MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop

zoeken in:
@ Misorabi: Idd, erg veeel.
@ Mb.: nou ik weet ook niet wat die track met me doet. Gewoon een geweldig nummer. Hoe Snoop rapt enzo. Gewoon geniaal.

Heavy Ceiling19 Deep Puddle Dynamics – Heavy Ceiling

Het beste nummer van DPD. Wat een prachtige beat . De soort contrabas en piano-sample zijn prachtig en de raps van Slug, Sole, Alias en DoseOne passen perfect op de ietwat vreemde beat. Ik weet hier niet veel over te zeggen, buiten dat dit gewoon een prachtige track is.

18 Big Noyd - Infamous Mobb

Een van de vreemdste beats die ik ken. De sample hoor je wat ver op de achtergrond. Het lijkt een soort hele hoge, schelle viool met een piano erin. Geen idee wat het is. Dat maakt het alleen maar mooier . Noyd’s raps en de vreemde kreten van Havoc voegen veel toe in het kader “kan het allemaal nog vager?”. De sfeer is toch wat dreigend en duister, maar vooral erg buitenaards en vreemd. Geweldige track. Een van Big Noyd’s beste nummers.

17 Nas – Represent

Wat een prachtige beat! Damn. De sample is van Lee Irwin – Thief of Bagdad, en stamt uit 1924. Alhoewel het makkelijk gesampled is hoor je toch dat Premo een koning is, dat hij die sample uit zo’n oud nummer weet te vissen. De raps van Nas zijn real en gaan over de problemen in de buurt.

16 Mobb Deep - Shook Ones, Pt 1

Wat veel mensen niet weten, is dat er ook een Shook Ones Pt. 1 is. Shook Ones Pt. 1 is in 1994 released als een Promo voor The Infamous. Later is hij uitgebracht als B-side van de Shook Ones Pt. 2 single. Dit nummer is bijna duisterder dan Pt. 2. De enorme diepe bass met vreemde trompet-achtige sample geven een vreemd, duister en verloren gevoel. De raps van Havoc zijn ongeveer het zelfde als die van Pt. 2, maar Prodigy heeft een hele andere verse. En die is ziek! Hier heeft Big Pun de line “I give a fair warning, beware” gesampled in zijn track “Beware”. Dit was lang mijn favo nummer, totdat ik Hell on Earth ontdekte…!

15 Originoo Gunn Clappaz - No Fear

Hoe bedwelmend, sfeervol en relaxerend kan een beat zijn? Luister No Fear, en je weet het. Wat een heerlijke beat. Deze beat gaf me echt het gevoel alsof ik ’s nachts op het strand lag. Met lichte bewolking en wind. Ik vond het dan ook erg toevallig toen ik zag dat de clip ook nog eens op een strand opgenomen was. Dan wel niet in het donker maar ach. Over de raps. Ze zijn goed, vooral die van Starang Wondah. Nog steeds een van de meest underrated rappers die ik ken.

14 Big Noyd - Usual Suspect

Het beste nummer van Big Noyd die ik ken. Ik ben bang dat ik hier niet veel over kan gaan zeggen. De beat is kaal, maar het geeft me toch zo’n fijn gevoel. Ook het rappen van Big Noyd heeft daar een aandeel aan. De raps gaan weer gewoon over de guns, thugs etc. Maar dat boeit me niks, het gaat vooral om die beat en de feeling.

13 Mobb Deep - Get Dealt Wit

Een van Mobb Deep’s meest verslavende tracks in mijn geval. Ik heb dit nummer 60 keer geluisterd in anderhalve week (Vrij veel, want ik luister eeeeeeerg veel muziek). De beat bestaat uit typische Hell on Earth drums, een super dope pianosample en af en toe een vage synth. Verder ook nog dope bijna horrorcore raps van P & Hav. Maar damn wat is deze track verslavend zeg. Velen vinden dit het slechtste nummer van Hell on Earth. Maar ik vind het zelfs een van de beste. Echt een dope nummer.

