Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2009, 22:35 uur
Beetje druk gehad vandaag dus geen 10 voor vandaag. Daarom morgen in ieder geval 20 nieuwe songs. 

0
geplaatst: 20 mei 2009, 21:11 uur
De eerste 10 van vandaag, later meer:
1770 . Jackie Wilson - Baby Workout
Klik & Luistrer
Afkomstig van het album: Mr, Excitement (1992)
Deze 10 beginnen met oud werk. Jaren 60 soul van Jackie Wilson. Heerlijke oldschool R&B invloeden.
1769 . India.Arie - Long Goodbye
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 2.: Love & Politics
Prachtig mooie ballad van India.Arie. Erg mooi hoe die productie invalt na de vocale intro. DAmn!
1768 . Floetry - If I Was a Bird
Afkomstig van het album: Floetic (2002)
Geen filmpje bij deze 2 topdames. Maar wel een ijzersterk nummer, dat kan ik jullie verzekeren.
1767 . Beverley Knight - Ain't That a Lotta Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Music City Soul (2007)
Beverley Knight heeft echt heel erg veel power in haar stem. Wat een energie zeg! Daarom ook dit live-filmpje.
1766 . India.Arie - The One
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)
Misschien een beetje een India.Arie overkill in dit deel van de lijst, maar ik vind haar dan ook echt een topartieste.
The One is één van haar mooiste songs van haar 2e album.
1765 . Isaac Hayes - Good Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Black Moses (1971)
En de eerste notering voor Isaac Hayes. Jong overleden helaas, want een fantastische muzikant.
Of hij nog zong of hij het nou voor andere schreef. Instant klassiekers, dat waren het.
1764 . Chrisette Michele - Like a Dream
Klik & Luister
Afkomstig van het album: I Am (2007)
Chrisette Michele mag zich zonder twijfel één van de betere R&B zangeressen van deze tijd noemen.
Misschien heeft ze spijtig genoeg daarom juist niet zoveel aandacht als al die andere middelmatige poppetjes.
1763 . India.Arie ft. Keb'Mo' - Better Way
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol. 2: Love & Politics
Misschien wel één van de meeste verrassende songs van India’s laatste album. Een funky song met bluesgitarist
Keb’ Mo’. Lekker.
1762 . Corey - Why Did I
Afkomstig van het album: Movin’ On (2005)
En ook Corey doet nog steeds mee. Topzangeres van Neerlands bodem met wederom een topper.
1761 . Isaac Hayes - Going in Circles
Wederom een nummer van het fantastische dubbelalbum Black Moses van de fantastische Isaac Hayes.
Klik & Luistrer
Afkomstig van het album: Mr, Excitement (1992)
Deze 10 beginnen met oud werk. Jaren 60 soul van Jackie Wilson. Heerlijke oldschool R&B invloeden.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 2.: Love & Politics
Prachtig mooie ballad van India.Arie. Erg mooi hoe die productie invalt na de vocale intro. DAmn!
Geen filmpje bij deze 2 topdames. Maar wel een ijzersterk nummer, dat kan ik jullie verzekeren.
Klik & Luister
Beverley Knight heeft echt heel erg veel power in haar stem. Wat een energie zeg! Daarom ook dit live-filmpje.
Misschien een beetje een India.Arie overkill in dit deel van de lijst, maar ik vind haar dan ook echt een topartieste.
The One is één van haar mooiste songs van haar 2e album.
Klik & Luister
En de eerste notering voor Isaac Hayes. Jong overleden helaas, want een fantastische muzikant.
Of hij nog zong of hij het nou voor andere schreef. Instant klassiekers, dat waren het.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: I Am (2007)
Chrisette Michele mag zich zonder twijfel één van de betere R&B zangeressen van deze tijd noemen.
Misschien heeft ze spijtig genoeg daarom juist niet zoveel aandacht als al die andere middelmatige poppetjes.
Klik & Luister
Misschien wel één van de meeste verrassende songs van India’s laatste album. Een funky song met bluesgitarist
Keb’ Mo’. Lekker.
1762 . Corey - Why Did I
Afkomstig van het album: Movin’ On (2005)
En ook Corey doet nog steeds mee. Topzangeres van Neerlands bodem met wederom een topper.
Wederom een nummer van het fantastische dubbelalbum Black Moses van de fantastische Isaac Hayes.
0
geplaatst: 20 mei 2009, 21:29 uur
0
geplaatst: 20 mei 2009, 21:47 uur
1760 . Jackie Wilson - I'm Wandering
Jackie Wilson komt natuurlijk ook op Reet Petite nog voorbij, maar dit nummer is ook lekker oldskool Rhythm & Blues soul uit de 60's
1759 . Hank Marr - Killer Joe
Opvallend dat dit nummer niet op Youtube staat. Nu kan ik je niet laten meedelen in de klassiekerstatus van deze track
1758 . India.Arie - There's Hope
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol. 1: Life & Relationship
Ik heb niet veel geluk met Youtube deze ronde. Een vaag live-opname van deze toptrack van India.
1757 . Darius Rucker ft. Jill Scott - Sometimes I Wonder
Afkomstig van het album: Back to Then (2002)
De oud Hootie & the Blowfish zanger werd solo getekend door het label van Jill Scott. Dus een nummer met deze topzangeres kon niet ontbreken. En het is nog een mooi nummer geworden ook.
En weer geen filmpje
1756 . Al Green - I'm Wild About You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lay it Down (2008)
Eindelijk weer eens de volle informatie. Erg leuk nummer van Al Green's laatste en goede album. Vooral leuk dat er op het einde steeds sneller gespeeld wordt.
1755 . India.Arie ft. Sezen Aksu - The Cure
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 2: Love & Politics.
Dat het laatste album van India ook muziek uit de hele wereld haalt bewijst onder andere dit fantastische nummer.
1754 . Fugees - Killing Me Softly
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Score (1996)
Wel erg letterlijke cover van Roberta Flack, maar toch ook best wel lekker. Heb altijd een tweestrijd bij dit nummer. Maar toch maar wel in mijn lijst.
1753 . Clydie King - The Thrill is Gone
Klik & Luister
En daar is ook Clydie King weer. Wat een mooie heldere stem heeft deze toch. Wordt tijd dat ik van haar eens wat toe ga voegen op MusicMeter.
1752 . Corinne Bailey Rae - Butterfly
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Corinne Bailey Rae (2006)
Natuurlijk horen de mooie en breekbare liedjes van CBR ook in deze lijst thuis. Wat een mooie muziek. Perfect voor de lente en de zomer.
1751 . Craig David - 7 Days
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Born to Do It (2000)
Wat was dat eerste album van Craig David goed zeg! En nog steeds wel eigenlijk. Lekkere muziek en daarbij ook deze topsong.
