MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop

zoeken in:
360 Foxy Brown – The Promise (ft. Hav)

Havoc verzorgd de voor hem typische productie uit die tijd. Een klassieke sample die veel te zacht staat en de bekende Havoc drums. Foxy Brown komt dope, maar Hav vind ik wel erg goed op deze track. De beat, ook al liet ik anders merken, is super vet. Havoc beats doen gewoon wat met me.

359 50 Cent - How To Rob

Nog een nummer van 50 Cent’s goeie album: Power of The Dollar. Dit nummer had eigenlijk veel hoger moeten staan, aangezien ik ‘m nu echt vet begin te vinden. Het nummer is geweldig grappig aangezien 50 Cent de halve rapscene beledigd. Hij rapt over hoe hij bekende rappers zal beroven en heeft een hele set aan grappige Lines voor je in petto. Ook al vind ik The Madd Rapper de meest irritante gast ooit, hier kan ik ook om hem lachen.

358 Big Shug – Do Ya

Van Shug’s debuut album: Who’s Hard, uit 2005. Dit is het beste nummer op die CD, en die CD is erg dope. Deze beat is geproduceerd door Premo, en Shug doet lekker z’n ding erop. Lyricaal is Shug niet echt een zwaargewicht (qua voorkomen wel). Maar hij kan wel goed flowen en heeft een fijne stem. Do Ya begint na 0.24 in het youtube filmpje

357 Demigodz - The Wickedest Flow

Er is nogal wat onduidelijkheid over deze track. De beat is geproduceerd door DJ Premier, maar is dit niet dezelfde beat als van Biggie’s Rap Phenomenon? Anyways, ik vind deze veel vetter, door de ijzersterke raps van rapper Rise. Hij komt met een stel Lines waar vanzelf een glimlach op je gezicht getoverd word: “Nobody can budge Rise, I was hit by a bus, ten people on that bus died” en “my mindstate is so big I add a star to the flag”, en nog wel veel meer.

356 Mobb Deep - Quiet Storm

Sommigen vinden dit Mobb Deep’s beste nummer. Never ever, maar dope is ie zeker. De bassline van White Lines is al te bekend en dope lyrics van vooral Prodigy maken tot een erg dope Mobb-track.

355 Redman - Do What Ya Feel (ft. Method Man)

Ken dit nummer via GTA: Liberty City Stories. Ik vond dit nummer meteen vet mede door de vette raps en dope beat. Method Man verzorgt een pare dope verses en ook Redman steelt de show.

354 Nas - Made You Look

De banger van God’s Son (waar nog een aantal toptracks op staan). De beat is rauw en hard en Nas is zoals altijd erg scherp. Meer valt er over deze track eigenlijk niet te zeggen.

353 Dr Dre - Let Me Ride

Een van de vetste nummers van de westcoast classic, The Chronic. De hoge synthloop en bass-sample geven de Dr. Dre stijl perfect weer. Een erg lekker nummer om ’s zomers te luisteren of in de auto.

352 Bubba Sparxxx – Deliverance

Bubba Sparxxx is een commerciële rapper, maar dit nummer is dat niet. Dit vind ik echt een geweldig nummer, produced by Timbaland. De lyrics van Bubba Sparxxx vertellen leuke verhalen maar vooral het refrein en de beat zijn geweldig.

351 Gang Starr - B.Y.S

Een echte banger en classic van Gang Starr. Guru spit zoals altijd weer lekker koeltjes en met dope lyrics is dit een terechte classic.

How To Rob zat erg dicht tegen mijn top 500 aan, Bubba Sparxxx vind ik dan weer vreselijk .

Echt? Ik vind het echt een goed nummer hoor.

JLjuju houdt het zo wel erg spannend...

Jajajaja het gaat niet al te hard.

350 Eazy-E - Eazy-Duz-It

Erg leuk nummer uit 1988. Leuke lyrics van Eazy-E (eigenlijk van Ice Cube, maargoed) die zoals altijd even humoristisch zijn. De veranderingen van beats zijn ook vet en goed geproduceerd door Dre.

349 Papoose – Alphabetical Slaughter

Papoose is een van de beste rappers uit New York vind ik. Hij bewijst dat oa. met deze track. Toen ik dit de eerste keer hoorde zat ik echt met open mond te luisteren. Luister maar om te kijken want hier nou zo vet aan is, maar ik denk dat dat al bekend is. Velen kennen deze track ook wel.

