MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / R&P's top 500 Hiphop

zoeken in:
330. Pete Philly & Perquisite ft Talib Kweli – Hope

Dit moet toch wel een droom zijn voor PP&P, een nummer mogen maken met een van de beste MC's. Maar ze verdienen het, ze maken al jaren hiphop waar ik van hou. Dit nummer is zo relaxt; een prachtige productie van Perquisite met de fijne raps van Pete. Talib Kweli maakt het nummer helemaal compleet.

329. Genius - Words from the Genius

GZA in zijn jonge jaren, onder de paraplu van Cold Chillin' en Genius was zijn artiestennaam . Een mooie tijd, een heel ander soort hiphop dan dat we nu van de man kennen. Heerlijke oldskool productie en een erg frisse Genius die met veel inzet zijn tekst voortreffelijk rapt.

328. Casual – Me-O-Mi-O

Casual komt in 1994 met een heerlijk soloalbum, de rapper van Hieroglyphics laat daarmee zien niets onder te doen van Del the Funky Homosapien. Me-O-Mi-O is een heerlijk nummer met een warme productie, heerlijk refrein en fijne raps.

327. Heltah Skeltah ft O.G.C. - Lefleur Leflah Eshkoshka

Tijd voor een rauw nummer, een van mijn favoriete in zijn soort. Een doeltreffende productie, die erg rustig is maar wel voor de juiste sfeer zorgt. De rappers wisselen elkaar perfect af en zijn tekstueel erg vaardig.

326. MF Doom ft Count Bass D – Potholderz

Een uitermate relaxte productie, als of ik op een onbewoond eiland zit als ik dit nummer hoor. De raps van Count en MF Doom zijn van een geweldig niveau; ze wisselen elkaar perfect af en flowen de productie helemaal aan stukken.

325. Craig G - Ready Set Begin

Met een heerlijke productie, scratches incluis, zet Premier de toon voor een fantastisch nummer van Craig G. Deze rapper komt dit keer erg energierijk over en daarnaast helpt zijn fijne flow een flink handje mee. De combinatie Premier/Craig doet het erg goed bij mij.

324. Felt - The Biggest Lie

Murs & Slug samen op een Ant beat; veel mooier kan haast niet. Tekstueel vind ik dit een van de betere nummers, het is origineel en het wordt erg goed gebracht. Slug vind ik de beste MC van dit duo maar Murs kan zeer goed mee in zijn niveau. De productie is zoals ik van Ant ken: geniaal.

323. Just-Ice - Latoya

Een legendarisch nummer als je het mij vraagt, midden jaren '80 was een geweldige periode voor Just-Ice. De beatbox op dit nummer vind ik al helemaal geweldig het straalt hiphop uit zoals ik het graag hoor. De raps zijn gewoon erg fijn op dit nummer.

322. Godfather Don ft Kool Keith - Voices

Een nummer uit 1998, maar ik vind het wat ouder klinken. Godfather Don en Kool Keith zijn een geweldig duo die meerdere goede tracks hebben opgenomen. Niet alleen de raps op dit nummer zijn geweldig maar ook de productie is van een zeer hoog niveau.

321. The Roots - Good Music

Een nummer uit 1993 van The Roots, die dus aan het begin van een grote carriere stonden. Ik vind The Roots de allerbeste hiphopband. De raps zijn energierijk en tekstueel weet het altijd wel doel te treffen. Op Good Music is dit natuurlijk het geval en de productie is erg warm (met onder meer een prachtige drum). Helaas heb ik geen link van dit nummer.

Rene1979
Lekker bezig R&P...
Veel nummers ken ik maar ook veel niet..

Dj2Jelle
Rhythm & Poetry schreef:

328. Casual – Me-O-Mi-O

Casual komt in 1994 met een heerlijk soloalbum, de rapper van Hieroglyphics laat daarmee zien niets onder te doen van Del the Funky Homosapien. Me-O-Mi-O is een heerlijk nummer met een warme productie, heerlijk refrein en fijne raps.

Mooie ontdekking

320. Looptroop - Fly Away / Up to the Sky

Welkom in de wereld van relaxte muziek . Ook deze muziekliefhebber steekt soms een joint op en dan beluister en bekijk ik dit nummer het liefst. Een erg fijne productie, die wat oosters lijkt en daarnaast ook gewoon erg fijne raps .

319. Stetsasonic - Talkin All That Jazz

Dit nummer wil ik graag met een hoge notering vereren in mijn top 500. Dit is een classic van formaat, jazz met hiphop is een groot succes en dit zijn zo'n beetje de grondleggers (of zijn ze het helemaal?). Anyway het is een heerlijk nummer met een prachtige beat en zalige raps.