Jackie Wilson komt natuurlijk ook op Reet Petite nog voorbij, maar dit nummer is ook lekker oldskool Rhythm & Blues soul uit de 60's
Opvallend dat dit nummer niet op Youtube staat. Nu kan ik je niet laten meedelen in de klassiekerstatus van deze track
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol. 1: Life & Relationship
Ik heb niet veel geluk met Youtube deze ronde. Een vaag live-opname van deze toptrack van India.
Afkomstig van het album: Back to Then (2002)
De oud Hootie & the Blowfish zanger werd solo getekend door het label van Jill Scott. Dus een nummer met deze topzangeres kon niet ontbreken. En het is nog een mooi nummer geworden ook.
En weer geen filmpje

Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lay it Down (2008)
Eindelijk weer eens de volle informatie. Erg leuk nummer van Al Green's laatste en goede album. Vooral leuk dat er op het einde steeds sneller gespeeld wordt.
Klik & Luister
Dat het laatste album van India ook muziek uit de hele wereld haalt bewijst onder andere dit fantastische nummer.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Score (1996)
Wel erg letterlijke cover van Roberta Flack, maar toch ook best wel lekker. Heb altijd een tweestrijd bij dit nummer. Maar toch maar wel in mijn lijst.
Klik & Luister
En daar is ook Clydie King weer. Wat een mooie heldere stem heeft deze toch. Wordt tijd dat ik van haar eens wat toe ga voegen op MusicMeter.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Corinne Bailey Rae (2006)
Natuurlijk horen de mooie en breekbare liedjes van CBR ook in deze lijst thuis. Wat een mooie muziek. Perfect voor de lente en de zomer.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Born to Do It (2000)
Wat was dat eerste album van Craig David goed zeg! En nog steeds wel eigenlijk. Lekkere muziek en daarbij ook deze topsong.
0
geplaatst: 21 mei 2009, 10:54 uur
1750 . Seal - Where There's Gold
Afkomstig van het album: IV (2003)
Seal is een zanger met een bijzonder eigen geluid. Prachtige warme stem. Helaas zijn zijn albums als geheel niet altijd supertop, maar dit nummer is wel erg mooi.
1749 . Ron Sexsmith - Dawn Anna
Afkomstig van het album: Exit Strategy of the Soul (2008)
Weer een vreemde eind in de bijt. Ken deze zanger ook nog niet zo lang. Maar ik vond dit nummer zo mooi dat het wel in mijn lijst moest.
1748 . Robin Thicke - Dreamworld
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Something Else (2008)
En wederom een rustige track van Robin Thicke. Wel erg mooie, simpele productie. Ook mooi gezongen door Thicke. Echt zo’n nummer dat heerlijk rustig opbouwt om steeds iets meer te knallen
1747 . Maya Azucena - Warriors
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Junkyard Jewel (2007)
Aparte muziek, deze akoestische soul van Maya Azucena. Maar wel uitstekende muziek.
1746 . Rick James - Give it To Me Baby
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Street Songs (1981)
Motown hitmachine Rick James is weer aan de beurt. Funky '80's soul en zo ongeveer het enige uit de 80's wat ik wel cool vind.
1745 . Seal - Just Like You Said
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Human Being (1998)
Wat een prachtig meeslepend nummer is dit toch! Vol beleving gezongen door Seal.
1744 . Alicia Keys - No One
Klik & Luister
Afkomstig van het album: As I Am (2007)
Ik vond dit een verrassende single van Alicia toendertijd. Afkomstig van een fantastisch album. Blijft lekker catchy.
1743 . Jaheim - Lonely
Afkomstig van het album: The Makings of a Man (2007)
Jaheim heeft in 2007 een fantastisch album gedropt. Daar staat ook dit steengoede nummer op.
1742 . India.Arie ft. Gramps Morgan - Therapy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 2: Love & Politics
Hoe catchy wil je het hebben. Productie en vocalen vallen perfect samen op dit nummer. En ja inderdaad, India.Arie staat er veel in.
1741 . Jackie Wilson - Danny Boy
Afkomstig van het album: He's So Fine (1958)
Even een eigen video voor dit nummer. Hetgeen wat je hoort is live en dat zegt al genoeg over de kwaliteiten van deze man. Wow!
Afkomstig van het album: IV (2003)
Seal is een zanger met een bijzonder eigen geluid. Prachtige warme stem. Helaas zijn zijn albums als geheel niet altijd supertop, maar dit nummer is wel erg mooi.
1749 . Ron Sexsmith - Dawn Anna
Afkomstig van het album: Exit Strategy of the Soul (2008)
Weer een vreemde eind in de bijt. Ken deze zanger ook nog niet zo lang. Maar ik vond dit nummer zo mooi dat het wel in mijn lijst moest.
Klik & Luister
En wederom een rustige track van Robin Thicke. Wel erg mooie, simpele productie. Ook mooi gezongen door Thicke. Echt zo’n nummer dat heerlijk rustig opbouwt om steeds iets meer te knallen
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Junkyard Jewel (2007)
Aparte muziek, deze akoestische soul van Maya Azucena. Maar wel uitstekende muziek.
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Street Songs (1981)
Motown hitmachine Rick James is weer aan de beurt. Funky '80's soul en zo ongeveer het enige uit de 80's wat ik wel cool vind.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Human Being (1998)
Wat een prachtig meeslepend nummer is dit toch! Vol beleving gezongen door Seal.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: As I Am (2007)
Ik vond dit een verrassende single van Alicia toendertijd. Afkomstig van een fantastisch album. Blijft lekker catchy.
1743 . Jaheim - Lonely
Afkomstig van het album: The Makings of a Man (2007)
Jaheim heeft in 2007 een fantastisch album gedropt. Daar staat ook dit steengoede nummer op.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 2: Love & Politics
Hoe catchy wil je het hebben. Productie en vocalen vallen perfect samen op dit nummer. En ja inderdaad, India.Arie staat er veel in.
Afkomstig van het album: He's So Fine (1958)
Even een eigen video voor dit nummer. Hetgeen wat je hoort is live en dat zegt al genoeg over de kwaliteiten van deze man. Wow!
0
geplaatst: 21 mei 2009, 19:07 uur
En ondertussen gaat het hier maar lekker verder. 
Ik begin stilaan fan te worden van Clydie King. Kom op, toevoegen die handel!
Alicia's 'No One' vond ik indertijd wat steriel klinken, maar dat album vind ik wel haar beste.
En nu even bekomen van een India.Arie-overdosis...

Ik begin stilaan fan te worden van Clydie King. Kom op, toevoegen die handel!
Alicia's 'No One' vond ik indertijd wat steriel klinken, maar dat album vind ik wel haar beste.
En nu even bekomen van een India.Arie-overdosis...
0
geplaatst: 21 mei 2009, 22:44 uur
0
geplaatst: 22 mei 2009, 23:29 uur
Vandaag weer druk geweest. Morgen heb ik de tijd om de 10 van vandaag in te halen. Dus morgen 20 (of 30
)
)
0
geplaatst: 23 mei 2009, 13:42 uur
1740 . Syleena Johnson ft. Anthony Hamilton - More
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Chapter III: The Flesh (2005)
Syleena Johnson is een goede R&B zangeres. Anthony Hamilton één van mijn favoriete soulzangers. Dat in een combinatie brengt dit mooie nummer teweeg.
