MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
Ruby1966
Dirge (2)*
Aisha (1)
Flying (1)

Dirge (3)*
Aisha (1)
Flying (1)

skyline
herman schreef:
NWPP is wel een erg breed genre, trouwens.

Mja, touché. De laatste tijd worden wel meer de randjes van het genre afgeschuimd. Het topic komt een keer aan zijn eind, de voorraad is eindig.
Als ik volgende week met Five Star kom wordt het wel tijd om me te bannen.

Dirge (3)
Aisha (1)
Flying (1)
Lever Street (1)*

Vandaag: Siouxsie & The Banshees - Tinderbox (1986)

(afbeelding)

1. Candyman
2. The Sweetest Chill
3. This Unrest
4. Cities in Dust
5. Cannons
6. Party's Fall
7. 92º
8. Land's End

Cities in Dust (1)

Cities in Dust (2)

Cities in Dust (3)

Cities in Dust (3)
This Unrest (1)+

Cities in Dust (4)+
This Unrest (1)

Cities in Dust (5)+
This Unrest (1)

Cities in Dust (6)+
This Unrest (1)

Aquila
Cities in Dust (7)*
This Unrest (1)

bone machine (crew)
Cities in Dust (8)*
This Unrest (1)

Cities in Dust (9)*
This Unrest (1)

effe wat anders

Cities in Dust (9)
This Unrest (1)
92º (1)*

Cities in Dust is toch niet zo bijzonder?

Cities in Dust (9)
This Unrest (1)
92º (2)*

Chameleon Day schreef:
Gewoon niet zo'n bijzonder album ook.

skyline
Chameleon Day schreef:

Nee. Vind ik ook niet. Dus:

Cities in Dust (9)
92º (2)
This Unrest (1)
Land's End (1)*

Mss meer een geval van: "we kennen geen enkel ander nummer van de plaat". 'Cities in Dust' is toch single geweest?

Cities in Dust (9)
92º (2)
This Unrest (1)
Land's End (1)
Candyman (1)*

Candyman, vanwege de goede gitaarbijdragen - en die zijn niet van deze meneer

Allmusic geeft dit album 4,5 * - which proves....

Benno
Cities in Dust (10)*
92º (2)
This Unrest (1)
Land's End (1)
Candyman (1)

Ik vind 't wel een goede plaat, bovendien vind ik Cities in Dust ook echt het beste nummer en een terechte single... maar misschien zit ik er naast.

Je zit er nooit naast als het om je smaak gaat toch?

Benno
Ach nee toch, we gaan toch niet de aloude dooddoener "over smaak valt niet te twisten" uit de kast halen? Als je over smaak al niet mag twisten dan kan je deze site net zo goed opdoeken.

Nou, oké dan, over smaak valt te twisten. Ik kom er maar voor uit: om eerlijk te zijn is Siouxsie nooit zo "mijn ding" geweest. Haar manier van zingen heb ik altijd te "gezwollen' gevonden. Heb ook niks met die goth-uitstraling. Ze zou niettemin een mooi (liefdes)koppel kunnen vormen met die "meneer" waar Mju naar linkt.

Chameleon Day schreef:
Nou, oké dan, over smaak valt te twisten. Ik kom er maar voor uit: om eerlijk te zijn is Siouxsie nooit zo "mijn ding" geweest. Haar manier van zingen heb ik altijd te "gezwollen' gevonden. Heb ook niks met die goth-uitstraling. Ze zou niettemin een mooi (liefdes)koppel kunnen vormen met die "meneer" waar Mju naar linkt.

Gentlewomen prefer blondes, in dit geval een kanariepietje. Maar goed Suus en Budgie zijn een paar jaar geleden uit elkaar gegaan.

Volgens mij kwamen die Gothen pas beduidend later, zo ongeveer 1-2 jaar vóór dit album - if my memory serves me well. De eerste 3 -4 albums (incl. het live) zijn best te verteren.

Na Juju is dit het beste album van S&TB wat mij betreft al komt The Scream ook aardig in de buurt in deze top-3.

Vandaag ga ik voor:

Cities in Dust (10)
Lands End (2)*
92º (2)
This Unrest (1)
Candyman (1)

Voorgoed verhoogd naar 5* onlangs en dus helemaal niet akkoord met de meeste commentaren hierboven

Benno schreef:
Ach nee toch, we gaan toch niet de aloude dooddoener "over smaak valt niet te twisten" uit de kast halen? Als je over smaak al niet mag twisten dan kan je deze site net zo goed opdoeken.

Je spreekt zelf al in de 'Ik vind...'-vorm waarmee je eigenlijk al aangeeft dat het hier om jouw smaak gaat. Als het om jouw smaak gaat kan niemand zeggen dat je geen gelijk hebt want wie kent jouw smaak beter dan jij zelf? Kwestie van beter lezen of beter nadenken.

Aquila
Net op de i Pod nog even gedraaid. Ik vind het over de hele linie erg geslaagd (met uitzondering van Cannons). Juist de consistentie maakt het tot mijn favoriete Siouxsie album. Maar voor de nodige variatie zal ik mijn stem wijzigen. Cities in Dust vind ik dus erg goed, maar ook This Unrest en Sweetest Chill. En uit de bonustracks, die hier niet stonden, kies ik dat vreemde,maar o zo fijne instrumentaaltje.

Cities in Dust (9)
Lands End (2)
92º (2)
This Unrest (1)
Candyman (1)
The Quarterdrawing of the Dog (1)*

Ook altijd erg doel geweest op de hoes trouwens.

Ik ben wel bekend met het album, en vind het zelfs erg goed.
Bewuste keuze Cities In Dust.
Samen met Israel en haar versie van Stange Fruit haar beste nummers.

Ook mijn keuze voor Cities in Dust was een bewuste. Ken dit album en vind Cities gewoon het lekkerst...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:38 uur

geplaatst: vandaag om 11:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.