Muziek / Toplijsten en favorieten / Chevy bespreekt "100 Greatest Guitar Solo's" (Guitar World)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:41 uur
Maar om weer terug te komen op de essentie van dit topic: gitaarsolo's.
Wat vinden jullie van deze cover?
Door het rock album vd week ben ik in aanraking gekomen met The Brew. Ik heb Million Dead Stars en The Joker beluistert. Beiden zijn heerlijke albums met een goede dosis rock. Toen ik op YouTube op zoek ging naar live-uitvoeringen kwam ik op deze uitvoering. Ik kan alleen maar zeggen:
Door het rock album vd week ben ik in aanraking gekomen met The Brew. Ik heb Million Dead Stars en The Joker beluistert. Beiden zijn heerlijke albums met een goede dosis rock. Toen ik op YouTube op zoek ging naar live-uitvoeringen kwam ik op deze uitvoering. Ik kan alleen maar zeggen:

0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:42 uur
'T zal wel toeval wezen, uitgerekend Atkins en Les Paul naar voren brengen terwijl meneer Knoopmans de favoriet is van Chevy , of niet dan heer Slayer 

0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:43 uur
...vaardig, maar not impressed: schrijf zelf nou eens een stuk met dezelfde eeuwigheidswaarde.Blijft op deze manier toch een beetje van; kijk mij nou Jimi eens goed nadoen.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:46 uur
Ik vind dat hij zijn snaren te hard aanslaat, iig in het intro, en het is niet bijster origineel om Little Wing te coveren, doe dan een Watermelon in Easter Hay 

0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:49 uur
Ik heb alleen gezegd dat het aantal jazz-artiesten dat mij tot nu toe weet te raken, op één hand te tellen is.
...zoveel uren zitten er niet in een dag, zeker niet gezien waar jij hier op de site zoal aanwezig bent, dat jij uitgebreid en diepgaand de jazz geschiedenis hebt kunnen doornemen.Wellicht heb je een handjevol jazzmusici ooit eens beluisterd, maar dit soort grootspraak daar geloof ik geen bal van. Ook jouw etmaal kent slechts 24 uur.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:52 uur
Knap dat je het nummer zo snel kunt luisteren.
...ken het dan ook al 44 jaar, en in ontelbare versies. Dit voegt niets toe.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:52 uur
Ataloona schreef:
Ik vind dat hij zijn snaren te hard aanslaat, iig in het intro, en het is niet bijster origineel om Little Wing te coveren, doe dan een Watermelon in Easter Hay
Niet bijster origineel nee, maar hij doet het wel verdomd goed. Hij geeft net dat beetje meer dan het origineel van Jimi (qua gitaarspel uiteraard). Hij gaat echt op in de muziek. Er zijn zeker stukken waar het beter kan, maar bedenk dat hij pas 20 is.Ik vind dat hij zijn snaren te hard aanslaat, iig in het intro, en het is niet bijster origineel om Little Wing te coveren, doe dan een Watermelon in Easter Hay
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:53 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Is dat niet precies wat ik zeg? Muziek gebruik ik om te ontspannen of om juist geëmotioneerd te raken. In ieder geval om geraakt te worden. Ik wil geen muziek die je alleen kan appreciëren als hooggeschoolde of waarbij je 30 keer moet luisteren en er dan nog steeds niks van snapt. De nummers die ik niet ken na 10 keer en die ik goed vind, zijn op één hand te tellen.Ik vind het een pré als ik muziek niet 'snap'. Goede muziek vind ik uitdagende muziek, muziek die me vraagt 'doe hier verdomme maar eens iets mee!', waarna ik het plaatje helemaal volgens mijn interpretatie invul en het geheel 'voel'. Voorgekauwde muziek gaat me sneller tegenstaan, mits het met stijl gecomponeerd is.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:54 uur
maar hij doet het wel verdomd goed.
....mijn loodgieter kan ook een verdomd knap stuk pijp installeren.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:56 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Niet bijster origineel nee, maar hij doet het wel verdomd goed. Hij geeft net dat beetje meer dan het origineel van Jimi (qua gitaarspel uiteraard). Hij gaat echt op in de muziek. Er zijn zeker stukken waar het beter kan, maar bedenk dat hij pas 20 is. Hij zal vast een talent zijn, daar gaat het niet om. Maar de emotie erin leggen zoals Jimi en Stevie Ray doen, tja dat is voor mij ongekend. Overigens is Little Wing nog een van de weinige songs die mij kan bekoren met een gitaarsolo, ik houd er niet meer zo veel van als ik eerlijk ben.
Terwijl mijn idool een paar jaar terug Mark Knopfler was