1739 . Lucy Pearl - Without You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lucy Pearl (2000)
Ik blijf het jammer vinden dat Lucy Pearl maar één album heeft gemaakt. Drie toptalenten die samenwerken en eigenlijk is Saadiq de enige waar we nog van horen.
1738 . Lyn Collins - Backstabbers
Afkomstig van het album: Check Me Out If You Don't Know Me by Now (1975)
Uitstekende cover van Lyn Collins. De raw lady of soul laat haar talent blijken in dit nummer.
1737 . Tracy Chapman - Fast Cars
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Tracy Chapman (1988)
Tsja, wie kent dit nummer niet? En terecht dat iedereen het kent want het is en blijft een klassieker van wereldformaat.
1736 . Labi Siffre - The Vulture
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Remember My Song (1975)
Funky en beste track van Labi Siffre. Ben verder niet een al te groot liefhebber van zijn werk, maar dit nummer verdiende toch zeker een plaatsje in mijn lijst.
1735 . Anthony David - Spittin' Game
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)
Uitstekend nummer van David. Staat op zijn debuutalbum en is live-opgenomen. En ik vind dat live zijn warme stemgeluid nog beter tot z'n recht komt.
1734 . Teedra Moses - Complex Simplicity
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Complex Simplicity (2004)
Deze dame is een protege van Raphael Saadiq. En dat kan natuurlijk evengoed mis zijn, maar dat is het niet. Mooi eigen geluid heeft deze dame. Dit is zonder twijfel haar beste song.
1733 . Arthur Alexander - Every Day I Have to Cry Some
Afkomstig van het album: Lonely Just Like Me (1993)
Opvallende carriere heeft deze man eigenlijk. Succes in de 60's en daarna heel lang niks meer totdat hij in '93 met een nieuw en goed album op de proppen kwam. Daar staat ook dit goede nummer op.
1732 . Terry Callier - Be a Believer
Afkomstig van het album: FIre On Ice (1978)
Speciaal voor kemm zal ik het nogmaals maar melden. Fire on Ice vind ik een beter album al What Color is Love? Dat komt mede door dit fantastische nummer.
1731 . The Foreign Exchange ft. Darien Brockington - Take Off the Blues
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Leave it All Behind (2008)
De notering van dit nummer zal onze user Rhythm & Poetry deugd doen
Brockington kende ik al van zijn werk met 4 Hero. Terwijl ik Foreign's eerste album ook uitstekend vind. Maar het album uit 2008 was totaal iets anders en zwaar relaxed.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Chapter III: The Flesh (2005)
Syleena Johnson is een goede R&B zangeres. Anthony Hamilton één van mijn favoriete soulzangers. Dat in een combinatie brengt dit mooie nummer teweeg.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lucy Pearl (2000)
Ik blijf het jammer vinden dat Lucy Pearl maar één album heeft gemaakt. Drie toptalenten die samenwerken en eigenlijk is Saadiq de enige waar we nog van horen.
Afkomstig van het album: Check Me Out If You Don't Know Me by Now (1975)
Uitstekende cover van Lyn Collins. De raw lady of soul laat haar talent blijken in dit nummer.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Tracy Chapman (1988)
Tsja, wie kent dit nummer niet? En terecht dat iedereen het kent want het is en blijft een klassieker van wereldformaat.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Remember My Song (1975)
Funky en beste track van Labi Siffre. Ben verder niet een al te groot liefhebber van zijn werk, maar dit nummer verdiende toch zeker een plaatsje in mijn lijst.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)
Uitstekend nummer van David. Staat op zijn debuutalbum en is live-opgenomen. En ik vind dat live zijn warme stemgeluid nog beter tot z'n recht komt.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Complex Simplicity (2004)
Deze dame is een protege van Raphael Saadiq. En dat kan natuurlijk evengoed mis zijn, maar dat is het niet. Mooi eigen geluid heeft deze dame. Dit is zonder twijfel haar beste song.
Opvallende carriere heeft deze man eigenlijk. Succes in de 60's en daarna heel lang niks meer totdat hij in '93 met een nieuw en goed album op de proppen kwam. Daar staat ook dit goede nummer op.
Afkomstig van het album: FIre On Ice (1978)
Speciaal voor kemm zal ik het nogmaals maar melden. Fire on Ice vind ik een beter album al What Color is Love? Dat komt mede door dit fantastische nummer.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Leave it All Behind (2008)
De notering van dit nummer zal onze user Rhythm & Poetry deugd doen
Brockington kende ik al van zijn werk met 4 Hero. Terwijl ik Foreign's eerste album ook uitstekend vind. Maar het album uit 2008 was totaal iets anders en zwaar relaxed.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 16:39 uur
En om de 10 van gister recht te trekken:
1730 . The Soul Searchers - Your Love is so Doggone Good
Afkomstig van het album: We the People (1972)
Het is weer tijd voor een videootje in plaats van een linkje. Dat doe ik bij nummers die ik de extra aandacht waard vind. En dat is met The Soul Searchers zeker zo. Dit nummer bevat alles wat een goed soul en funk nummer moet hebben. Acht fantastische minuten.
1729 . The Chimes - Heaven
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Chimes (1990)
Schots 90's groepje dat er opeens was en even zo vlug weer verdwenen was. Dit leuke nummer hebben we in ieder geval van hun gekregen.
1728 . Stevie Wonder - I Just Called to Say I Love You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: At the Close of a Century (1999)
Velen vinden dit dé draak van Stevie. Ik vind het ook niet zijn beste getuige dat dit zijn eerste notering is, maar zo op zijn tijd gaat het nummer er wel in. En kom op, het heeft ook een cultstatus.
1727 . Seal - If I Could
Afkomstig van het album: Seal (1994)
Prachtig duet, al ben ik even kwijt wie die vrouw ook alweer is. Seal is een topzanger waar ik graag naar luister.
1726 . R. Kelly - Slow Wind
Klik & Luister
Afkomstig van het album: TP-3 Reloaded (2005)
De laatste jaren wordt de muziek van R. Kelly er niet beter op. Uitzonderingen daarop zijn de albums Happy People/U Saved Me en Chocolate Factory. Tussendoor zijn er ook wel een paar leuke nummers, zoals deze.
1725 . Fertile Ground - You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Black Is.... (2004)
Yeah, Fertile Ground is relaxing en cool. Mooie jazz/funk/soul combinatie. Zeer muzikaal gebracht. 7 minuten genieten dit nummer.
1724 . Eric Roberson - She Went Away
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Esoteric (2005)
Met ...Left leverde deze man eindelijk een goed album af. Verder waren het vooral wat losse nummers die het goed deden bij mij. Daaronder deze track.
