MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 2000 besproken.

zoeken in:
1210 [1225] Röyksopp - Eple (2001)

Röyksopp weet wel hoe je frisse prachtige popmuziek moeten maken. Dit nummer straat ontzettend veel klasse uit. Het is beter dan die vorige van ze. Het is een beetje de dance als bij The Knife, alleen is hier alles wat lichter en minder beklemmend. Die beat is een van de lekkerste die ik op een popnummer heb gehoord en blijkbaar hebben ze niet eens zang nodig om het nummer boeiend te houden. Dat doet de ontzettend frisse inslag die dit nummer heeft. Wat een nummer, ongelooflijk!

Cijfer: 9,3

1209 [0461] Madrugada - Majesty (2002)

Blijkbaar mis ik iets aan deze band, want deze groep krijgt fantastische beoordelingen hier op Musicmeter. Dit nummer komt echter van een minder album van de band. Dit nummer is dan een uitzondering want dit is een vrij mooi nummer. De mooie klanken op dit nummer werken op je in en het rustige van dit nummer bevalt me goed. Het refrein is goed en wordt gedragen door een uitermate goede zanger. Met nog een paar luisterbeurten kan dit vast nog mooier worden. Het raakt me nu nog niet helemaal.

Cijfer: 7,5

1208 [0614] The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion (1966)

The Kinks, daar kijk ik altijd naar uit. Wat die gasten hebben gepresteerd in de jaren '60 is gewoon ongeëvenaard. Samen met The Beatles, Rolling Stones, Beach Boys en nog een stel andere bands zorgden ze ervoor dat eind jaren '60 een van de mooiste muzikale periodes is geworden. De op het eerste gehoor simpel ogende nummers groeien uit tot briljante popnummers. De vrolijke muziek van The Kinks zit boordevol geniale stukjes. Zoals prachtig samenzangen op dit nummer en een werkelijk meesterlijk refrein. De nonchalantheid van dit nummer doet het ook goed. Het is geweldig hoe dat klinkt.

Cijfer: 8,8

1207 [-------] Nick Cave And The Bad Seeds - Oh My Lord (2001)

Ik heb het album The Good Son enkel geluisterd. Dit is dus onbekende grond voor mij. Ik dacht altijd dat de andere albums een stuk ontoegankelijker waren. Dat had ik dus mis. Dit is een meeslepend nummer waaraan je je helemaal kan geven. Dit komt ontzettend puur over. The Good Son is een verzameling klasse nummers maar spanning voel je niet. Dit is een ijzersterk nummer met een geweldig pianoloopje dat als pluspunt heeft dat het vol spanning zit.

Cijfer: 9,3

1206 [1597] Wipers - When It's Over (1981)

De Wipers, het topalbum Youth of America is goed vertegenwoordigd in de ladder met 2 nummers. Dit is iets luchtiger dan het vorige. Die riff is steengoed en zorgt voor veel spanning. Steeds lijkt er een climax te komen, maar dat gebeurt dan niet. Dat is zeer knap gedaan. Uiteindelijk wordt het met de fluisterzang griezelig. Er zijn zoveel elementen aan deze song die geweldig zijn. Die korte krijsende solo bijvoorbeeld. Ook is het nummer gewoon een heerlijke trip van 6 minuten. En dat is knap als je weet dat je met punk te maken hebt. Ik ken nu twee nummers van Youth of America waarmee ik de helft van het album al ken, er moet iets heel geks gebeuren wil dit geen 4/4,5* album worden.

Cijfer: 9,5

1205 [1591] Marlena Shaw - California Soul (1969)

Als je je afvraagt hoe de soul in Californië klinkt, zo dus. Ik weet niet of er ook nog iets aparts aan de Californische soul is, geslaagd is het in ieder geval wel. De mooie aankleding heeft daar vooral invloed op. Die viool is de stuwende kracht achter dit nummer. De zang is ook wel goed, maar voor mij doet vooral de viool het.

