Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's Hiphop top 500
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2010, 20:02 uur
Gaan we weer:
340. Big Daddy Kane – Show & Prove
Met onder meer een jonge Jay-Z. Gewoon een geniale track, met een aantal rappers die op de toppen van hun kunnen presteren.
339. Nas - Represent
Een flinke zakker, als je het vergelijkt met mijn vorige top 500. Blijft echter een classic waar ik veel van hou. Net als van mijn teddybeer.
338. De La Soul – Good Morning
Staat niet op jijbuis, maar vraag aan Niek waarom deze zo hoog staat hij weet zelf. Bovendien moeten jullie echt de tape beluisteren waar deze juweel op te vinden is.
337. C-Rayz Walz & Parallel Thought – Vomit Chorus
Nummer met MF Doom, ook niet te vinden op jijbuis. Boze postduif is onderweg!
336. The Pharcyde – Oh Shit
Voor jullie weer gaan haten: hier een classic.
335. Rakim – Guess Who's Back
Rakim zelf komt niet eens overdreven hard, maar die beat: damn.
334. Show & A.G. - Next Level [Nyte Time mix]
Wederom een track met een diamanten-status, shit is aan: vraag het je ouders.
333. The Roots – Double Trouble
Sowieso een dodelijke combinatie, Mos Def is een god en The Roots zijn goden.
332. J-Live – Walkman Music
Omdat J-Live een harde rapper is en deze beat alles stuk maakt in een straal van 250 kilometer. Klap je nek op deze.
331. Raekwon - Criminology
Beat is legendarisch als het WK in 1974. Maar ook Rae en Ghostface zijn superieur als Noord-Korea.
340. Big Daddy Kane – Show & Prove
Met onder meer een jonge Jay-Z. Gewoon een geniale track, met een aantal rappers die op de toppen van hun kunnen presteren.
339. Nas - Represent
Een flinke zakker, als je het vergelijkt met mijn vorige top 500. Blijft echter een classic waar ik veel van hou. Net als van mijn teddybeer.
338. De La Soul – Good Morning
Staat niet op jijbuis, maar vraag aan Niek waarom deze zo hoog staat hij weet zelf. Bovendien moeten jullie echt de tape beluisteren waar deze juweel op te vinden is.
337. C-Rayz Walz & Parallel Thought – Vomit Chorus
Nummer met MF Doom, ook niet te vinden op jijbuis. Boze postduif is onderweg!
336. The Pharcyde – Oh Shit
Voor jullie weer gaan haten: hier een classic.
335. Rakim – Guess Who's Back
Rakim zelf komt niet eens overdreven hard, maar die beat: damn.
334. Show & A.G. - Next Level [Nyte Time mix]
Wederom een track met een diamanten-status, shit is aan: vraag het je ouders.
333. The Roots – Double Trouble
Sowieso een dodelijke combinatie, Mos Def is een god en The Roots zijn goden.
332. J-Live – Walkman Music
Omdat J-Live een harde rapper is en deze beat alles stuk maakt in een straal van 250 kilometer. Klap je nek op deze.
Beat is legendarisch als het WK in 1974. Maar ook Rae en Ghostface zijn superieur als Noord-Korea.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 21:50 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Woord aan de moeder

0
geplaatst: 6 juli 2010, 19:33 uur
Gaan we weer:
330. The Roots – Criminal
Waarom dit nummer van The Roots hoger staat dan haar voorgangers is me niet helemaal duidelijk. Maar om dat nu nog terug te draaien... Begrijp me niet fout, nummer is wel degelijk erg goed, maar hey The Roots kan beter. Ik faal.
329. Emancipator – Nevergreen
Dat The Roots beter kunnen, bewijzen ze op dit nummer niet. Want het is namelijk niet van hum, maar van Emancipator. Geniet.
328. Fashawn – Samsonite Man
Pakkende sample van Exile en twee rappers die elkaar erg goed aanvullen. Fash heeft veel talent en Blu was al goed.
327. Black Sheep - Summa the Time
Lekkere hiphop van Black Sheep. Niet goed genoeg voor nummer 326, maar nog altijd een welverdiende 327ste plaats.
326. Del the Funky Homosapien - Boo Booheads
Bovendien wordt plaats 326 al bezet door Del, met een ouderwetse classic van hem. Thugs weten.
325. Vakill – Fallen
Mooi verhaal van Slug en Vakill op een dramatische beat.
324. J-Live – Audio Visual
Normale versie is niet te vinden op Jijbuis. Net goed voor jullie.
323. Hieroglyphics – At the Helm
Ik ga gewoon nog een keer het woord classic gebruiken. Zie je, daar deed ik het al.
322. DJ Honda - Out for Cash (5 Deadly Venoms)
Zoals ze op jijbuis weten: REAL Hip-Hop...nuff said.
321. Blackalicious – Deception
Shit komt zomers als de zomer.
330. The Roots – Criminal
Waarom dit nummer van The Roots hoger staat dan haar voorgangers is me niet helemaal duidelijk. Maar om dat nu nog terug te draaien... Begrijp me niet fout, nummer is wel degelijk erg goed, maar hey The Roots kan beter. Ik faal.

