MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Welke band maakt de beste Britpop/Britrock?

zoeken in:
fastpulseboy schreef:

uhmm, oasis zelf dacht dat ze niet overleden was..... en daarom maakten ze nog platen.

Ik proef hieruit dat je blijkbaar geen Oasis liefhebber bent

Als ieder uitgebracht album miljoenen keer over de toonbank vliegt en concertzalen nog volstromen is het als band ook moeilijk te geloven dat je al dood bent.

Maar goed, dat staat los van de vraag wanneer de Britpopperiode geëindigd is.

fastpulseboy
ah ja, was aan het klooten natuurlijk, maar volgens mij waren de hoogtijdagen van de lichting waarover gesproken wordt tussen '94 en '98 ongeveer. Daarvoor en daarna was/is het natuurlijk ook, alleen niet meer zo wereldwijd populair.

In Genres > Rock > Oasis´s What´s the Story beste britse rock plaat sinds 1980?:

Ik zag gister op tv dat Oasis een prijs had gewonnen voor beste rockplaat van de afgelopen 30 jaar. Nu was mijn eerste reactie: Dat album?!?!?! Ik vind het een aardig rock album maar nou niet echt zo goed! Dus dacht ik meteen: welke britse rockplaten uit de laatste 30 jaar vind ik beter. Ik kwam tot zeer klein lijstje waarvan ik niet geloof dat er niet meer is.
Mijn lijstje:

Radiohead - the Bends
Radiohead - Ok Computer (geen `rock` rock)
Porcupine Tree - Deadwing
Joy Division - Closer
The Cure - Disintegration (niet echt rock rock vind ik)
The Smiths - Queen is Dead (niet echt rock rock)
Echo & the Bunnymen - Ocean Rain (niet echt rock rock)

Dus eigenlijk staat voor mij What the Story (morning glory) op nummer 4.
Wat vinden jullie? (liefst wel albums die in aanmerking zouden kunnen komen voor zo´n prijs)

Zelfs Oasis zelf heeft betere platen gemaakt. Alleen al vanwege het verschrikkelijke Wonderwall verdient Oasis het niet. Closer vind je dus wel rock en die andere 4 niet? Apart. Maargoed, het is allemaal maar een mening, ik kan genoeg platen opnoemen die ik beter vind. Overigens snap ik niet waarom je de dingen uit je top 10 niet noemt, zelfs je nummer 1 niet.

Omdat het simpelweg niet Brits is.
En waarom ik Closer wel `rock` vind weet ik ook niet helemaal niet, is denk ik het gevoel dat ik erbij krijg. En In Rainbows niet omdat ik het niet meteen associeer met Rock, zonder daar echt een reden voor te hebben. Wat mijn bedoeling van dit topic is meer om jullie gedachte erover te horen/lezen.

Ohja, over het woord brits heengelezen. Dan ga ik ook voor Closer.

Suede - Suede mag ook niet onvermeld blijven!

Beste Britse rockplaat sinds 1980 vind ik Radiohead - The Bends.

dat zijn oasis en the stone roses natuurlijk

wel rare artiesten zie ik in dit topic ik weet niet of we het over dezelfde 'britpop' hebben

Waarom is het topic hierbij gevoegd? Britse rock is echt wel iets anders dan Britpop...

Arrie schreef:
Waarom is het topic hierbij gevoegd? Britse rock is echt wel iets anders dan Britpop...

dat lijkt mij ook ja. Ik zie dat veel mensen hier zich geen fatsoenlijk beeld kunnen vormen van britpop hoewel dit toch meestal de bedoeling is van een genre (dat je je een beeld kan vormen van wat voor muziek het is)

Bij artiesten als: The Stone Roses, Blur, Oasis, Stereophonics, supergrass, The Verve, The La's, The Charlatans, Inspiral Carpets, Happy Mondays, Pulp hoor je gelijkenis tuurlijk verschillen ze ontzettend maar als je het woord britpop hoort en je kent deze artiesten dan kun je je er iets bij voorstellen over welke muziek het dan wel zal gaan. sommige artiesten die ik hier zie staan passen niet in dat rijtje en blijkbaar denken die mensen niet aan muziek die gemaakt wordt door de bovenstaande artiesten; niet erg maar volgens praten we nogal langs elkaar op deze manier

Volgens mij zie je iets over het hoofd. Namelijk dit:

"In Genres > Rock > Oasis´s What´s the Story beste britse rock plaat sinds 1980?:"

Dat topic is met het britpop-topic samengevoegd. Vandaar dat je nogal wat rare keuzes ziet staan.

Arrie schreef:
Volgens mij zie je iets over het hoofd. Namelijk dit:

"In Genres > Rock > Oasis´s What´s the Story beste britse rock plaat sinds 1980?:"

Dat topic is met het britpop-topic samengevoegd. Vandaar dat je nogal wat rare keuzes ziet staan.

oh... dankje arrie

Even een vraagje in dit Britpop-topic. Ik heb laatst het boek "Britpop!" van John Harris besteld. Wat is eigenlijk het verschil tussen dit boek en "The Last Party", een boek dat volgens mij eveneens door Harris geschreven is? Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen.

Ik noem er twee: The Kinks en Blur. De laatste vindt ik de natuurlijke opvolger van de eerste. Britser kan gewoon niet.

Niemand noemde hier nog Robbie Williams. Dat is toch wel aardig Britpop, en met veel jaren succes en redelijk goeie muziek.

Pulp, pulp en nog eens pulp;

Pulp en Suede A klasse
Daaronder n boel B klasse..

Als we ons tot 1993-1997 beperken:
Pulp, Suede, Auteurs, Elastica, Blur, Oasis, Gene, Echobelly, Marion, Supergrass.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:52 uur

geplaatst: vandaag om 05:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.