Cijfer: 8

1204 [-------] James Brown - I Feel Good (I Got You) (1965)

Misschien wel het lekkerste nummer uit de lijst? James Brown weet de definitie van 'feeling good' tot in de perfectie te weergeven op dit nummer. De zang van James Brown is op z'n best, die gozer heeft heel veel kracht en passie in zijn stem. Een en al zaligheid.

1203 [-------] Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) (1981)

Het zal op de een of andere manier wel geniaal zijn, maar mij kan dit dus absoluut niet bekoren. Dat ah ah ah ah is nog wel goed gedaan op zich. Maar die verschrikkelijke vocalen daarover heen. Waarom? Met recht een van de slechtste nummers die in onze top 2000 te vinden is.

Cijfer: 4

1202 [0625] The Pogues - Thousands Are Sailing (1987)

Snel door naar het volgende nummer dus. En dat is een zeer geslaagd nummer. Voor degenen die niet houden van nummers als Fiesta heeft the Pogues alternatieven. Thousands Are Sailing is een klassieker binnen de pop. Sinds ik The Pogues ontdekt heb is dit altijd mijn favoriete nummer geweest van ze. Melodieën die mij in goede stemming brengen, een prachtige tekst en last but not least een refrein die me telkens weer weet te beroeren. Een prachtig refrein van zeldzame kwaliteit.

1201 [-------] The Avalanches - Frontier Psychiatrist (2000)

Dit is electronic in een soort die je niet vaak tegenkomt. Origineel is het zeker. En de originaliteit wordt omgezet in een fijn nummer. De instrumentatie is erg mooi. Ze toveren schitterende melodieën tevoorschijn en afwisselende. De vocalen zal niet iedereen bevallen, ik vind ze eigenlijk redelijk fantastisch. That boy needs therapy! Geniaal.

1350 [0850] Radiohead - Reckoner (2007)
In Rainbows is een album bijna vol met fillers. Ik luister ze, ontdek ondertussen wat aardige dingen, maar achteraf blijf ik leeg achter.

Cijfer: 5,7

1349 [0966] Pulp - Something Changed (1995)
Toen ik de naam Pulp zag staan, hoopte ik eigenlijk ook een ander nummer dan van Different Class. Die ken ik immers al genoeg. Jammer, maar aan de andere kant is het gewoon een prima nummer. Prima, zoals er zoveel staan op Different Class. Lekkere britpop met een klein rockrandje.

Cijfer: 7

1348 [0761] Saybia - Stranded (2004)
Saybia ontdekte ik een tijdje geleden al, maar deze kende ik nog niet. Ik verwacht The Second You Sleep wel hoger, want die is ook wel beter, maar met dit nummer is niks mis. Heerlijk poppy rocknummer (of rockend popnummer) en net zoals (veel?!) andere nummers van Saybia mooi balancerend tussen pop en rock.

Cijfer: 7,1

1347 [-------] Marvin Gaye - When Did You Stop Loving Me, When Did I Stop Loving You (1978)
Eerder hadden we al Is That Enough van hetzelfde album. Dat nummer was meer liefde op het eerste gezicht. Dit nummer komt wat trager op gang en bouwt de groove langzaam op. Helaas is het nummer alweer bijna afgelopen zodra deze groove op haar hoogtepunt is.

Cijfer: 6,6

1346 [1329] Boards Of Canada - Amo Bishop Roden (2000)
Het vorige nummer (Davyan Comboy) kon er nog net mee door. Deze net niet. Te veel tierelantijntjes om interessant te zijn. Less is more geldt maar eens te meer.

Cijfer: 5,1

1345 [1852] The Smashing Pumpkins - The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right) (1996)
Vroeger dacht ik bij de The Smashing Pumpkins altijd . Maar sinds ik Mellon Collie gehoord heb, ben ik daar op teruggekomen, want daar staan toch een paar prachtige nummers op! Over dit nummer kan ik kort zijn: Verschrikkelijke stem met tussendoor een aantal goede stukken. En een vrij statische solo aan het einde die bovendien veel te veel weggedrukt wordt.