318. Ghostface Killah ft. Masta Killa, RZA, Inspectah Deck & Raekwon - Assassination Day

Wederom zo'n lekker Wu-Tang nummer, ik vind die crew echt geweldig . Dit keer is de productie uitermate relaxt en heeft het wat dope flows wisselen ze elkaar prima af.

317. CunninLynguists ft. Immortal Technique - Never Know Why

Tegenwoordig heb ik het niet meer zo op CunninLynguists; maar wat waren ze een tijdje terug goed . Dit nummer is daar een bewijs van. Prachtige lyrics (Immortal Technique doet het ook voortreffelijk) op een zeer geslaagde en doeltreffende productie.

316. Cool Calm Pete – Lost

Cool Calm Pete wist mij te verrassen met een prachtig album in 2005. Deze titeltrack daarvan vind ik simpelweg briljant. De productie is hemels en de raps doen het er prima bij. Niet alleen is het lyricaal sterk ook de manier waarop geflowd wordt is fantastisch.

315. CYNE – Steady

Mijn favoriete viertal, daar hoef ik niet lang over na te denken. CYNE is simpelweg de beste ontdekking die ik op musicmeter gedaan heb. De producties weten mij eigenlijk altijd te raken (Speck en Enoch zijn zowat de beste van de scene) en de raps zijn altijd van een zeer hoog niveau. Zo ook op Steady, dit nummer is minimaal 24-karaats goud .

314. Typhoon - Zo Niet Mij

Van CYNE ga ik over naar de beste lyricist die in Nederland leeft: Typhoon. Wat heeft deze rapper een talent in het schrijven van geweldige teksten . Zijn raps passen prima bij mijn leven en daarom raakt hij mij zo. Op Zo Niet Mij is de productie ook van een erg hoog niveau.

313. AZ ft. Nas - Mo Money, Mo Murder Homicide

Een legendarisch duo is dit. AZ en Nas passen als geen ander bijelkaar en kunnen samen voor prachtige hoogtepunten zorgen. Zo ook op dit nummer: op een meeslepende productie rappen beide heren op een wereldniveau.

312. Del the Funky Homosapien - Catch A Bad One

En dan is het nu tijd voor de rapper met de meest aantrekkelijke stem, kortweg: Del the Funky Homosapien (of nou ja, kortweg...;)). Dit is een zalig nummer, Del rapt als een gek op de productie en weet mij vanaf minuut één te boeien.

311. Louis Logic - The Ugly Truth

Een wereldberoemd pianodeuntje, The Ugly Truth kent een van de mooiste en doeltreffende producties die ik ken. Maar naast de productie en het catchy refrein is er nog iets wat voor een prestatie van formaat zorgt: Louis Logic. Op dit nummer bewijst hij waarom hij een van de beste rappers op deze planeet is.

Dj2Jelle
Jelle's ontdekking van R&P's top 500 van de dag

Rhythm & Poetry schreef:

316. Cool Calm Pete – Lost

Cool Calm Pete wist mij te verrassen met een prachtig album in 2005. Deze titeltrack daarvan vind ik simpelweg briljant. De productie is hemels en de raps doen het er prima bij. Niet alleen is het lyricaal sterk ook de manier waarop geflowd wordt is fantastisch.

310. Sage Francis - Black Out on White Night

Daar is hij weer: Sage Francis en wat ben ik blij dat ik deze rapper ken. Dit is zo'n nummer dat ik graag beluister tijdens een nachtelijke rit of een koude winterdag. Wat een prachtige, duistere sfeet weet dit nummer neer te zetten. Raps en productie passen geweldig bijelkaar.

309. Paris - The Devil Made Me Do It

Dit is mijn favoriete nummer van Paris, wat mag ik deze track graag beluisteren. De vloeiende en lage productie doet het keer op keer erg goed maar het is met name Paris die met zijn ijzersterke flow weet uit te blinken.

308. A Tribe Called Quest - Keep It Rollin'

ATCQ zorgde in 1993 met Midnight Marauders voor een album dat ik een van de beste ooit gemaakt vind. Dit is een van de geweldige nummers die op dat album staat. De productie sleept mij helemaal en de raps zijn van een erg hoog niveau. Q-Tip is mijn favoriet op het gehele album en ook op dit nummer, wat heeft die man een fraaie stem .

307. Jurassic 5 - The Influence

Jurassic 5 ken ik dan weer als een van de fijnste crews deze eeuw. De rappers stralen plezier uit en dit vertaalt zich dan weer in prachtige muziek. The Influence kent een fraaie productie die doet verlangen naar de oldskool. De raps zijn van hoog niveau en Chali 2Na steelt voor mij deze keer de show.