329. Emancipator – Nevergreen
Dat The Roots beter kunnen, bewijzen ze op dit nummer niet. Want het is namelijk niet van hum, maar van Emancipator. Geniet.
328. Fashawn – Samsonite Man
Pakkende sample van Exile en twee rappers die elkaar erg goed aanvullen. Fash heeft veel talent en Blu was al goed.
327. Black Sheep - Summa the Time
Lekkere hiphop van Black Sheep. Niet goed genoeg voor nummer 326, maar nog altijd een welverdiende 327ste plaats.
326. Del the Funky Homosapien - Boo Booheads
Bovendien wordt plaats 326 al bezet door Del, met een ouderwetse classic van hem. Thugs weten.
325. Vakill – Fallen
Mooi verhaal van Slug en Vakill op een dramatische beat.
324. J-Live – Audio Visual
Normale versie is niet te vinden op Jijbuis. Net goed voor jullie.
323. Hieroglyphics – At the Helm
Ik ga gewoon nog een keer het woord classic gebruiken. Zie je, daar deed ik het al.
322. DJ Honda - Out for Cash (5 Deadly Venoms)
Zoals ze op jijbuis weten: REAL Hip-Hop...nuff said.

321. Blackalicious – Deception
Shit komt zomers als de zomer.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 19:37 uur
Represent
moet hoger
Fallen
moet hoger
Show & Prove
moet hoger
At The Helm
moet hoger
Next Level
moet hoger
moet hogerFallen
moet hoger Show & Prove
moet hoger At The Helm
moet hogerNext Level
moet hoger
0
geplaatst: 8 juli 2010, 10:50 uur
Vergeet vooral niet te haten op deze lijst lieve dames en heren. 

0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:04 uur
Saaie kutlijst tot nu toe
.
Sorry R&P maar je smaak is klote.
Aan zo'n lijstje kun je duidelijk zien dat je er geen verstand van hebt.
Pop is een beter woord voor deze lijst.
Ook je recensies zijn kut.
.Sorry R&P maar je smaak is klote.
Aan zo'n lijstje kun je duidelijk zien dat je er geen verstand van hebt.
Pop is een beter woord voor deze lijst.
Ook je recensies zijn kut.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:05 uur

Ik heb je nooit gemogen.
Vroeger wel, maar toen ook niet.
Je hebt er ook geen verstand van.
Kun je zo zien, vanwege je smaak.
Allemaal pop in jouw top 10. Zelfs wacko jacko.
Noemt zich een kenner.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:23 uur
Nog maar eens een update dan:
320. Abdominal & DJ Fase - The Best Posse Cut You Ever Heard
Titel spreekt boekdelen, als hoofdstukken (dat zijn boekdelen, snap je hem julian? Snap je hem?).
319. Mos Def – Speed Law
Heerlijke vibe heeft deze geweldige track van Mister Mos Def, die tevens wellicht misschien een paar plaatsen hoger had kunnen staan.
318. Dela – Long Life
Een van de laatste goede tracks van Talib Kweli, samen met de franse producer Dela die een held is.
317. Jedi Mind Tricks – Genghis Khan
Harde track met dito beat en raps: Tragedy komt ook als een baas.
316. Zion I – Birds Eye View
Jammer dat Zion I tegenwoordig zo kut is, want het was ooit zo'n sterk duo. Laat deze track ook horen: anthem der oprechtheid.
315. MF DOOM - Doomsday
Doom is een held, Doom is een held, en ik zeg het je publiekelijk: Doom is zelf ook niet onverdienstelijk. Of zoiets.
314. Lootpack - Episodes
Staat niet op jijbuis, omdat niemand zin had hem up te loaden en op jijbuis te plaatsen (denk ik).
313. Jeru the Damaja - Ain't the Devil Happy
Classic van de dag.
312. Del the Funky Homosapien - Pissin' on Your Steps
Geweldig grappige track van Del the Funky Homosapien.
311. CYNE – The Raven
Geweldig niet grappige track van CYNE.
320. Abdominal & DJ Fase - The Best Posse Cut You Ever Heard
Titel spreekt boekdelen, als hoofdstukken (dat zijn boekdelen, snap je hem julian? Snap je hem?).
319. Mos Def – Speed Law
Heerlijke vibe heeft deze geweldige track van Mister Mos Def, die tevens wellicht misschien een paar plaatsen hoger had kunnen staan.
318. Dela – Long Life
Een van de laatste goede tracks van Talib Kweli, samen met de franse producer Dela die een held is.
317. Jedi Mind Tricks – Genghis Khan
Harde track met dito beat en raps: Tragedy komt ook als een baas.
316. Zion I – Birds Eye View
Jammer dat Zion I tegenwoordig zo kut is, want het was ooit zo'n sterk duo. Laat deze track ook horen: anthem der oprechtheid.
315. MF DOOM - Doomsday
Doom is een held, Doom is een held, en ik zeg het je publiekelijk: Doom is zelf ook niet onverdienstelijk. Of zoiets.