Cijfer: 4,5

YouTube-link is nog steeds een incompleet nummer (7:09 vs. 8:31)

1344 [0887] Ultravox - Reap the Wild Wind (1982)
Hoorde ik al ooit meer van Ultravox? Ik geloof het niet (edit: Dancing With Tears In My Eyes). Dus ik ben benieuwd. Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Zoveel nummers die zo nietszeggend zijn en zo hoog staan? Deze stond vorig jaar zelfs nog dik in de top 1000. . Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed zou moeten zijn aan dit nummer?

Cijfer: 6

1343 [1081] The Cardigans - My Favourite Game (1998)
En daar is deze bespreking ook goed voor. Nummers terughoren die je allang vergeten was. Wist ook niet eens dat ze Zweeds waren. Complimenten, want ze zingt echt als een Engelse. Het is niet zo’n nummer waarvan je verstelt staat dat je hem toen niet geniaal vond, maar wel leuk om weer eens terug te horen. Grappig dat deze in de ladder staat en zo hoog. Gewoon een lekker nummer.

Cijfer: 6,7

1342 [1085] Belle & Sebastian - Dress Up In You (2005)
Belle & Sebastian blijken altijd garant te staan voor leuke popliedjes, maar die het toch allemaal net niet zijn. Goede (dubbel) zang, maar aan de andere kant niet zo imposant. En zo is het met bijna alles net niet.

Cijfer: 6,4

1341 [-------] Boudewijn De Groot - Eva (1967)
Jan Smit vind ik de beste (lees: leukste) Nederlandse zanger, maar Boudewijn is de beste songwriter. Nu weet ik niet of hij z’n nummers wel schrijf, maar ik kan altijd intens genieten van de prachtige teksten. Voeg daar nimmer teleurstellende instrumenten onder en je hebt vaak uitstekende nummers.

Zijn vroom gekwezel met zijn zondebokken
levert een ander geen vergiffenis.

Het jaartal is 1967. Picknick komt uit 1967.

chevy93 schreef:

1346 [1329] Boards Of Canada - Amo Bishop Roden (2000)
Het vorige nummer (Davyan Comboy) kon er nog net mee door. Deze net niet. Te veel tierelantijntjes om interessant te zijn. Less is more geldt maar eens te meer.

Ik vind het adagium less is more nu juist helemaal van toepassing op dit nummer. Overbodige tierelantijntjes Dit nummer is juist zo goed omdat er niet al te veel gebeurt, doordat wat er wel gebeurt extra veel effect heeft. Of het moet de volle warme klank zijn die je tegenstaat?

Boudewijn De Groot schrijft overigens zijn teksten niet zelf, maar zijn muziek wel. 'Eva' is een hoogtepunt uit zijn oeuvre, geschreven door Lennaert Nijgh, die in de jaren '60 bijna alle nummers van Boudewijn van tekst voorzag. Een echt dreamteam

herman schreef:
Of het moet de volle warme klank zijn die je tegenstaat?
Vol en warm was het vorige nummer. Hoewel het bij dit nummer halverwege opeens wel een stuk beter wordt. En ja, van die onnodige en domme soundscapes. Misschien had ik dat aan het begin van het nummer al getypt, maar ik vind dat het te veel klinkt als iemand die net de functies van het mixprogramma ontdekt.

ArthurDZ schreef:
Boudewijn De Groot schrijft overigens zijn teksten niet zelf,
In dat geval zijn het de mensen achter de schermen die de lof grotendeels verdienen.

