MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen

zoeken in:
Ik dacht even: Sting staat er toch al 6 weken in met zijn The Police?
Maar een nieuwe deelnemer dus. Welkom.

musician schreef:
nummer 15 er uit gehaald en alles wat er onder stond 1 plek naar boven geschoven.
Een goede keuze. In mijn lijst hierboven heb ik aldus aangepast.
Hierdoor komt Bow wow wow met "Wild in the country" als nog binnen.

Ik heb wat met 15 deze week.
Zo begon Joan of Arc ooit op haar vijftiende met haar strijd tegen de Engelsen.
De zangeres van Bow wow wow stond op haar vijftiende naakt op de hoes van de LP "See Jungle! See Jungle! Go Join Your Gang Yeah, City All Over! Go Ape Crazy!" en de single "Go wild in the country". We herkennen het tafereel van Edouard Manet's "Le Déjeuner sur l'herbe" uit 1863.

Dank voor het verwelkomen van mijn 1e deelname en wat opmerkingen....

Het is heel lang lopend topic al en ik weet niet precies of helemaal niet of er ook bepaalde regels zijn. Ik wil het zelf graag bij een doorlopende top 10 houden vanwege tijdsbesteding en heb als graadmeter daar de mij bekende Veronica ? Top 40 lijst gehanteerd van deze week en daar 10 uitgekozen....beetje beperkte zoekkeuze en daarom wil ik volgende week de tipparade daarbij betrekken....

Paar korte vragen :
- gebruikt ieder op zijn wijze bepaalde bronnen ?
- moet altijd het aantal weken ook erachter ?
- als een nummer uit de lijst die je gebruikt verdwijnt is dat dan ook de maximale duur in je eigen lijst ?

B.v.d voor wat antwoorden en eventuele tips. Mijn bijdrage zal door bestede tijd sowieso compact zijn....

Sting schreef:

Paar korte vragen :
- gebruikt ieder op zijn wijze bepaalde bronnen ?
- als een nummer uit de lijst die je gebruikt verdwijnt is dat dan ook de maximale duur in je eigen lijst ?
Iedereen doet het op z'n eigen manier; ik gebruik heel veel de UK en US charts voor singles die in Nederland niks doen maar er zijn ook sommige singles die ik wel ken die helemaal nergens wat doen, daarvoor heb ik dan nog de releasedata die je kunt vinden op sites als rateyourmusic, 45cat en wikipedia.
Anderen kijken helemaal niet naar charts maar gebruiken alleen maar die releasedata wat soms voor grote verschillen leidt in wanneer een single bij diverse mensen 'mag'.
Die laatste vraag lijkt me een duidelijk geval van 'nee' al mag je zelf je eigen regels bepalen natuurlijk als je dat terecht lijkt, ik hoor het wel voor het eerst

Sting, als je tijd beperkt is, kun je natuurlijk ook als bron de lijsten in dit topic gebruiken .
Dat zijn al meer dan 100 liedjes per week, begrijp ik van musician.

ranboy schreef:
Sting, als je tijd beperkt is, kun je natuurlijk ook als bron de lijsten in dit topic gebruiken .
Ah ....goeie tip !

ranboy schreef:

Het zijn er nog wel iets meer dan Hans noemt, omdat diverse liedjes wel een lijstje maar nergens een TOP20 halen.
Sting, ooit ben ik ook begonnen met een TOP10. Na 1 of 2 weken werd het al een TOP20. Daaronder hing dan een enorme tiplijst, waardoor ik er een TOP40 van maakte.
Het meeste haal ik uit de nieuwe binnenkomers bij anderen. Ik lees ook altijd de tipparadebesperkingen van LucM in het topic 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen - MusicMeter.nl. Die zijn erg goed. Daarnaast controleer ik de UK- en US-charts op door anderen vergeten liedjes.

In dat topic, zit je op bladzijde 85, precies waar we in dit topic nu zijn

En aangezien ik daar pas ergens in 1984 of zo aansloot, heb ik nog wel zeker 2 jaar hier te gaan.

Ook namens mij welkom, Sting. Leuk dat je aanhaakt bij dit mega-interessante topic. Ik lever zelf af en toe gastbijdragen aan dit topic, omdat het de jaren waren waarin ik de hitlijsten intensief volgde. Mij is ook wel eens gevraagd om aan te haken, maar ik weet op voorhand al dat het me niet elke week gaat lukken om hier voldoende tijd voor vrij te maken, dus ik houd het bij incidentele bijdragen. Niettemin: veel succes en plezier bij je zoektocht door de krochten van de hit- en releaselijsten.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:54 uur

geplaatst: vandaag om 09:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.