menu

Mijn Updates +
Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 3 platenzaken

zoeken in:
1. Concerto te Amsterdam
2. Platenhuis 't Oor te Hilversum
3. Plato te Utrecht.

djeffibrelich schreef:
1.plaatboef rotterdam
2.plaatboef rotterdam
3.plaatboef rotterdam

ze hebben soms leuke cd's liggen, maar ook die chagrijnige koppen vaak.

Laat ik dit nu van de heren bij plaatboef vinden......

djeffibrelich
aERodynamIC schreef:
(quote)

Laat ik dit nu van de heren bij plaatboef vinden......

mwah dat is ook soms zo, je moet ze op een goede dag tegenkomen.
De oudste verkoper (die met de bril) ziet er vaak chagrijnig uit inderdaad, lijkt bijna net de real-life rob gordon uit high fidelity.
maar ook hem heb ik vaak zien lachen.

1. Distortion, Amsterdam - Veel gitaarnoise, veel vinyl.
2. Da Capo, Utrecht - zie distortion
3. La La Land, Den Haag

HiLL schreef:
1. Velvet Delft
2. Sounds Delft
3. Kweenie?

Sounds - Delft
Plaatboef Den Haag
Spui Records Den Haag (vanwege de goedkope Jazz)

1. Get - Amsterdam (compleet, en omdat Concerto aan de overkant zit)
2. Dropstyle - Hoorn (nieuwe cd's voor € 11,40)
3. Waaghals - Arnhem (nostalgische gronden)

fastpulseboy
1) concerto, Amsterdam
2) Music mania, Gent
3) Get, Amsterdam
4) waaghals, Nijmegen (maar dat komt om dat ik er vaak kom, niet om het aanbod)

1. Amoebe, Los Angeles
2. J & R, New York
3. Plato, Utrecht

Jornaquin
1. Ear & Eye, Sliedrecht
2. Music Store, Papendrecht
3. Virgin Megastore, Liverpool

djeffibrelich
nou moet ik wel mn top 3 aanpassen want ik was vandaag langs geweest bij distortion amsterdam en heb daar echt leuke vynil gevonden.
hele toffe zaak, ze hebben heeeeel veel van aphex twin, al z'n analord uitgaven zijn allemaal daar te vinden.
ik heb de verzamelaar ecstasy and wine en de lp van this is your bloody valentine gevonden.
ook 7'' van six days van dj shadow , afghan whigs ep uptown avondale en selected ambient works 85-92.
kortom geweldige zaak, jammer dat het niet in mijn buurt is , maar ik ga zeker nog een keer een reis maken.
aanrader voor alle vynil liefhebbers dus.

1.plaatboef ,rotterdam
2.distortion ,amsterdam
3.demonfuzz, rotterdam

1 Music Machine - Sittard
2 Sounds - Venlo
3 Satisfaction - Heerlen

Lin
1. Sounds - Rotterdam (herken veel van wat ik hier lees, aardige gasten, doen echt hun best voor je, zoeken desnoods niet alleen de computer maar ook de bakken allemaal door voor je)

2. Plato - Rotterdam (dichtbij mn werk dus makkelijk om even langs te gaan, assortiment wat bij me past, bestellen duurt soms lang)

3. Velvet - Rotterdam (vaste afspreekplekje met aERo, even snuffelen in de bakken, veel te veel kopen en dan door naar Nostra )

1. Plato - Groningen 2. De cd/dvd afdeling in winkelketen Van Der Veen Warenhuis Assen 3.Elpee - Groningen

Lin schreef:
1. Sounds - Rotterdam (herken veel van wat ik hier lees, aardige gasten, doen echt hun best voor je, zoeken desnoods niet alleen de computer maar ook de bakken allemaal door voor je)

Er is in Drachten ook kortstondig een Sounds geweest. Ik kocht daar als ventje van 11, 12 allemaal van die nu metal-platen. Maar wat je zegt is inderdaad waar. Ook hier zochten ze de bakken voor je na; erg goede service. Zonde dat ze toen weg zijn gegaan.

1. Plato (Utrecht)
2. Fame (Amsterdam)
3. Sounds (Haarlem)

Lin schreef:
3. Velvet - Rotterdam (vaste afspreekplekje met aERo, even snuffelen in de bakken, veel te veel kopen en dan door naar Nostra )

dat zijn mini-mini-meetings

AFTP
1. Plato (Apeldoorn)
2. Fame (Amsterdam)

Lin
aERodynamIC schreef:
(quote)

dat zijn mini-mini-meetings

en dat zijn de leukste!!