ArthurDZ schreef:
Boudewijn De Groot schrijft overigens zijn teksten niet zelf, maar zijn muziek wel. 'Eva' is een hoogtepunt uit zijn oeuvre, geschreven door Lennaert Nijgh, die in de jaren '60 bijna alle nummers van Boudewijn van tekst voorzag. Een echt dreamteam

Dit zijn toch wel dingen die algemeen bekend zijn mag ik hopen...

Omdat?

chevy93 schreef:
ik vind dat het te veel klinkt als iemand die net de functies van het mixprogramma ontdekt.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
1348 [0761] Saybia - Stranded (2004)
Saybia ontdekte ik een tijdje geleden al, maar deze kende ik nog niet. Ik verwacht The Second You Sleep wel hoger, want die is ook wel beter, maar met dit nummer is niks mis. Heerlijk poppy rocknummer (of rockend popnummer) en net zoals (veel?!) andere nummers van Saybia mooi balancerend tussen pop en rock.

The Second You Sleep heeft nooit in de lijst gestaan en is voor zover ik weet ook nooit genomineerd.

1210 [1225] Röyksopp - Eple (2001)
Het komt mij een beetje niemendallerig over doordat hetzelfde akkoord steeds herhaald wordt. Het klinkt wel erg fris en als herkenningstune is dit nummer uitermate geschikt.

1209 [0461] Madrugada - Majesty (2002)
Een mooi rustig melancholiek nummer maar echt grijpen doet het mij niet, het is mij wat langdradig.
Cijfer: 6,5

1208 [0614] The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion (1966)
The Kinks zijn steeds welkom in de MuMe-ladder en zeker hun jaren '60-hits. Vrolijk en aanstekelijk nummer met de nodige scherpte en rauwheid.
Cijfer: 8,5

1207 [-------] Nick Cave And The Bad Seeds - Oh My Lord (2001)
Nick Cave is wat mij betreft een grootmeester in donkere ballads. Niet eens zijn beste maar meeslepend en afwisselend met de nodige spanning.

1206 [1597] Wipers - When It's Over (1981)
Wel apart, die gruizige gitaren in combinatie met een orgel. Wel had dit nummer puntiger mogen zijn, na een tijd begon de verveling toe te slaan.

1205 [1591] Marlena Shaw - California Soul (1969)
Eerder zei ik in dit topic dat de jaren '60-soul mij zelden tegenvalt maar dit is nu een keer wel het geval. Het is te overgeproduceerd met name die violen, het nummer en de zang vind ik niet ook echt bijzonder maar kan ermee door.
Cijfer: 5

1204 [-------] James Brown - I Feel Good (I Got You) (1965)
Inderdaad een feel-good-nummer en die vette blazers in combinatie van de rauwe soulstem zijn heel effectief. Wellicht één van de beste nummers van James Brown.
Cijfer: 9

1203 [-------] Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) (1981)
Net als Snoeperd kan dit nummer mij niet bekoren en vind ik het één van de zwakste in de MuMe-lijst. Voor mij te kitscherig, te langdradig en de manier waarop de vocoder wordt toegepast klinkt nu hopeloos gedateerd.
Cijfer: 3

1202 [0625] The Pogues - Thousands Are Sailing (1987)
Dan liever de folkrock van The Pogues, dat klinkt prettiger en heeft de sfeer van een overvolle pub op een zomerdag. Melodisch en tekstueel vind ik het ook geslaagd.

1201 [-------] The Avalanches - Frontier Psychiatrist (2000)
Een grappig nummer opgebouwd uit samples en scratchen, natuurlijk niet erg hoogstaand maar wel vermakelijk. De clip speelt natuurlijk een belangrijke rol.

Onweerwolf schreef:
The Second You Sleep heeft nooit in de lijst gestaan en is voor zover ik weet ook nooit genomineerd.
Dan toch op z'n minst wel een nummer van Saybia?

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Dan toch op z'n minst wel een nummer van Saybia?

