MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / JLjuju's Top-500 Hiphop

zoeken in:
Wel meevallen?
Wat vind jij wel duister dan? XD

maar goed ik zal bij de rest wel zeggen dat het super vrolijke nummers zijn

Dope track van Mobb Deep. Jelle gaf het percentage al aan, het lijkt veel maar dat is het dan ook.

Mb.
Wat een slecht nummer, eigenlijk. Ik vind het daarnaast helemaal niet duister.

?
Wat dan? vrolijk en zonnig? xD

Dj2Jelle
JLjuju schreef:
Wel meevallen?
Wat vind jij wel duister dan? XD

maar goed ik zal bij de rest wel zeggen dat het super vrolijke nummers zijn

Vind dit gewoon een droevige sample, duister vind ik bijvoorbeeld de beat van Profits, van S.E.L.F. op hun enige album wat op MuMe staat.

6 Mobb Deep – Reach (ft. Chinky)

Dit nummer is onuitgebracht (teminste niet voor 2003 toen ie op de “Pre-Hell EP” werd uitgebracht). Dit nummer is gewoon prachtig. De sample staat zoals we gewend zijn van Havoc erg zacht, zodat de chille raps en flows (die erg goed zijn) het beste naar boven komen. De sfeer doet erg grijs aan. En komt in de herfst en winter perfect tot zijn recht. Chinky’s zingen is erg back in the days en past perfect in de grimmige, grijze sfeer. Gewoon een ontiegelijk verslavend en dope nummer. Ben alleen bang dat niemand deze zo zal voelen als mij.

5 Nas – N.Y. State Of Mind

Nas’ beste nummer. Zonder twijfel. De energie en kracht in dit nummer is ongelofelijk vet. De beat is gewoon prachtig, en nog steeds een van Premo’s beste producties ooit. En dan die lyrics… ik heb zelden iemand zo goed zien rappen en flowen. Vooral in die tijd. Ik kan niet meer over dit nummer zeggen. Zet gewoon de bass hoog, draai die volumeknop open en geniet.

4. 2pac - If I Die 2Nite

2pac heeft zeker vette nummers gemaakt. Hele vette, zo ook deze parel. Wat een ontzettend relaxende track. De beat is prachtig geproduceerd en de raps van 2pac zijn bijna van een ongeëvenaard niveau. Zijn flow en rijmschema zijn gewoon van topniveau. Hij rapt (zoals gewoonlijk) over het harde leven in de ghetto, en dat is zeker interessant omdat hij het waanzinnig goed brengt.

Geen idee wat het percentage Mobb Deep tracks in je top 10 is, maar het zit zo rond de 60% (4 van de 7).

Toch is het niet Reach (een redelijk nummer, niet meer en niet minder) maar N.Y. State Of Mind die de show steelt. Een nummer dat natuurlijk niet mag ontbreken in je toplijst.

If I Die 2Nite is een goed nummer voor 2Pac zijn doen. Ben er geen fan van maar kan er prima naar luisteren.

7,25 voor deze update.

I'm seein cemetary photos of my peers
Conversatin like they still here, if I die tonight

Blijft een van mijn favoriete zinnen! Geweldig dat nummer ik drai dat nummer om de zoveel keer helemaal grijs.

Mb.
Mobb Deep is gewoon niet mijn ding. De producties zijn veelal kaal en/of saai. De rappers vind ik vaak te eentonig en dan doel ik vooral op het stemgebruik. Nas trek ik gewoon niet. 2pac is soms wel leuk, maar dat nummer doet me niet zoveel. Tsjah..

Opeens weet je het: ik word oude zeur.

Mb.
Nah helemaal niet. Ik geef gewoon mijn ongezouten mening.

Wat vind je dan wel goed?

Mb.
Check mijn stemlijst zal ik zeggen. Maar ik ben niet aan het haten hoor - ik kan best begrijpen wat je er cool aan vindt. It's all love!

