MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
Sheplays
Heaven Is Waiting (2) *
Wake Up (1)

We are so happy is mijn favoriet van Danse Society.

bone machine (crew)
Heaven Is Waiting (2)
Wake Up (1)
Come Inside (1)*

Heaven Is Waiting (2)
Wake Up (2)*
Come Inside (1)

skyline
Heaven Is Waiting (2)
Wake Up (2)
Come Inside (2)*

Heaven Is Waiting (2)
Wake Up (2)
Come Inside (3)*

Superplaat!

Heaven Is Waiting (3)*
Come Inside (3)
Wake Up (2)

Live geen verkeerde band; v.w.b. output van deze band is Seduction (de cd-versie incl singles), eerder op dit topic gepost door Premo, the better bargain.

Ik weet niet uit mijn hoofd wat ik het beste nummer vind en geen tijd/zin gehad hem te luisteren, maar best een lekker plaatje inderdaad.

Ik meld me aan.

Monument (1)*

Party of the Mind (1)*
Monument (1)

Ook alweer een ijzersterke plaat!

Monument (2)*
Party of the Mind (1)

Monument (2)
Party of the Mind (1)
We Could Go Far (1)*

Monument (2)
Party of the Mind (2)*
We Could Go Far (1)

skyline
Monument (2)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)*

Kippevel...

Monument (2)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)*

Door de muziekpers destijds zeer matig ontvangen. Het album kostte the Sound uiteindelijk zijn platencontract. Zeer ten onrechte natuurlijk want 'All Fall Down' is gewoon een (ijzer)sterke plaat.
Wel een introvert album, waarvoor ik meerdere luisterbeurten nodig had om hem echt te waarderen. Helaas moeilijk op CD te verkrijgen - vanwege rechten-issues en ruzie tussen Graham Bailey (de bassist) en Bob Borland (vader van).

Het album is van een constante kwaliteit. Voor mij zijn er geen echte uitschieters en ook geen dieptepunten. 'Monument' is natuurlijk een klassieker in het Sound-oeuvre, maar ik zet graag 'Calling the New Tune' in de spotlight.

Zoals gezegd verloor The Sound zijn platencontract met dit album. De platenmaatschappij was niet tevreden met het resultaat. Te weinig toegankelijk voor het grotere publiek. Zo is de bassdrum op 'We Could Go Far' tegen de zin van de band aan het nummer toegevoegd. De originele versie van het nummer (zonder bassdrum dus) kun je beluisteren op de Myspace van The Sound.

The Sound vond uiteindelijk een nieuw label (Statik) en kwam in 1984 terug met het (wederom) ijzersterke 'Shock of Daylight'. En ook was er in de tussenliggende periode een intreressante samenwerking met Kevin Hewick, hetgeen resulteerde in een fraaie 12".

Monument (2)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)*

Monument is natuurlijk een ... nou ja,dat begrijpen jullie wel. Toch kies ik voor het beklemmende Glass and Smoke. Where the Love is, is wat mij betreft trouwens ook onvergetelijk.

bone machine (crew)
Monument (2)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)
All Fall Down (1)*

Sheplays
Monument (2)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)
All Fall Down (1)
Red Paint (1)*

Deze is toch niet zo moeilijk op cd te vinden als Lions Mouth hoor. Ik heb 'm onlangs nog per ongeluk dubbel gekocht voor 15€. Op eBay gezet en was 'm wel direct weer kwijt voor 20€. Ik zoek wel nog altijd deze voor een schappelijke prijs (=onder de 20€).

freddze schreef:
Deze is toch niet zo moeilijk op cd te vinden als Lions Mouth hoor. Ik heb 'm onlangs nog per ongeluk dubbel gekocht voor 15€.

Dus je wist niet eens dat je hem al op cd had?

Monument (3)*
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)
All Fall Down (1)
Red Paint (1)

freddze schreef:
Deze is toch niet zo moeilijk op cd te vinden als Lions Mouth hoor.

Toe maar, wrijf het er bij Dazz maar in.

Ik heb 'm onlangs nog per ongeluk dubbel gekocht voor 15€...

