MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen bespreekt de Sublime Top 1000

zoeken in:
1735 Natalie Cole - Sophisticated lady
best wel aangenaam eigenlijk: 6,4

1734 Charlie Parker - April in Paris
blaast erg lekker weg: 6,8

1733 Junior - Mama used to say
iets teveel 80′s naar mijn smaak: 4,7

1732 Amy Winehouse - In my bed
misschien wel het beste nummer van haar debuut: 7,4

1731 Bob Dorough - Three is the magic number
overbekend en catchy: 6,1

1730 Very Next - Superman
prima zang, prima blazers: 6,5

1729 Hall & Oates - Rich girl
veel te glad voor mijn oren: 3,8

1728 Barry White - Satin soul
over glad gesproken: 4,1

1727 Oscar Brown Jr. - Work song
Ja, dit is natuurlijk erg cool. Bestaan sowieso veel mooie versies van dit nummer: 7,3

1726 Angie Stone feat. Alicia Keys & Eve - Brotha
vroeger was ik lyrisch over dit nummer, nu wel een stukje minder: 6,3

1725 Grace Jones - My Jamaican guy
LL Cool J riep ik, maar Grace Jones dus: 6,7

1724 Bruut! - Bumper
Tsja, wel oke: 5,0

1723 Trijntje Oosterhuis - Everything has changed
ze brengt het zich er wel heel gemakkelijk van af: 2,1

1722 Willie Hutch - Theme of Foxy Brown
funky Foxy: 7,3

1721 Michael Jackson - Girlfriend
fijn nummer: 6,5

1720 Labi Siffre - The vulture
Zijn beste: 7,9

1719 Rik Mol - Soul you down
swingt wel aardig, maar toch niet heel bijzonder: 5,3

1718 Stevie Wonder - boogie on Reggae Woman
herkenbare Wonder sound, prima song: 7,6

1717 C-mon & Kypski feat. Wouter Hamel - Make my day
leuke combi: 6,9

1716 People’s Choice - Do it anyway you wanna
goed verteerbaar: 6,3

1715 Carrie Lucas - Dance with you
kan me weinig doen: 3,3

1714 Thelonious Monk - Rhythm-A-Ning
best prima jazz: 6,7

1713 Prince - Money don’t matter 2 night
ja, altijd fijn: 7,0

1712 Boris - Stupid again
vrolijk, maar inwisselbaar: 6,1

1711 Yvonne Fair - I found you
fijn nummer, mooie stem: 7,9

1710 Persuaders - Thin line between love and hate
Ja, best middelmatig eigenlijk: 6,0

1709 Brick - Dazz
bevalt me wel goed: 6,7

1708 Style Council - Have you ever had it blue
nee, dit doet het niet voor mij: 2,7

1707 Aretha Franklin - Soulville
Ja mensen deze vrouw kan zingen: 7,7

1706 Roy Ayers - Coffy is the color
lekkere groove, fijne ritmiek: 7,3

1705 Ce Ce Peniston - Keep on walking
best te verteren: 6,3

1704 Jamie Cullum - High and dry
blegh, ik spuug op jamie Cullum, zo ongelooflijk zielloos: 1,7

1703 Tyrone Davis - Turn back the hands of time
erg, erg, erg fijn nummer: 8,7

1702 Jacksons - Enjoy yourself
swingt prima, maar is duidelijk niet hun beste: 6,1

1701 Isaac Hayes - Ike’s rap ll
de bekende stem in een aardig nummer: 6,8

Sinds vandaag is editie 2014 begonnen.

Ooit was dit een 'Zwarte Lijst van Radio 6' topic, maar aangezien die zender ter ziele is gegaan heb ik het aan laten passen naar de top1000 van Sublime.
Vorige week is de soul-top1000 begonnen en ik ga deze lijst van 1000 tot 1 beluisteren en lever hier en daar mijn commentaar. Discussieer lekker mee.