306. J Dilla ft Common - E=MC2

J Dilla en Common was een geweldige, haast niet te overtreffen combinatie. Beide heren voelde elkaar geweldig aan en dit leverde enkele parels op. E=MC2 is daar zonder twijfel een van, de productie is van een geweldig niveau en weet mij elke keer te entertainen. En Common laat zien waarom hij een van de beste rapper is.

305. Scarface - I Seen a Man Die

Scarface, begin en midden jaren 90 op zijn best, laat op dit nummer zien waarom hij zo'n geweldig lyricist is. Hij raakt me met zijn teksten die hij bovendien ook nog eens met zijn prachtige stem ten gehore brengt. De productie biedt sterke ondersteuning en vormt de basis voor het aangrijpende (en zeer mooie) I Seen a Man Die.

304. Big Lft Big Daddy Kane – Platinum Plus

Helaas is ook Big L niet meer onder ons, hij heeft vele mooie nummers aan de man gebracht. Dit nummer kwam uit na zijn overlijden en ik vind het simpelweg een diamant van een track. De productie is zo goed, ik krijg er kippenvel van. De raps van beide Big's zijn van een zeer hoog niveau; zowel lyricaal als flowtechnisch is dit haast niet te evenaren.

303. Handsome Boy Modeling School ft Róisín Murphy en J-Live - The Truth

Toen ik dit nummer voor de eerste keer beluisterde was ik meteen verkocht. Alles aan dit nummer is een 10 waard, de prachtige soulvolle zang, het emotioniele pianospel en tot slot de raps die van een erg hoog niveau zijn. Dit nummer mag van mij 24 uur duren.

302. E-Life - K.I.T.A.(Bring It On)

Het beste Engelstalige nummer gemaakt door een Nederlander is zonder twijfel K.I.T.A. Daar hoef ik geen milliseconde over te twijfelen. Deze track is gewoonweg van wereldniveau, de prachtige piano productie de raps (die zeer sterk gebracht worden) en het prachtig gezongen refrein zijn de ingredienten voor een meer dan fantastisch nummer.

301. Percee P - Legendary Lyricist

Ik heb van dit nummer alleen een live versie kunnen vinden, de kwaliteit is niet super (van deze versie) maar ook dan is de kwaliteit goed te horen. De productie van Madlib is al om je vingers bij af te likken maar het is toch echt Percee P zelf die de track maakt. Wat een energie heeft deze man en wat is hij tekstueel geweldig .

300. MF Grimm - Earth

MF Grimm is een artiest met een verhaal, helaas zit hij in een rolstoel maar dat weerhoudt hem er niet van om erg goede muziek te maken. Earth vind ik een oersterk nummer met een geweldig in het gehoor liggende productie en sterke raps die qua flow erg goed gebracht worden.

299. K-Os - Man I Used to Be

Dit is een nummer met een prachtig gezongen refrein, de zang richting het einde is ook nog eens erg mooi. De drum is perfect afgesteld en daardoor vind ik de productie zo gaaf . De raps worden prachtig gebracht en lyricaal is het erg sterk.

298. Slick Rick - Children's Story

Oom Rick kan met zijn prachtige stem en flow geweldig boeiende verhalen vertellen. Dit is misschien wel zijn bekendste en eerlijk gezegd vind ik dit ook meteen zijn beste. Lyricaal is het sterk en ook de productie weet echt iets bijzonders van het nummer te maken.

297. Gravediggaz - 1-800-Suicide

Van oom Rick naar rauwe hiphop. Gravediggaz vind ik een sterk collectief en dit vind ik hun beste nummer. De productie zet al een voortreffelijke en wat donkere sfeer neer, de raps verhogen voor mij de vreugde. Ik kan jarenlang genieten van 1-800-Suicide.

296. Nas - One Mic

Brainpower is een van de weinige rappers die dit nummer kan verzieken wat hij dan ook gedaan heeft, waarvoor haat . Maar de originele versie blijft geniaal. Nas in absolute topvorm is lyricaal erg sterk en zijn flow zit natuurlijk ook helemaal mee. Dit nummer draai ik zo een keer in de maand en dan geniet ik er met volle teugen van. De productie is ook zo geweldig .

295. Evidence – Things You Do

Welkom in de wereld van te dope stemsamples, dit nummer kent er zo een . Wat kent dit nummer een gave productie zeg , ik draai dit nummer helemaal grijs. Evidence is een fantastisch rapper, een van mijn favoriete. Zijn flow valt haast niet te overtreffen en lyricaal is hij altijd vermakelijk. Hou de komende dagen in de gaten voor meer Evidence in mijn top 500!

294. J-Live - Don't Play

Dan is het nu tijd voor niemand minder dan J-Live een rapper die in elk lijste van mij erg hoog weet te scoren. Hij heeft een dope stem, flow en zijn lyrics zijn van hoog niveau. Alle ingredienten zijn op dit nummer aanwezig en ook het gezongen refrein is erg fraai. De productie geeft het nummer net wat extra's.

