MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's Hiphop top 500

zoeken in:
@Mb.: Ben het toch met je oneens. Ik weet, smaken verschillen maar om te zeggen dat Too Poetic geen echte emotie in zijn verse stopt, valt mij niet te bevatten. Ja, het feit dat hij daarna is overleden aan de ziekte geeft de track wel een extra lading. Zelfde als pakweg bij een R.A. op Uncommon Valour: Het komt veel echter op me over dan een rapper die vanuit een 3e persoon zou rappen. Ik hoor een rapper die in zijn laatste dagen toch de moed vind om achter een microfoon te gaan staan en een boodschap wilt overbrengen. Over de oprechtheid zijn we in ieder geval wel eens.

En ja het refreintje is clichématig, maar is niet slecht gezongen, en eigenlijk het enige minpuntje hier. Wat Last Emperor erop doet me denken aan Paz op Uncommon Valour: Twee erg sterke verses, maar het gaat eigenlijk om de gastartiest.

Maar ik was niet van plan om een heel groot punt ervan te maken. Gewoon een nummer waar ik hele slecht kan voorstellen dat iemand het middelmatig vind.

Ik vind de lijst al aardig mooi. Vooral acts en hiphop in de stijl van J-Live, Little Brother en Talib vind ik lekker.
En geef Rob eens wat meer love mensen.

450. Chubb Rock - Treat 'Em Right

Dik nummer van een dikke rapper.

449. Saukrates – Rollin'

Relaxte beat en relaxte raps, Masta Ace komt ook weer erg sterk op deze track. Noem hem popeye.

448. Roots Manuva - Witness (1 Hope)

Classic uit de UK, genitale beat en fijne raps van Roots Manuva. Zin twee.

447. Dilated Peoples – The Platform

DP in the building! Dikke shout out naar dingen. Babu, Rakaa en Ev, reppin' it! Party time. Excellent.

446. Sadistik – Writes of Passage

Van deze beat moet ik altijd huilen. Nee grapje, ik ben geen emo. Don't judge me. Ik bewerk mijn polsen niet met een mes, maar ik bewerk mijn mes met mijn polsen.

445. Cormega – The Come Up

Toronto Raptors in the building, maar wel in een ander gebouw dan DP want dat zijn eckte eckte Lakers. Large Pro komt ook hard op deze, maar Evidence niet zo. Gelukkig doet die laatste ook niet mee op deze track.

444. Ice Cube – Check Yo Self

Haha, dit nummer staat wel belachelijk laag zeg.

443. Canibus - Poet Laureate II

Canibus, oow Canibus, hier mijn kont geef het een kus. Is het te warm dan valt een mus, dan valt een mus, ik neem de bus.

442. Psyche Origami – At Last

Geef mij maar 21ste eeuw hiphop die ook in de 20ste eeuw gemaakt had kunnen worden. In Brabant lopen we sowieso nog achter.

441. Outerspace – Angels of Death

Deze staat er in vanwege de te harde rap van IT op het einde. Maar de beat mag er ook zeker zijn. En de rappers van Outerspace doen ook hun best.

Angels of Death

Zowiezo props voor The Chubbster. Hopelijk volgen nog 1 of 2 nummers van deze ondergewaardeerde heavyweight.

Ben een beetje allergisch voor Roots Man., Dilated Peoples heeft veel betere nummer, maar die zullen vast nog volgen. Eigenlijk vind ik dit 10 net niet nummers. Outerspace kende ik nog niet en het nummer kan ik wel waarderen (na Chubb misschien voor mij de beste uit deze 10).

Vandaag trouwens géén update, morgen weer wel.

Daar gaan we weer:

440. Da King & 1 - Krak da Weazel

Straight classic, of zoals ze op JijBuis zeggen: yeah...
now kids lissen to the fuckin 50 cent, and other shit that is made only for the money... -.-

439. The Notorious B.I.G. – The What

Biggie Smalls is the illest. Ben ik het niet met hem eens. Method Man killt hem in deze track.

438. R.A. the Rugged Man ft J-Live – Give it Up

Dodelijke combinatie: R.A. met zijn longinhoud en J-Live met zijn knowledge leggen de basis voor een geweldige track. Dit moet gewoon in elke lijst op nummer 438 staan.

437. Pharoahe Monch – Simon Says(Remix)

Tutututu.

436. Outkast - Two Dope Boyz(In a Cadillac)

Daar zijn ze weer. En wederom een nummer afkomstig uit de tijd dat we nog naailes kregen van onze ouders zonder dat het dubbelzinnig was. Of wacht, zo oud is dit nummer ook weer niet.

435. MF Grimm – Howl

De beat is magisch, heeft iets tragisch, ik zit in de jail zie niks dan tralies. Ik werkte vroeger als receptionist in Bali achter balie's. Werd ontslagen toen ik Howl blies. Dikke shout out naar Urmond.

434. People Under the Stairs - Acid Raindrops

P.U.t.S. is de afkorting van deze groep, staat voor People Under the Stairs.

433. Opgezwolle - Hoedenplank

Hoogst genoteerde NL-talige track, denk ik.

432. Murs – The Night Before...

Murs 4 president, nuff said.

431. Heavy D ft VA – Don't Curse

Shit is geniaal als een dansende P Diddy. Brrrrrrrrrraaaaaattt.

ik zit in de jail zie niks dan tralies
Vandaar dat je niet elke dag kunt updaten.

fabblwaps schreef:
Angels of Death

fabblwaps schreef:
(quote)
Vandaar dat je niet elke dag kunt updaten.

Het was een metafoor voor het leven in Woensel West.