Harald
Get Records - Amsterdam
Concerto - Amsterdam
Velvet - Amsterdam

Fat Cat (Antwerpen Lange Koepoortstraat )

De laatste jaren koop ik praktisch alles online, maar uit mijn zwerftochten van vroeger weet ik nog wel dat dit leuke zaken waren. Behulpzame, deskundige verkopers en vaak een groot assortiment, of in elk geval een assortiment dat tegemoet kwam aan wat ik zocht.

1. Sounds, Venlo
2. Sounds, Rotterdam
3. Concerto, Amsterdam
4. Bullit, Eindhoven
5. Haddock, Rotterdam *
6. White Noise, Utrecht *
7. Plaatboef, Rotterdam
8. Velvet, Dordrecht
9. Plato, Zwolle
10. Van Leest (voor de € 5,- uitverkoopbakken)

De met een * gemerkte winkels zijn alweer een flink aantal jaren ter ziele, helaas.

Een middagje 'stadten' en zoeken naar leuke platenwinkels doe ik al een paar jaar niet meer. 't Is jammer, maar het weegt niet op tegen wat je op heb web vindt.
Per saldo is dat natuurlijk de grootste platenshop te wereld, maar de charme is niet te vergelijken met een leuke fysieke winkel. Maar ja, het aanbod is, ook in de grote steden, danig verschraald.

Ik kom tegenwoordig praktisch alleen nog maar in Plato in mijn woonplaats Zwolle. Wel een mooie zaak geworden sinds de verhuizing naar een plek dichter in het centrum. Er komen ook steeds meer LP's te staan. Maar sinds ook Van Leest weg is, is dat nog praktisch de enige interessante muziekzaak in de stad (al is Diskid voor de tweedehandsjes wel een aanrader).

1. Sounds, Venlo

dan een hele tijd niks

2. Kroese, Nijmegen
3. Waaghals, Nijmegen

Sietse
Het was Get Records, maar die is niet meer.

Nu ook al ben ik er maar 1x geweest:

1. Distortion (Amsterdam)
2. Concerto (Amsterdam) (2e hands vinyl)
3. Antenne-Tilburg (Tilburg)
4. Sounds (Tilburg)

De Sounds in Venlo zie ik veel terug komen in de lijstjes maar ik heb van mensen uit de buurt van Venlo gehoord dat het ooit een winkel was die echt een superieur aanbod had in ook veel underground dingen, maar dat ze sinds een jaar of 5 echt heel erg hard achteruit zijn gegaan en dat de "moeilijkere muziek" niet echt meer aan bod komt.
Dat is toch wel erg jammer om te horen.

1. Distortion (Amsterdam)
2. Concerto (Amsterdam)
3. Sounds (Tilburg)
4. Waaghals (Nijmegen)

Mijn lijstje lijkt verdacht veel op die van Sietse... Distortion al jaren favoriet. Zelfs als ik er een jaar of zo niet ben geweest (Boomkat heeft het aardig overgenomen vrees ik) word je herkent en weet 'ie zelfs nog wat je de vorige keren hebt gekocht.

De Waaghals was in de jaren negentig erg favoriet bij me, maar mijn smaak ontwikkelde zich verder en in een andere richting dan de Waaghals. Vroeger ook veel gekocht bij het inmiddels ter ziele gegane Tommy in Tilburg, om maar niet te spreken over Music Mania in Gent...

1. Waaghals (Arnhem)
2. Kroesse (Arnhem)

1. Sounds Delft
2. Kroesse Nijmegen
3. Velvet Delft
4. Plaatboef Den Haag
5. Waaghals Nijmegen

1 DeBard, Vlissingen

1. Waaghals (Arnhem)
2. Kroese (Arnhem)
3. Het Oor (Almere)

Al varieert de staat van de LP's bij het Oor van onbeluisterbaar tot mint.

1. Concerto (Amsterdam)
2. FatCat (Antwerpen)
3. Sounds (Venlo)
4. Velvet (Leiden)
5. Plaatboef (Rotterdam)

Vroeger stond Get Records nog op 1 of 2, maar die is inmiddels ter ziele

we tigers schreef:
Vroeger ook veel gekocht bij het inmiddels ter ziele gegane Tommy in Tilburg, om maar niet te spreken over Music Mania in Gent...

Die zijn toch al een hele tijd terug open (de Gentse MusicMania bedoel ik)? Ik geloof een dag of 3 per week. De laatste keer dat ik er was gingen ze net verhuizen naar ergens om de hoek. Daar ga ik eigenlijk nog het liefst, veel vinyl, veel nieuwe aanvoer. Liever als naar FatKat, waar het op dat vlak veel beperkter is; er lijkt al maanden niks nieuws te zijn toegevoegd aan de vinylbakken. Wel een tijd geleden al, ik zou er nog eens moeten langsgaan...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.