0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:58 uur
Ataloona schreef:
Maar de emotie erin leggen zoals Jimi en Stevie Ray doen, tja dat is voor mij ongekend.
Dat spreek ik ook absoluut niet tegen, maar bij Little Wing heb ik dat absoluut niet. Het origineel vind ik veel te kort en helemaal niet bijzonder. Zeker als je het naast zijn andere werk legt. Een cover als deze vind ik 10x beter. Zowel op emotioneel als op technisch vlak.Maar de emotie erin leggen zoals Jimi en Stevie Ray doen, tja dat is voor mij ongekend.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 13:59 uur
Terwijl mijn idool een paar jaar terug Mark Knopfler was
....dus Chevy, ook voor jou is er nog hoop 
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:00 uur
Het origineel vind ik veel te kort en helemaal niet bijzonder. Zeker als je het naast zijn andere werk legt. Een cover als deze vind ik 10x beter. Zowel op emotioneel als op technisch vlak.
....maar het zal nog wel even duren
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:02 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dunne kartonnen hoesjes (wel met originele hoes) in een kartonnen doosje. Je kan ze er dan aan de zijkant uitschuiven.
De kartonnen hoesjes zijn ruim genoeg dat je geen risico op krassen loopt. Ik heb zelf de setjes van Little Feat en Poco hiervan, ben er erg tevreden over.
Dunne kartonnen hoesjes (wel met originele hoes) in een kartonnen doosje. Je kan ze er dan aan de zijkant uitschuiven.
De kartonnen hoesjes zijn ruim genoeg dat je geen risico op krassen loopt. Ik heb zelf de setjes van Little Feat en Poco hiervan, ben er erg tevreden over.
De Original Album Classics-serie is een aanwinst voor rechtgeaarde muziekliefhebber.
Heb inmiddels de boxjes van Al DiMeola, Weather Report, Todd Rundgren en Chicago, maar ik weet zeker dat er meer bij komen (beginnende met John McClaughlin...?)
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:02 uur
Oldfart schreef:
....maar het zal nog wel even duren
Alsof Jimi op zo'n onsterfelijk hoog niveau staat dat men covers niet beter mag vinden. Jimi Hendrix... just a man.....maar het zal nog wel even duren
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 mei 2011, 14:03 uur
Oldfart schreef:
'T zal wel toeval wezen, uitgerekend Atkins en Les Paul naar voren brengen terwijl meneer Knoopmans de favoriet is van Chevy , of niet dan heer Slayer
Scherp! Het was wel een beetje een stille hint, ja. Al ben ik wel echt een liefhebber van Atkins en Les Paul.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:09 uur
Ataloona schreef:
Watermelon in Easter Hay is een van de mooiste gitaarstukken ooit, wat een gevoel zit er in dat nummer!

0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:09 uur
chevy93 schreef:
Jimi Hendrix... just a man.
Jimi Hendrix... just a man.
Je dacht eens 'ha, ik ga vandaag eens een aantal MuMe-leden wild tegen de haren instrijken'?
Kortzichtige opmerking van heb ik jou daar.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:12 uur
Overigens:
Zal wel een boel op gehaat worden, maar Cry guitar, cry!
Zal wel een boel op gehaat worden, maar Cry guitar, cry!