Gewoon "nieuw" in een CD-winkel gekocht? Of bedoel je via ebay e.d.? Nieuw is die toch (bijna) niet te vinden. Er was sprake van een re-issue (met daarop de originele versie van 'We Could Go Far'), maar die is er vooralsnog, vanwege rechten-issues en ruzie, niet gekomen.

Heads and Hearts/Shock of Daylight (op één CD) zie ik nog wel eens in de CD-bakken liggen (nieuw dus). Voor 21 euro.

Monument (4)*
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)
All Fall Down (1)
Red Paint (1)

Een van de beste nummers die The Sound ooit gemaakt hebben. Andere favorieten hier zijn Party of The Mind, Where The Love is en Red Paint

Nouja, met onlangs bedoel ik eigenlijk al een jaar of zo geleden, maar ik wou het er inderdaad nog eens inwrijven bij dazzler nadat ik ook al Lions Mouth voor zijn neus wegkaapte (die ik trouwens ook al eens in bezit had [niet dazzlers neus, maar Lions Mouth], doch toen om één of andere zotte reden weer verkocht heb voor meer dan het driedubbele).

Mijn eerste exemplaar van Lions Mouth kocht ik anderhalf jaar geleden voor 18€ in de Vynilla in mijn thuisstad (bij Bob Drieghe alias Bob den Bedrieger die blijkbaar zijn dagje niet had). Die is toen op eBay gegaan voor meer dan 60€. Een jaar geleden heb ik dan voor de eerste keer All Fall Down gekocht waarvan er twee exemplaren lagen bij den Bob (ook beide aan 18€). Ik was 'm per ongeluk van mijn lijst vergeten halen en heb 'm de week erna dus per ongeluk opnieuw gekocht...

Ik koop wel vaker cd's dubbel

freddze schreef:
Een jaar geleden heb ik dan voor de eerste keer All Fall Down gekocht waarvan er twee exemplaren lagen bij den Bob. Ik was 'm per ongeluk van mijn lijst vergeten halen en heb 'm de week erna dus per ongeluk opnieuw gekocht...

En toen had Bob zijn dagje dus wel.

wijsneus
actuele stand :

Monument (4)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)
All Fall Down (1)
Red Paint (1)

Monument (4)
Party of the Mind (2)
We Could Go Far (1)
Song and Dance (1)
Calling the New Tune (1)
Glass and smoke (1)
All Fall Down (1)
Red Paint (1)
Where the Love Is (1)*

Bij deze nog een echt allerlaaste oproep
om mee te spelen met De Album van de Maand Clash.

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Maand ( New-Wave/Postpunk )

Morgenavond om 20.00u sluiten de stembussen definitief.
Ik heb de meeste mensen ook gevraagd om eventueel bij een paar
(of alle 10 de) albums een beknopt commentaartje te schrijven.

Het leek me leuk om die quotes bij de top 20 albums te plaatsen.
Dus als je nog wat tijd hebt om je lof te zingen over je favorieten
mag je me dat ook nog altijd doorsturen ter verwerking.

Vandaag: uit 1980, postpunk uit de Ierse bakkerij van Rough Trade, ditmaal geen (zelf)ontbrandend materiaal, de tweede van Stiff Little Fingers:

(afbeelding)

01. Gotta Gettaway (3:35)
02. Wait and See (4:26)
03. Fly the Flag (3:45)
04. At the Edge (2:57)
05. Nobody's Hero (4:10)
06. Bloody Dub (3:48)
07. Doesn't Make It Alright (5:48)
08. I Don't Like You (2:41)
09. No Change (1:57)
10. Tin Soldiers (4:47)

Band op het podium: één bonk energie. Tweede track is in zekere zin autobiografisch; over het telkens weggestuurd/geweigerd worden bij een label: "You're not good enough to be a dance band" en de reactie daarop van SLF: "Wait and see" - indeed!

Dat is echt lang geleden.
Ik heb hun albums nog geleend uit de discotheek
en ik had ooit nog een verzamelaar van hen.

Kan me er nauwelijks nog wat van herinneren.
Alleen dat ik het wel aardig vond, ondanks de vaak
belabberde kritieken voor hun latere albums.

Morgen de linkjes eens beluisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:14 uur

geplaatst: vandaag om 20:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.