293. Jaylib - The Red

Jay Dee en Madlib zijn geen mensen maar goden, althans dat denk ik als ik deze muziek van ze hoor. Wat een geweldige producers zijn het toch, The Red kent een fantastische productie. En of dat nog niet genoeg is vind ik de raps ook nog eens om te smullenl; want wat worden ze mooi gebracht .

292. Aesop Rock – Daylight

Wat ik bij J-Live schreef kan ik ook bij deze MC neerzetten. Want ook al lijken beide MC's niet opelkaar ze bezitten wel dezelfde fabuleuze kwaliteiten. Daylight ken al een fantastische productie maar het zijn toch echt de geweldige raps die dit nummer tot een onvergetelijke ervaring maakt.

291. The Dynospectrum - You Can Lose Your Mind

The Dynospectrum vind ik een geweldige groep, mede door de bijdrage van Atmosphere. De productie op dit nummer is zo lekker donker, het zet meteen een geweldige sfeer neer. De raps zijn lyricaal erg sterk en worden erg fraai gebracht (Slug is de held van dit nummer).

Dj2Jelle
Ik bekijk nog steeds met veel plezier elke dag je 10 nummerkes

290. Pete Rock & C.L. Smooth - Take You There

Dit is zo'n ontzettend lekker nummer, elke keer dat ik dit hoor voel ik me meteen stukken beter. Van de soulvolle productie word ik helemaal vrolijk, dit is precies het type beat waar ik van hou. De raps worden op een prachtige manier gebracht wat een geweldige flow heeft C.L. toch . Jammer dat ik de originele versie niet op youtube kan vinden.

289. Edan - Beauty

In het begin moest ik toch wel erg wennen aan Edan maar inmiddels vind ik zijn muziek geniaal. Beauty kent een fantastische productie die wat naar het futuristische gaat. De raps maken het nummer helemaal compleet, het is lyricaal sterk en het wordt prachtig gebracht.

288. 2Pac - Words of Wisdom...

Dan gaan we nu over naar mijn favoriete solo nummer van 2Pac, en dat is niet zijn meest bekende. Words of Wisdom is zeer poetisch, zowel het rap- als spokenword gedeelte doen het erg goed bij mij. 2Pac komt geweldig over op een fijne productie die heerlijk warm aanvoelt.

287. Evidence ft Slug - Line of Scrimmage

Van de combinatie Evidence en Slug kan ik eigenlijk alleen maar dromen. In 2007 kwam deze droom uit, beide MC's met de mooiste flows van de hele wereld (minimaal ) maakte samen dit nummer. En ik vind het geniaal . De productie is al prachtig, de raps zijn nog van een paar niveau's hoger.

286. DNA 6 - Megalodon

Vorig jaar was ik helemaal in de ban van DNA6, dat is inmiddels wat minder geworden maar sommige nummers blijf ik van ze draaien. Megalodon is er een van, wat een swingende plaat is dat zeg! Alles klopt: de raps, zang en de fantastische productie. Het mengelmoesje van verschillende genre's (hiphop, soul, jazz) doet het geweldig bij mij. Helaas heb ik geen link .

285. Mic Geronimo - Train of Thought

Ik ga weer naar de jaren '90, dat doe ik door middel van dit fantastische nummer van Mic Geronimo. De productie zet al een erg goede sfeer neer en de raps tillen het nummer naar een volgend level. Het levert een fantastische track op, die een en al sfeer ademt.

284. Sat N Smooth - Mama Never Told Me

Een van mijn favoriete duo's is zonder meer Sat N Smooth, wat maken die heren fantastische muziek. De productie op dit nummer klinkt weer erg lekker en vormt een uitstekende basis voor geweldige raps die prachtig gebracht worden.

283. Nujabes ft Cise Star - Highs 2 Lows

Van Amerika gaan we naar het verre oosten: Japan. Nujabes is mijn favoriete Aziatische artiest en is de beste producer als het om hiphop met een vleug soul/jazz gaat. Ook hier zorgt hij voor een ontzettend relaxte sfeer. Cise Star (geweldige rapper van CYNE) mag over de beat rappen en doet dit zoals alleen hij dat kan; buitengewoon goed dus.

282. Brand Nubian - Slow Down

Het einde van de oldskool periode, dat was een zeer fraaie tijd als het om muziek gaat. Brand Nubian is een van mijn favoriete acts uit die tijd en op Slown Down laten ze zien waarom. De productie is erg warm en klinkt super in het gehoor. De raps maken het nummer helemaal compleet en zorgen ervoor dat ik de repeat knop nog maar eens indruk.

