Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's Hiphop top 500
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2010, 17:46 uur
Heel veel mensen zweren bij Back Again. Althans ik zweer er al heel lang bij. Blijft de absolute mainstream-classic. Een van de eerste hiphoptracks die ik echt dope vond (kwam vaak op The Box). Jeugdsentiment. 

0
geplaatst: 4 september 2010, 17:49 uur
Back again vind ik niet zo super, maar de video is wel malle vet. En Say Hey There vind ik niet echt super van Atmosphere, maar dat komt omdat ik meer van de zielige verhalen van Slug houdt. verder top 
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Je bent liev hoor

DJ Shadow - Stem / Long Stem

Je bent liev hoor
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 september 2010, 17:52 uur
Dat sentiment heeft het voor mij niet, maar vooral: ik dig die beat niet zo... Personal taste. Oh en de video is natuurlijk classic ja
.
.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 september 2010, 17:56 uur
Misschien heeft het er mee te maken dat ik nog net niet volwassen ben ja
. Paar daagjes nog.
. Paar daagjes nog.
0
geplaatst: 4 september 2010, 17:57 uur
Draai het dan nog een keer, en je zult merken dat je tranen in je ogen krijgt van ontroering. Vervolgens ga je op de tafel staan en roep je: 'Dit laat ik later horen aan mijn kleinkinderen!'. Zo gaat dat.
0
geplaatst: 4 september 2010, 17:58 uur
EN nieuwe Atmosphere EP, EN Panjoe jarig, EN nederlandse overwinning van 9-1 op Finland. Een groot feest.
0
geplaatst: 4 september 2010, 18:41 uur
Back Again is gewoon een vette track! Vooral Evidence op dat nummer
. Moet trouwens toch maar weer wat meer Atmosphere luisteren... (Is die EP uit dan?)
. Moet trouwens toch maar weer wat meer Atmosphere luisteren... (Is die EP uit dan?)
0
geplaatst: 4 september 2010, 19:47 uur
Rob! Je top 10 is nu al eind to the baas
.
Beste van Nujabes staat erin, uhuh!
.Beste van Nujabes staat erin, uhuh!
0
Mb.
geplaatst: 5 september 2010, 12:45 uur
Ik heb zojuist de laatste lijstjes even door genomen en het ziet er allemaal keurig uit. Ik zou zelf de laatste nummers niet zo hoog hebben gezet, maar dat ligt meer aan een andere voorkeur (niet eens zozeer een andere smaak). Desondanks mis ik nog wel een echte tranentrekker. Iets onverwachts. Gaat het nog komen? 

0
geplaatst: 5 september 2010, 14:29 uur
Oké. Ik was een recensie aan het schrijven. Maar ik ben nu klaar. Ik zal zo updaten.
0
geplaatst: 5 september 2010, 14:40 uur
5. Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce over You (T.R.O.Y.)
Magische sample van Pete Rock. Heerlijk jazzy. C.L., een van de smoothste rappers die ik ken, rapt heerlijk zwoel op de productie. Erotisch.
4. Jaylib – The Red
Dit nummer beluisteren op Youtube is eigenlijk heiligschennis. Deze beat moet gewoon met perfecte geluidskwaliteit gedraait worden, de productie moet je speakers kapot knallen. Maar goed, de raps zijn sowieso baas. En grappig.
3. Common Sense - I Used to Love H.E.R.
De grootste classic ooit gemaakt? Ik denk het wel. De beat is hemels en de raps zijn geniaal. Heel veel rappers zouden Common volgen en over hiphop rappen alsof het een vrouw is.
Vanavond plaats ik mijn top 2.
Magische sample van Pete Rock. Heerlijk jazzy. C.L., een van de smoothste rappers die ik ken, rapt heerlijk zwoel op de productie. Erotisch.
4. Jaylib – The Red
Dit nummer beluisteren op Youtube is eigenlijk heiligschennis. Deze beat moet gewoon met perfecte geluidskwaliteit gedraait worden, de productie moet je speakers kapot knallen. Maar goed, de raps zijn sowieso baas. En grappig.
3. Common Sense - I Used to Love H.E.R.
De grootste classic ooit gemaakt? Ik denk het wel. De beat is hemels en de raps zijn geniaal. Heel veel rappers zouden Common volgen en over hiphop rappen alsof het een vrouw is.
Vanavond plaats ik mijn top 2.
0
geplaatst: 5 september 2010, 14:47 uur
Akon zou kunnen, maar Atmosphere:
niet.
Rhythm & Poetry schreef:
08. Atmosphere – Say Hey There
Al heel lang mijn favoriete nummer van Atmosphere. Alles is hier perfect aan, de clip incluis.
08. Atmosphere – Say Hey There
Al heel lang mijn favoriete nummer van Atmosphere. Alles is hier perfect aan, de clip incluis.
niet.
0
geplaatst: 5 september 2010, 14:55 uur
Ja, jij wel.
Maar je vergeet dat artiesten ook nummers maken. Alleen artiesten noemen is sowieso niet genoeg. Ook als het wel genoeg was geweest. Dan nog niet.
Maar je vergeet dat artiesten ook nummers maken. Alleen artiesten noemen is sowieso niet genoeg. Ook als het wel genoeg was geweest. Dan nog niet.
0
geplaatst: 5 september 2010, 14:58 uur
Emancipator, CunninLynguists & El-P zien we denk ik wel terug in de top-5.
Smoke Signals bv. Van die andere twee moet ik nog even hun beste nummer opzoeken.
Smoke Signals bv. Van die andere twee moet ik nog even hun beste nummer opzoeken.
0
geplaatst: 5 september 2010, 15:00 uur
FlyLo schreef:
Hebben die samen dan één nummer gemaakt? Ik heb nog maar twee plaatsen over.

0
geplaatst: 5 september 2010, 15:00 uur
Ik lees nooit volledige topics.
Dan gok ik toch op Emancipator en CL nog in de top-2.
Dan gok ik toch op Emancipator en CL nog in de top-2.
* denotes required fields.