1000 Zhané Hey Mr DJ
Het mag dan de soul-top1000 genoemd zijn, maar dat is eigenlijk vanaf deze nummer 1000 al niet te horen. De Sublime DJ's benaderen zelf vaak tijdens het presenteren dat het om de 1000 beste soulsongs aller tijden gaat. Maar hier hebben met Zhané toch meer een R&B/Jack Swing/Hiphop plaat te pakken.
Nu wil ik niet teveel verzanden in een genre-discussie, dus laten we het er maar bij houden dat we die term niet te serieus moeten nemen. We gaan ook gewoon jazz, hiphop, R&B en aanverwante genres tegenkomen.
Over dit nummer dan: een swingende opener van de lijst. Het was voor mij toch wel even geleden dat ik het heb gehoord. Het is de enige notering van Zhané in de lijst en aangezien dit wel hun bekendste nummer is was dat wat te verwachten.

999 The Jacksons Show You The Way To Go
Vrij zoete song van The Jacksons. Wie wil weten wat nu het verschil tussen de Jackson 5 en the Jacksons is mag zelf even Googlen
Nummer is dus zoet, misschien net niet te zoet. Als ik deze 1000 songs op volgorde had moeten zetten had deze bij mij ook niet direct heel hoog geëindigd.

998 Diana Ross & The Supremes The Happening'
Een groot liefhebber van Diana Ross en/of the Supremes ben ik nooit geweest. Ik vind het vaak te makkelijke muziek, misschien ook wel iets te poppy. Een heel goed voorbeeld daarvan is dit The Happening.
Dit is precies zo'n nummer die alles laat horen wat mij tegenstaat bij Diana Ross/The Supremes. Het is ook zo vlak, het pakt me niet.

997 Solomon Burke None Of Us Are Free
Dit nummer staat op zijn soort van comeback-album. Op het nummer hoor je ook the Blind Boys of Alabama. Deze gigant maakt hier een mooie meeslepende song. Gedreven instrumentatie en dito zang vullen elkaar goed aan.

996 Ray Charles Hallelujah I Love Her So
Een regelrechte klassieker die natuurlijk veel te laag staat. Het blijft bijzonder om te horen hoe ingenieus Ray Charles genres wist te verbinden. Vrolijk nummer met lekker veel energie.

995 Randy Crawford You Might Need Somebody
Ik kende de cover van Shola Ama eerder dan deze, maar Randy Crawford doet het dan toch wel beter. Al moet ik altijd maar net zin hebben in de zo aanwezige vibrato in haar stem.

994 Minnie Riperton Les Fleur
Ook alweer een nummer dat ik toch graag een pak hoger had willen zien. Sowieso heb ik weleens het idee dat Minnie Riperton lang niet de aandacht krijgt die ze verdient.
Licht pyschedelisch nummer. Zo sfeervol muzikaal en gezongen met die prachtige, warme en tevens breekbare stem van Riperton. En hoe ze toch altijd de hoogte in gaat.

993 Midnight Star Midas Touch
Met deze 80's disco/swing/R&B kan ik niet zoveel. Heb dat toch wel vaker met muziek uit de 80's dat het me minder aanspreekt. Als ik het dan in het geval van dit nummer moet omschrijven is dat het te doordacht en te weinig inlevend op mij over komt.

992 Luther Vandross & Janet Jackson The Best Things In Life Are Free
Ik heb dit altijd ervaren als Janet & Luther, in plaats van de hier bovenstaande andersom. Swingende 90's hit waar ik niet heel blij van wordt, maar die ook niet per se vervelend is.

991 Linda Lyndell What A Man
Mede door het loopje in het begin is dit zo'n herkenbaar nummer. Lyndell is een uiterst krachtige zangeres. Ik ben wel benieuwd of de versie van En Vogue hoger staat, want dat zou toch eigenlijk niet mogen.

998 Diana Ross & The Supremes The Happening'

Heerlijk nummer, werd vroeger vaak gedraaid.

Goh, dat None Of Us Are Free van Solomon Burke zo laag staat...

Ik zal je besprekingen zeker volgen!

Ik vind de top van onze laatste soullijst overigens een stuk beter dan die van Sublime. Die is me een beetje te commercieel. Prima songs, maar er zijn in mijn optiek nummers die meer een hoge notering verdiend hadden.

Wat de eerste 10 betreft:
Ray Charles is mijn absolute favoriet. Solomon, Minnie, Randy en Linda prima en Midas Touch is jeugdsentiment optima forma, maar luister ik eigenlijk nooit meer.

Ik heb het zo druk dat mee discussiëren niet altijd zal lukken, maar ik probeer je schrijfsels wel te lezen Reijersen!