Stuk voor stuk recht vuur op die mic. 10/10

Mb.
Van 450 t/m 447 was ik zowaar enthousiast, maar daarna ging het weer verder op zijn oude niveau; hoewel 442 nog een lichtpuntje was (overigens is Nuff Teef wel beter). De andere tien begint met een zowaar te laag geplaatste klassieker en 439, 434, 433 en 431 zijn ook goed. Dus goed bezig deze keer.... maar nu wel volhouden he!

Mijn top 500 ownt jouw smaak gek. Morgen ga ik weer updaten.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

idd.

Als mijn kloteschool geen tentamens had op 25 juni zou ik ze live kunnen zien.

430. People Under the Stairs - Youth Explosion

Een goed begin is het halve werk, woon je in Ureterp ben je een halve Herk. #Kerk

429. Scientifik - As Long as You Know

Definitie van een klassieker. Haten niet toegestaan.

428. Kanye West – Jesus Walks

Pompompompompom. Hoehoehoe. Hoehoehoe. Hoehoehoe. Je zus loopt. Haten toegestaan.

427. Jake One – The Truth

Freeway heeft een baardje.

426. Nas – Live Nigga Rap

Speciaal voor mijn niggas in de hooptie. Urmond where ya at?!? Whoo-hoo en de oo-ooh. Twello in het huis. Uhuh-uhuh.

425. Organized Konfusion – Stress

Definitie van een klassieker part II.

424. Jedi Mind Tricks – Blood Runs Cold

Sean P. Nah mean? Gave beat, gave raps en Sean P. Dus vandaar.

423. Molemen - Put Your Quarter Up

Omdat ik backpacker nummer 1 blijf, onthoud dat. Haters kunnen niet haten zoals ik dat kan, mijn rugzak zit nog strakker dan dingen.

422. Slick Rick – Children's Story

Dit nummer staat geniaal laag. Meesterzet.

421. Del the Funky Homosapien & Tame One – Flashback

R&P is the shit, ze zeggen het zelf.

Benno
Slick Rick met zijn beste

Ik ga hier af en toe nog wat nummers checken. Krijg momenteel al vierkante ogen van het voetbal.

En wederom een update van de meest populaire user van MuMe en omstreken:

420. Public Enemy – Bring the Noise

Oowjee wat een hete klassieker.

419. Mos Def – Auditorium

Oké, de beat kende we al en de verse van Slick Rick is ook ingevlogen. Maar shit blijft geniaal. Verslavende madlib productie en Mos Def is a genius. Yes he is.

418. DJ Muggs vs GZA - Exploitation of Mistakes

Oprechte rijms van GZA en een pianoloopje.

417. Rakim - When I B on the Mic

Hiphopanthem, je kent deze shit. Verslavende beat van Primo en verslavende raps van Rakim. Shit is als heroine.

416. Marley Marl - The Symphony, Part II

Niet zo goed als deel 1, of wacht nu verklap ik shizzle, maar nog altijd briljant. Luistervoer voor de kinders.

415. Killah Priest – One Step

Oowyeaaah. Voel deze track. 'Bout to use the S-word again. Shit.

414. Little Brother - The Listening

Ik heb smaak, vraag het Lay's.

413. Das EFX – They Want EFX

One, two, un, buckle my, um, shoe, yabba doo, hippity hoo...

412. Nas – Life's a Bitch

Van a tot z is deze track de shit.

411. Common - The Game

Ik wil niet al te sentimenteel worden, maar dit is volgens mij een van de laatste goede nummers van Common.

419 & 418 Tof dat je ze in zo'n lijstje plaatst. Verder zijn het grotendeels klassiekers.

MAS
PE en Marley Marl

One Step is güt.

Bring the Noise met Anthrax en natuurlijk Kanye's beat op The Game.

Vanavond nog een update, daarna een paar dagen niet omdat ik een lang weekend weg ben. Ik probeer maandag weer een update te verzorgen, maar dit kan ook goed dinsdag worden.

410. Handsome Boy Modeling School - The Truth

Ja, ja ik weet dat deze sample tig keer is gebruikt. Nou en? Ik geniet er wel van. Gaan jullie maar ergens in een hoekje haten.

409. Reflection Eternal – Soul Rebels

Zalige muziek van een duo dat in die tijd sowieso nog erg goede muziek maakte.

408. Dälek - Culture for Dollars

Hier houdt niet iedereen van. Ik wel.

407. Kurious - I'm Kurious

Nieuwsgierig wie er op 406 staat? Laten we snel verder gaan.

406. Digable Planets - Where I'm From

Where my bitches at? Sowieso even een dike shout out maken naar Deventer. Jullie weten wat de deal is.

405. Jeru the Damaja – D. Original

Omdat Jeru kan rappen en de beat geniaal is.

404. O.C. - Word...Life

Word is bond.

403. Raekwon – Ice Cream

Geniale leipe shit van de Wu-Tang Clizzle. Method Man maakt deze pokkoe dood met zijn geniale flowdinges.

402. Jurassic 5 – What's Golden

Beweeg je hoofd op deze. Stilstaan is onmogelijk, want dan boek je geen vooruitgang.

401. Jedi Mind Tricks – Heavenly Divine

Wellicht een tikkeltje overschat, had ook op 402 kunnen staan.

Mb.
Volgens mij heb je een paar typfoutjes gemaakt; *106. Digable Planets - Where I'm From en *202. Jurassic 5 - What's Golden. Zo. Maakt niet uit hoor. Kan gebeuren.

Rhythm & Poetry schreef:
Mijn top 500 ownt jouw smaak gek.

Haha. Je eerste grap die zowaar geslaagd is!

Rhythm & Poetry schreef:
dike shout out

R&P toont z'n respect voor de lesbo's.

maar het is dan dyke . En ja wij hebben hier dijken . Rob weet.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:10 uur

geplaatst: vandaag om 11:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.