Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '70
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:13 uur
laxus11 schreef:
Geen Who's Next Chevy?
Zou mijn top 25 wel gehaald hebben. In de jaren '70. Het album heeft overigens ook zonder mij een prima notering. Zo, nu ga ik weer verder met rekenen. Geen Who's Next Chevy?

0
ClassicRocker
geplaatst: 14 juli 2011, 19:35 uur
Voor de duidelijkheid:
Er volgt allereerst de 70's album Top 40, vervolgens een artiestentoplijst en tot besluit een toplijst bestaande uit alle genomineerde albums.
De versnippering qua nominaties was tijdens deze competitie logischerwijs groter dan gedurende haar voorganger. Maar welk puntenaantal vormt de ondergrens? Hekkensluiter The Rolling Stones - Beggars Banquet (1968) sleepte vorige week 42 punten in de wacht. Haar 70's evenknie zou weleens met de helft van die rating kunnen volstaan, vermoed ik. M'n billen knijpen zich samen.
ClassicRocker wikt, Chevy beschikt.
Er volgt allereerst de 70's album Top 40, vervolgens een artiestentoplijst en tot besluit een toplijst bestaande uit alle genomineerde albums.
De versnippering qua nominaties was tijdens deze competitie logischerwijs groter dan gedurende haar voorganger. Maar welk puntenaantal vormt de ondergrens? Hekkensluiter The Rolling Stones - Beggars Banquet (1968) sleepte vorige week 42 punten in de wacht. Haar 70's evenknie zou weleens met de helft van die rating kunnen volstaan, vermoed ik. M'n billen knijpen zich samen.
ClassicRocker wikt, Chevy beschikt.
0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:41 uur
Nou, de eerste update dan.
Allereerst wil ik zeggen dat het een stuk verdeelder is dan bij de 60's. VU&Nico won met 185 punten. De huidige winnaar heeft er "slechts" 111. Dat was vorige keer nog net genoeg voor de 8e plek. De nummer 2 zou niet eens de top 10 gehaald hebben.
Ook wil ik even Pawn Heats noemen. Deze plaat is 41e geworden. Evenveel punten als de nummer 40, 39 en 38, maar één maal minder genoemd. Het verschil met de nummer 42 is 3 punten, dus wat dat betreft vind ik dat deze er eigenlijk wel bijhoort.
40 Stevie Wonder - Innervisions ( 40 punten) 8x genoemd Hoogste positie: 3
Na mijn eerste update had ik deze niet verwacht, maar hij kwam ijzersterk terug en zit er nu op de valreep net bij.
39 Supertramp - Crime of the Century ( 40 punten) 8x genoemd Hoogste positie: 2
Zeer blij dat deze erbij zit. Een prachtplaat en één van de vele meesterwerken die de 70s gebracht heeft. Crime of the Century werd (2x) op plaats 2 gezet, terwijl Innervisions niet verder kwam dan de 3e plek.
38 Tom Waits - Closing Time ( 40 punten) 8x genoemd Nr. 1 van AOVV
Tom Waits kan me vaak niet boeien en deze ken ik ook niet. Vanwege de nummer 1-notering van AOVV boven Crime of the Century en Innervisions.
37 The Rolling Stones - Exile On Main St. ( 41 punten) 8x genoemd Nr. 1 van frankholst82
Ook deze leek lange tijd de lijst niet te halen. Met een mooie eindsprint toch nog mooi de lijst wel gehaald.
36 Rory Gallagher - Irish Tour ( 41 punten) 9x genoemd Nr. 1 van Don Cappucino
Een verassende plaat voor mij. Ik had niet verwacht dat deze de lijst gehaald zou hebben.
Allereerst wil ik zeggen dat het een stuk verdeelder is dan bij de 60's. VU&Nico won met 185 punten. De huidige winnaar heeft er "slechts" 111. Dat was vorige keer nog net genoeg voor de 8e plek. De nummer 2 zou niet eens de top 10 gehaald hebben.
Ook wil ik even Pawn Heats noemen. Deze plaat is 41e geworden. Evenveel punten als de nummer 40, 39 en 38, maar één maal minder genoemd. Het verschil met de nummer 42 is 3 punten, dus wat dat betreft vind ik dat deze er eigenlijk wel bijhoort.
40 Stevie Wonder - Innervisions ( 40 punten) 8x genoemd Hoogste positie: 3
Na mijn eerste update had ik deze niet verwacht, maar hij kwam ijzersterk terug en zit er nu op de valreep net bij.
39 Supertramp - Crime of the Century ( 40 punten) 8x genoemd Hoogste positie: 2
Zeer blij dat deze erbij zit. Een prachtplaat en één van de vele meesterwerken die de 70s gebracht heeft. Crime of the Century werd (2x) op plaats 2 gezet, terwijl Innervisions niet verder kwam dan de 3e plek.
38 Tom Waits - Closing Time ( 40 punten) 8x genoemd Nr. 1 van AOVV
Tom Waits kan me vaak niet boeien en deze ken ik ook niet. Vanwege de nummer 1-notering van AOVV boven Crime of the Century en Innervisions.
37 The Rolling Stones - Exile On Main St. ( 41 punten) 8x genoemd Nr. 1 van frankholst82
Ook deze leek lange tijd de lijst niet te halen. Met een mooie eindsprint toch nog mooi de lijst wel gehaald.
36 Rory Gallagher - Irish Tour ( 41 punten) 9x genoemd Nr. 1 van Don Cappucino
Een verassende plaat voor mij. Ik had niet verwacht dat deze de lijst gehaald zou hebben.
0
ClassicRocker
geplaatst: 14 juli 2011, 19:44 uur
Dat zijn close finishes in optima forma, mijn God!
0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:45 uur
Shit ik zie nou dat ik Crime of The Century ben vergeten in mijn lijst 