990 Corinne Bailey Rae Put Your Records On
Een persoonlijk favorietje is dit wel. Lekker vrolijk nummer, de zomer komt door je boxen je kamer in. Staat naar mijn mening dan ook een stuk te laag.

989 Celeste Stop This Flame
Redelijk aanstekelijke pophit. Heel herkenbaar door dat refrein. Lijkt me wel echt zo'n nummer dat je snel zat bent.

988 B.B. King Ain't Nobody Home
Blues met blazers. Echt wel een prima nummer van de legendarische BB. Soulvol genoeg ook wel voor een soullijst.

987 Inner City What Cha Gonna Do With My Lovin'
Volgens mij is dit een cover, maar kan er tijdens het beluisteren niet de vinger op leggen. Verder een nummer waar ik heel weinig mee kan. Enorm vlak nummer.

986 Aretha Franklin (Sweet Sweet Baby) Since You've Been Gone
Swingend nummer en zo krachtig gezongen door Aretha. Dit is de Queen of Soul in topvorm.

985 Al Green I Can't Stop
Afkomstig van een soort comeback-album van Al Green uit 2003. Niet zijn beste werk, maar nog best naar te luisteren.

984 Raphael Saadiq Movin' Down The Line
Nieuwere soul met een oud sausje, Saadiq is daar een meester in gebleken. Ook dit toegankelijk en frivole nummer is daar een goed voorbeeld van.

983 Joe Jackson You Can't Get What You Want
Joe Jackson is niet direct een naam die ik in deze lijst had verwacht, maar als je kijkt naar licht jazzy inslag en de rest van deze lijst kan het best wel.
Zelf vind ik het niet meer dan een aardig nummer.

982 Prince Get On The Boat (edit)
Één van de lekkerste nummers van het album waar dit op staat. Swingt natuurlijk als een malle de pan uit.

981 Janet Jackson What Have You Done For Me Lately
Heb nooit zo veel met dit nummer gehad. Lijkt mij altijd wat teveel op de vlakte te blijven.

982 Prince Get On The Boat

Onlangs leren kennen dit nummer, ik ben niet echt een Prince volger, dit is inderdaad een geweldig nummer. Ik bekeek laatst zijn concerten op het Montreux festival weer eens op YouTube, ongelofelijk goed. Ik snapte bij Prince noot waarom het live zo geweldig is maar een studioalbum vind ik meestal niet om door te komen. Dit nummer komt wel in de buurt van de energie die hij live had,

980 James Brown It's Too Funky In Here
Ik moet zeggen dat ik een stuk meer van de rauwere versie van James Brown ben. Dit klinkt mij toch wat te gepolijst, teveel mee willen doen met wat hip is.

979 India.Arie Can I Walk With You
Mooie, warme bijna zalvende song van India.Arie. Haar warme stem vind ik enorm prettig om naar te luisteren.

978 Carl Carlton She's A Bad Mama Jama
Had deze niet in de lijst verwacht, niet verwacht dat deze blijkbaar redelijk algemeen bekend is. Lekker swingend nummer.

977 Stevie Wonder Visions
In mijn beleving staat Stevie Wonder vooral bekend om zijn meer funky nummers, maar dat hij ook de rustige en gevoelige kant op kan bewijst hij hier met Visions. Misschien wel Stevie Wonder op zijn meest gevoeligst. Dit had van mij een heel stuk hoger mogen staan.

976 Marvin Gaye & Kim Weston It Takes Two
Klein, vrolijk en typisch Motown feestje.

975 Sharon Jones & The Dap-Kings How Long Do I Have To Wait For You
De muziek van Sharon Jones en haar Dap Kings klinkt altijd als een warm bad voor mij. Je weet precies wat je krijgt en dat is dan ook zo sterk uitgevoerd dat het heerlijke muziek blijft.

974 Jamiroquai You Give Me Something
Eigenlijk gewoon een lekker nummer van Jamiroquai. Dansbaar, disco-achtig, funky en bekend volgens recept.

973 Jamie Lidell Another Day
Nummer dat ik toch iets teveel heb gehoord en voor mij is verworden tot huismoeder/vader-makkelijke-soulpop. Natuurlijk wel nog steeds zomers en vrolijk.

