Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de jaren '60
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:42 uur
Alleen The Byrds ken ik van dit rijtje niet. The White Album staat erg laag en verdient eigenlijk wel een hogere plaats. Maar Abbey Road zit ook nog in de race en het is een grote kans dat die de eerste positie heeft. Ik had hem ook op 1 staan.
En ik hoop dat King Crimson er in staat.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:46 uur
laxus11 schreef:
Dankzij mij
(quote)
Dankzij mij
pffff, door die lullige 13de plaats van jou? Wat denk je van die 2de plek die ik gegeven Boudewijn hebt

0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:57 uur
Don Cappuccino schreef:
Absoluut! Ik denk dat In the Court nog wel voorbij komt. Heeft ook een nummer 1 notering gekregen van rock-rick, denk ik.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:59 uur
rock-rick heeft geen lijstje ingediend. Maar King Crimson staat er natuurlijk in. En niet laag!
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:02 uur
Nog een soulplaat op 18, Sam 
En waarschijnlijk Coltrane ook nog , maar dat is weer geen soul (speelt wel met soul).

En waarschijnlijk Coltrane ook nog , maar dat is weer geen soul (speelt wel met soul).
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:02 uur
chevy93 schreef:
rock-rick heeft geen lijstje ingediend. Maar King Crimson staat er natuurlijk in. En niet laag!
Ik ben in de war met zijn top 10. Anders had ie dus nog hoger gestaan. Maar ik ben al blij!

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:05 uur
Er zijn posities op de ranglijst waar je niet meer overheen kunt 
volgende 5 graag

volgende 5 graag

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:15 uur
Laatste update voor vandaag:
Een update met niets anders dan klassiekers:
25. The Doors - Strange Days (1967) (57 punten) 11x genoemd Nr. 1 van orbit
Strange Days is de eerste van The Doors. Waiting for the Sun miste op één notering na (37 punten) de top 40. Strange Days haalde het ruimschoots. Mede door de nummer 1 hit staat het album, dat vaak in de schaduw van het debuut en L.A. Woman staat, op de 25e plek. Luister eens naar het slotepos en je zult begrijpen dat dit volkomen terecht is.
24. Led Zeppelin - Led Zeppelin (1969) (58 punten) 11x genoemd
Het begin van één van de grootste bands die hier ooit op de aarde rond heeft gelopen. Ook jullie vonden deze band groot en goed, maar niet groot genoeg voor een top 20 plek. Jammer, want ere wie ere toekomt, vind ik.
23. The Beatles - Rubber Soul (1965) (59 punten) 11x genoemd
Daar is de volgende van De Kevers alweer. Ook deze is meer dan terecht. Zeker als je je bedenkt dat deze langzaam aan de top 250-lijst aan het bedwingen is. Heerlijke catchy popliedjes.
22. The Beach Boys - Pet Sounds (1966) (62 punten) 13x genoemd Nr. 1 van grafGantz
Een klassieker die ik van tevoren hoger zou hebben genoteerd. Blijkbaar dachten jullie daar anders over. God Only Knows is, gezien de 10e plek in de MuMe Ladder vorig jaar, het ultieme popnummer. Behalve Riders On The Storm is er niet zo'n grote concensus met de top 2000. Maar dat zeg ik dan vooral, omdat ik het zelf zo'n goed nummer vind.
21. The Moody Blues - Days of Future Passed (1967) (68 punten) 14x genoemd
Het gemiddelde van The White Album is tweetiende punt hoger en er is ruim 6 keer zoveel opgestemd. Toch staat deze plaat 8 plekken hoger. Waarom? Ik heb geen idee. Wel weet ik dat dit een uitstekend album is. Hopelijk krijgt dit album een keer de aandacht die het verdiend!
...het speculeren over de top 20/top 10/nummer 1/ mag beginnen.
25. The Doors - Strange Days (1967) (57 punten) 11x genoemd Nr. 1 van orbit
Strange Days is de eerste van The Doors. Waiting for the Sun miste op één notering na (37 punten) de top 40. Strange Days haalde het ruimschoots. Mede door de nummer 1 hit staat het album, dat vaak in de schaduw van het debuut en L.A. Woman staat, op de 25e plek. Luister eens naar het slotepos en je zult begrijpen dat dit volkomen terecht is.
24. Led Zeppelin - Led Zeppelin (1969) (58 punten) 11x genoemd
Het begin van één van de grootste bands die hier ooit op de aarde rond heeft gelopen. Ook jullie vonden deze band groot en goed, maar niet groot genoeg voor een top 20 plek. Jammer, want ere wie ere toekomt, vind ik.
23. The Beatles - Rubber Soul (1965) (59 punten) 11x genoemd
Daar is de volgende van De Kevers alweer. Ook deze is meer dan terecht. Zeker als je je bedenkt dat deze langzaam aan de top 250-lijst aan het bedwingen is. Heerlijke catchy popliedjes.