348 Heltah Skeltah – Therapy

Vet nummer van Heltah Skeltah’s debuutalbum Nocturnal. Een duistere en typische Boot Camp Clik-productie uit de nineties. Vette en grappige lyrics van Ruck & Rock, het toch wel magische duo!

347 Black Rob - I Dare You

Weinigen kennen Black Rob. Hij heeft 2 albums uitgebracht, waaronder Life Story waar dit nummer opstaat. En dit vind ik een heel goed nummer. Spannende productie en een mooi refrein. Dit nummer moet veel meer aandacht krijgen dat ie eigenlijk nu krijgt!
Ook al heb ik er helaas geen link van

346 Black Moon - Buckshots Freestyle Joint

Dit nummer was ik een tijdje verslaafd aan. Zo kaal maar o zo grappige Freestyle lyrics van vooral Buckshot. Het is een Freestyle dus er word een hoop onzin uitgekraamd, maar ik vind dit echt een geweldig nummer! Op de beat van U Da Man van Black Moon (1993)

345 Big L - Danger Zone

Van de classic: Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous. Dit is een mysterieus en donker nummer. Met Big L die natuurlijk weer zijn talent laat horen en de productie is dit nummer 1 van de besten van Livestylez Ov Da Poor & Dangerous.

344 Smif-N-Wessun - Cession At The Doghillee (ft. Boot Camp Clik)

Het debuut van Heltah Skeltah & (underrated) OGC is hierop te horen. Hoe de beat invalt is geniaal en hoe Ruck begint nog beter . De bassline en sample zijn zo dope, gewoon een toptrack!

343 Method Man - Presidential MC (ft. Raekwon & RZA)

Nog een track van het album 4.21: The Day After. Dit is een echte hardcore productie door die harde drums en spannende/dreigende samples. De rappers zijn erg sterk en ik vind vooral Raekwon erg dope.

342 Geto Boys - G Code

Dit nummer ken ik al vrij lang, sinds dat ie uitkwam in 2005. Ik vond meteen de productie erg dope. Natuurlijk ook de raps van vooral Scarface

341 Onyx – Throw Ya Gunz

De energie die Onyx altijd in hun nummer steekt is geweldig. Ook dit nummer van hun debuut album Bacdafucup. Ik kan zo hard meebrullen met het refrein, gewoon een geweldig nummer!

Ja die laatste twee nummers doen het hem geweldige tracks die ik erg graag beluister. Maar ook de overige nummers (zoals die van Big L) zijn meer dan prima. Slechts die van Papoose doet mij niks en die van mijn naamgenoot ken ik niet.

Dus je vind het niet dope of goed wat Papoose op die track laat zien?
Als je die track van Zwarte R&P wil hebben, let me know

Daaam xD Heb jij die beat van 343 gemaakt?

Ja stiekem wel.... sssssst

340 Heltah Skeltah - D.I.R.T

Van het gelijknamige album D.I.R.T (Da Incredible Rap Team). Dit nummer geeft goed de sfeer van het album weer : gewel(da)dig!! De rauwe beat met keiharde drums en een stel top MC’s erop is gewoon . Ruck & Rock laten zien de kunst dat rappen heet niet verleerd te zijn.

339 Bahamadia – 3 Tha Hard Way

Dope nummer van het album Kollage uit 1996. Bahamadia heeft een geweldige flow op die topproductie van DJ Premier. De namen van de features weet ik helaas niet, maar die zijn toch wel noemenswaardig vind ik. Maar Bahamadia springt eruit.

338 Eazy E - 8Ball Remix

Lekker old skool nummer uit de West-coast. Eazy’s lyrics zoals altijd grappig door de verhalen die hij verteld. En de productie is lekker rock achtig en hard. Gewoon een classic

337 One Be Lo - The Ghetto

Emotionele en dramatische sample. En met de mooie lyrics van One Be Lo over de ghetto’s zit ik altijd geboeit te luisteren. Vooral ook de productie is geweldig.

336 K-Otix - Masterpiece Theatre

Eigenlijk was het album The Reason niet geweldig, maar dit nummer is ongelofelijk mooi. Een emotionele Walk On By-sample en goeie lyrics van Damien Randle, Micah Mic en V Zilla. Maar het is vooral de beat die me wegblaast elke keer als ik ‘m hoor. Ook hoe de beat veranderd na een tijd is geweldig .