314. Lootpack - Episodes
Staat niet op jijbuis, omdat niemand zin had hem up te loaden en op jijbuis te plaatsen (denk ik).
313. Jeru the Damaja - Ain't the Devil Happy
Classic van de dag.
312. Del the Funky Homosapien - Pissin' on Your Steps
Geweldig grappige track van Del the Funky Homosapien.
311. CYNE – The Raven
Geweldig niet grappige track van CYNE.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 19:28 uur
De laatste lijsten zijn op een paar tracks na regelrechte aanheid. Wel ken ik er meer van, en dat Fashawn hoger staat met een gemiddelde zomertrack dan represent is wel schandalig natuurlijk.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 19:36 uur
Ja maar zo is R&P.
De ballen verstand van hiphop en dat is hoe R&P is.
Pop-gays als Fashawn hoger dan Nas en dan denken dat je er verstand van hebt.
Dit is overigens geen feit maar een mening maar dat neemt niet weg dat hij ongelijk heeft en ik gelijk en hij niet.
Ook zijn recensies zijn kut.
De ballen verstand van hiphop en dat is hoe R&P is.
Pop-gays als Fashawn hoger dan Nas en dan denken dat je er verstand van hebt.
Dit is overigens geen feit maar een mening maar dat neemt niet weg dat hij ongelijk heeft en ik gelijk en hij niet.
Ook zijn recensies zijn kut.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 19:49 uur