0
Misterfool
geplaatst: 14 juli 2011, 19:46 uur
Jammer van Pawn hearts. Echt net geen VDGG in de top 40 blijkbaar 

0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:50 uur
ClassicRocker schreef:
en tot besluit een toplijst bestaande uit alle genomineerde albums.
Wat bedoel je hiermee?en tot besluit een toplijst bestaande uit alle genomineerde albums.
Haar 70's evenknie zou weleens met de helft van die rating kunnen volstaan, vermoed ik. M'n billen knijpen zich samen.
Scheelt maar 2 punten. Dat dan weer wel. 
0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:50 uur
Blijkbaar heeft Godbluff het gemiddeld beter gedaan (ben benieuwd hoe het was geweest bij 20 punten voor nummer 1, 19 voor nummer 2 t/m 1 punt voor nummer 20).
0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:53 uur
Tja ik heb Still life op 2 , maar ik vind Godbluff ook geweldig, dus 

0
Ik had Supertramp en Tom Waits (mijn nummer 2) eigenlijk een stuk hoger verwacht. Worden toch gezien als de beste albums van deze gerespecteerde en "grote" namen.
0
ClassicRocker
Ongelukkigerwijs eveneens geen Queen - Queen II en Led Zeppelin - Physical Graffiti (beiden huldigen gebroederlijk 31 punten). 
A Night at the Opera en Four Symbols zullen de kastanjes uit het vuur moeten halen.

A Night at the Opera en Four Symbols zullen de kastanjes uit het vuur moeten halen.

0
geplaatst: 14 juli 2011, 19:56 uur
Tom Waits zou het in de jaren 80 wel eens goed kunnen gaan doen 

0
ClassicRocker
geplaatst: 14 juli 2011, 20:04 uur
chevy93 schreef:
Wat bedoel je hiermee?
Wat bedoel je hiermee?
Of je als slotakkoord ook nog even alle genomineerde albums met bijbehorende puntenaantallen zou willen publiceren? Dit als dankbetuiging en eerbetoon in de richting van alle voorgedragen artiesten en deelnemende users.
[/quote]Scheelt maar 2 punten. Dat dan weer wel.
[/quote]Ach, jij bent de rekenmeester, niet ik.

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:06 uur
'Rain Dogs'. Die komt zeker in m'n top 10 van de 80's. 
En 'Heartattack And Vine' misschien wel top 5.

En 'Heartattack And Vine' misschien wel top 5.
0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:20 uur
We zijn los. 
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal langs komt vanavond. Heb werkelijk geen idee hoe de top 10 eruit gaat zien.
Goed om te zien dat The Pop Group en Harmonia nog in de running zijn in ieder geval.

Ik ben benieuwd wat er nog allemaal langs komt vanavond. Heb werkelijk geen idee hoe de top 10 eruit gaat zien.
Goed om te zien dat The Pop Group en Harmonia nog in de running zijn in ieder geval.

0
Misterfool
geplaatst: 14 juli 2011, 20:22 uur
herman schreef:
. Heb werkelijk geen idee hoe de top 10 eruit gaat zien.
. Heb werkelijk geen idee hoe de top 10 eruit gaat zien.
zag ik daar nou een blik(can) wegrollen

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:22 uur
Fijn dat het hier is begonnen, heb ik tenminste wat te doen, terwijl ik in mn auto aant wachten ben op de wegenwacht 
Mooi ook dat Rory Gallagher een plaatsje in de top 40 heeft weten te veroveren.