281. Big L ft 2Pac - Deadly Combination

Wat is deze productie dope, het bruist van de energie en als ik het hoor kan ik niet meer stil zitten . Big L en 2Pac komen met de nodige gepaste energie en flowen de track helemaal aan stukken. Wat heeft die Big L een fijne stem zeg en wat klinkt hij hongerig .

280. The Nonce - Mix Tapes

Dit is zo'n lekker nummer van het geweldige duo The Nonce. De productie vind ik fantastisch; jazzy en het heeft ook wat weg van oldskool, het totaalplaatje is geweldig. Ook de raps worden op een geweldige manier gebracht .

279. Chubb Rock - Treat 'Em Right

Als ik dit nummer hoor dan kan ik niet stil zitten (hetgeen Chubb waarschijnlijk wel kan, gezien zijn gewicht ). De productie past al perfect bij mij, het klinkt heerlijk warm. Chubb kan prachtig flowen en is tekstueel erg vermakelijk.

278. The Beatnuts - Hit Me with That

Een nummer uit het geweldige 1994 (wat een jaar, wat een jaar ). Hit Me With That kent al een geweldige productie, die warm is en zeer doeltreffend. De raps passen er perfect bij en worden bovendien op een fantastische manier gebracht.

277. Marley Marl ft Master Ace, Craig G. en Kool G. Rap and Big Daddy Kane - The Symphony

Zodra de beat dropt na 1.25 word ik helemaal gek van dit nummer, wat is dit een fantastische track zeg . Het is dus al een te gekke beat en enkele grote rappers doen hun zegje op een fantastische manier. Wat een artiesten zijn dit zeg .

276. Afu-Ra – Defeat

Ik ga weer terug naar de 21ste eeuw en dat doe ik door middel van dit prachtige nummer. Afu-Ra klinkt voortreffelijk op dit nummer en rapt op zijn hoogste niveau. De ijzersterke productie van DJ Premier werkt natuurlijk in zijn voordeel; het levert een juweel van formaat op.

275. IAM - Petit Frère

En dan is het nu tijd voor mijn favoriete franstalige nummer: Petit Frère. Frans klinkt sowieso lekker in het gehoor, jammer alleen dat ik er niets van versta. Maar ach het wordt op een prachtige manier gebracht vol met inzet en kracht. Daarna is de productie van een erg hoog niveau en weet het mij te raken.

274. Evidence – Mr. Slow Flow

"I can smoke a whole eighth in a spliff//Some call that a problem but I call it a gift." Dit is een van mijn favoriete openingszinnen, elke keer krijg ik een grote glimlach op mijn gezicht. Maar heel het nummer is geweldig: de productie (onder meer een prachtige Jay-Z sample) is al te mooi om waar te zijn maar de raps doen er nog een paar scheppen bovenop. Mr. Slow Flow is mijn favoriete Evidence nummer .

273. Hi-Tek ft J. Dilla, Nas, Common, Busta Rhymes, Floerty - Music for Life

Wat een emotionele productie zeg, elke keer krijg ik weer kippenvel als ik de meest fraaie klanken van Hi-Tek hoor. En tsja de rappers en zangeres zorgen ervoor dat ik bijna niets liever luister dan dit nummer. Dat komt voornamelijk door de teksten (en legendarische flows) die ik zo mooi oprecht vind.

272. Artifacts - The Ultimate

Dan is het nu tijd voor het dymanische duo Artifacts met het nummer The Ultimate. Dit straalt een geweldige energie uit en ik vind het geweldig om met dit nummer mee te rappen. Zowel de productie als de raps vind ik fenomenaal.

271. The Foreign Exchange ft Rapper Big Pooh - Nic's Groove

Nicolay (Nederland) en Phonte (VS) vormen een geweldig duo, de fraaie klanken die Nicolay maakt passen perfect bij het fraaie stemgeluid van Phonte. Dit nummer vind ik het beste van dit duo, de warme klanken doen mij verlangen naar de zomer. Het refrein is prachtig gezongen en de raps maken het nummer compleet .

En heeft iemand nog een mening over deze nummers? Ik hoor het graag...

Ben totaal niet thuis in dit genre, aanraders voor een leek?

Nummers: 273, 283, 287, 302, 303 kun je misschien het beste checken .

Dj2Jelle

Briljant nummer . De rest overigens ook. Er zitten steeds minder nummers tussen die ik niet mooi vind. Bij deze 10 geen een, alleen vind ik franse rap moeilijk om naar te luisteren.

Rhythm & Poetry schreef:
273. Hi-Tek ft J. Dilla, Nas, Common, Busta Rhymes, Floerty - Music for Life

Wat een emotionele productie zeg, elke keer krijg ik weer kippenvel als ik de meest fraaie klanken van Hi-Tek hoor. En tsja de rappers en zangeres zorgen ervoor dat ik bijna niets liever luister dan dit nummer. Dat komt voornamelijk door de teksten (en legendarische flows) die ik zo mooi oprecht vind.