Social_Mask
Reach maakt ook mij niet dolenthousiast. N.Y. State of Mind spreekt voor zich. If I Die 2Nite is naar mijn mening (ook) zijn beste nummer. Vooral de alliteratie etc. is fantastisch;

They say pussy and paper is poetry power and pistols
Plottin on murderin motherfuckers 'fore they get you
Picturin pitiful punk niggaz coppin pleas
Puffin weed as I position myself to clock G's

Tupac heeft idd heel veel geschreven over het harde leven van the ghetto. In dit nummer lijkt hij het hoogste uit zichzelf en het beschrijven van dat leven eruit te hebben gehaald. Erg sterk nummer.

3. Mobb Deep - Shook Ones Pt.2

Iedereen kent dit nummer, en iedereen is het erover eens: dit is de ultieme classic t/m 1995. Wat een beat, en als je erachter komt hoe deze beat is gemaakt dan denk je of Havoc niet stiekem God is ofzo. Echt prachtig gemaakt deze track. De beroemde piano-achtige melodie die je hoort is namelijk totaal niet terug te horen in de gesamplede track (weet helaas niet meer welke dat is.
www.the-breaks.com staat hij misschien). De lyrics zijn van topniveau. Zowel van Prodigy als Havoc. Vooral Prodigy dropt een dodelijke verse. Wat een flow en hoe brengt hij het dope. Zijn stem stemt precies overeen met die beat en als je aan Shook Ones denkt denk je zeker weten meteen aan Prodigy's verse op die track.
Het beste nummer van The Infamous, zonder twijfel.

Social_Mask
Oh, Shook Ones Pt.2 niet op nummer 1!
Dat zag ik niet aankomen.

Een aangename verrassing.

Shook Ones Pt. 2 is natuurlijk wel een fantastische track, wat mij betreft het beste nummer van Mobb Deep.

9,8

Edit. ik weet trouwens welk nummer op 1 zal verschijnen.

Dj2Jelle
Rhythm & Poetry schreef:

Edit. ik weet trouwens welk nummer op 1 zal verschijnen.

Ik ook.

Ik niet.

Ik denk Soulja Boy. Of MC Robhef ft. Zuster Clivia als Loco Leo - Een Clown is een Pedofiel.

Laatste mogelijkheid: het wordt OG Loc - Loc is the Name.

Ik kan maar niet kiezen tussen de no. 2 en 1.
Eerst wist ik het, maar ik twijfel nu enorm.

ik zou voor stukje lopen van sjaak kiezen

Social_Mask
Apostle's Warning, misschien?

Ja dat zei ik ook al tegen Julian. Maar hij laat er niks los over op msn.

Social_Mask
Wat krijgen we als we gelijk hebben? Ik ben iig vrij zeker van m'n zaak.

Dan krijg je een verassing:

2. Mobb Deep - Apostle's Warning

Deze track... Deze track... ik weet niet waar of hoe ik moet beginnen over dit nummer. Alles aan dit nummer is gewoon even vet. De diepe, duistere bassline, het enge hoge gezang, en het koele rappen van Havoc en Prodigy. Prodigy dropt hier trouwens een van zijn beste teksten ooit. Het klopt gewoon allemaal. Die beat, met de keiharde drums, super duistere samples en kille, pikzwarte sfeer, het geeft me de hele track door kippenvel. Op deze manier moet je een geniale classic album afsluiten. Met een toetje, een uberbanger genaamd Apostle's Warning.

Zie je wel, omdat wij zo aandrongen heb je het maar op 2 gezet, terwijl het eigenlijk je nummer 1 is. Puur en alleen uit protest zeg ik niks over het nummer en geef ik het geen beoordeling.

.
Nee hoor.
Ik wist dat al langer. Eigenlijk al toen ik bij no. 200 ongeveer was. Wou jullie gewoon lekker op het verkeerde been zetten

JLjuju schreef:
Ik kan maar niet kiezen tussen de no. 2 en 1.
Eerst wist ik het, maar ik twijfel nu enorm.

Maar natuurlijk.

JLjuju schreef:
Wou jullie gewoon lekker op het verkeerde been zetten

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.