MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / R&P's top 500 Hiphop

zoeken in:
DWYCK brengt bij mij zo'n heerlijk gevoel naar boven RLCB .

RedLightCityBoy
Dat gevoelde kende (kon ) ik ook...

Maar wat vind je van de rest?

En ik krijg maar een 7,5 van JLjuju

Rene1979
mooi lijstje.... 8

lambf
Ik zal maar niks zeggen over de keuze

Rhythm & Poetry schreef:

En ik krijg maar een 7,5 van JLjuju

Hahah ja sorry, ik ben benieuwd naar de volgende 5 .
En vooral je nummer 1

ik geef het een 8,5 wel

RedLightCityBoy
Rhythm & Poetry schreef:

Zeer goed hoor!

Accordion is natuurlijk goud evenals T.R.O.Y.

RedLightCityBoy
lambf schreef:
Ik zal maar niks zeggen over de keuze

Wat verwacht jij dan nog meer dan? Insane Clown Posse?

Volgens mij is Rene gehacked of hij neemt ons in de maling, zie z'n top 10 die er niet echt geloofwaardig uit ziet aangezien vele van die albums 0,5 van hem kregen.

RedLightCityBoy
misschien zijn flop 10 ofzo..

Rene neemt ons in de maling , check zijn top 250 dan weet je waarschijnlijk waarom...

Method Man is toch degene die je hoort op de beat van Da Mystery of Chessboxin'? Of is dat gewoon een sample?

lambf
RedLightCityBoy schreef:
(quote)

Wat verwacht jij dan nog meer dan? Insane Clown Posse?

nog dikkere 9 voor deze lijst!
En nog even een big up naar die van Can Ox.

RedLightCityBoy
lambf schreef:
(quote)

Je mag best antwoorden hoor.

Rene1979
Kill_illuminati schreef:
Volgens mij is Rene gehacked of hij neemt ons in de maling, zie z'n top 10 die er niet echt geloofwaardig uit ziet aangezien vele van die albums 0,5 van hem kregen.

Tjek idd mij top 250 hiphop albums

RedLightCityBoy schreef:
(quote)
Veeeeeeelste hoog. Echt, zo'n eentonig nummertje. Zeker als je hem vroeger al erg vaak heb beluisterd. Vroeger vond ik dat nummer ook geweldig. Alleen kom ik er nu achter dat het nummers vrij standaard/eentonig is.

Inderdaad gewoon een bass met een veelste bekende drumbreak

lambf
RedLightCityBoy schreef:
(quote)

Je mag best antwoorden hoor.

Je snapt de betekenis van de emoticons toch wel......hoop ik.

Wat vind jij top 20 Hip Hop dan?

lambf
Insane Clown Posse is een van de meest trieste dingen die er bestaan. Snap echt niet waarom je daar mee komt RedLightCityBoy.

Een top-20, mm.....wie weet.

RedLightCityBoy
lambf schreef:
Insane Clown Posse is een van de meest trieste dingen die er bestaan. Snap echt niet waarom je daar mee komt RedLightCityBoy.
Ik dacht absoluut niet dat jij dat leuk vond, maar juist omdat het zo triest is zei ik dat. Want je zei dat het wel erg voorspelbaar was, R&P's top 10 . En toen deed ik die uitspraak. Maar wat ik dus eigenlijk wil weten is wat jij dan echt ''niet-voorspelbaar'' zou vinden. Of wat jij zelf het beste vindt.

5. Nas - Memory Lane (Sittin' in da Park)

Illmatic is toch wel het meest legendarische hiphopalbum en hoewel ik het niet het beste album vind staan er toch wel ontzettend veel parels op. Memory Lane is er een van (en wat voor een ) het kent een heerlijke productie en Nas rapt met zijn zeer fijne flow op een geweldige manier over deze productie. Dit is Nas zoals ik hem het liefste hoor ach ja in die tijd werd alles goud wat de beste man aanraakte .

4. Common Sense - I Used to Love H.E.R.

Bij de beste rappers van de jaren '90 heb ik naast rappers als Nas, Q-Tip en Charzima ook Common Sense heel erg hoog zitten. Dit vind ik zijn absolute meesterwerk, het is een absolute hiphop anthem. Het album waar deze klassieker vandaan komt, Resurrection, moet iedere muziekliefhebber in zijn kast hebben staan (vind ik). I Used to Love H.E.R. kent de meest prachtige lyrics die ook nog eens geweldig gebracht worden door Common. Dit alles op een verschrikkelijk lekkere productie, dit nummer is alles voor mij .

3. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation

Het beste van de groep A Tribe Called Quest, het absolute meesterwerk . Ik ben gewoon verliefd op Electric Relaxation! De productie is helemaal mijn smaak, het is zo ontzettend warm en het geeft mij dat ultieme hiphop gevoel. En tsja de raps zijn van zo'n geweldig hoog niveau, alles aan Electric Relaxation is volmaakt .

2. Nas – Represent

Voor sommige zal dit wel een verrassing zijn, dat ik Nas twee keer zo hoog in mijn top heb staan. Maar een aantal nummers op Illmatic werkt gewoon zo verslavend. Het zijn absolute klassiekers en dit nummer vind ik het meest fraaie van het album. Pure hiphop van het allerhoogste niveau. Een geweldige productie en Nas rapt deze helemaal aan stukken met zijn krachtige flow. Het refrein moet ik altijd meeschreeuwen en ik ga er helemaal los op. Represent is met recht mijn nummer twee .

Om de spanning er nog even in te houden plaats ik morgen pas mijn nummer 1 . Kunnen jullie nog even verder speculeren...

Doe je nummer 1 dan vanavond want ik ben morgen naar New York .
Oja ik mis toch echt The Message...
Ik hoop maar dat die op nummer 1 staat dan

Oké, dan doe ik mijn nummer 1 speciaal voor jouw vanavond. Maar beloof me niet te gaan huilen als het The Message niet is.

.
Ik kan niets beloven maar ik zal het proberen , mooie top 5 trouwens, zo had die van mij er ook uit kunnen zien .
Ik geef het een 9.5.

Ik heb represent nooit zo goed gevonden als een aantal mensen hier. Charizma vind ik trouwens alles behalve een van de beste '90s rapper.

voor dat lijstje ook een 9,5:

5. Nas - Memory Lane (Sittin' in da Park)
15
4. Common Sense - I Used to Love H.E.R.
10
3. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
7
2. Nas – Represent
20

Al met al dus een 9,5

Kill_illuminati schreef:
Ik heb represent nooit zo goed gevonden als een aantal mensen hier. Charizma vind ik trouwens alles behalve een van de beste '90s rapper.

Omdat het zaterdag is mag jij dat van mij vinden .

Ik heb niets tegen dat lijstje, ik vind het een typisch lijstje daarmee wil ik zeggen dat ik vind dat deze nummers erg veel gemeen hebben en uit het zelfde hoekje komen. Nummers die een bepaald liefhebber allemaal dichtbij zou hebben staan dus ik kan beginnen met te speculeren.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.