Hoewel ik dit wel een mooie zin vind

0
geplaatst: 9 juli 2010, 11:49 uur
MJ denkt ook eens iets te weten.
Maar eigenlijk weet hij niks.
Fashawn is nog een jonge rapper. MJ zou dat moeten weten.
Denkt dat alles uit de jaren 90 komt.
Maar hoe kan het dan dat ik That 70's Show heb gezien?
MJ_DA_SPAM noemen ze hem ook wel. Niet voor niks.
Maar eigenlijk weet hij niks.
Fashawn is nog een jonge rapper. MJ zou dat moeten weten.
Denkt dat alles uit de jaren 90 komt.
Maar hoe kan het dan dat ik That 70's Show heb gezien?
MJ_DA_SPAM noemen ze hem ook wel. Niet voor niks.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 13:19 uur
De berichten hier tegen mij geven dus wel aan wat voor ruk topic dit is.
Door wie het bezocht wordt en ook die berichten plaatst.
Ook users als Bedorvenkebab zuigen aan alle kanten en de ballen verstand hebben van hoe het echt zit met hiphop.
Ik houd het voor gezien op dit kut topic met onjuiste info over bepaalde artiesten.
Door wie het bezocht wordt en ook die berichten plaatst.
Ook users als Bedorvenkebab zuigen aan alle kanten en de ballen verstand hebben van hoe het echt zit met hiphop.
Ik houd het voor gezien op dit kut topic met onjuiste info over bepaalde artiesten.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 14:23 uur
0
geplaatst: 9 juli 2010, 14:55 uur
Damn jullie zijn nerds elkaar rechtuit beledigen op zo een opvallende manier dat het weer als grap bedoelt is. Doe dit een paar berichten en het is vermakelijk, maar een ganse pagina... Nou nou, bovendien mag je Samsonite man van fashawn hoger zetten dan sommige tracks van Nas. Hij mag dan jong zijn, dat is echt een dikke track, heel dat middenstuk van dat album is briljant. Je mag er natuurlijk tegenin gaan en het weerleggen maar een top 500 moet ook variatie bevatten. Je kan moeilijk de pakweg 20 a 30 beste artiesten uitkiezen en hun 15 beste tracks maar in je top 500 knallen en klaar... De platen die hier genoemd worden zijn erg vaak dope en erg gevarieerd...ik ben het ook niet altijd eens met de volgorde maar in al deze platen zit zeker kwaliteit en tja je kan ook altijd zelf een top maken.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 14:59 uur
Volgens mij begrijp je gewoon geen snars van de ''achterliggende'' gedachte van dit alles. Ooit van een parodie gehoord?
0
geplaatst: 9 juli 2010, 15:13 uur
thgryda schreef:
Damn jullie zijn nerds.....
Damn jullie zijn nerds.....
Hier stopte ik met het lezen van je bericht.
Edit: Lobi voor Rob voor Birds Eye View, de Wu tracks, Vakill en andere tracks.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 15:16 uur
Ik moets daarbij aan het volgende denken:
Edit: nee, doet ie niet.
thgryda schreef:
Rhythm & Poetry schreef: helaas overleden aan de doodsoorzaak.
Dat heb je nogal eens met doodsoorzaken ja
Rhythm & Poetry schreef: helaas overleden aan de doodsoorzaak.
Dat heb je nogal eens met doodsoorzaken ja
Edit: nee, doet ie niet.
0
geplaatst: 10 juli 2010, 17:46 uur
Het is niet zeker dat ik vandaag ga updaten, want daar is het eigenlijk te warm voor. Maar ik doe mijn best om toch 10 nummers te plaatsen.
0
geplaatst: 10 juli 2010, 18:46 uur
Torture ChamberVandaag weer veel classics:
310. Edan – Torture Chamber
Edan is een geniale gek en Percee P flowt hier toch als een beest.
309. Ill Al Skratch - Where My Homiez? (Come Around My Way)
Ik lieg niet als ik zeg dat er classics komen.
308. Lord Finesse – Speak Ya Peace
Lord Finesse is een echte baas, althans in de jaren 90. Of hij echt een baas was weet ik niet. Maar ik heb het over de figuurlijke baas.
307. KMD – Peachfuzz
KMD is zo legendarisch, en niet alleen vanwege MF DOOM, die hier overigens ook echt briljant was. Jezus wat een dik nummer, staat deze echt zo laag?
306. Binary Star - Honest Expression
Sterke lyrics, perfect gebracht op een heerlijk bedje gemaakt van een te dikke beat.
305. Lost Boyz – Renee
Deze shit gaat uit naar Rene1979. Fok de popo.
304. Jedi Mind Tricks – I Against I
Deze shit gaat uit naar andere mensen. Zoals iedereen behalve Rene1979. Shit is logisch als dingen.
303. Example – The Strive
Met dank aan RLCB (R.I.P.), dankzij hem ken ik deze magische track. Shit is als tita tovenaar.
302. J. Dilla – Think Twice
Klassieke Dilla-joint.
301. The Weathermen - Reports of a Possible Kidnapping
Het is dat dit nummer nog relatief nieuw is, want anders had het veel hoger gestaan. Dit nummer is echt aan, zoals de kleren die ik draag.