335 The Lox - Chain Gang Freestyle (ft. Black Rob)

Dit nummer ken ik van GTA: Liberty City Stories, en ik weet niet of ie wel officieel is. Maar ach wat maakt mij het uit, het is een geweldige track. Black Rob komt weer langs en zet een goeie verse neer, dat geld ook voor Jadakiss, Styles en Sheek Louch. Vooral de productie is zeer de moeite waard om te checken. Ook dit nummer heeft weer zo’n lekkere New York-sfeer

334 RA The Rugged Man – Chains (ft. Killah Priest & Masta Killa)

Ja, het is toevallig dat 2 nummers met het woord “chain” erin achter elkaar komen, ik ontdek het nu pas XD. Dit nummer is fantastisch: door de productie, de raps (vooral die van RA) en de sfeer. Hoe RA helemaal losbarst na een tijdje is echt zo vet!

333 2pac - Old School

Dit is een echt feel good nummer. Ik ben jaren lang opzoek geweest naar dit nummer nadat ik ‘m 1 keer geluisterd had en de track helemaal geweldig vond. De beat, de raps en die vocal sample zijn zo lekker . Gewoon een classic track van Tupac, die niet over het gene gaat waar hij het altijd over had.

332 Kool G Rap - 4,5,6

Lekker duistere sample. En hoe Kool G Rap begint , damn. Ook de verses van Kool G zijn zeer om over naar huis te schrijven.

331 House of Pain - Who's The Man

Erg rauw/duister en vet nummer. Een echt hardcore nummer met teksten over straat leven etc. Vooral de beat en die vocalsample zijn geweldig.

Hehe, eindelijk weer een update , een mooie al zeg ik het zelf. Kool G Rap en 2Pac als absolute uitblinkers voor mij maar ook R.A., One Be Lo en Eazy E doen het altijd goed .

Rene1979
Ik hou het wel bij hoor JuJu

Gaat lekker zo allemaal dikke tracks...
Moet ik het cijferen maar overnemen van Rob?

Haha ja lijkt me cool
Ik update straks weer

Super Elmo
Hey gaaf zo'n top 500. Ben wel een Mobb Deep fan en jij ook zo te zien . Verder heb ik nu voor het eerst kennis gemaakt met R.A. the Rugged Man, wat is dat een geweldige rapper zeg! Net een nummer van hem gehoord met Jedi's Mind Tricks ofzo, klonk erg goed!

Cool, nog een Mobb fan
ja RA is echt een dope rapper, en JMT zijn ook erg goed, maar daar komt neit al te veel meer van langs

Rene1979
Super Elmo schreef:
Hey gaaf zo'n top 500. Ben wel een Mobb Deep fan en jij ook zo te zien . Verder heb ik nu voor het eerst kennis gemaakt met R.A. the Rugged Man, wat is dat een geweldige rapper zeg! Net een nummer van hem gehoord met Jedi's Mind Tricks ofzo, klonk erg goed!

Ja Joh kende je die track niet... ?

Rene1979
JLJuJu je lijst van 4 mei wordt het cijfer 7.5

Oke cool

Het gaat niet meer zo hard, want ik ben nu 'nt leren voor mijn examens. Aub hou er rekening mee dat het wat langer duurt voordat ik weer update

330 Dr. Dre - Bitches Ain't Shit

Klassieker. De o zo simpele teksten worden wel lekker gebracht. En die beat van Dr. Dre is gewoon een parel. Een van de hoogtepunten van het album The Chronic. Misschien een tikkie vrouwonvriendelijk maar ach.

329 Infamous Mobb - We Don't Give A F....

Met did nummer gaat Havoc bijna duisterder dan ooit. Een laag gezang zet meteen een donkere sfeer neer. Had dit nummer in 1996 gemaakt dan was dit zonder twijfel een van m’n favoriete tracks ooit geweest.

328 Onyx – Shifftee

Die bassline Hoe de beat invalt is ook dope en hoe Fredro Starr begint is het hoogtepunt van dit nummer. Hoe dope is die verse van hem wel niet. Misschien niet tekstueel maar hoe hij ’t brengt is echt ge-ni-aal. Echt hardcore uit 1993

327 Eminem - Remember Me(ft. Sticky Fingaz & RBX)

Een van de vetste nummers van The Marshall Matters LP. Een echte hardcore productie en de rappers zijn allemaal dope. Vooral Em’s verse is echt om te smullen, die van Sticky is ook erg goed trouwens.