1723 . Dwele - A.N.G.E.L.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Subject (2003)
Ik vind Dwele een zeer bijzondere artiest. Vooral zijn laatste 2 platen zijn van wereldniveau. Hij doet alles zelf en dat heeft bij mij vaak toch een streepje voor. ANGEL is een topper.
1722 . Eli 'Paperboy' Reed & the True Loves - Won't Give Up Without a Fight
Afkomstig van het album: Roll With You (2008)
Dat er nog steeds echte rhythm & blues gemaakt wordt bewees Eli Paperboy met zijn band in 2008. Een knallend kort album, goede voale en vooral ook goed instrumentaal.
1721 . Eric Roberson - Only for You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: ...Left (2007)
Topnummer van zijn eerste echt goede album. Eric Roberson's 2e notering in deze 10.
Afkomstig van het album: We the People (1972)
Het is weer tijd voor een videootje in plaats van een linkje. Dat doe ik bij nummers die ik de extra aandacht waard vind. En dat is met The Soul Searchers zeker zo. Dit nummer bevat alles wat een goed soul en funk nummer moet hebben. Acht fantastische minuten.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Chimes (1990)
Schots 90's groepje dat er opeens was en even zo vlug weer verdwenen was. Dit leuke nummer hebben we in ieder geval van hun gekregen.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: At the Close of a Century (1999)
Velen vinden dit dé draak van Stevie. Ik vind het ook niet zijn beste getuige dat dit zijn eerste notering is, maar zo op zijn tijd gaat het nummer er wel in. En kom op, het heeft ook een cultstatus.
1727 . Seal - If I Could
Afkomstig van het album: Seal (1994)
Prachtig duet, al ben ik even kwijt wie die vrouw ook alweer is. Seal is een topzanger waar ik graag naar luister.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: TP-3 Reloaded (2005)
De laatste jaren wordt de muziek van R. Kelly er niet beter op. Uitzonderingen daarop zijn de albums Happy People/U Saved Me en Chocolate Factory. Tussendoor zijn er ook wel een paar leuke nummers, zoals deze.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Black Is.... (2004)
Yeah, Fertile Ground is relaxing en cool. Mooie jazz/funk/soul combinatie. Zeer muzikaal gebracht. 7 minuten genieten dit nummer.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Esoteric (2005)
Met ...Left leverde deze man eindelijk een goed album af. Verder waren het vooral wat losse nummers die het goed deden bij mij. Daaronder deze track.
Klik & Luister
Ik vind Dwele een zeer bijzondere artiest. Vooral zijn laatste 2 platen zijn van wereldniveau. Hij doet alles zelf en dat heeft bij mij vaak toch een streepje voor. ANGEL is een topper.
Afkomstig van het album: Roll With You (2008)
Dat er nog steeds echte rhythm & blues gemaakt wordt bewees Eli Paperboy met zijn band in 2008. Een knallend kort album, goede voale en vooral ook goed instrumentaal.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: ...Left (2007)
Topnummer van zijn eerste echt goede album. Eric Roberson's 2e notering in deze 10.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 17:44 uur
Reijersen schreef:
Alé vooruit, 'African Violet' mag nog voorbij komen, maar dan is het gedaan, hé, met nummers van dat album!

Je zet ons wel aan het werk met al die 7-, 8-, 9-minuten filmjes, pfoe. Van Fertile Ground wou ik al langer eens wat gaan checken, en met dit nummer zal dat nu zeker niet meer zolang gaan duren. Mooi!
0
geplaatst: 23 mei 2009, 18:10 uur
kemm schreef:
Je zet ons wel aan het werk met al die 7-, 8-, 9-minuten filmjes, pfoe.
(quote)
Je zet ons wel aan het werk met al die 7-, 8-, 9-minuten filmjes, pfoe.
Ja, maar zolang het zulke mooie nummers zijn merk je toch niet eens dat ze zo lang duren?
kemm schreef:
Van Fertile Ground wou ik al langer eens wat gaan checken, en met dit nummer zal dat nu zeker niet meer zolang gaan duren. Mooi!
Van Fertile Ground wou ik al langer eens wat gaan checken, en met dit nummer zal dat nu zeker niet meer zolang gaan duren. Mooi!
Dan zou ik ook gewoon met het album beginnen waar het nummer hier van afkomstig is: Black Is...
0
geplaatst: 23 mei 2009, 18:14 uur
En of ik blij ben
. Foreign Exchange
. Maar ook van Dwele ben ik wel een fan.
. Foreign Exchange
. Maar ook van Dwele ben ik wel een fan.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 12:04 uur
1720 . Erykah Badu - The Healer / Hip Hop
Klik & Luister
Afkomstig van het album: New AmErykah Pt. One: 4th World War (2008)
Met Erykah Badu weet je het nooit. Experimentele nu-soul dat is het zeker. Dit nummer is ook wel een beetje freaky, maar dat past perfect bij deze dame.
1719 . Floetry - Getting Late
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Floetic (2002)
Fantastiche combinatie deze dames. Zang en spoken words vloeien uiterst muzikaal in elkaar over.
1718 . Jhelisa - Survivin' (In the Key of Eflat)
Afkomstig van het album; A Primitive Guide to Being There (2006)
Een opvallende dame, deze Jhelisa. Ze maakt genreoverschreidende muziek. Vooral het album als geheel is top. Do you like funky soul, just check it out!
1717 . Jamie Scott & the Town - Weeping Willow
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Park Bench Theories (2007)
Iets meer singer-songwriter als soul, maar wel singer-songwriter met soul. Lijkt af en toe wat op Amos Lee, maar is op zichzelf ook erg sterk.
1716 . Anthony Hamilton ft. Macy Gray - Love and War
Afkomstig van het album: Soulife (2005)
Het eerste Anthony Hamilton nummer in deze lijst. We zagen hem wel als feature, maar dit keer is hij met een feature. Ik beloof jullie dat er nog veel van hem zal volgen.
1715 . Al Green - Home Again
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Livin' For You (1973)
Al Green, een koning op het gebied van sensitive soul. Fantastisch zanger. Vooral in zijn 70's periode.
1714 . James Hunter - Carina
Afkomstig van het album: The Hard Way (2008)
Mijn God wat is dit toch een leuk en aanstekelijk nummer. Daarom ook een eigen videootje. Soul van nowadays, fantastisch uitgevoerd door James Hunter.
1713 . Jill Scott - Epiphany
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Real Thing, Words & Sounds Vol. 3
Die productie, fantastisch! Zeer ingetogen en sensueel gezongen door Jill Scott. Een topzangeres!
1712 . Javier - October Sky
Afkomstig van het album: Javier (2004)
Erg mooie ballad van deze zanger. Nog niet heel erg bekend, maar misschien door mijn lijst nu iets meer. Maakt gewoon lekker in het gehoor liggende makkelijke muziek.
