The Ideal Crash (1)
Pocket Revolution (1) *
Feitelijk was mijn eerste ervaring met meerdere nummers van dEUS een live-optreden in 2006. Daarna album beluisterd en dat viel dan weer wat tegen.
The Ideal Crash (1)
Pocket Revolution (1) *
Feitelijk was mijn eerste ervaring met meerdere nummers van dEUS een live-optreden in 2006. Daarna album beluisterd en dat viel dan weer wat tegen.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 15:26 uur
Worst Case Scenario (10)
Pocket Revolution (2) *
The Ideal Crash (1)
De eerste nummers waar mee ik in aanraking kwam waren Nothing really ends en Bad timing. Deze raakten me meteen en een nieuwe favoriet was geboren. De eerdere albums volgden in rap tempo.
Pocket Revolution (2) *
The Ideal Crash (1)
De eerste nummers waar mee ik in aanraking kwam waren Nothing really ends en Bad timing. Deze raakten me meteen en een nieuwe favoriet was geboren. De eerdere albums volgden in rap tempo.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 januari 2009, 15:27 uur
Worst Case Scenario (11)*
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
0
geplaatst: 3 januari 2009, 16:06 uur
Worst Case Scenario (11)
Pocket Revolution (2)
In A Bar Under the Sea (2)
The Ideal Crash (1)
De nummers die ik hoorde van W.C.S. deden me niet zoveel, maar toen ik Little Arithmetics op MTV hoorde was ik meteen verkocht. Heb toen het singletje in huis gehaald (gekocht in een oude CD winkel op de Leidse Beestenmarkt waarvan ik het bestaan alweer helemaal was vergeten) en niet veel later ook het album. Vanaf dat moment was ik dEUS-fan, al is het nu wel wat minder geworden (het nieuwe album komt nauwelijks de kast uit
).
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
De nummers die ik hoorde van W.C.S. deden me niet zoveel, maar toen ik Little Arithmetics op MTV hoorde was ik meteen verkocht. Heb toen het singletje in huis gehaald (gekocht in een oude CD winkel op de Leidse Beestenmarkt waarvan ik het bestaan alweer helemaal was vergeten) en niet veel later ook het album. Vanaf dat moment was ik dEUS-fan, al is het nu wel wat minder geworden (het nieuwe album komt nauwelijks de kast uit
).
0
pretfrit
geplaatst: 3 januari 2009, 16:18 uur
Worst Case Scenario (12)*
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
In 96 in een uitverkoop bak gevonden. was tot die tijd een beetje langs mij heen gegaan.
wel de eerste versie (met promostikkers)
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
In 96 in een uitverkoop bak gevonden. was tot die tijd een beetje langs mij heen gegaan.
wel de eerste versie (met promostikkers)
0
geplaatst: 3 januari 2009, 16:26 uur
Worst Case Scenario (13)*
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
0
geplaatst: 3 januari 2009, 16:32 uur
Worst Case Scenario (14)*
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
Pocket Revolution (2)
The Ideal Crash (1)
0
geplaatst: 3 januari 2009, 16:34 uur
Worst Case Scenario (14)
Pocket Revolution (3)*
The Ideal Crash (1)
Pocket Revolution (3)*

The Ideal Crash (1)
0
geplaatst: 3 januari 2009, 18:05 uur
Worst Case Scenario (14)
Pocket Revolution (3)
In A Bar Under the Sea (3)*
The Ideal Crash (1)
Naar aanleiding van Little Arethmetics.
Pocket Revolution (3)
In A Bar Under the Sea (3)*
The Ideal Crash (1)
Naar aanleiding van Little Arethmetics.
0
geplaatst: 3 januari 2009, 19:23 uur
Worst Case Scenario (14)
Pocket Revolution (3)
In A Bar Under the Sea (3)
The Ideal Crash (2)*
Pocket Revolution (3)
In A Bar Under the Sea (3)
The Ideal Crash (2)*
0
geplaatst: 3 januari 2009, 19:27 uur
Worst Case Scenario (14)
In A Bar Under the Sea (4)*
Pocket Revolution (3)
The Ideal Crash (2)
Ik weet nog dat ik net werkte. Het was ergens in de tweede helft van 1996 en eindelijk begon er een beetje geld binnen te komen, na jaren van studiefinanciering. Verlekkerd liep ik in een cd-zaak rond. Nu kon ik me eindelijk eens wat meer permitteren. Ik trok deze cd uit de rekken, niet omdat ik deus kende maar alleen omdat ik er (via Oor onder andere) van gehoord had. Ik luisterde in de winkel enkele nummers en vond het niet meteen mooi, maar had sterk het idee dat ik dit na enkele keren draaien wel zou gaan waarderen. En dat klopt. Het is nog steeds mijn meest gewaardeerde deus-cd.
In A Bar Under the Sea (4)*
Pocket Revolution (3)
The Ideal Crash (2)
Ik weet nog dat ik net werkte. Het was ergens in de tweede helft van 1996 en eindelijk begon er een beetje geld binnen te komen, na jaren van studiefinanciering. Verlekkerd liep ik in een cd-zaak rond. Nu kon ik me eindelijk eens wat meer permitteren. Ik trok deze cd uit de rekken, niet omdat ik deus kende maar alleen omdat ik er (via Oor onder andere) van gehoord had. Ik luisterde in de winkel enkele nummers en vond het niet meteen mooi, maar had sterk het idee dat ik dit na enkele keren draaien wel zou gaan waarderen. En dat klopt. Het is nog steeds mijn meest gewaardeerde deus-cd.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 00:08 uur
New Gold Dream (81-82-83-84) (1)*
Maar die kocht ik pas nadat mijn zus Once Upon a Time had gekocht (toen nog op LP). Dat album was eigenlijk het eerste volledige album dat ik leerde kennen, maar New Gold Dream was de eerste die ik zelf heb gekocht.
Maar die kocht ik pas nadat mijn zus Once Upon a Time had gekocht (toen nog op LP). Dat album was eigenlijk het eerste volledige album dat ik leerde kennen, maar New Gold Dream was de eerste die ik zelf heb gekocht.
* denotes required fields.