MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 3 platenzaken

zoeken in:
1. Plato (Utrecht)
2. Fame (Amsterdam)
3. Concerto (Amsterdam)
4. Boudisque (Amsterdam)

Ik zie vaak plaatboef staan. Waar precies in Rotterdam is dat? En weet iemand ook of ze daar 'Red Hot Chili Peppers live in Hyde Park' verkopen?

Plaatboef in R'dam zit op de Nieuwe Binnenweg, een stukje voorbij Rotown.

fastpulseboy
rough trade - Londen

fastpulseboy
gd90 schreef:
Fat Cat (Antwerpen Lange Koepoortstraat )

die is idd ook erg goed

stond laatst voor een gesloten deur....Maandag dicht
(kan niet he)

1. Saturn - Keulen

Een electronicagigant op nummer 1? Ja! In dit platenpakhuis raak je binnen een dag niet uitgekeken. En niet duur!

2. Sounds - Venlo

Grootste aanbod dat ik in Nederland ooit ben tegengekomen. Ik heb een jaar op een paar honderd meter van deze zaak gewerkt en na bijna iedere middagpauze kwam ik wel met een cd terug. Niet de goedkoopste platenzaak overigens, maar wie goed zoekt, slaagt ook met de kleinere portemonnee.

3. Een gedeelde plek voor de platenzaken aan de Carrer dels Tallers in Barcelona. Een paradijsje voor de avontuurlijk ingestelde liefhebber (of niet, Paap en Lukas?).

Spijtig dat Brabo te Antwerpen weg is.

Nu stopt Bilbo er ook al mee, het ziet er niet zo rooskleurig uit wat platenzaken in antwerpen betreft.

Het kan altijd slechter. Boedapest kent geen enkele fatsoenlijke platenzaak, althans ik heb ze afgelopen week niet kunnen vinden...

Cygnus schreef:

3. Een gedeelde plek voor de platenzaken aan de Carrer dels Tallers in Barcelona. Een paradijsje voor de avontuurlijk ingestelde liefhebber (of niet, Paap en Lukas?).

Oe, deze noteer ik. Ik ga binnenkort (kwestie van dagen) in Barcelona wonen, en de muzieksmaak van jou, Paap en Lukas kan ik meestal wel velen.

Jullie hebben alledrie mijn nummer één in de top 10, dat zit alvast snor.

1. Rough Trade East - London
2. Da Capo - Utrecht
3. Concerto - Amsterdam

ElMeroMero
GetGetGetGETGÉÉÉÉT...oh nee, die bestaat niet meer. Ook Le Bonheur in Brussel was echt toppietop maar eveneens gesloten helaas...

Dan maar deze dan (ook zwaar okee overigens):

1. Vinyl Records - Antwerpen
2. Distortion - Amsterdam
3. Arlequin - Brussel

1. Saturn - Keulen
2. His Master Voice - Londen
3. WOM - De Duitse Free Record Shop, maar dan stukken beter. In grote steden aldaar.

Zo zien hebben we allen Rivalen.

1. Internet ( Kan gewoon bijna alles vinden wat mij hartje begeert )
2. Velvet ( Gewoon top! )
3. Fame ( Soms te duur maar wel groot assortiment )

Zeer zeker nu alle betere platenzaken sluiten (it's a shame)
op 1: Vinylla te Gent
op 2: JJ records (omdat het jeugdsentiment is en ze hebben wel de meer bekendere dingen
op 3: internet (wat eigenlijk de nummer één is )

misschien moeten we internet verbannen uit de lijstjes, is niet echt een platenzaak denk ik dan

1. Platenhuis 't Oor - Almere (thuiswedstrijd)
2. Fame - Amsterdam
3. Plato - Leiden

Stijn_Slayer
Mijn oom woont in Almere, vandaar dat ik 't Oor ook ken. Prima zaakje, al varieert de staat van het vinyl tussen crap en zeer goed....

Mijn Gent-top 3 (want daarbuiten kom ik niet )

1. Music Mania
2. De Kaft
3. Vinylla

Alledrie winkels met een voor het merendeel tweedehands aanbod. De collectie varieert dan ook vaak en het is heerlijk om dan plotseling tijdens het snuisteren weer pareltjes te vinden voor pakweg zes euro.
Maar dit zijn lang niet de enige platenwinkels in Gent. Het wordt toch tijd om daar eens een meeting te houden

Cygnus schreef:

!! (lekker op tijd )

Stijn_Slayer schreef:
Mijn oom woont in Almere, vandaar dat ik 't Oor ook ken. Prima zaakje, al varieert de staat van het vinyl tussen crap en zeer goed....

Met mijn zonnebril op om niet herkend te worden wil ik ook regelmatig struinen in de voorraad met 2e hands cd's.

1. Fame - Amsterdam. Verreweg de beste in Nederland. De nieuwe cd's zijn echt veel te duur maar ze hebben zoveel goede cd's in de prijscategorie 5 - 6 euro, niet normaal meer. Verder zijn de cd boxen erg goedkoop.

2. Fopp Records - Londen. Ik weet niet hoe ze het doen en waar ze winst mee maken maar als je de laatste Snow Patrol voor 3 pond verkoopt terwijl deze bij HMV 12 pond kost. Veel keuze en lage prijzen.

3. Saturn, MediaMarkt en FNAC in Antwerpen. In Nederland hebben we Free Record Shop en van Leest, waar geeneen cd onbekrast de winkel uit gaat. In Antwerpen heb je 3 grote winkelketens op loopafstand en die elkaar ook nog beconcureren met prijzen. Altijd druk en altijd is er wel iets te vinden tegen een redelijke prijs. Mooie in plastic verpakte cd's en onbekrast.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.