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:23 uur
herman schreef:
We zijn los.
We zijn los.

Die 2 zie je morgen pas, op zeker top 10

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:27 uur
Titmeister schreef:
Fijn dat het hier is begonnen, heb ik tenminste wat te doen, terwijl ik in mn auto aant wachten ben op de wegenwacht

Nou succes dan, ook hoop alleen niet dat de wegenwacht monteur hier heeft meegedaan en op de uitslag wacht

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:27 uur
Zo, eindelijk de uitslag volledig klaar. Deze uitslag was nog wat rommelig, omdat nog bezig was met nakijken, opmaak etc. Zal nu de volgende update doen. 

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:32 uur
Misterfool schreef:
(quote)
Ik weet het niet, ik heb ook wel heel veel Floyd en Young voorbij zien komen en bij de artiesten heb ik niet zo gelet op welke albums erbij hoorden. Hoop dat er naast Joy Division nog wat meer postpunk is die het goed doet. 154 in de top 10 zou wel tof zijn, bv.

0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:33 uur
35. Queen - Queen II (1974) (42 punten); 7x genoemd Nr. 1 van Lonesome Crow, rock-rick
Oh, stond deze er niet in? Volgens mijn berekeningen wel.
34. Talking Heads - Fear of Music (1979) (42 punten); 8x genoemd Hoogste positie: 3
Eén van de albums die ik geprobeerd heb de afgelopen week. Sorry, maar dit vind ik niks. Nou ja, niks, er staan best goede nummers op, is bij tijd best aanstekelijk en Heaven vind ik nog altijd het eennabeste Talking Heads-nummer. Jammer genoeg ook draken als Cities. Ik zou er nog geen cijfer op durven plakken, maar hoger dan een krappe voldoende zal het niet worden.
33. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970) (43 punten); 8x genoemd Hoogste positie: 2
Weer zo'n favoriet van mij. Wat mij betreft ook het beste wat Neil heeft afgeleverd (qua totaalplaatje dan). Mooie, korte nummers die bijna allemaal raak zijn. Staat heel dicht tegen een 5,0* aan.
32. Television - Marquee Moon (1977) (43 punten); 9x genoemd Hoogste positie: 6
Een klassieker die niet te missen was. Desondanks had ik hem hoger ingeschat.
31. Joni Mitchell - Blue (1971) (43 punten); 9x genoemd Hoogste positie: 3
Ik dacht dat het lijstje van harm1985 geen verschil zou maken, maar die ene 3 punten die hij Joni Mitchell gaf, zorgde er misschien wel voor dat zij de lijst juist gehaald had. En dan gelijk plek 31, dat geeft wel aan hoe dicht het op elkaar staat onderin de top 40.
Opmerkelijk: Typ "blue" in en dit album staat er niet eens tussen.
Oh, stond deze er niet in? Volgens mijn berekeningen wel.

34. Talking Heads - Fear of Music (1979) (42 punten); 8x genoemd Hoogste positie: 3
Eén van de albums die ik geprobeerd heb de afgelopen week. Sorry, maar dit vind ik niks. Nou ja, niks, er staan best goede nummers op, is bij tijd best aanstekelijk en Heaven vind ik nog altijd het eennabeste Talking Heads-nummer. Jammer genoeg ook draken als Cities. Ik zou er nog geen cijfer op durven plakken, maar hoger dan een krappe voldoende zal het niet worden.
33. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970) (43 punten); 8x genoemd Hoogste positie: 2
Weer zo'n favoriet van mij. Wat mij betreft ook het beste wat Neil heeft afgeleverd (qua totaalplaatje dan). Mooie, korte nummers die bijna allemaal raak zijn. Staat heel dicht tegen een 5,0* aan.
32. Television - Marquee Moon (1977) (43 punten); 9x genoemd Hoogste positie: 6
Een klassieker die niet te missen was. Desondanks had ik hem hoger ingeschat.
31. Joni Mitchell - Blue (1971) (43 punten); 9x genoemd Hoogste positie: 3
Ik dacht dat het lijstje van harm1985 geen verschil zou maken, maar die ene 3 punten die hij Joni Mitchell gaf, zorgde er misschien wel voor dat zij de lijst juist gehaald had. En dan gelijk plek 31, dat geeft wel aan hoe dicht het op elkaar staat onderin de top 40.
Opmerkelijk: Typ "blue" in en dit album staat er niet eens tussen.
0
ClassicRocker
geplaatst: 14 juli 2011, 20:33 uur
Titmeister schreef:
Had The Cars - The Cars (1978) dan ook genomineerd. Dan had dit euvel aan je voorbijgegaan.

* denotes required fields.