.

Wat een geniaal nummer zeg!

Is inderdaad wel leuk, maar blijf dit genre moielijk vinden.. Vind dit soort nrs even leuk, maar na een tijdje vergeet ik ze compleet. Het heeft geen lange houdbaarheidsdatum.

Enne, ik kon Lasciati Tentare van ICT niet vinden op YT, Italiaanse rap vind ik naast Franse rap erg sexy!

Haha, nou voor mij heeft het gelukkig wel een lange houdbaarheidsdatum. En ik ben nog niet in aanraking gekomen met Italiaanse rap, het nadeel van dit soort rap is dat ik er niks van versta .

270. Lords of the Underground - Here Come the Lords

Dit nummer brengt ook dat geweldige jaren '90 gevoel naar boven. Dat komt al door de geweldig jazzy/funky productie die ik helemaal voel. Maar daarnaast zijn het toch zeker ook de raps die dit nummer zo vermakelijk maken. Een heerlijke track om hard af te spelen .

269. Das EFX - Real Hip-Hop [Original Version]

Volgens mij een nummer dat de meeste hiphopliefhebbers kennen. De kenmerkende en zalige productie ligt werkelijk perfect in het gehoor en zet een geweldige sfeer neer. De raps maken het nummer vervolgens helemaal geweldig.

268. Talib Kweli & Madlib - The Show

Eerlijk is eerlijk er had meer in de samenwerking Talib en Madlib gezeten. Het album was 'gewoon goed' en je mag meer verwachten van dit duo. The Show is dan wel een nummer dat ik helemaal geweldig vind en dat laat zien hoe goed het duo kan zijn. Een prachtige Madlib productie die sterk weet te boeien en Talib rapt met zijn prachtige flow de track zeer goed vol.

267. Common - The Game

Dat Common ook na 2005 nog goed kan rappen bewijst hij met het geweldige The Game . Dit is zo'n zalig nummer dat mede mogelijk wordt gemaakt door een van de mooiste producties van de laatste jaren. Common rapt met de nodige passie en laat zien dat hij tekstueel erg sterk is.

266. C-Rayz Walz ft MF DOOM - Vomit Chorus

Deze track krijg je als je twee van de beste MC's bijelkaar zet . Een sterk vernieuwende beat die mij helemaal in de greep houdt en fantastische flows en teksten van C-Rayz (de man met erg veel potentie) en MF DOOM (top 5 rapper van de 21ste eeuw voor mij). De combinatie is geweldig.

265. Kurious - I'm Kurious

Met Kurious ga ik weer terug naar de jaren '90, wederom 1994 het prachtige jaar (kan ik niet vaak genoeg zeggen ). Dit nummer past perfect bij dat jaar en is zeker niet minder dan andere classics uit die tijd. Een productie die ik meer dan geweldig vind en Kurious flowt op grandioze wijze zijn tekst.

264. Intelligent Hoodlum - Street Life (Return of The Life)

Tragedy in de tijd dat zijn naam nog Intelligent Hoodlum was, mooie tijden . Dit is een van zijn vele prachtige nummers; de warme productie past perfect bij zijn fraaie stem en flow. Op dit nummer komt hij zeer goed over bij mij.

263. Viktor Vaughn ft Apani - Let Me Watch

Dit is dan weer een van aliassen van MF DOOM, zijn beste als je het mij vraagt. Want onder deze naam nam hij een geweldig album op met prachtige nummers. De productie weet mij te raken en zijn raps zijn van een erg hoog niveau. Apani laat op Let Me Watch zien waarom zij de beste rapster is.

262. Ol’ Dirty Bastard - Brooklyn Zoo

De mafste rapper van de Wu-Tang Clan is toch wel Ol' Dirty Bastard en dat is een compliment. Hij heeft prachtige tracks gemaakt en daar is Brooklyn Zoo er een van. Op een fantastische en sfeervolle productie rapt hij op een geniale manier. Maar: je moet er van houden .

261. The Roots ft Erykah Badu & Eve - You Got Me

Erykah wat ben jij een geweldige zangeres . Wat een fraaie emotie legt ze in haar stem ik krijg het er warm van maar het levert ook kippenvel op. Deze track vind ik zo schoon dat ik er eigenlijk geen woorden voor heb. Prachtige aangrijpende productie, schitterende raps en tsja Erykah...

Ik kan me vergissen maar ik denk dat er één nummer tussen staat die Reijersen ook helemaal het einde vindt.