310. Edan – Torture Chamber
Edan is een geniale gek en Percee P flowt hier toch als een beest.
309. Ill Al Skratch - Where My Homiez? (Come Around My Way)
Ik lieg niet als ik zeg dat er classics komen.
308. Lord Finesse – Speak Ya Peace
Lord Finesse is een echte baas, althans in de jaren 90. Of hij echt een baas was weet ik niet. Maar ik heb het over de figuurlijke baas.
307. KMD – Peachfuzz
KMD is zo legendarisch, en niet alleen vanwege MF DOOM, die hier overigens ook echt briljant was. Jezus wat een dik nummer, staat deze echt zo laag?
306. Binary Star - Honest Expression
Sterke lyrics, perfect gebracht op een heerlijk bedje gemaakt van een te dikke beat.
305. Lost Boyz – Renee
Deze shit gaat uit naar Rene1979. Fok de popo.
304. Jedi Mind Tricks – I Against I
Deze shit gaat uit naar andere mensen. Zoals iedereen behalve Rene1979. Shit is logisch als dingen.
303. Example – The Strive
Met dank aan RLCB (R.I.P.), dankzij hem ken ik deze magische track. Shit is als tita tovenaar.
302. J. Dilla – Think Twice
Klassieke Dilla-joint.
301. The Weathermen - Reports of a Possible Kidnapping
Het is dat dit nummer nog relatief nieuw is, want anders had het veel hoger gestaan. Dit nummer is echt aan, zoals de kleren die ik draag.
0
geplaatst: 12 juli 2010, 11:47 uur
We duiken de top 300 in:
300. The Roots – Mellow My Man
Heerlijke Roots-vibe.
299. J-Live – The Best Part
Heerlijke beat van Primo, en J-Live past er prima op.
298. DOOM - That's That
Omdat vioolen en een zingende DOOM geniaal zijn.
297. Atmosphere - 1597
Geboortedatum van mijn jongste dochter. Atmosphere zakt wel flink met deze track maar het blijft nog altijd een geweldig nummer.
296. Dela – I Say Peace
En van de duisternis naar een zomerse bui. Dela zijn beat is zalig en J-Live past er prima op als een babysitter.
295. Blackalicious – The Craft
Anthem van het gelijknamige album. Nummer is goed als Noord-Korea en hun fantastische leider.
294. Evidence – Things You Do
Beat klapt er heerlijk in met die hoge stemsample. Evidence komt zoals gewoonlijk: hard.
293. Kool G Rap – 4, 5, 6
Legendarische classic, waarvan ik dacht dat het een mythe was maar dat is dus niet waar. Of wel?
292. Black Moon - Headz Ain't Redee
Shit gaat uit naar Harco en zijn Ureterpse-gangmembers.
291. Jurassic 5 - The Influence
Zijn ze weer, mijn vriendjes uit Jurassic Park.
300. The Roots – Mellow My Man
Heerlijke Roots-vibe.
299. J-Live – The Best Part
Heerlijke beat van Primo, en J-Live past er prima op.
298. DOOM - That's That
Omdat vioolen en een zingende DOOM geniaal zijn.
297. Atmosphere - 1597
Geboortedatum van mijn jongste dochter. Atmosphere zakt wel flink met deze track maar het blijft nog altijd een geweldig nummer.
296. Dela – I Say Peace
En van de duisternis naar een zomerse bui. Dela zijn beat is zalig en J-Live past er prima op als een babysitter.
295. Blackalicious – The Craft
Anthem van het gelijknamige album. Nummer is goed als Noord-Korea en hun fantastische leider.
294. Evidence – Things You Do
Beat klapt er heerlijk in met die hoge stemsample. Evidence komt zoals gewoonlijk: hard.
293. Kool G Rap – 4, 5, 6
Legendarische classic, waarvan ik dacht dat het een mythe was maar dat is dus niet waar. Of wel?
292. Black Moon - Headz Ain't Redee
Shit gaat uit naar Harco en zijn Ureterpse-gangmembers.
291. Jurassic 5 - The Influence
Zijn ze weer, mijn vriendjes uit Jurassic Park.

0
geplaatst: 13 juli 2010, 18:48 uur
Je tapt wel veel uit hetzelfde vaatje, maar wel leuk om wat nummers terug te horen die ik vroeger ook regelmatig opzette.
0
geplaatst: 13 juli 2010, 19:00 uur
Ik denk dat je niet heel veel meer variatie dan dit kunt krijgen in mijn toplijst, hoewel ik mijn smaak toch niet als beperkt wil bestempelen. Je ziet natuurlijk een x-aantal artiesten terugkeren, wat logisch is aangezien iedereen wel zijn favorieten heeft, maar ik probeer toch voldoende af te wisselen. Mijn inziens lukt dit wel, vooralsnog 50/50 qua old- en newschool en hoewel ik niet zo van de rauwe hiphop ben staat dit er toch ook aardig wat in. Bovendien heb ik zo nu en dan zelfs een commerciële track in de lijst staan, wat voor mij toch wel uniek is. 

0
geplaatst: 14 juli 2010, 02:03 uur
Ashton schreef:
Je tapt wel veel uit hetzelfde vaatje, maar wel leuk om wat nummers terug te horen die ik vroeger ook regelmatig opzette.
Hoe had je het dan anders gezien. Ik vind het een prima lijst.
* denotes required fields.