972 Aretha Franklin Baby I Love You
Als Aretha tegen je zingt dat ze van je houdt dan moet je dat toch wel geloven. Sowieso vallen we dan in liefde voor haar stem. Wat een kracht zit daar toch in. Maar ook die heerlijke luiheid.

971 Gladys Knight Neither One Of Us
Vrij zoete song van Gladys (en natuurlijk haar Pips). Prettig, warm en glad.

Ik ben trouwens ook bezig de nummers die ik heb beluisterd op een eigen volgorde te zetten (die morgen alweer anders zou kunnen zijn). Ben benieuwd hoe sterk dan aan het einde de afwijking gaat zijn.

Sharon Jones .
Ook een prachtige van Stevie bij deze tien.
Sowieso wel een leuk tiental.

Lees ook graag mee.

RE-Inner City, valt waarschijnlijk ook buiten de toon van de lijst maar die hebben dan ook een techno achtergrond insteek en gingen hier een dance cover aan, de Def Mix is subliem though (no pun intended)

970 George Benson Never Give Up On A Good Thing
Met de muziek van George Benson heb ik nooit zoveel gehad. Ook dit nummer vind ik weer te braaf, te glad, te gekunsteld.

969 Full Crate ft. Gangs Of Kin & Elique Curiel Rollercoaster
Krijg een Anderson.Paak vibe bij dit nummer, dat ik nog niet kende. Makkelijk wel, heel bijzonder is het echter niet.

968 Freakpower Turn On, Tune In, Cop Out
Ik vind dit echt niks aan. Wat een matige song, klinkt bijna amateuristisch rommelig.

967 Faith Evans Love Like This
Sample zullen velen wel herkennen (Oh! Oh!). Gewoon een hele fijne R&B track. Merk sowieso soms dat ik Faith Evans wat meer moet gaan waarderen.

966 Evelyn Champagne King Shame
Swingt wel, maar pakt me toch niet echt. Heeft ook iets te maken met het stemgebruik.

965 Earth Wind & Fire Getaway
Heerlijk swingend nummer vol met blazers van deze topgroep. Goede energie, goede overtuiging, fijne muziek.

964 Detroit Spinners The Rubberband Man
Ik denk dat ik vooral de versie van the Trammps ken.

963 De La Soul Say No Go
Aha, De La Soul in een soullijst? Misschien alleen op basis van het laatste gedeelte van hun artiestennaam dan, maar qua genre zou je het eerder in een hiphoplijst verwachten
Buiten deze bijzonderheid is dit wel gewoon de hiphop waar ik van houd.

962 D'Angelo Sugah Daddy
Ow, wat is dit toch heerlijke muziek. De hele plaat is geniaal en dit uiterst relaxte nummer is zó genieten.

961 Crusaders ft. Bill Withers Soul Shadows
Crusaders en Bill Withers past wel bij elkaar. Best een fijne song dit, al vind ik veel solowerk van Withers een stuk beter.

960 Charles & Eddie Would I Lie To You
Geen idee wat dit hier doet. Is gewoon een zeer matige popsong en heeft in mijn ogen niks met een dergelijke soullijst te maken.

959 Carleen Anderson Mama Said
Beetje een New Jack Swing vibe bij dit nummer. Lekkere song van Carleen.

958 Candy Dulfer ft. Nile Rodgers Jammin' Tonight
Nummer waar ze vast een feestje op kunnen bouwen. Vrij standaard nummer is het verder wel.

957 Brand New Heavies Dream Come True
Dit is eigenlijk precies wat ik van the Brand New Heavies verwacht: swingend met een zangeres.

956 Bobby Byrd I Know You Got Soul
Nu al! Een klassieker die vele vele vele plekken te laag staat. Heerlijk funky nummer natuurlijk. Swingt de pan uit

955 Anthony Hamilton Charlene
Een moderne klassieker, mag ik het zo noemen. Luisterde vroeger enorm veel naar Hamilton. Dat is wel minder geworden, maar dit nummer blijft een persoonlijke favoriet.

954 Ann Peebles I Can't Stand The Rain
Wat gebeurd hier!? Nu al dit nummer. Dit is toch gewoon top100 of minimaal top250 materiaal! Onbegrijpelijk lage notering voor deze klassieker.