Genomineerd/niet gehaald: Fool's Corner
Verdwenen in 2011: Godspeed Into The Future
616: I Surrender
1348: Stranded
813: The Day After Tomorrow

Top 10 nummers 1201-1300:

1. Van Morrison - Astral Weeks (1968)
2. Zager & Evans - In The Year 2525 (Exordium And Terminus) (1969)
3. The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction (1965)
4. The Shadows - Apache (1960)
5. Ray Charles - Georgia On My Mind (1960)
6. Bob Dylan - Blowin' In the Wind (1962)
7. Wilco - Jesus, Etc. (2002)
8. Prince - If I Was Your Girlfriend (1987)
9. The Veils - Advice For Young Mothers To Be (2006)
10. Van Morrison - Madame George (1968)

Bottom-5:

1. Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) (1981)
2. Salt-N-Pepa - Push It (1987)
3. Sophia - Oh My Love (2004)
4. Kashmir - Rocket Brothers (2003)
5. Marlena Shaw - California Soul (1969)

Gemiddelde tot nu toe: 7,78

Onweerwolf
LucM schreef:

Bottom-5:

1. Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) (1981)
2. Salt-N-Pepa - Push It (1987)
3. Sophia - Oh My Love (2004)
4. Kashmir - Rocket Brothers (2003)

Alle 4 fantastische platen.

Tja, z'n volledige top 6 bestaat uit jaren '60 nummers dus het is duidelijk waar z'n voorkeur ligt.

Dit algemeen bekend is, het in elk stukje over Boudewijn de Groot (of het nou op het net, in de krant op de tv of radio is) wel verteld wordt, omdat eens in de zoveel weken als er tijdens de vraag van de dag weer eens iets over tekstschrijvers gevraagd wordt en als laatste omdat dit toch wel tot de basiskennis van een (al dan niet zelfbenoemd) muziekliefhebber moet behoren

Maar goed, je weet het nu...

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Het jaartal is 1967. Picknick komt uit 1967.

Aangepast.

vigil schreef:
en als laatste omdat dit toch wel tot de basiskennis van een (al dan niet zelfbenoemd) muziekliefhebber moet behoren
Dan ben ik maar geen muziekliefhebber. en .

Dat van Lennard Nijgh heb ik zelfs op de middelbare school gehad, bij muziekles...

Stoer. Wedden dat ik heel veel dingen op de middelbare school heb gehad die jij niet weet?

Reageer nou niet zo aanvallend, chevy. Je weet het nu, for what it's worth.

Daar is niets stoers aan, het is alleen opmerkelijk dat je het blijkbaar niet weet. En maak je eens niet zo druk, nergens voor nodig om zo overtrokken te reageren.

Het album Picknick is toch wel een van de hoogtepunten uit de Nederlandse muziekgeschiedenis. Het is in ieder geval mijn favoriet van Boudewijn, een soort van psychedelische Folk met vleugjes Rock en de geweldige teksten van Lennart Nijgh.

Eva vind ik niet eens het beste nummer van Picknick, ik vind Cinderella het beste nummer. Maar we zullen zeker toch nog wel wat meer tegenkomen van de man in deze lijst? Ik zou het gaaf vinden als Heksen-Sabbath er in staat.

GrafGantz schreef:
Tja, z'n volledige top 6 bestaat uit jaren '60 nummers dus het is duidelijk waar z'n voorkeur ligt.

Min of meer toeval, in mijn top-10 van de nummers 1901-2000 stonden er dan weer 7 uit de jaren '00 en geen enkele uit de jaren '60. Voor de nummers 1101-1200 gaat dat weer anders zijn. Ik heb voor de aardigheid een statistiek gemaakt van de top-10's tot nu toe per decennia.

jaren '50: 2
jaren '60: 18
jaren '70: 17
jaren '80: 8
jaren '90: 9
jaren '00: 24
jaren '10: 2

De jaren '00 komen het vaakst voor in mijn top-10's maar die zijn ook het best vertegenwoordigd in de MuMe-ladder. Rekening houdend met het aantal nummers per decennia in de MuMe-ladder scoren de jaren '60 inderdaad het best gevolgd door de jaren '70. Dit komt vooral doordat van die decennia zowat enkel het beste werd genomineerd. Anderzijds ken ik de meeste nummers uit de jaren '60-'70 al heel erg lang en ben ik ermee vertrouwd. Nieuwe nummers of die onbekend waren voor mij moeten nog 'groeien'. Wat niet wegneemt dat er tot nu toe heel wat aangename verrassingen waren bij de ontdekte songs.