1711 . Jaheim - I Ain't Never
Afkomstig van het album: Ghetto Classics (2006)
Jaheim is een zanger die een stem heeft waar ik graag naar luister. Zijn muziek is niet al te ingewikkeld en luistert gewoon lekker weg. Dit nummer is een topper van hem.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: New AmErykah Pt. One: 4th World War (2008)
Met Erykah Badu weet je het nooit. Experimentele nu-soul dat is het zeker. Dit nummer is ook wel een beetje freaky, maar dat past perfect bij deze dame.
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Floetic (2002)
Fantastiche combinatie deze dames. Zang en spoken words vloeien uiterst muzikaal in elkaar over.
Afkomstig van het album; A Primitive Guide to Being There (2006)
Een opvallende dame, deze Jhelisa. Ze maakt genreoverschreidende muziek. Vooral het album als geheel is top. Do you like funky soul, just check it out!
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Park Bench Theories (2007)
Iets meer singer-songwriter als soul, maar wel singer-songwriter met soul. Lijkt af en toe wat op Amos Lee, maar is op zichzelf ook erg sterk.
Afkomstig van het album: Soulife (2005)
Het eerste Anthony Hamilton nummer in deze lijst. We zagen hem wel als feature, maar dit keer is hij met een feature. Ik beloof jullie dat er nog veel van hem zal volgen.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Livin' For You (1973)
Al Green, een koning op het gebied van sensitive soul. Fantastisch zanger. Vooral in zijn 70's periode.
Afkomstig van het album: The Hard Way (2008)
Mijn God wat is dit toch een leuk en aanstekelijk nummer. Daarom ook een eigen videootje. Soul van nowadays, fantastisch uitgevoerd door James Hunter.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Real Thing, Words & Sounds Vol. 3
Die productie, fantastisch! Zeer ingetogen en sensueel gezongen door Jill Scott. Een topzangeres!
Afkomstig van het album: Javier (2004)
Erg mooie ballad van deze zanger. Nog niet heel erg bekend, maar misschien door mijn lijst nu iets meer. Maakt gewoon lekker in het gehoor liggende makkelijke muziek.
Afkomstig van het album: Ghetto Classics (2006)
Jaheim is een zanger die een stem heeft waar ik graag naar luister. Zijn muziek is niet al te ingewikkeld en luistert gewoon lekker weg. Dit nummer is een topper van hem.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 12:07 uur
Hey zowaar het merendeel dat ik al ken
. En dan zijn het ook nog eens mijn favoriete (nu)soul artiesten. Jaheim, Jill Scott, Anthony Hamilton, Al Green, Floetry en Erykah
.
. En dan zijn het ook nog eens mijn favoriete (nu)soul artiesten. Jaheim, Jill Scott, Anthony Hamilton, Al Green, Floetry en Erykah
.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 12:54 uur
Even het verhaal achter dit prachtig nummer, komende uit het CD-boekje van Adios Amigo: A Tribute to Arthur Alexander (1994).
"Recorded during the 'Anna' session in 1962 (but never released) the song was a #46 hit for TV's Where The Action Is host Steve Alaimo in mid-'63. In 1975 Arthur walked into Music Mill Studios in Muscle Shoals, mistaking the nondescript building for Motown Studio which also had an office in the arrea. Producer George Soule seized the opportunity to cut a reccord with the legendary singer, and less than a month later Buddah Record released Arthur's version of the song that Dot Records rejected 15 years earlier. Within weeks it climbed to "45 on the Billboard charts. A minor hit for The Gentrys in 1966, it has also been covered by Ike & Tina Turner, The Bee Gees, The McCoys, Dusty springfield and Jerry Lee Lewis."
Keep up the good work, Reijersen!
Even het verhaal achter dit prachtig nummer, komende uit het CD-boekje van Adios Amigo: A Tribute to Arthur Alexander (1994).
"Recorded during the 'Anna' session in 1962 (but never released) the song was a #46 hit for TV's Where The Action Is host Steve Alaimo in mid-'63. In 1975 Arthur walked into Music Mill Studios in Muscle Shoals, mistaking the nondescript building for Motown Studio which also had an office in the arrea. Producer George Soule seized the opportunity to cut a reccord with the legendary singer, and less than a month later Buddah Record released Arthur's version of the song that Dot Records rejected 15 years earlier. Within weeks it climbed to "45 on the Billboard charts. A minor hit for The Gentrys in 1966, it has also been covered by Ike & Tina Turner, The Bee Gees, The McCoys, Dusty springfield and Jerry Lee Lewis."
Keep up the good work, Reijersen!
0
geplaatst: 24 mei 2009, 13:46 uur
Eindelijk Badu! Hopelijk de eerste notering van vele... 
Jhelisa ken ik van haar eerste album uit de nineties, erg goed. Benieuwd hoe haar recentere werk klinkt.

Jhelisa ken ik van haar eerste album uit de nineties, erg goed. Benieuwd hoe haar recentere werk klinkt.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 13:59 uur
kemm schreef:
Ze maakt eerst toch een beetje jazz/dance. Dat laatste werkje is veel meer freaky funky soul.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 14:02 uur
tja, jazz-dance, is dat niet wat ze funky soul in de early 90s noemden?
Ik vind het in ieder geval ook erg soulvol en funky.
Ik vind het in ieder geval ook erg soulvol en funky.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 15:51 uur
1710 . India.Arie ft. Terrell Carter - Yellow
Klik & Luister
Het wordt weer eens tijd voor een nummer van India.Arie. Die hebben we nog niet zoveel gehad
Mooi sfeervol nummer van haar laatste album.
1709 . Erykah Badu - My People
Klik & Luister
Afkomstig van het album: New AmErykah Pt. One: 5th World War
En weer een nummer van Erykah Badu. Lady's time hier. Weer een heerlijk freaky nummer van Badu.
1708 . Floetry - I'll Die
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Flo'ology (2005)
Het is echt lady's time. Vooral nu-soul ladies. Zo komen de dames van Floetry ook weer voorbij. Erg speciale stijl hebben ze.
1707 . Estelle ft. Kanye West - American Boy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Shine (2008)
Tijd voor een recentere hit. Erg catchy song van de Britse Estelle. Helemaal bekend geworden nu ze onder de vleugels van John Legend himself haar muziek uitbrengt.
1706 . Carl Thomas ft. Lalah Hathaway - Thought You Should Know
Klik & Luister
Afkomstig van het album: So Much Better (2007)
Prachtig nummer van Carl Thomas, samen met de dochter van Donny Hathaway. Prachtig!
1705 . Beverley Knight - Everytime You See Me Smile
Klik & Luister
Ik ben echt lyrisch over dit album van Beverley Knight. Al haar nummers uit deze lijst komen niet voor niks allemaal van dat album. Blow away!
1704 . Bilal - You Are
Afkomstig van het album: 1st Born Second (2001)
Bilal, waar blijft toch zijn nieuwe werk? Joost zal het weten, dus nog maar even genieten van zijn oude songs.