953 Amy Winehouse Me & Mr Jones
Lekker lui gezongen door Amy Winehouse. Eigenzinnige zangeres die ik schaar bij diegenen die we over jaren en jaren nog steeds beluisteren.

952 Alain Clark Finally
Een enorm nietszeggend nummer. Blijkbaar blijft Alain Clark onverminderd populair bij een bepaalde gedeelte van de Sublime luisteraars en ik begrijp daar niks van.

951 Anita Baker Same Ole Love (365 Days A Week)
De laatste in een rijtje met artiesten die met een A beginnen. Het staat net niet op alfabet zou je kunnen zeggen.
Over het nummer dan: een fijne warme soulpop-song waar de stem van Baker vooral de hoofdrol pakt.

Reijersen schreef:
968 Freakpower Turn On, Tune In, Cop Out
Ik vind dit echt niks aan. Wat een matige song, klinkt bijna amateuristisch rommelig.

Auw, harde woorden voor deze fijne 90's klassieker. Is overigens een bandje van Norman Cook, beter bekend als Fatboy Slim.

950 Justin Timberlake Take Back The Night
Discohitje van J.Ti. Hij beheert dit wel ondanks z'n stem toch altijd wel wat dun blijft.

949 Jimmy "Bo" Horne Dance Across The Floor
Swingt natuurlijk de pan uit dit. Lekker groovy nummer.

948 Edwin Starr War
Voor mij bekend geworden door de film Rush Hour. Toen ik nog jong was. Een klassieker natuurlijk.

947 Michael Kiwanuka One More Night
Je zou dit een beetje Kiwanuka's Motown song kunnen noemen. Heerlijk nummer.

946 Mary Jane Girls All Night Long
Ja, wat vind ik hiervan? Eigenlijk niet veel meer dan gewoon een prima song.

945 Michelle David & The Gospel Sessions Love
Altijd wel kwaliteitmuziek met Michelle David en haar muzikanten. Ook al zit er niet veel variatie in.

944 Eddie Floyd Knock On Wood
Wat doet deze top-classic hier zo laag?! Knock On Wood hoort toch echt wel gewoon een stuk hoger te staan dan dit.

943 Chaka Khan Through The Fire
Via Kanye West kwam ik ooit eens bij dit nummer uit. Een pak beter dan die Kanye sample. Chaka heeft sowieso een unieke stem.

942 Raydio Jack And Jill
Het heeft wel iets aanstekelijks dit. Heb me nooit zo verdiept in Raydio, ken enkel wat losse nummers. Deze was me wel al bekend.

941 Patti Labelle & Michael McDonald On My Own
Mier-, mier-, mierzoet. Labelle kan toch een stukje rauwer en McDonald is natuurlijk één en al zoetheid. Niet echt mijn nummer dit.

Reijersen schreef:
Geen idee wat dit hier doet. Is gewoon een zeer matige popsong en heeft in mijn ogen niks met een dergelijke soullijst te maken.

959 Carleen Anderson Mama Said
Beetje een New Jack Swing vibe bij dit nummer. Lekkere song van Carleen.

Carleen Anderson is een aanwinst voor de UK soul geweest, Mama said en True spirit

Charles & Eddie is ultieme Sky radio/ Wibra achtergrond muziek

Reijersen schreef:
Heb je het solowerk van Eddie Chacon weleens geluisterd? Hij heeft toevallig net een nieuw album uit. Zeer fraai en bijzonder soulvol. Ben het overigens wel met je eens dat dit nummer niet in een soul toplijst thuishoort, maar dat geldt voor minstens de helft van die Sublime lijst.

De lijst is ondertussen klaar op de radio, met een heel matige John Williams als eind-DJ. Die had echt zijn feiten niet op orde.

940 Steffen Morrison Just Another Man
Door dat kleine rapsje vind ik zijn stem altijd wel fijn. Het nummer is verder niet wat braaf.

939 Joss Stone Fell In Love With A Boy
Was dit nu haar eerste single? 16 jaar pas hier volgens mij. Begenadigd zangeres met een fijne cover hier.

938 Oleta Adams Never Knew Love
Dit refrein zit nu gelukkig de hele dag in mijn hoofd. Best een fijne van Oleta dit.

937 Mary J. Blige I'm Goin' Down
Twijfel een beetje of dit een cover is, of eerder van wie. Beste fijne uitvoering van Mary J.