12 Originoo Gunn Clappaz – Gunn Clapp

Weer zo’n ongelofelijk chille track. Het gaat vooral om de relaxe, rustgevende beat. En dan rappen Starang, Louiville en Top Dog ook nog eens heerlijk chill over de beat. Met dope raps en goeie flows. De raps gaan over hoe makkelijk slechte commerciële rappers aan een record deal komen en alles krijgen wat ze willen.

11 GZA – Shadowboxin' (ft. Method Man)

De ultieme Wu-klassieker. Dit vind ik het beste nummer die een Wu-lid ooit heeft uitgebracht. Hij staat nog wel op Liquid Swords, een album die ik toch wat minder vond dan klassiekers als OB4CL en Enter the Wu-Tang. De beat is industrieel-achtig en vrij vreemd. Verder ook erg knap gesampled, erg knap. Het valt niet uit te leggen hoe knap, je moet hem zelf na proberen te maken om dat in te kunnen zien. De raps zijn gruwelijk van zowel GZA als Meth. Vooral Meth vind ik erg hard komen. Super dope track.

Op MSN zou ik nu dit doen D: maar dat heeft op MuMe weinig zin. Een fraaie update, al is het een heel klein beetje voorspelbaar. Mobb Deep had ik echter nooit verwacht.

Mb.
Shadowboxin' is zo overrated. Ik heb nooit begrepen wat dat nummer zo goed maakt, sterker nog, naar het einde toe heb ik het wel gehoord zelfs. No Fear is het leukste nummer uit het rijtje. En nummer 20. slaan we gewoon over?

Ik dacht al dat er wat mis was gegaan!

20 Mobb Deep - Eye For an Eye (Your Beef i...(ft. Nas & Raekwon)

Ongelofelijk duister nummer. Duister op een vreemde, dreigende manier. De drums zijn snoerhard en de raps zijn ongelofelijk vet. Prodigy en Havoc rappen dope. Maar Raekwon en Nas killen de zaak. Vooral Nas, wat een verse . Het refrein is ook echt super dope.

Voor de liefhebbers.

Ik ben een liefhebber, zeker van dat nummer. Het is simpelweg briljant.

Dj2Jelle
Vind Eye For an Eye maar een irritante beat hebben.

Ik vind Dj2Jelle ook maar een feestneus zonder enige kleur. Daar hoor je mij verder ook niet over klagen.

Ik vind de sfeer die door de beat mogelijk gemaakt wordt juist erg tof.

Dj2Jelle
Sfeer? Het is een piepje dat telkens een halve toon omhoog en omlaag gaat.

Less is more.

JLjuju schreef:
Duister op een vreemde, dreigende manier.

Kun je ook duister zijn op een normale, geruststellende manier?

Binnenkort ga ik een paar vrije uurtjes besteden aan het luisteren van je hele lijst, ken veel nummers nog niet.

Hoop off topic berichten verwijderd.

RedLightCityBoy
Juju, wanneer komt je top 10?

Sorry, ik was druk enzo, school. En ja ik draai er niet om heen ik ben het ook vergeten XD.
Ik doe nu 1 track per dag op het nog enigszins spannend te houden ofzo

10. Mobb Deep - Bloodsport

Dit was het eerste nummer van Hell on Earth dat ik luisterde. De drums waren mij toen der tijd niet hard genoeg (:’)), vreemd, want hard zijn ze zeker. Maar daar gaat het niet om. Deze track is ongelofelijk rustgevend. Zet deze op ’s avonds ergens buiten op een koude dag. Of op een grauwe wintermiddag in een parkje met een hoop sneeuw. Zo’n gevoel geeft die track mij. De lyrics zijn zoals we gewend zijn van P & Hav, gewoon goed. De flows gaan lekker een klassieker is geboren. Ik heb trouwens altijd het idee gehad dat dit nummer een tikkeltje underrated is in vergelijking met de andere nummers op HOE.