1703 . Duffy - Oh Boy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Rockferry (2008)
Duffy, een dame die meeging in de stroom van soulpop-ladies. Maar wel degene die mij het meest overtuigde. Prachtige stem.
1702 . Floetry - Fun
Voor de 2e maal Floetry in deze 10. Waarom? Nou, deze dames zijn gewoon steengoed!
1701 . India.Arie - I Choose
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 1: Love & Relationship
En de laatste van deze 10 is India.Arie. Ze sluit dus ook deze 100 af.
Leuk kort live-fimpje bij dit topnummer.
Klik & Luister
Het wordt weer eens tijd voor een nummer van India.Arie. Die hebben we nog niet zoveel gehad

Mooi sfeervol nummer van haar laatste album.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: New AmErykah Pt. One: 5th World War
En weer een nummer van Erykah Badu. Lady's time hier. Weer een heerlijk freaky nummer van Badu.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Flo'ology (2005)
Het is echt lady's time. Vooral nu-soul ladies. Zo komen de dames van Floetry ook weer voorbij. Erg speciale stijl hebben ze.
Klik & Luister
Tijd voor een recentere hit. Erg catchy song van de Britse Estelle. Helemaal bekend geworden nu ze onder de vleugels van John Legend himself haar muziek uitbrengt.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: So Much Better (2007)
Prachtig nummer van Carl Thomas, samen met de dochter van Donny Hathaway. Prachtig!
Klik & Luister
Ik ben echt lyrisch over dit album van Beverley Knight. Al haar nummers uit deze lijst komen niet voor niks allemaal van dat album. Blow away!
1704 . Bilal - You Are
Afkomstig van het album: 1st Born Second (2001)
Bilal, waar blijft toch zijn nieuwe werk? Joost zal het weten, dus nog maar even genieten van zijn oude songs.
1703 . Duffy - Oh Boy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Rockferry (2008)
Duffy, een dame die meeging in de stroom van soulpop-ladies. Maar wel degene die mij het meest overtuigde. Prachtige stem.
1702 . Floetry - Fun
Voor de 2e maal Floetry in deze 10. Waarom? Nou, deze dames zijn gewoon steengoed!
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 1: Love & Relationship
En de laatste van deze 10 is India.Arie. Ze sluit dus ook deze 100 af.
Leuk kort live-fimpje bij dit topnummer.
0
geplaatst: 24 mei 2009, 22:49 uur
En weer een overzichtje:
1800 . Clydie King - Only the Guilty Cry
1799 . Cody ChesnuTT - Serve This Royalty
1798 . Terry Callier - Dancing Girl
1797 . Jodeci - Freek'n You
1796 . Jamie Scott & the Town - Shadows
1795 . James Hunter - People Gonna Talk
1794 . Terry Callier - You Don't Care
1793 . Carl Thomas - Dreamer
1792 . Beverley Knight - Why Me Why You Why Now
1791 . Brian McKnight - Shoulda, Woulda, Coulda
1790 . Marvin Gaye ft. Diana Ross - You Are Everything
1789 . Teddy Pendergrass - Love TKO
1788 . Terry Callier - Holdin' On (to Your Love)
1787 . Usher - Twork it Out
1786 . R. Kelly - I Like Love
1785 . Cody ChesnuTT - Upstarts in a Blowout
1784 . Contours - Just a Little Misunderstanding
1783 . Corey - O.V.E.R.
1782 . Glenn Lewis - Beautiful Eyes
1781 . Ginuwine - When Doves Cry
1780 . India.Arie - The Truth
1779 . Conya Doss - Tell me Why
1778 . India.Arie - Good Morning
1777 . Finley Quaye - Sunday Morning
1776 . India.Arie - I See God in You
1775 . Fertile Ground - A Blues for Me
1774 . India.Arie - A Beautiful Day
1773 . Ginuwine - What's So Different?
1772 . K-Ci & Jojo - Tell Me It's Real
1771 . India.Arie - God is Real
1762 . Corey - Why Did I
1749 . Ron Sexsmith - Down Anna
1743 . Jaheim - Lonely
1727 . Seal - If I Could
1704 . Bilal - You Are
1703 . Duffy - Oh Boy
1702 . Floetry - Fun
1800 . Clydie King - Only the Guilty Cry
1799 . Cody ChesnuTT - Serve This Royalty
1798 . Terry Callier - Dancing Girl
1797 . Jodeci - Freek'n You
1796 . Jamie Scott & the Town - Shadows
1795 . James Hunter - People Gonna Talk
1794 . Terry Callier - You Don't Care
1793 . Carl Thomas - Dreamer
1792 . Beverley Knight - Why Me Why You Why Now
1791 . Brian McKnight - Shoulda, Woulda, Coulda
1790 . Marvin Gaye ft. Diana Ross - You Are Everything
1789 . Teddy Pendergrass - Love TKO
1788 . Terry Callier - Holdin' On (to Your Love)
1787 . Usher - Twork it Out
1786 . R. Kelly - I Like Love
1785 . Cody ChesnuTT - Upstarts in a Blowout
1784 . Contours - Just a Little Misunderstanding
1783 . Corey - O.V.E.R.
1782 . Glenn Lewis - Beautiful Eyes
1781 . Ginuwine - When Doves Cry
1780 . India.Arie - The Truth
1779 . Conya Doss - Tell me Why
1778 . India.Arie - Good Morning
1777 . Finley Quaye - Sunday Morning
1776 . India.Arie - I See God in You
1775 . Fertile Ground - A Blues for Me
1774 . India.Arie - A Beautiful Day
1773 . Ginuwine - What's So Different?
1772 . K-Ci & Jojo - Tell Me It's Real
1771 . India.Arie - God is Real
1762 . Corey - Why Did I
1749 . Ron Sexsmith - Down Anna
1743 . Jaheim - Lonely
1727 . Seal - If I Could
1704 . Bilal - You Are
1703 . Duffy - Oh Boy
1702 . Floetry - Fun
0
geplaatst: 25 mei 2009, 11:44 uur
1700 . Floetry - Sometimes You Make Me Smile
Afkomstig van het album: Flo'Ology (2005)
En daar zijn de dames van Floetry weer. Ben een erg groot liefhebber van hun muziek, dat heb ik nu wel bewezen. Maar nu is het wachten op jullie.
1699 . Eric Roberson - The Moon
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Appetizer (2005)
Dit nummer heeft een beetje de sound van 90's R&B, maar is toch echt uit 2005. Lekker smooth voor samen met je geliefde.
1698 . Fats Domino - It Keeps Rainin'
Klik & Luister
Afkomstig van het album: I Miss You So (1961)
Fats Domino! Een geweldig artiest. Neigt soms iets naar de blues, maar dit prachtige nummer hoort hier natuurlijk gewoon thuis.