Rhythm & Poetry schreef:

261. The Roots ft Erykah Badu - You Got Me

Erykah wat ben jij een geweldige zangeres . Wat een fraaie emotie legt ze in haar stem ik krijg het er warm van maar het levert ook kippenvel op. Deze track vind ik zo schoon dat ik er eigenlijk geen woorden voor heb. Prachtige aangrijpende productie, schitterende raps en tsja Erykah...

Als 't over Erykah gaat ben ik er bij, hoor. Inderdaad prachtig. Eve doet hier trouwens ook mee, niet dat ik zo'n fan ben van haar, maar hier doet ze 't wel goed.
K zou wat vaker hier moeten langskomen, mooie lijst (al heb ik nog lang niet alles gecheckt).

Rhythm & Poetry schreef:
Ik kan me vergissen maar ik denk dat er één nummer tussen staat die Reijersen ook helemaal het einde vindt.

Als 't over die laatste gaat, ikke dus ook

Klopt ja, Eve doet het zeer verdienstelijk. Maar eigenlijk wilde ik in mijn enthousiasme alleen maar Erykah neerzetten bij die track .

En The Roots doen het ook niet onaardig natuurlijk...

Real Hip-Hop, super nummer!

260. Shad - Brother (Watching)

Een zeer getalenteerde artiest, ik ben blij dat ik Shad heb ontdekt. Dit geweldige nummer vind ik zijn beste, het kent een prachtig gezongen refrein maar ook de productie en de sterke raps van Shad zijn van een erg hoog niveau. Shad straalt hiphop uit en de clip in al zijn eenvoud is ook erg sterk.

259. A Tribe Called Quest - The Hop

Heel wat bekender dan Shad is het fantastische A Tribe Called Quest, toch wel een van de beste hiphopformaties die ik ken. The Hop vind ik een van hun vele schitterende nummers. De productie is heerlijk warm en de raps zijn van een zeer hoog niveau (Q-Tip doet het wederom geweldig ).

258. Just-Ice - Going Way Back

Nu duik ik de oldskool weer in met dit geweldige Just-Ice nummer. Het is de sfeer die ik zo fantastisch vind, de productie weet dit op een geweldige manier neer te zetten. Maar ook de raps zijn van een geweldig niveau.

257. Arsonists – Venom

Wat een geweldige, donkere en angstaanjagende productie kent dit nummer . Het past perfect bij de sterke en gretige raps van de groep. Het nummer Venom sluit de 20ste eeuw op een geweldige manier af.

256. Scarface - Mr. Scarface

Een fantastische intro en het nummer kan beginnen. Ik zou het niet zeggen maar de track komt toch echt al uit 1991. Scarface zijn zware stem en natuurlijk prachtige flow past geweldig op de meeslepende productie.

255. Organized Konfusion - Bring It On

Het geweldige duo Organized Konfusion heeft prachtige nummers (en albums) uitgebracht. Bring It On vind ik helemaal top vanwege de snelle raps die prachtig gebracht worden. De productie geeft prima het tempo weer. Het refrein roep ik altijd met alle plezier mee .

254. Gorillaz ft Del the Funky Homosapien - Clint Eastwood

Gorillaz is voor mij de perfecte combinatie hiphop/rock. Clint Eastwood is catchy van begin tot eind maar is bovendien gewoon een zalig nummer. De productie is zeer doeltreffend en Del the Funky Homosapien maakt het nummer vervolgens helemaal af met te gekke raps .

253. Zion I - Birds Eye View

Dat Zion I een geweldig duo kan zijn, laten ze zien in 2005. Er komt een geweldig album uit dat de naam True & Livin' draagt. Birds Eye View kent een emotievolle en warme productie die ik erg graag beluister. Daarnaast zijn de raps van Zion zeer oprecht en is hij tekstueel erg sterk. Typisch weer zo'n kippenvel track.

252. Common Sense ft Ynot - Chapter 13 (Rich Man Vs. Poor Man)

Common's beste periode was natuurlijk toen Common Sense nog zijn naam was. In 1994 kwam zijn klassieke album uit waar de meest geweldige nummers opstaan. Dit is er een van, zonder twijfel. De productie is hemels en klinkt zeer vernieuwend. Common zelf weet als geen ander hoe hij de show moet stelen; zijn raps zijn van een erg hoog niveau.

251. Ol’ Dirty Bastard ft Method Man - Dirty Dancin'

Misschien wel het meest gestoorde duo in de gescheidenis van de hiphop. ODB en Method Man passen dus perfect bijelkaar. Dit nummer steekt geweldig inelkaar en kent een fantastische en zeer vreemde productie . De raps zijn natuurlijk ook van een te gek niveau en ik moet altijd lachen als ik dit hoor.