936 James Brown People Get Up & Drive Your Funky Soul
De funky James Brown is mijn favoriete (op Man's Man's Man's na). Lekker swingend nummer ook weer dit.

935 Candi Staton Nights On Broadway
Geef mij maar de vroege periode van Candi Staton. Deze meer poppy of disco-achtige zorgt voor minder diepte in haar stem.

934 Boz Scaggs What Can I Say
Tsja, Boz Scaggs, het is mijn ding niet. Zo gepolijst en zoet, het doet me maar weinig.

933 Angie Stone Heaven Help
Prima Angie Stone dit. Haar eerste twee platen zijn sowieso het beste van haar.

932 KC & The Sunshine Band Get Down Tonight
Swingt wel, maar heel veel doet het me toch ook weer niet.

931 Sly & The Family Stone Thank You (Falettinme Be Mice Elf Again)
De funk van Sly is superfijn. Een beetje gek ook soms, maar altijd uiterst cool.

930 Kool & The Gang Jungle Boogie
Get down, get down. Lekker funky swingend nummer. Funkklasieker toch wel die ik hoger had verwacht.

929 Chicago Street Player
Volgens mij ken ik dit van een 90's eurodance hitje. Heb een heel andere associatie met Chicago dan dit toch wel lekker funky nummertje.

928 Cameo Word Up
Meer pop dan funk. Aanstekelijk maar ook snel wat saai.

927 Bill Withers Can We Pretend
Prachtige warme song die van mij wel een stuk hoger had mogen staan. Withers kon dit zó goed.

926 Aretha Franklin Until You Come Back To Me
De latere Aretha. Een blijft-hangen refrein, behoort verder niet tot haar beste werk.

925 TLC No Scrubs
Stoere dames waren dit. Een nummer dat nog steeds als een huis staat.

924 Three Degrees Year Of Decision
Makkelijk maar tegelijkertijd ook niet heel bijzonder. Best prettig.

923 The Teskey Brothers Pain And Misery
Fijne stem in de grote stroom aan soul-revivals. De Aussies doen wel wat extra's.

922 Diana Ross & The Supremes I Hear A Symphony
Beetje meewiegen, oke. Maar het voelt alsof het zo ver van me af staat, wat plastic.

921 Stevie Wonder He's Misstra Know-It-All
Wonder op de sociaal-kritische tour. Heb even niet on top of mind om welke Amerikaanse president het hier gaat. Maar dat is dan wel die meneer weet-het-al.

Reijersen schreef:
930
921 Stevie Wonder He's Misstra Know-It-All
Wonder op de sociaal-kritische tour. Heb even niet on top of mind om welke Amerikaanse president het hier gaat. Maar dat is dan wel die meneer weet-het-al.

Richard Nixon.

Reijersen schreef:

929 Chicago Street Player
Volgens mij ken ik dit van een 90's eurodance hitje. Heb een heel andere associatie met Chicago dan dit toch wel lekker funky nummertje.

The Bucketheads-The bomb.
Maar ik zou Masters At Work niet als Eurodance wegstempelen

pureshores schreef:
(quote)

The Bucketheads-The bomb.
Maar ik zou Masters At Work niet als Eurodance wegstempelen

Vergeef me de gebruikte terminologie.

920 Macy Gray Do Something
Van toen Macy haar beste muziek maakte. Gewoon een lekker ongecompliceerde nusoul track.

919 Kris Berry First Time
Ik heb wel wat met Kris Berry. Ze heeft iets fris. Ontspannen nummer dit.

918 Jamiroquai Alright
Eigenlijk gewoon niet het meest interessante werk van Jamiroquai. Nu lijkt alles sowieso wel wat op elkaar bij hun en de kwaliteit is altijd wel aanwezig.

917 Jackson Sisters I Believe In Miracles
Swingt wel, maar toch weet deze stijl mij nooit écht te raken.

916 Isley Brothers For The Love Of You
Altijd even lekker wegzwijmelen bij deze Brothers. Al kan ik z'n stem dan niet al te lang hebben.