1697 . India.Arie - Slow Down
Klik & Luister
Dit filmpje is live, en dat zeg ik niet voor niks. Klik en luister, dat moet je echt doen. Fantastisch hoe muzikaal deze dame is.
1696 . Willie Hightower - Because I Love You
Afkomstig van het album: Willie Hightower (2004)
En toen bracht Capitol een serie uit met 3 cd's van vergeten soulsterren. Daaronder ook deze Willie Hightower. En damn goed!
1695 . Seal - Future Love Paradise
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Seal (1991)
En Seal doet ook nog steeds mee. Hierna nog een aantal noteringen. Gewoonweg omdat ik hem een zanger vind met een uitstekend en goed eigen geluid.
1694 . Frank McComb - Never Letting Go
Afkomstig van het album: The Truth (2003)
Wie kent het nummer 'Another Day' van Buckshot Lefonque niet? Nou die zanger, dat is deze man. Voor dit album uit 2003 is absolute top.
1693 . India.Arie - India's Song
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 1: Life & Relationship
En daar is zowaar India.Arie weer. Ze komt wel veel voor in dit deel van de lijst. Maar ja al haar fantastische nummers moeten ergens een plaatsje krijgen.
1692 . Frank McComb - If This is love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Love Stories (2000)
En daar is ook Frank McComb weer. Zijn stijl lijkt soms wat op Stevie Wonder's stijl, maar het ook weer heel erg eigen.
1691 . Four Tops - I'll Turn to Stone
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Reach Out (1967)
En tijd voor een onvermijdelijke Motown hit. Natuurlijk geschreven door Holland-Dozier-Holland. The Supremes deden 'm ook, maar ik vind de versie van the Four Tops beter.
En daar zijn de dames van Floetry weer. Ben een erg groot liefhebber van hun muziek, dat heb ik nu wel bewezen. Maar nu is het wachten op jullie.
1699 . Eric Roberson - The Moon
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Appetizer (2005)
Dit nummer heeft een beetje de sound van 90's R&B, maar is toch echt uit 2005. Lekker smooth voor samen met je geliefde.
1698 . Fats Domino - It Keeps Rainin'
Klik & Luister
Afkomstig van het album: I Miss You So (1961)
Fats Domino! Een geweldig artiest. Neigt soms iets naar de blues, maar dit prachtige nummer hoort hier natuurlijk gewoon thuis.
1697 . India.Arie - Slow Down
Klik & Luister
Dit filmpje is live, en dat zeg ik niet voor niks. Klik en luister, dat moet je echt doen. Fantastisch hoe muzikaal deze dame is.
1696 . Willie Hightower - Because I Love You
Afkomstig van het album: Willie Hightower (2004)
En toen bracht Capitol een serie uit met 3 cd's van vergeten soulsterren. Daaronder ook deze Willie Hightower. En damn goed!
1695 . Seal - Future Love Paradise
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Seal (1991)
En Seal doet ook nog steeds mee. Hierna nog een aantal noteringen. Gewoonweg omdat ik hem een zanger vind met een uitstekend en goed eigen geluid.
1694 . Frank McComb - Never Letting Go
Afkomstig van het album: The Truth (2003)
Wie kent het nummer 'Another Day' van Buckshot Lefonque niet? Nou die zanger, dat is deze man. Voor dit album uit 2003 is absolute top.
1693 . India.Arie - India's Song
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony, Vol 1: Life & Relationship
En daar is zowaar India.Arie weer. Ze komt wel veel voor in dit deel van de lijst. Maar ja al haar fantastische nummers moeten ergens een plaatsje krijgen.
1692 . Frank McComb - If This is love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Love Stories (2000)
En daar is ook Frank McComb weer. Zijn stijl lijkt soms wat op Stevie Wonder's stijl, maar het ook weer heel erg eigen.
1691 . Four Tops - I'll Turn to Stone
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Reach Out (1967)
En tijd voor een onvermijdelijke Motown hit. Natuurlijk geschreven door Holland-Dozier-Holland. The Supremes deden 'm ook, maar ik vind de versie van the Four Tops beter.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 20:41 uur
1690 . Floety ft. Common - SupaStar
Klik & Luister
Wat een combinatie is dit zeg! Twee topdames die samen met mijn favoriete rapper een nummer opnemen. Bijzonder soulvol.
1689 . India.Arie - Talk to Her
Klik & Luister
Owjee, alweer een nummer van India.Arie in deze lijst. Ze is dan ook wel erg goed hé! Dus what the hack and listen to it.
1688 . Chico DeBarge - Everybody Knew But Me
Afkomstig van het album: The Game (1999)
Helaas geen filmpje bij dit uitstekende R&B nummer. Chico doet al een tijdje mee in de muziekbizz en blijft toch ook altijd kwaliteitnummers leveren.
1687 . Estelle ft. John Legend - You Are
Klik & Luister
Toen ik hoorde dat Estelle protege was van John Legend wist ik zeker dat er op haar album een duet zou komen. En zo geschiedde. En het is een prachtige ballad geworden.
1686 . India.Arie ft. Dobet Gnahore - Pearls
Klik & Luister
Het nummer heeft iets te maken met 'Pearls' van Sade, maar ik kom niet verder als één zinnetje dat tekstueel hetzelfde is. Bijzonder sfeervol nummer van haar laatste plaat.
1685 . Chaka Khan - So Naughty
Afkomstig van het album: Naughty (1980)
Er staat niet zoveel 80's muziek in deze lijst, maar dit album van Chaka Khan is wel erg goed. Daarvan is dit het beste nummer.
1684 . Betty Davis - In the Meantime
Afkomstig van het album: Betty Davis (1973)
Let's get funky met Betty Davis. Vuige funkdame waar ik af en toe naar luister. Dit nummer is echt fantastisch!
1683 . Al Green - Dream
Afkomstig van het album: The Belle Album (1977)
Al Green is voor mij dus echt een held. Wat een fantastische sound heeft deze man! Komt nog heel erg vaak terug.
1682 . Isaac Hayes - Man's Temptation
Weinig filmpjes te vinden op Youtube in dit deel van de lijst. Maar je kunnen er vanuit gaan dat ze allemaal de moeite waard zijn. Net als dit nummer van koning Isaac.
1681 . India.Arie - Headed in the Right Direction
Prachtig en catchy nummer van, juist ja, India.Arie. Die samenhang tussen vocalen en gitaarwerk zijn altijd fantastisch bij deze dame. Mede door haar warme stemgeluid.
Klik & Luister
Wat een combinatie is dit zeg! Twee topdames die samen met mijn favoriete rapper een nummer opnemen. Bijzonder soulvol.
1689 . India.Arie - Talk to Her
Klik & Luister
Owjee, alweer een nummer van India.Arie in deze lijst. Ze is dan ook wel erg goed hé! Dus what the hack and listen to it.
1688 . Chico DeBarge - Everybody Knew But Me
Afkomstig van het album: The Game (1999)
Helaas geen filmpje bij dit uitstekende R&B nummer. Chico doet al een tijdje mee in de muziekbizz en blijft toch ook altijd kwaliteitnummers leveren.
