MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers

zoeken in:
Blijf erbij dat Blondie en Television nog staan - gezien de eerdere peiling in okt. Siouxsie blijft een voordehandliggende, Simple Minds eveneens, Gang of Four zou ook kunnen, Skids + Big Country eveneens, DAF, Einsturzende Neubauten, ACR (best geklede band van Factory, beste & meest wiselvallige live act van Factory, meest introverte act van Factory); aanvullend: beste 5 wave singles uit NL, B, D - beste 5 singles van Korova, Rialto.

Pere Opoe doe ik zeker niet mee.

Rudi S schreef:
Herman, nooit , die mag bands er uit bezemen als ze niet bevallen.
Stemmen of gewoon topic-leiding laten kiezen.

Hehe
Ik zou gewoon een beetje afwisseling houden tussen bekend/onbekend/hoekig/dromerig/etc. etc.

Ga me maar eens verdiepen in ARC. Ik heb alleen To Each en Sextet, maar ze hebben meer leuke albums gemaakt als ik de ratings zo zie.

herman schreef:
Ga me maar eens verdiepen in ARC. Ik heb alleen To Each en Sextet, maar ze hebben meer leuke albums gemaakt als ik de ratings zo zie.

Bereid je er wel op voor dat het werk na Sextet heel anders is. Ik moest er erg aan wennen. maar zeker goed. Vanaf 'Good Together' (1989) wordt het erg poppy.

O ja, en mis vooral The Double 12" niet, met het machtige 'Flight'.

Rudi S schreef:
Bij Wire nog 5 uit 5, nu enkel nummer 1 en 2 ook in mijn lijst.
Verder had ik, Sanvean, Circum radiant dawn en Cantara.
Enkel Gerrard nummers

ik had ook cantarra.
Heb alleen de nummer 1 ook als nummer 1 goed.
Is ook niet makkelijk.

A Certain Ratio top 5

tot nu toe 25 deelnemers, 30 nummers genoemd

suggestie voor de volgende top 5 graag per privébericht

Aquila
pygmydanny schreef:

Dat eerste lijkt me sterk - maar dat tweede geeft aan dat er iets niet klopt.

suggestie voor de volgende top 5 graag per privébericht
done!

slechts 1 artiest aub!

pygmydanny schreef:
slechts 1 artiest aub!

Per bericht? Of per user?

De mijne weet je - die staan hierboven en die zijn cf eerdere toezeggingen: TV (extended edition), Blondie, Siouxsie

pygmydanny schreef:
A Certain Ratio top 5

Mjuman schreef:
Mocht ik me vergissen in de kerk van CD en MM zal altijd bekeerlingen welkom - als een mes door het water - wave-zieleheil verzekerd.

De kerk van Mju en CD stroomt toch nog aardig vol. Wie had dat gedacht? En ik moet zelf nog inzenden.

Ik ook nog... merk nu dat mijn beoogde nummer 1 niet eens op een album staat. Zal me benieuwen of iemand anders hem ook nog noemt, maar met 25 deelnemers moet dat toch haast wel.

JanBetonde2e
Shack Up

Hoe weet jij dat?

Voor de koperds is dit apsoluut the better bargain

De mooiste combi blijft evenwel deze Italiaanse release (FACT42): FAC 22 en FACUS4 - als collector's item niet goedkoop. Volgens mij heb ik deze twee 12"s los eerder dit jaar aan Jellorum verkocht, samen met To Each - verwacht dus dat hij zeker meedoet.

Net Live in US nog gedraaid, man, man - als ze in vorm waren: voor mij een van de betere, zo niet de beste live band op Factory.

Mjuman schreef:
Net Live in US nog gedraaid, man, man - als ze in vorm waren: voor mij de beste live band op Factory.

Bedoel je deze? Idd erg goed. Kan ik iedereen aanraden.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Bedoel je deze? Idd erg goed. Kan ik iedereen aanraden.

Hoes klopt helemaal niet. Verder: ACR Live in Vera (Groningen) is nog steeds te bestellen oa via Amazon - maar dan zit de zit de band nog niet op 75% van die andere live plaat; veel minder strak en gefocust.

Wat klopt er niet aan die hoes? Bedoel je een andere liveregistratie die niet op MuMe staat?

Voorproefje - ACR live.

Chameleon Day schreef:
Wat klopt er niet aan die hoes? Bedoel je een andere liveregistratie die niet op MuMe staat?

Volgens mij is dit de juiste hoes; de afbeelding hier op de site is nl die van een CDr - release - op Melodic uit 2005.

Wat voor hoes heb jjij dan - een digitale ?

Chameleon Day schreef:
(quote)

Die staat op dit album.

Dat is geen album, maar een verzamelaar... maar ach, uiteindelijk heb ik toch voor een andere nummer 1 gekozen.

herman schreef:
(quote)

Dat is geen album, maar een verzamelaar... maar ach, uiteindelijk heb ik toch voor een andere nummer 1 gekozen.

Maar wel heel leuk, op de hoes van de lp zit nl een single'tje geplakt - heel mooi hebbeding dus, voor de fijnproevers!

Mjuman schreef:
(quote)

Volgens mij is dit de juiste hoes; de afbeelding hier op de site is nl die van een CDr - release - op Melodic uit 2005.

Aha, dat zou dus even aangepast moeten worden.

Wat voor hoes heb jjij dan - een digitale ?

Ik moet de hoes voor mijn exemplaar nog ontwerpen.

Aquila schreef:
(quote)

Dat eerste lijkt me sterk - maar dat tweede geeft aan dat er iets niet klopt.
(quote)
done!

Terug naar de werkelijkheid dan. Gelukkig is het aantal stemmen sinds gisteren verdubbeld. Op dit moment 6 setmmers en 15 genoemde songs.

En je suggestie voor de volgende top 5:
- 1 artiest/groep per gebruiker
- via privébericht melden

10 deelnemers bepaalden deze A Certain Ratio Top 5. Tussen haakjes het aantal stemmers per song.

1. Flight 25 punten(6)
2. Do The Du 23 punten (7)
3. Shack Up 18 punten (5)
4. Forced Laugh 16 punten (4)
5. Winter Hill 14 punten (7)

straks of morgen de volledige lijst

Zoals te verwachten viel, scoort het oude werk (To Each.. en eerder) goed.

3 en 5 had ik ook in mijn top 5, de rest niet. Ik geloof dat Flight de laatste was die ik schrapte.

Ik had 1,4 en 5 in de lijst. Met 4 op 1, 1 op 2 en 5 op 4 (lekker duidelijk hè )

'k had er 4 v.d 5; met een duidelijke andere nr 1 - Forced Laugh had ik niet.

De Soul Jazz compilatie Early lijkt dus een mooie starter voor newbies.

Maar niet te snel opegeven met het latere werk - ook dat is de moeite waard. Tony's best dressed boys verdienen wel de aandacht. Don't fake the groove - shack up!

Mjuman schreef:
Tony's best dressed boys ....

Haha, idd ja. Die shorts waren een idee van Tony, heb ik ooit eens ergens gelezen. ACR vond het helemaal niets. Tony: "guys, don't worry, you look great!".

Ik had ook 4 van de 5, met mijn nr. 1 ook op 1. Flight is dan ook één van de beste postpunk tracks die ik ken.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.