326 Gang Starr - Who Got Gunz(ft. Fat Joe & MOP)

Fat Joe was een tijd geleden een hele goeie rapper, dat bewijst ie zoal op deze track. De productie van dit nummer geeft een raar gevoel. Een ergens-buiten-een-Amerikaanse stad-gevoel op een grauwe zomerdag

325 Big Pun – Beware
Big Pun was (was helaas) een van me meest getalenteerde rappers ooit. Hij kon rijmen zoals echt niet veel gasten dat konnen/kunden/kenden/kinden/kanden/kynden. Ik zit altijd geboeit te luisteren naar zijn teksten, en op deze track is dat weer zeer zeker het geval. Ook de productie is lekker geheimzinnig en met een Prodigy-sample (uit Shook Ones pt.1) word de grimmige sfeer nog eens onderstreept. R.I.P Pun

324 K-Otix - Frequencies

Wat een mooie gitaarsample. Als iemand weet waar ie vandaan komt, ik hoor ’t graag. Lyrics van de mannen van K-Otix zijn zoals altijd boeiend en goed. De sfeer op dit nummer is perfect voor achter een Star Wars film ofzo. Deze doet het gewoon goed op geheimzinnige en sprookjesachtige plekken.

323 Gang Starr - Skills

Een van de productionele parels van Premo. De melodie blijft lekker in je hoofd hangen en het refrein ook. Dit is een van de eerste nummers die ik kon van Gang Starr.

322 50 cent - Your Life's On The Line

Jawel, hier is een clip voor geschoten. Dit nummer is gewoon super dope. 50 rapt goed en boeiend over wat hij zoal meemaakt en vooral het refrein is geweldig. De productie is ook zeker niet verkeerd. Gewoon een toptrack!

321 Big Pun - Whatcha Gon Do

Erg dramatische vioolsample. Pun rapt zoals altijd erg goed. Hoe de melodie veranderd af en toe vind ik ook geweldig
Geen link op youtube vreemd genoeg

Your Life's On the Line stond ook in mijn top 500, gewoon een geweldig nummer . Je hebt weer 10 mooie nummers uitgekozen JLjuju, ik zal het een 7,75 geven .

Bedankt !
Nog andere mensen dan R&P die eens iets willen zeggen?

lambf
Nee

JLjuju schreef:
330 Dr. Dre - Bitches Ain't Shit

Klassieker. De o zo simpele teksten worden wel lekker gebracht. En die beat van Dr. Dre is gewoon een parel. Een van de hoogtepunten van het album The Chronic. Misschien een tikkie vrouwonvriendelijk maar ach.

Staat dat nummer op The Chronic? Ik kan hem helemaal niet.

JLjuju schreef:

322 50 cent - Your Life's On The Line

Jawel, hier is een clip voor geschoten. Dit nummer is gewoon super dope. 50 rapt goed en boeiend over wat hij zoal meemaakt en vooral het refrein is geweldig. De productie is ook zeker niet verkeerd. Gewoon een toptrack!

Wow, echt een vette track die gewoon van 50 cent is. Zn raps komen echt hard vind ik, jammer dat hij nu zo fucked up is

Hahaha dat begin van die clip van Beware: I've seen a 7 foot tall white Terminator nigger xD

JLjuju schreef:
321 Big Pun - Whatcha Gon Do
[mierenneuk-mode on] Is officiël een nummer van Terror Squad. [/mierenneuk-mode off]

Dat nummer van 50 is zeker goed netals Ghetto Qu'ran. Maar eigenlijk is hij nog steeds diezelfde Ik schijt op iedere rapper rapper. Hij disst iemand helemaal kapot, het boeit hem niet of hij wint of niet. Ik heb vertrouwen in z'n aankomend release.

Ik check dit topic te weinig, maar ik zag dat er al veel goede tracks langs zijn geweest.

JLjuju schreef:

Dit is een van de eerste nummers die ik kon van Gang Starr

@MJ_DA_MAN: Tja aangezien Pun alleen rapt in die track.

@Kill: Nou echt niet in alle tracks van Power of The Dollar hoor. Er komen nog meer van uit die tijd en daar kaart ie vaak serieuze onderwerpen aan.

@Pooiertje: Hahah JA-JA ik weet t wel Maar die "fout" zal ik altijd blijven maken.

Social_Mask
Dat nummer van 50 Cent is inderdaad geweldig

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.