1687 . Estelle ft. John Legend - You Are
Klik & Luister
Toen ik hoorde dat Estelle protege was van John Legend wist ik zeker dat er op haar album een duet zou komen. En zo geschiedde. En het is een prachtige ballad geworden.
1686 . India.Arie ft. Dobet Gnahore - Pearls
Klik & Luister
Het nummer heeft iets te maken met 'Pearls' van Sade, maar ik kom niet verder als één zinnetje dat tekstueel hetzelfde is. Bijzonder sfeervol nummer van haar laatste plaat.
1685 . Chaka Khan - So Naughty
Afkomstig van het album: Naughty (1980)
Er staat niet zoveel 80's muziek in deze lijst, maar dit album van Chaka Khan is wel erg goed. Daarvan is dit het beste nummer.
1684 . Betty Davis - In the Meantime
Afkomstig van het album: Betty Davis (1973)
Let's get funky met Betty Davis. Vuige funkdame waar ik af en toe naar luister. Dit nummer is echt fantastisch!
1683 . Al Green - Dream
Afkomstig van het album: The Belle Album (1977)
Al Green is voor mij dus echt een held. Wat een fantastische sound heeft deze man! Komt nog heel erg vaak terug.
1682 . Isaac Hayes - Man's Temptation
Weinig filmpjes te vinden op Youtube in dit deel van de lijst. Maar je kunnen er vanuit gaan dat ze allemaal de moeite waard zijn. Net als dit nummer van koning Isaac.
1681 . India.Arie - Headed in the Right Direction
Prachtig en catchy nummer van, juist ja, India.Arie. Die samenhang tussen vocalen en gitaarwerk zijn altijd fantastisch bij deze dame. Mede door haar warme stemgeluid.
0
geplaatst: 28 mei 2009, 21:07 uur
Twee dagen niks geplaatst dus dat haal ik bij deze even in. Enjoy!
1680 . Lyn Collins - Women's Lib
Afkomstig van het album: Think (About It) (1972)
Betty Davis net gehad en met Lyn Collins hebben we nog een funky lady. Al luister ik hier wat makkelijk naar. Uitstekend nummer.
1679 . Lyfe Jennings - 26 Years, 17 Days
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lyfe 268-192
De laatste notering van deze man. Maar damn, wat een nummer is dit zeg. Top nu-soul.
1678 . Pete Philly & Perquisite - Time Flies
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Mystery Repeats (2007)
En nu tijd voor een opvallendere keuze. Pete Philly & Perquisite hebben zich ontwikkeld tot één van mijn favoriete Nederlandse acts. En ik vind dit nummer gewoon erg lekker.
1677 . Robin Thicke - Magic
Klik & Luister
En de laatste notering van Thicke hier. De meeste zullen wel bekend zijn met de eerste single van dit album. Om toch nog even een idee achter te laten. Disco-achtig, funky, dansbaar
1676 . Diana Ross and the Supremes - Baby Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Where Did Our Love Go (1964)
Tijd voor een dikke vette klassieker van Motown. Jaren 60 soul van primadonna Ross met haar Supremes. Blijft nostalgisch en erg mooi.
1675 . Jazzanova ft Dwele & Leon Ware - Rockin' You Eternally
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Of All the Things (2008)
In 2008 kwamen de Duitse heren van Jazzanova met een uitstekende plaat. Daarop dit nummer met één van mijn favoriete nu-soulzangers.
1674 . Jill Scott - Celebacy Blues
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Real Thing, Words & Sounds Vol. 3 (2007)
Erg lekker slowsong van Jill Scott. Heel mooi jazzy gezongen door deze dame.
1673 . Chic - Real People
Afkomstig van het album: Real People (1980)
En 80's soul, dit keer van Chic. Heb deze band beter leren kennen via onze mede-user sq. Bedankt daarvoor.
1672 . Amy Winehouse - Fuck Me Pumps
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Frank (2003)
Ook Amy Winehouse komt om het hoekje kijken. Topsong van haar eerste plaat.
1671 . Dwele - Twuneanunda
Klik & Luister
Dwele is één van mijn favoriete nu-soulzangers. Geweldig relaxte stem. Multi-talten dat alles zelf doet en erg muzikale producties.
1680 . Lyn Collins - Women's Lib
Afkomstig van het album: Think (About It) (1972)
Betty Davis net gehad en met Lyn Collins hebben we nog een funky lady. Al luister ik hier wat makkelijk naar. Uitstekend nummer.
1679 . Lyfe Jennings - 26 Years, 17 Days
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lyfe 268-192
De laatste notering van deze man. Maar damn, wat een nummer is dit zeg. Top nu-soul.
1678 . Pete Philly & Perquisite - Time Flies
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Mystery Repeats (2007)
En nu tijd voor een opvallendere keuze. Pete Philly & Perquisite hebben zich ontwikkeld tot één van mijn favoriete Nederlandse acts. En ik vind dit nummer gewoon erg lekker.
1677 . Robin Thicke - Magic
Klik & Luister
En de laatste notering van Thicke hier. De meeste zullen wel bekend zijn met de eerste single van dit album. Om toch nog even een idee achter te laten. Disco-achtig, funky, dansbaar
1676 . Diana Ross and the Supremes - Baby Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Where Did Our Love Go (1964)
Tijd voor een dikke vette klassieker van Motown. Jaren 60 soul van primadonna Ross met haar Supremes. Blijft nostalgisch en erg mooi.
1675 . Jazzanova ft Dwele & Leon Ware - Rockin' You Eternally
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Of All the Things (2008)
In 2008 kwamen de Duitse heren van Jazzanova met een uitstekende plaat. Daarop dit nummer met één van mijn favoriete nu-soulzangers.
1674 . Jill Scott - Celebacy Blues
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Real Thing, Words & Sounds Vol. 3 (2007)
Erg lekker slowsong van Jill Scott. Heel mooi jazzy gezongen door deze dame.
1673 . Chic - Real People
Afkomstig van het album: Real People (1980)
En 80's soul, dit keer van Chic. Heb deze band beter leren kennen via onze mede-user sq. Bedankt daarvoor.
1672 . Amy Winehouse - Fuck Me Pumps
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Frank (2003)
Ook Amy Winehouse komt om het hoekje kijken. Topsong van haar eerste plaat.
1671 . Dwele - Twuneanunda
Klik & Luister
Dwele is één van mijn favoriete nu-soulzangers. Geweldig relaxte stem. Multi-talten dat alles zelf doet en erg muzikale producties.
0
geplaatst: 29 mei 2009, 18:47 uur
Fraaie keuzes weer, Pete Philly en Perquisite zorgt voor een grote verrassing maar die hoort er toch wel tussen hoor. Daarnaast is die track van Jazzanova ook een mooie ontdekking voor mij.
* denotes required fields.