915 Incognito Still A Friend Of Mine
Aardig lekker nummer, maar ook wel wat te braaf. Mist net even die extra punch.

914 Harold Melvin Wake Up Everybody
Prachtig nummer met een mooie boodschap. Dit is toch minimaal top500 materiaal.

913 Donald Fagen The Nightfly
Ik dacht dat het Fagan was, dus met twee A's. Blijkbaar altijd verkeerd bedacht. De man van Steely Dan met een nummer dat ik toch niet echt kwalificeer als iets voor in een soullijst.

912 Gregory Abbott Shake You Down
Mierzoet maar ook iets pakkends. Fijn nummer.

911 Four Tops I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch)
Die typische Motown sound met een evenzo typische Motown groep.

910 Etta James Tell Mama
Heerlijk gedreven nummer. Gedreven zowel in stem als in instrumentatie.

909 Doobie Brothers What A Fool Believes
Erg poppy voor een dergelijke lijst. Maar wel gewoon een lekker vrolijk nummer.

908 DJ Shadow This Time (I'm Gonna Try It My Way)
Ik denk dat dit de 1e keer is dat ik nummer hoor. Associeer DJ Shadow met een andere sound. Dit is ook best lekker.

907 Dionne Warwick Do You Know The Way To San Jose
Bacharach klassieker door die prachtige heldere stem van Dionne Warwick.

906 Candy Dulfer How It's Done
Niet zo heel interessant nummer. Komt heel erg over als receptuur-werk.

905 Ben L'Oncle Soul Seven Nation Army
Best een prima cover. Eigenlijk niets meer en niets minder dan dat.

904 Alicia Keys Unbreakable
Ik heb dit altijd geassocieerd met een mislukte single rondom de MTV Unplugged release. Ben dan ook verbaast dat het blijkbaar genoeg stemmen heeft gehaald om in de lijst terecht te komen.

903 Michael Kiwanuka Tell Me A Tale
Prachtig rijk georkestreerde en warme song van Kiwanuka. Die fluit is zo'n mooie subtiele toevoeging.

902 Raphael Saadiq Love That Girl
Fijne vrolijke retro soul song van Saadiq. Vrolijke ritmiek en stil zitten is toch wel vrij lastig.

901 Mariah Carey Someday
Deze vroege Carey is nog best te versmaden, al blijft haar stem mij te gepolijst.

900 The J.B.'s Pass the Peas
Nu al?! Een regelrechte funkklasieker die veel te laag staat.

899 Fontella Bass Rescue Me
Heerlijke soulclassic die van mij ook wel een een stuk hoger had mogen staan.

898 Brand New Heavies Dream On Dreamer
Makkelijke popfunk. Luistert prima weg en het refrein is herkenbaar.

897 Billy Preston Nothing From Nothing
Toetsenvirtuoos met hier toch wel een erg lekker swingend nummmer.

896 Brandy & Monica The Boy Is Mine
R&B classic met even zo herkenbare clip. Nooit een heel groot fan geweest van dit nummer.

895 Anderson .Paak Celebrate
De wat meer energieke Anderson.Paak kan mij wat meer bekoren.

894 Jonathan Jeremiah Lost
Hitlijsten waardig materiaal van Jeremiah

893 Love Unlimited High Steppin', Hip Dressin' Fella (You Got It Together)
Duurt voor mijn gevoel heel lang en dat is geen goed teken.

892 Sam Cooke Bring It On Home To Me
Wat is dit nu?! Top 50 materiaal op 892. Prachtig nummer. Met Lou Rawls op backings.

891 Chaka Khan What Cha' Gonna Do For Me
Herkenbare Chaka-sound.

890 Ready For The World Oh Sheila
Vlak nummer, vind er weinig aan.

889 India.Arie ft. Musiq Soulchild Chocolate High
Ontspannen en lekker nummer. Warme sound en stemmen passen goed bij elkaar.

888 Prince Dear Mr. Man
Heerlijk funky nummer, maar ook met een jazzy inslag

887 Whitney Houston I'm Your Baby Tonight
Whitney, ik weet het nooit zo met haar. Dit is maar zo-zo.

886 The Weeknd In Your Eyes
Voer voor hitlijsten, maar geef mij maar the Weeknd uit zijn beginperiode ipv deze radiovriendelijke discopop.

885 The Meters Just Kissed My Baby
Funk = the Meters en the Meters = funk voor mij.. Geweldig strakke muziek en deze staat dus te laag.