1340 [1851] Harmonium - Histoires Sans Paroles (1975)
Harmonium en met name deze titel komt me heel bekend voor (nee, niet van eerdere besprekingen van Snoeperd en LucM), maar volgens mij van een KO (edit: Deed mee aan de Favoriete Nummers KO #2).
Een zeer vrolijk progfolk-nummer waar inderdaad, zoals Titmeister ooit zei, Jethro Tull nog een puntje aan kan zuigen. Mooi gebruik van de fluit en de warme klanken vliegen om je oren. 17 minuten, maar geen minuut saai.

Cijfer: 7,3

1339 [1252] Blur - No Distance Left To Run (1999)
Twee keer Blur binnen 10 nummers. Valt nog mee, want er komt zelfs een keertje drie keer Blur binnen 6 nummers! Blur heeft me echter nooit zo getrokken. Het is lekker weemoedig en erg sfeervol, maar uiteindelijk is het toch gauw doorgaan naar het volgende nummer. Het heeft wellicht te maken met het feit dat Blur beter als heel album beluisterd kan worden. Ik zal ze nog eens een kans geven. Ik hoor zeker goede dingen!

1338 [1815] The Impressions - People Get Ready (1965)
Heel kort en daarom wel wat minder imposant, maar de korte tijd die het duurt, is het wel de volledige speelduur prachtig. De zanger komt me heel erg bekend voor, zingt Curtis Mayfield hier ook? Doet me bij vlagen ook erg denken aan Marvin Gaye. Heerlijk zoet en echt de schoonheid van muziek.

Cijfer: 7,2

1337 [0701] Elbow & The BBC Concert Orchestra - The Fix (Live @ Abbey Road '09) (2009)
Elbow vind ik misschien wel de meest overschatte band van de afgelopen jaren. The Seldom Seen Kid live vind ik maar een matig album, maar The Fix is wel een positieve uitzondering. Op Spotify staat het origineel, dus die heb ik eerst beluisterd. Moet zeggen dat het nummer uitstekend in elkaar zit. Niet zo overdreven zoet als de overige nummers die ik ken van ze.
De live-uitvoering is was zachter en minder vol qua geluid, hoewel dat ook aan YouTube kan liggen. Daardoor moeilijk te beoordelen of die gelijk aan het origineel is, maar in mijn herinnering vond ik dit altijd al een prima nummer van ze.

1336 [0921] Doves - There Goes The Fear (2002)
Al drie keer eerder kwam Doves langs (misschien vaker, maar in ieder geval sinds ik begonnen ben met bespreken). De cijfers waren een 3, een 5 en een 6,5. Behoorlijk uit elkaar lopend dus. De beide onvoldoendes kwamen overigens allebei van Some Cities.
Hier komt in ieder geval weer een voldoende te staan. Het zeurderige is nu minder dan bij Catch the Sun, maar nog altijd vind ik het te makkelijk. Te doorsnee.

1335 [0998] Björk - Army Of Me (1995)
Bij de eerste noten veerde ik op. Dit nummer had ik laatst ook al gehoord, vond het toen geweldig, maar was het vergeten. Even snel googlen: Sucker Punch! Leuke film, maar een geweldige soundtrack (hoewel.. sommige covers.. ). Enfin, lekker stuwend en een heerlijk vol geluid. Ik denk overigens wel dat er voor de film nog wat aan gemixt is, want deze is een tikkeltje minder WOW!

