MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Welke band maakt de beste Britpop/Britrock?

zoeken in:
Donny Tourette

(afbeelding)

The Sheer, man!

Wat is de definitie van Britpop?

Donny Tourette
Haar.

Dan zet ik in op Spinal Tap.

The Charlatans hebben echt zo'n sixties gevoel en maken goede platen. The Smiths misschien wel de ultieme Britpop band.

Empyrium
The Jam, The Who, Blur, The Kinks.

Empyrium schreef:
The Jam, The Who, Blur, The Kinks.

Eigenlijk heb je gelijk,
als Britpop betekent: popsongs over "being British".

Madness hoort er ook bij: Britser kan niet.
En de Small Faces bijvoorbeeld.

The Libertines!

BLUR

(Oasis, Pulp, Suede)

Is Radiohead eigenlijk britpop?

Is Kylie Minogue een lekker wijffie?

Britpop wtf is this The Who Britpop? Nog ff en er zijn van die mafkezen die The Stones en The Beatles Britpop noemen. Madness: no way Britpop; Small faces: idem. Ho-asis, Blurp, Pulp (what's in a name; furthermore) singer with a squeaky little voice; The Jam: hands-off, no Brit-pop; btw hands-off is van The Beat; ook geen Britpop; do some history guys, lees eens wat; kan ook met van die propjes (headphones) in je oren.

In Britpop zit altijd wel iets lijzigs, iets zeikerigs; zo van je tante kan je er ook nog blij mee maken; je wordt er niet blij van (een enkele uitzondering daargelaten); ben je al aan de alcohol, dan ga je meer drinken of sterker. Britpop zet je op als je wilt dat je gasten aftaaien.

Be real: Jam, Who,.Kinks: Britpop? Nooit meer roepen; d'r was een wat oudere Belg die had het over Britpop/Punk - die hebben ze achter een hekje gezet - zit ie nou nog (kijk maar naar zijn avatar).

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Blur VS Oasis:

Geef jullie mening wie van deze tweede beste BritPop band was in de jaren 90tig.

Zelf zeg ik Blur

Suede was de beste maar als ik moet kiezen tussen Oasis en Blur dan kies ik definitely voor Oasis.

stuart
Nanne speelt 'vals' , want hij heeft 3 albums in zijn top 5 staan en da's nie eerlijk..... .....(en kan het dus ook niet objectief beoordelen)....

WoetR
The Stone Roses eenzaam aan de top

Iemand hier Squeeze al genoemd?

Ik twijfel tussen The Stone Roses en The La's.

Ik kies voor The La's: There She Goes, Timeless Melody, I Can't Sleep, Doledrum. Bijzonder fijne plaatjes.

Goede 3e: Oasis.

Oh, en laat ik bijna Supergrass vergeten! Wat is dit een schandalig ondergewaardeerde band zeg!

Van de muziek die ik als britpop aan zou duiden:

1. Pulp
2. Suede
3. Strangelove
4. Mansun
5. The Stone Roses
6. Blur
7. Inspiral Carpets
8. Sleeper
9. Geneva
10. Manic Street Preachers

1. Blur
2. The Charlatans
3. Stone Roses
4. Placebo
5. Suede

Ik heb een vraag over de "Britpopperiode" (en volgens mij kan die vraag het beste in dit topic gesteld worden). Voor mij begint de Britpopperiode met het debuutalbum van Suede, "Modern Life is Rubbish" van Blur en "New Wave" van The Auteurs. Allemaal albums uit 1993. Een jaar barstte het pas echt los met "Parklife" van Blur en "Definitely Maybe" van Oasis. In 1994, 1995 en 1996 was Britpop op haar hoogtepunt.

Nu was mijn vraag, waar Britpop voor jullie gevoel eindigt. Eindigt Britpop met Blur's "Blur", Oasis' "Be Here Now", Radiohead's "OK Computer" of The Verve's "Urban Hymns" uit 1997 of misschien met Pulp's "This Is Hardcore" uit 1998? Of bestaat de traditionele 90s-Britpop voor jullie gevoel nog steeds?

Ik ben altijd benieuwd geweest naar het antwoord op deze vraag.

Bestaat nog steeds, maar wordt steeds vaker 'nieuwe new wave' genoemd. Daar worden elders op dit forum hele draadjes mee volgesmeten, dan heet net 'nu wave'.

Crush schreef:
Bestaat nog steeds, maar wordt steeds vaker 'nieuwe new wave' genoemd. Daar worden elders op dit forum hele draadjes mee volgesmeten, dan heet net 'nu wave'.

Volgens mij is Nu Wave gewoon een oude stroming in een nieuw jasje en staat los van de Britpop periode die in mijn visie pas eindigde na de recente breuk van Oasis. Een band die in mijn ogen Britpop heeft uitgedragen tot het bittere eind en na de val van Blur, Pulp, Suede en The Verve de laatste der Mohicanen was. Radiohead is eigenlijk muzikaal gezien al geen Britpop meer vanaf OK Computer/Kid A
Manic Street Preachers en Travis zijn nog onder ons maar zijn wat mij betreft geen keyplayers geweest in de Britpop.
So Britpop died with the death of Oasis.

fastpulseboy
starsailor schreef:

Dus na '95 al, want vanaf toen wat oasis al dood....

starsailor schreef:

@fastpulseboy
Nee hoor....Oasis heeft tot 2008 nog albums gemaakt

Maar misschien klinkt dit beter:

Na een lang ziekbed kreeg Britpop het definitieve nekschot met de breuk van Oasis.

fastpulseboy
starsailor schreef:
(quote)

@fastpulseboy
Nee hoor....Oasis heeft tot 2008 nog albums gemaakt

Maar misschien klinkt dit beter:

Na een lang ziekbed kreeg Britpop het definitieve nekschot met de breuk van Oasis.

uhmm, oasis zelf dacht dat ze niet overleden was..... en daarom maakten ze nog platen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:44 uur

geplaatst: vandaag om 21:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.