884 Diana Ross & The Supremes Baby Love
Nog een keer Diana en haar Supremes. De refreintjes doen het altijd wel goed op herkenbaarheid.

883 Stevie Wonder Golden Lady
Een rustige van Stevie Wonder. Mooie song.

882 Staple Singers If You're Ready (Come Go With Me)
Altijd mooi om naar de Staples te luisteren.

881 MFSB Love Is The Message
Typische Philly Soul

880 John Legend Everybody Knows
Vrij conformtabele John Legend song. Zo'n lekker niet-aan-de-hand-muziek en de stem van Legend draagt dit prima.

879 Jamiroquai When You Gonna Learn
Met digeridoo (of je dat ook schrijft) in het begin. Jamiroquai zoals we ze kennen met disco- en popinvloeden. Maar ook genoeg funk en soul/R&B. Wel een lekker nummer uit het hun repertoire dit.

878 Gladys Knight Baby Don't Change Your Mind
Vanaf de begintonen weet je al om welk nummer het gaat, herkenbaar met die strijkers.

877 George Benson Turn Your Love Around
Moest qua instrumentatie een beetje aan Marvin Gaye's Inner City Blues denken. Dit is alleen de (altijd) mierzoete/gepolijste George Benson.
Hoe populair hij ook schijnt te zijn, ik hoor het toch maar zelden.

876 Giovanca How Does It Feel
Giovanca lijkt steeds minder met muziek bezig. Dit nummer heeft wel iets licht psychedelisch, anders dan haar vaak meeer jazzy werk. Best een prettig nummer dit.

875 Fugees Fu-Gee-La
Klassieker en meer voer voor een hiphop dan een soullijst. Tijdloos, dat wel.

874 Gil Scott-Heron I Think I'll Call It Morning
Een nummer dat veel te laag staat. Prachtig en ook zeer gevoelig nummer van Heron. Een legendarische artiest, ook qua mate van inloed. Laat je verwarmen en laveren door dit prachtig I Think I'll Call it Morning.

873 Floaters Float On
Zoet, maar net niet té zoet. Het liefst wel in de lange versie.

872 Billy Ocean Are You Ready
Ken dit nummer wel, maar er nooit zo bij stil gestaan dat dit van Billy Ocean is. Stilstaan is sowieso wel lastig bij dit swingende nummer.

871 Duffy Warwick Avenue
Door vervelende redenen niet zo doorgebroken als ze misschien wel had verdient. Een heel sterke song is dit.

870 Earth Wind & Fire Got To Get You Into My Life
Lekker vingerknippend dit hele fijne nummer door. Sfeertje dat er gecreëerd wordt is zo fijn.

869 Donny Hathaway Little Ghetto Boy (Live)
Live is Hathaway op zijn best. Prachtige stem, prachtig nummer.

868 Coolio Gangsta's Paradise
Toch gewoon een soort kopie van die van Stevie Wonder. Vond ik vroeger een stuk leuker dan dat ik het nu nog vind.

867 Donna Summer On The Radio
Een rustigere song van Donna Summer. Vanaf noot één natuurlijk herkenbaar. Best een fijne song.

866 Tom Misch Lost In Paris
Tom Misch had ik toch niet zo snel in deze lijst verwacht. Ontspannen nummer wel.

865 Aretha Franklin The House That Jack Built
Er zit best lekker veel energie in dit nummer van Aretha. Inclusief bekende backings.

864 Beyoncé Deja Vu
Ook weer met Jay-Z. Dit is geen heel bijzondere single van Beyoncé, maar heb over het algemeen niet zo heel veel met haar muziek dus daar kan het ook aan liggen.

863 Bee Gees Night Fever
Pop? Disco? Geen soul in ieder geval. Een grote hit wereldwijd. Zelf vind ik het af en toe wel leuk.

862 Alicia Keys Underdog
Weer een notering van Miss Keys waarvan ik mij niet bewust was dat het een grote hit was. Dat is toch wel redelijk nodig om in deze lijst te komnen lijkt mij?

861 Michael Jackson I Can't Help It
Vrij timide en misschien ook wel intiem te noemen nummer van MJ.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:59 uur

geplaatst: vandaag om 14:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.