MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)

zoeken in:
Elvis Forever (3)
A Portrait in Music (2)
30 #1 Hits (2)*
The Essential Collection (1)
40 Golden Hits (1)
Separate Ways (1)
Elvis Presley (1)
The Dutch Collection (1)
Golden Records Vol 2 (1)
A Portrait in Music (1)
The Sun Sessions (1)
The Definitive Rock & Roll Album
2nd to none*

Ik kan er nog eentje aan toevoegen die nog niet op de lijst stond: 2nd to none, een verzamel-CD die een paar jaar geleden uitkwam toen de Paul Oakenfold mix van Rubberneckin' een hit werd. Een goeie aanvulling op 30 #1 hits van een jaar daarvoor, die ook al zo'n remix-hit bevatte (A little less conversation).

Dat zijn mijn enige twee Elvis CD's. Wat mij betreft voldoende; al zijn goede/bekende nummers staan er wat mij betreft wel op.

Toegegeven - in aantal is The King slecht vertegenwoordigd in mijn collectie, maar voor mijn gevoel was Elvis meer een singles-artiest dan een albumartiest (al zullen de die-hard fans dat vast niet met me eens zijn).

Fleetwood Mac

Tango in the Night (1)

Tja, ik was 16. Er kwamen veel hits van het album, en ik was dol op hits...

Tango in the Night (2)*

Tja... ik was 12 en dit was een van mijn eerste cd's die ik kocht...... dus eigenlijk is oa. door deze de ellende begonnen

Tango in the Night (2)
Rumours (1)*

Mee opgegroeid.

Tango in the Night (2)
Rumours (2)*

Hetzelfde als musicfriek.

Rumours (3)*
Tango in the Night (2)

Gekocht vanwege Gold Dust Woman, dat in de jaren '90 geweldig werd gecoverd door Hole voor de film The Crow. Bleek verder ook een prima popplaat.

Rumours (4)*
Tango in the Night (2)

Zie musicfriek

dix
Rumours (4)
Tango in the Night (2)
Tusk (1) *

Met Rumours ben ik uiteraard ook opgegroeid, maar dit is de eerste die ik gekocht heb....mede uit strategische overwegingen (ik woon samen). Een stuk taaier dan Rumours, maar desalniettemin of juist daarom boeiend tot het eind. En toch 2 hits.

Rumours (5) *
Tango in the Night (2)
Tusk (1)

De eerste, de beste.

Rumours (5)
Tango in the Night (3)*
Tusk (1)

stuart
Rumours (6)*
Tango in the Night (3)
Tusk (1)

Ik herinner me nog dat ik als jochie naar Toppop zat te kijken toen Go Your Own Way op nr 1kwam..ik vond het toen al een prachtig rocknummer. Ik weet dat mede nog goed omdat op de zondag die erop volgde die vreselijke vliegramp op Tenerife plaats vond......(27-3-77)

Rumours (7)*
Tango in the Night (3)
Tusk (1)

Rumours, zonder meer. Mee opgegroeid, en niet zo'n beetje. Ik kocht eerst de vier singles van het album, want als tiener had ik nog niet zoveel geld om maar voortdurend LP's aan te schaffen. Ongeveer een jaar later (dat zal dus in '78 geweest zijn) kocht ik ook de LP. Ik vond 'm meteen al goed, maar het bleek in de loop der jaren een geweldige groeiplaat te zijn, vooral toen ik later stukje bij beetje te horen kreeg hoe die plaat tot stand gekomen was (tip: de 'Classic Albums' DVD is een mooie eye-opener).

Ik ben Fleetwood Mac daarna altijd blijven volgen: Tusk, Live, Mirage, Tango in the night en zelfs Behind the mask heb ik nog. Recentelijk ook nog een verzamelaar van het Peter Green-werk aangeschaft. Ook mooi, maar het was natuurlijk een heel andere band.

Tusk was inderdaad een stuk taaier. Vond ik in het begin niet veel aan en bleek pas veel later echt een mooie plaat.
Van Tango in the Night vond ik de meeste singles wel sterk, maar als volledig album viel-ie me ook niet mee. Wel mooi geproduceerd.

Rumours (8)*
Tango in the Night (3)
Tusk (1)

Casartelli (moderator)
Rumours (9)*
Tango in the Night (3)
Tusk (1)

Rumours (10)***
Tango in the Night (3)
Tusk (1)

Rumours (11)*
Tango in the Night (3)
Tusk (1)

Rumours (11)
Tango in the Night (3)
Tusk (1)
Then Play On(1)

De blues uitgave van FM.....later is daar Buckingham-Nicks
voor in de plaats gekomen...Fleetwood Mac uit 1975 is daar eerste kennismaking mee

johannesA
Rumours (11)
Tango in the Night (4)*
Tusk (1)

sq
Rumours (11)
Tango in the Night (4)
Tusk (1)
Fleetwood Mac (1975) (1) *

Ten tijde van ' Rhiannon ' fan geworden, en ik had deze op tape. daarna 'Buckingham Nicks' leren kennen en daarna pas kwam Rumours, de eerste die ik uiteindelijk heb gekocht.

Ruby1966
Rumours (11)
Tango in the Night (5)*
Tusk (1)
Fleetwood Mac (1975) (1)

wijsneus
Rumours (11)
Tango in the Night (5)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Greatest Hits (1) *

En dan bedoel ik de Greatest Hits van de Peter Green periode.

Ik heb een correctie aangebracht; Shinybeast heeft duidelijk Then Play On als eerste kennismaking aangegeven.

Rumours (12)*
Tango in the Night (5)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Greatest Hits (1)

Rumours (12)
Tango in the Night (5)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Greatest Hits (1)
Mr Wonderful (1)*

Nog op Blue Horizon - is bij een verhuizing ergens achtergebleven samen met 100 Ton of Chicken en Blind Faith; was blijkbaar fff uitgebluest.

Rumours (12)
Tango in the Night (5)
Greatest Hits 1988 (1)*
Greatest Hits 1989 (1)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Mr Wonderful (1)

Rumours (12)
Tango in the Night (6)*
Greatest Hits 1988 (1)
Greatest Hits 1989 (1)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Mr Wonderful (1)

Rumours (12)
Tango in the Night (7)*
Greatest Hits 1988 (1)
Greatest Hits 1989 (1)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Mr Wonderful (1)

* Heerlijke titeltrack!!

edit: Was deze toevallig gister aan het beluisteren en wilde deze een keer hier plaatsen, maar thelion was me voor, waarvoor dank!

Rumours (13)*
Tango in the Night (7)
Greatest Hits 1988 (1)
Greatest Hits 1989 (1)
Tusk (1)
Then Play On (1)
Mr Wonderful (1)

(afbeelding)

Motorpsycho

Angels and Daemons at Play (1)

In '97 Lowlands-optreden op de radio gehoord en de volgende dag meteen de nieuwste CD van het mij tot dan toe onbekende bandje gekocht. Dat bleek deze te zijn. Inmiddels staat er een aardig rijtje van ze en heb ik ze een keer of 10 live gezien.

Angels and Daemons at Play (1)
Let Them Eat Cake (1)*

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.