0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:14 uur
kaztor schreef:
Je dacht eens 'ha, ik ga vandaag eens een aantal MuMe-leden wild tegen de haren instrijken'?
Kort lontje? Verkeerde been uit bed gestapt? Lange tenen? Anyway kijk hier maar eens:(quote)
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Chevy bespreekt "100 Greatest Guitar Solo's" (Guitar World)
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:14 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Alsof Jimi op zo'n onsterfelijk hoog niveau staat dat men covers niet beter mag vinden. Jimi Hendrix... just a man. Nee, dat is het niet, maar zelfs een kort lied kan ongelovelijk veel emotie bevatten.
When I'm sad, she comes to me
With a thousand smiles, she gives to me free
It's alright she says it's alright
Take anything you want from me,
Anything.
Fly on little wing,
Yeah yeah, yeah, little wing
Vanaf dit stuk legt Jimi (waar ik totaal geen fan van ben) zoveel emotie in zijn gitaar, kippevel!
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:16 uur
kaztor schreef:
(quote)
Nu moet je Jimi nou ook niet op een Gods voetstuk plaatsen hoor, fantastische gitarist, vernieuwend in opname-en gitaartechnieken, maar ik ben het eens dat ook Jimi slechts een persoon op aarde was.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:19 uur
@Chevy: Ik vind dat je Jimi (en het Jazz-genre, for that matter) wat gemakkelijk bij het grof vuil zet.
En dan denigrerend reageren als er een beetje tegengas komt...
En dan denigrerend reageren als er een beetje tegengas komt...

0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:21 uur
Alleen maar omdat ik Jimi niet op een voetstuk zet zoals jij, zet ik hem gelijk bij het grof vuil? Als je dit topic gevolgd had, zou je weten dat ik zeker niet vies ben van Jimi.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:24 uur
Ik plaats geen enkele muzikant op een voetstuk, maar in de geschiedenis van rockmuziek was hij wel degelijk meer dan een Average (hey) Joe, of 'just a man'...
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:27 uur
kaztor schreef:
Ik plaats geen enkele muzikant op een voetstuk, maar in de geschiedenis van rockmuziek was hij wel degelijk meer dan een Average (hey) Joe, of 'just a man'...
Oké, als je hem benadert als iemand in de geschiedenis van rock dan ben ik het met je eens dat hij geen average joe was. Ik dacht dat chevy bedoelde gewoon in het mensen leven...
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:29 uur
De tijd heeft Hendrix op een soort voetstuk geplaatst;
over hoeveel andere muzikanten wordt er zo lang al, zo vaak, zo gepassioneerd, en nog steeds door zo veel nieuwe jonge muziekliefhebbers, gesproken en gedicussieerd als over Hendrix?
..de man is al 41 jaar dood..
En natuurlijk was hij slechts mens, anders was hij er nog geweest; en ook nog eentje die het niet altijd handig aanpakte. Te vaak onzeker, te goed van vertrouwen, slecht in het nemen van beslissingen. Natuurlijk is hij god niet. Nobody is.
over hoeveel andere muzikanten wordt er zo lang al, zo vaak, zo gepassioneerd, en nog steeds door zo veel nieuwe jonge muziekliefhebbers, gesproken en gedicussieerd als over Hendrix?
..de man is al 41 jaar dood..
En natuurlijk was hij slechts mens, anders was hij er nog geweest; en ook nog eentje die het niet altijd handig aanpakte. Te vaak onzeker, te goed van vertrouwen, slecht in het nemen van beslissingen. Natuurlijk is hij god niet. Nobody is.
0
geplaatst: 4 mei 2011, 14:31 uur
Ik bedoel dat hij geen muzikant is waar je geen kwaad over zou mogen spreken. Geen een muzikant is dat overigens. Sommige bands lijken op musicmeter wel heilig en onaantastbaar. Zodra je één negatief woord zegt, komen de fanboys. Vandaar de uitspraak Just a.... Snap het probleem eerlijk gezegd niet.
0
MindRuler
geplaatst: 4 mei 2011, 14:35 uur
chevy93 schreef:
Zodra je één negatief woord zegt, komen de fanboys. Vandaar de uitspraak Just a.... Snap het probleem eerlijk gezegd niet.
Zodra je één negatief woord zegt, komen de fanboys. Vandaar de uitspraak Just a.... Snap het probleem eerlijk gezegd niet.
Hoe zou jij reageren als iemand Mark Knopfler zou afkraken?

* denotes required fields.