Rhythm & Poetry schreef:

250. C-Rayz Walz - Blackout

Zonder twijfel het meest vermakelijke nummer van mijn top 500. Elke keer dat ik dit beluister schiet ik weer in de lach, C-Rayz Walz komt met geweldig grappige lyrics op dit nummer. Het refrein zing ik altijd mee en de rockende productie maakt het helemaal af. Dit is mijn favoriete C-Rayz nummer!

249. Gorillaz ft MF DOOM - November Has Come

Wederom Gorillaz in mijn top 500, dit keer een geweldige samenwerking met toplyricist MF DOOM. Het blijkt een geweldig, passende samenwerking te zijn. Zowel de zang als rap zijn van een erg hoog niveau en de productie vind ik ook fantastisch.

248. Jedi Mind Tricks - Razorblade Salvation

Een prachtig gezongen refrein, vol van emotie. Raps die hier perfect bij aansluiten (Vinnie komt met goede lyrics en brengt het ook nog eens op een zeer oprechte manier). Stoupe's gevoellige productie past er prima bij. Dit is voor mij een echt kippenvel nummer.

247. The D.O.C. ft N.W.A. - The Grand Finalé

Dre luidt de track prima in en dan weet ik al dat het niet meer fout kan gaan. De productie vind ik helemaal geweldig en zet een sterke sfeer neer. De rappers die op het nummer verschijnen komen stuk voor stuk met sterke en scherpe verses.

246. Group Home - Livin' Proof

Zeker niet de meest getalenteerde rappers, maar dat ze het wel degelijk kunnen (sterker nog dit is een regelrechte classic) bewijzen ze op dit nummer. Sowieso is het gelijknamige album ook erg goed. De productie is natuurlijk ook van een erg hoog niveau en dat helpt de rappers naar een nog beter niveau.

245. Jurassic 5 - Concrete Schoolyard

En dan is het nu tijd voor een Jurassic 5 classic, die eind 20ste eeuw ontstond. De productie zet een prachtige en warme sfeer neer en vervolgens blinkt elke rapper ook nog eens uit. Het resultaat is een nummer dat ik sowieso wekelijks draai.

244. D.J. Chuck Chillout & Kool Chip - Rhythm Is the Master

En we gaan nu weer terug naar de olskool, dit keer naar een duo die eigenlijk veel bekender moeten zijn. De muziek is namelijk van een geweldig niveau, dit nummer van het tweetal vind ik het allerbeste. De productie is zeer krachtig en vernieuwend. De raps zitten vol energie en worden prachtig gebracht.

243. Saukrates ft Common - Play Dis 99'

De canadese producer/rapper Saukrates mag van mij ook wel wat meer naamsbekendheid krijgen. Hij zorgde namelijk voor een geweldig album in 1999. Dit nummer vind ik zijn beste, de samenwerking met de geweldig rappende Common is voortreffelijk en de productie is gewoon erg catchy.

242. Cannibal Ox ft C-Rayz Walz - Battle for Asgard

Dit krijg je als je drie van de beste rappers bijelkaar zet op een prachtige, futuristische productie van El-P. The Cold Vein is niet voor niets zo'n geweldig album en deze pracht track maakt daar deel van uit. Lyricaal is het erg sterk en daarnaast vind ik de flows van de heren van een erg hoog niveau.

241. AZ ft Nas - Gimme Yours

Jawel, dit geweldige duo staat nog een keer in mijn top. Gimme Yours is een fantastische track die uit de geweldige samenwerking AZ/Nas voortvloeide. De productie zet een prima jaren '90 sfeer neer en de raps overstijgen zowat elk niveau.

lambf
242. Cannibal Ox ft C-Rayz Walz

Dit krijg je als je drie van de beste rappers bijelkaar zet op een prachtige, futuristische productie van El-P. The Cold Vein is niet voor niets zo'n geweldig album en deze pracht track maakt daar deel van uit. Lyricaal is het erg sterk en daarnaast vind ik de flows van de heren van een erg hoog niveau.

Ik weet niet of je het erg vind dat ik je topic ga vervuilen met wat tegenwind, maar dat zal wel niet. Ik ben het echt niet met je eens, interessante productie met duistere synthwave, maar de raps zijn echt saai. En een goede flow? ze nemen er anders wel erg veel tijd voor.

Dan hebben wij dus een andere mening, ik kan daar zeer goed mee leven.

Staan er trouwens ook nummers tussen die jij goed vindt? Want ik weet dat jij niet zo'n liefhebber bent van Amerikaanse hiphop.

Ik vond hem eerst ook echt helemaal geweldig, maar vind je de beat na een de zoveelste keer niet gaan vervelen?

Ik zie dit topic overigens pas laat, maar ik zie wel dat er echt veel vette nummers tussen zitten. vet idee van je

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.