Cijfer: 6,8

1334 [-------] The Sisters Of Mercy - Marian (Version) (1985)
Heeft inderdaad wel wat weg van Joy Division, maar qua emotie nog niet eens half zo goed/slecht (afhankelijk van je standpunt). De duistere stem doet het hier in Hilversum in ieder geval goed. Gaat mooi mee en lijkt daardoor net een extra instrumenten. De gitaristen tokkelen op de achtergrond lekker mee, maar moeten zeker vermeld worden. En wat vaak voor de sfeer zorgt in dit soort nummers: de bas.

1333 [1312] The Psychedelic Furs - Pretty In Pink (1981)
Een vrij opmerkelijke naam als ik dit nummer zo hoor. What’s in a name? Wel een leuk nummer. Zanger klinkt een beetje moe en klinkt wel erg overdreven levensmoe. Hierdoor geloof ik hem niet. Gelukkig zorgen een lekkere gitaarsolo en prachtig saxofoonwerk tussendoor voor een welkome afwisseling.

Cijfer: 6,7

1332 [0860] The Supremes - Stop In The Name Of Love (1965)
Ik hou niet zo van The Supremes. Ik vind het te weinig pop om leuk te zijn en te weinig soul om echt van te genieten. Dit nummer is daar absoluut geen uitzondering op. Het duurt niet te lang en ik luister er echt niet zonder plezier naar. Maar echt genieten is er helaas niet bij.

Cijfer: 6,2

1331 [0499] Blur - End Of A Century (1994)
Was No Distance Left to Run nog duister, End of a Century is al veel meer de britpopband waar ze om bekend staan. Kort, maar krachtig, maar toch iets meer kort dan krachtig.

Cijfer: 6,4

En daarmee is dit met afstand het meest constante tiental. Tevens ook het eerste tiental zonder onvoldoende.
Edit: Tevens het op een na beste tiental van allemaal. Niet gek voor een tiental dat nooit hoger kwam dan een 7,3.

ArthurDZ schreef:
Reageer nou niet zo aanvallend, chevy.
Ok, volgende keer zal ik niet meer reageren op dat soort domme berichten. Maar ter verdediging: Ik weet niks over songwriters, producers of randzaken. Het aantal bands waarvan ik 3 of meer leden weet te noemen is bijna op twee handen te tellen. Ik interesseer me daar niet in, ik concentreer me op de muziek. Dan maar geen muziekliefhebber. Hoewel ik niet wist dat trivia-kennis een eis was.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je je stukje bij Elbow niet afgemaakt

Klopt, wilde het filmpje op YouTube nog bekijken (live-album staat niet op Spotify), maar zoals je nu kan lezen had dat weinig zin.

chevy93 schreef:
(quote)
Ok, volgende keer zal ik niet meer reageren op dat soort domme berichten. Maar ter verdediging: Ik weet niks over songwriters, producers of randzaken. Het aantal bands waarvan ik 3 of meer leden weet te noemen is bijna op twee handen te tellen. Ik interesseer me daar niet in, ik concentreer me op de muziek. Dan maar geen muziekliefhebber. Hoewel ik niet wist dat trivia-kennis een eis was.

Jij staat echt constant in de verdedigmodus. Je kan ook niet alles weten. Het is nu voor het eerst dat ik ergens lees dat je toegeeft niet alles te weten, nou dat is al heel wat.

maar goed, we gaan weer verder, althans jullie met het bespreken

chevy93 schreef:
(quote)

Ik heb toch nooit beweert dat je je iets moet aantrekken over songwriters e.a. om een muziekliefhebber te zijn? Jij vroeg je in je stukje over Boudewijn De Groot af wie de teksten schreef en daar gaf ik antwoord op. Zo simpel is het. Schiet toch niet steeds meteen in de verdediging...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.