22. The Beach Boys - Pet Sounds (1966) (62 punten) 13x genoemd Nr. 1 van grafGantz
Een klassieker die ik van tevoren hoger zou hebben genoteerd. Blijkbaar dachten jullie daar anders over. God Only Knows is, gezien de 10e plek in de MuMe Ladder vorig jaar, het ultieme popnummer. Behalve Riders On The Storm is er niet zo'n grote concensus met de top 2000. Maar dat zeg ik dan vooral, omdat ik het zelf zo'n goed nummer vind.

Het gemiddelde van The White Album is tweetiende punt hoger en er is ruim 6 keer zoveel opgestemd. Toch staat deze plaat 8 plekken hoger. Waarom? Ik heb geen idee. Wel weet ik dat dit een uitstekend album is. Hopelijk krijgt dit album een keer de aandacht die het verdiend!

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:18 uur
chevy93 schreef:
Vanavond (ik ga me niet vastleggen op een tijd, dus jullie zien het wel
) zal ik 40-21 plaatsen inclusief commentaar. Morgen zal ik de top 20 doen.
Vanavond (ik ga me niet vastleggen op een tijd, dus jullie zien het wel
) zal ik 40-21 plaatsen inclusief commentaar. Morgen zal ik de top 20 doen. 
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:22 uur
chevy93 schreef:
. Hopelijk krijgt dit album een keer de aandacht die het verdiend!
. Hopelijk krijgt dit album een keer de aandacht die het verdiend!
ach met 184 stemmen en een 4,10 gemiddeld is het zo slecht nog niet.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:22 uur
In ieder geval krijgen we nog White Light/White Heat en VU&Nico, en Revolver, Sgt. Pepper's en Abbey Road, waarmee we in ieder geval met The Velvet Underground en The Beatles al een kwart van de top 20 hebben. Ik denk ook dat één van die albums bovenaan staat (alleen White Light/White Heat zeker niet).
Verder hoopte ik heel erg op een plekje voor Dusty Springfield, maar zo hoog zal zij niet komen, vrees ik. Denk dat ze het net niet heeft gehaald, maar wie weet.
En dus sowieso nog King Crimson. Het debuut van The Doors ook natuurlijk. En verder wacht ik het wel af.
Ben trouwens wel benieuwd naar dat album van de Moody Blues, ga die binnenkort eens beluisteren.
Verder hoopte ik heel erg op een plekje voor Dusty Springfield, maar zo hoog zal zij niet komen, vrees ik. Denk dat ze het net niet heeft gehaald, maar wie weet.

En dus sowieso nog King Crimson. Het debuut van The Doors ook natuurlijk. En verder wacht ik het wel af.

Ben trouwens wel benieuwd naar dat album van de Moody Blues, ga die binnenkort eens beluisteren.
0
Zephyr
geplaatst: 7 juli 2011, 22:24 uur
chevy93 schreef:
En dat zijn nou eens wijze woorden, Chevy !

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:24 uur
Leonard Cohen verwacht ik ook nog wel met zijn debuut, eveneens A Love Supreme en misschien nog Mingus.
0
Zephyr
geplaatst: 7 juli 2011, 22:26 uur
chevy93 schreef:
Op 29 juni gelezen :
herman schreef:
Ik voorspel 4 keer Beatles, 2 keer Dylan, 1 keer Doors, 1 keer Pink Floyd, 1 keer VU, 1 keer Beach Boys in de top 10... Kinks en King Crimson daar vlak achter.
Ik voorspel 4 keer Beatles, 2 keer Dylan, 1 keer Doors, 1 keer Pink Floyd, 1 keer VU, 1 keer Beach Boys in de top 10... Kinks en King Crimson daar vlak achter.
Zal aardig kloppen, denk ik.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:27 uur
Oh ja, Floyd en Dylan, hoe kon ik die 2 nou vergeten. Wellicht Neil Young ook nog.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:31 uur
Grappig, nu weet ik hoe El Ninjo zich voelt tijdens de finale van de MuMe Ladder. 
En nu naar bed, want morgen "vroeg" (vakantievroeg) op..