Mb.
JLjuju schreef:
Sorry, ik was druk enzo, school. En ja ik draai er niet om heen ik ben het ook vergeten XD.
Ik doe nu 1 track per dag op het nog enigszins spannend te houden ofzo

Ow leuk, dan weten we je nr. 1 pas in 2010! Of misschien toch rond Sinterklaas?

Reken maar op kerst volgend jaar

Tot nu toe bestaat je top 10 uit 100% Mobb Deep.

Mijn mening over de track: gras is groen. Een 7,5.

9 Dynospectrum – I Wouldn't Want You To Die ...

Ik heb deze track nu op 65 plays staan in Itunes. Dat komt omdat deze track voor mij gewoon TE vet is. De ongelofelijk diepe bassline, met die rare sample en dan die snoeiharde drums. Ongelofelijk vet. De raps zijn van topniveau, zoals we gewend zijn van de mannen van Dynospectrum. Deze track moet je luisteren op een donker industriegebied. Dan komt de sfeer het beste tot zijn recht. Underrated classic!

Frostyx
Zeu Zeu Jljulu die is leuk

Dynospectrum een mooie keus Julian. Je top 10 bestaat nu nog maar uit 50% Mobb Deep.

8+

Dj2Jelle
JLjuju schreef:
Deze track moet je luisteren op een donker industriegebied.

Ja ik ga 's nachts naar het industrieterrein fietsen om deze track te beluisteren. . Wel een dope track hoa.

Goed zo Jelle, dat doe ik ook altijd
XD

8 Mobb Deep – Still Shinin'

Wat een prachtige track dit. Niet voor niks dat hij zo hoog staat in mijn top 500. Deze track zit boordevol energie. Mede door het geweldige rappen van P & Hav en die ge-ni-ale beat. Prachtige sample uit “Hospital Prelude of Love Theme” door Willie Hutch. Deze track komt uit 1995 en was een promo-single voor Hell on Earth. Ze maakten wel goed duidelijk dat ze eraan kwamen, wat een banger dit.

Dj2Jelle
. Nice track.

Je top tien bestaat nu voor ruim 66% uit Mobb Deep tracks. Goed nummer van Mobb Deep, ik kan zien dat jij verstand hebt van...euhhh... Mobb Deep.

8

Zeker, kijk maar terug in mijn top 500. Daar staan nog een paar Mobb Deep nummers in Ik ben waarschijnlijk een fan ofzo.

Social_Mask
Zou je denken?

Still Shinin' is een aardig nummer, maar Hell on Earth heeft veel beters te bieden. Drop a Gem on Em en het titelnummer spreken voor zich, maar Apostle's Warning bv is ook een geweldig nummer.

Wat betreft Dynospectrum.. Southside Myth zou ik kiezen als hun beste nummer.

Ik hoop op verrassingen, JLjuju.

Mb.
Als Mobb Deep niet op nr. 1 staat, dan ben ik al verrast.

7 Mobb Deep – Nighttime Vultures (ft. Raekwon)

Wat een super duister nummer dit. De hoge vioolsample van oor tot oor is geweldig en dan met dat vage geluid erbij, kippenvel . De rhymes van Prodigy zijn erg vet maar die van Raekwon zijn ook echt goed. Erg goede flow. Maar het is vooral die onwaarschijnlijk vette beat die dit nummer tot een van de beste van The Mobb maakt.

Dj2Jelle
75% van de top 10 bestaat nu uit Mobb Deep .

Ik vraag me trouwens af waarom jij al die nummers 'super duister' vind, kvind het wel meevallen eigenlijk. Maar wel weer een lekkere Mobb track, lekker typisch voor die tijd.

Social_Mask
Hij heeft het woord 'duister' al 88 keer gebruikt als uitleg bij zijn keuze.. Haha, ik denk dat we het wel door hebben nu.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.