En nu naar bed, want morgen "vroeg" (vakantievroeg) op..

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:34 uur
Zappa's Hot Rats gaat iedereen verrassen, zag ik zo vaak (hoog) in de lijstjes staan, incl. het mijne. Verwacht zeker 'n top 10 notering...
0
ClassicRocker
geplaatst: 8 juli 2011, 08:16 uur
chevy93 schreef:
The Rolling Stones hebben het best matig gedaan. Zeker daar het zo'n legendarische band is. Met 2 albums in de 60's top 250 zou je toch ook beter verwachten. Waarschijnlijk hebbben ze last van hetzelfde probleem als Led Zeppelin.
The Rolling Stones hebben het best matig gedaan. Zeker daar het zo'n legendarische band is. Met 2 albums in de 60's top 250 zou je toch ook beter verwachten. Waarschijnlijk hebbben ze last van hetzelfde probleem als Led Zeppelin.
Welk probleem bedoel je?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juli 2011, 08:18 uur
chevy93 schreef:
Het gemiddelde van The White Album is tweetiende punt hoger en er is ruim 6 keer zoveel opgestemd. Toch staat deze plaat 8 plekken hoger. Waarom? Ik heb geen idee.
Het gemiddelde van The White Album is tweetiende punt hoger en er is ruim 6 keer zoveel opgestemd. Toch staat deze plaat 8 plekken hoger. Waarom? Ik heb geen idee.
Days of Future Passed zal beslist minder concurrentie van andere Moody Blues-albums hebben dan The White Album van andere Beatles-albums.
Dat gezegd hebbend, vind ik het uiteraard fijn om naast mijn nummer 1 ook mijn nummer 2 hier tegen te komen alsmede dat mijn nummer 3 aangekondigd is.

0
geplaatst: 8 juli 2011, 08:51 uur
ClassicRocker schreef:
Welk probleem bedoel je?
Te weinig overall liefhebbers dit het album ook opnemen. Er zijn een aantal artiesten die door (bijna) iedereen gewaardeerd worden. De nummer 1 stond bijvoorbeeld in meer dan 1 op de 2 lijstjes. De nummer 2 stond dat bijna. Dat zijn artiesten die overall heel goed scoren. Led Zeppelin en The Rolling Stones worden teveel door een beperkt(er)e groep gewaardeerd waardoor ze zelden echt bovenaan zullen komen.Welk probleem bedoel je?
Casartelli schreef:
alsmede dat mijn nummer 3 aangekondigd is.
Maar dat is niet echt een verrassing. alsmede dat mijn nummer 3 aangekondigd is.

Casartelli schreef:
Days of Future Passed zal beslist minder concurrentie van andere Moody Blues-albums hebben dan The White Album van andere Beatles-albums.
Waar, maar die 28e plek in de top 250 geeft aan dat er genoeg mensen zijn die het album helemaal te gek vinden.Days of Future Passed zal beslist minder concurrentie van andere Moody Blues-albums hebben dan The White Album van andere Beatles-albums.
Ataloona schreef:
3 uur 's middags dus
Nee, zo erg ook weer niet. Moest 8 uur op. 3 uur 's middags dus

... Vanmiddag gaan we verder!
0
geplaatst: 8 juli 2011, 09:41 uur
chevy93 schreef:
Een klassieker die ik van tevoren hoger zou hebben genoteerd. Blijkbaar dachten jullie daar anders over.
Een klassieker die ik van tevoren hoger zou hebben genoteerd. Blijkbaar dachten jullie daar anders over.

0
Zephyr
geplaatst: 8 juli 2011, 09:45 uur
Die zit er niet bij inderdaad. Maar er staat ook : zal AARDIG kloppen. En aardig op de schaal van Zephyr = 7 of 8 op 10 
I.p.v. Beach Boys zal Dusty Springfield erin staan. Nou , dat is geen slechte ruil, toch

I.p.v. Beach Boys zal Dusty Springfield erin staan. Nou , dat is geen slechte ruil, toch

* denotes required fields.