Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 2000 besproken.
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 12:06 uur
hoi123 schreef:
1852 ♫ [-------] Rammstein - Sonne (2001)
Rammstein heb ik altijd gezien als één van de puberaalste bands die er op dit moment rondloopt en –speelt (Niet persoonlijk bedoeld, Joep.
).
Rammstein heb ik altijd gezien als één van de puberaalste bands die er op dit moment rondloopt en –speelt (Niet persoonlijk bedoeld, Joep.
). Ach, puberaal is het wel een beetje, tekst gaat nergens over. Maar muzikaal is dit een geweldig nummer ook nooit een Rammstein album luisteren. Verder ken ik geen leuke nummers van Rammstein, Ich Will en Du Hast bijvoorbeeld zijn een flink stuk minder.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 13:08 uur
Titmeister schreef:
maar van de mensen die ik ken, kent helemaal niemand Yello, of het moet het nummer van Coldplay zijn.
(quote)
maar van de mensen die ik ken, kent helemaal niemand Yello, of het moet het nummer van Coldplay zijn.

0
geplaatst: 20 augustus 2011, 14:52 uur
1820 ♫ [-------] James - Sit Down (1989)
James is een geinige popband die toch nog 25 miljoen albums wereldwijd heeft verkocht. In het begin van hun loopbaan hebben ze, je verwacht het niet, nog in het voorprogramma van The Fall gestaan. Leuk weetje. Dit is vermoedelijk wel hun grootste hit geweest, maar pas toen het in '91 opnieuw uitgebracht werd. Het is een erg leuk en opgewekt popliedje, met een erg fijn meezingrefrein. Wat mij betreft is daar niks mis mee, als pop lekker meezingbaar is en het meteen heerlijk wegluistert. Daar is het popmuziek voor, en dit nummer blijft voor mij na vaker horen nog steeds overeind. Het klinkt alsof de band goed weet waar ie mee bezig is, en de zanger heeft een stem die net niet helemaal perfect klinkt, wat het juist leuk maakt. Al met al een sterk nummer dus.
Cijfer: 8
1819 ♫ [1798] The Rolling Stones - Play With Fire (1965)
Een vrij vroeg nummer van de Rolling Stones, maar wel erg goed. De band is bekend geworden als een rockband met invloeden uit de blues. Dit is echter een psychedelisch popliedje, dat doet denken aan Syd Barrett en Love. Er wordt een klavecimbel gebruikt in het nummer wat het net een extra touch geeft, verder is het een erg sympathiek popliedje. Mick Jagger zingt er wat mij betreft erg goed, en verder hou ik sowieso van deze stijl. Mooi melodieus poppareltje.
Cijfer: 8,5
1818 ♫ [1090] Pigbag - Papa's Got A Brand New Pigbag (1981)
Toevallig heb ik dit gisteren nog beluisterd, omdat ik tot mijn verbazing zag dat de groep binnenkort in Paradiso speelt. Had meteen weer zin om het nummer te beluisteren, het is echter wel het enige nummer dat ik van de groep ken. Zo'n nummer dat eigenlijk iedereen wel kent. Het leunt dan ook vooral op een blazerdeuntje dat eeuwig in je hoofd blijft hangen. Een dansbaar ritme, en verder nog wat geblaas op die blazers tussendoor. En dat zes minuten lang. Ja, het heeft absoluut wat. Een echt feestnummer dat me altijd doet denken aan de kermis. Het bericht van Oldfart bij een album van Pigbag spreekt dan ook boekdelen:
Dat zegt wat mij betreft genoeg.
1817 ♫ [-------] Status Quo - Pictures Of Matchstick Men (1968)
Status Quo toen het nog een leuke band was. Ze zijn vooral bekend geworden van nummers als In The Army Now. Althans, daar ken ik ze vooral van. Dit is echter heel andere koek, dit is psychedelische pop. Nog wat psychedelischer als Play With Fire die ik net heb besproken. Geinig vervormde zang, leuke melodieën, geinige instrumentatie (leuk gitaarspel). Ja, dit smaakt me wel. Niet zo mooi als Play With Fire, maar toch ook weer een sympathiek liedje.
Cijfer: 7
1816 ♫ [-------] ABBA - The Winner Takes It All (1980)
Weer een ABBA-nummer, deze keer gaan we op de ballade-tour. Het is een erg emotioneel nummer, over het uiteengaan van de twee stellen. Want het mag bekend zijn dat Agnetha en Bjørn samen een stel waren, evenals Frida en Benny. Dan krijg je dus een bijzondere situatie in een band. Het heeft helaas niet standgehouden, en allebei de stellen gingen ongeveer gelijktijdig uit elkaar, wat zeker zijn invloed heeft op de muziek. Er zijn ook meerdere nummers geschreven, waaronder deze. Een wat over de top nummer met een sterke vocale bijdrage van Agnetha. Ik kan het wel enigszins waarderen, maar van mij had het wel wat meer ingetogen gemogen. Nu spreekt de emotie niet echt uit het nummer, en ik durf te wedden dat die emotie er zeker was. Precies de ingetogen stukken in het nummer vind ik het emotioneelst. Had dus veel mooier kunnen zijn, maar helaas, ABBA heeft veel betere nummers.
Cijfer: 5
1815 ♫ [-------] Joan Armatrading - Rosie (1980)
Een aardig liedje met een reggae-ritme erin. Verder straalt het echter helemaal geen ritme uit. Joan Armatrading zingt erg goed in het nummer, maar verder vind ik het nummer om eerlijk te zijn niet zo bijzonder. Gewoon een lekker vrolijk liedje, leuk om af en toe op de radio te horen, maar meer niet. Best een lekker nummer hoor, maar ik mis gewoon iets.
Cijfer: 5,5
1814 ♫ [1811] The Associates - Even Dogs In The Wild (1980)
Een band die eigenlijk nooit heel bekend is geworden, volgens mij. Een Schotse band die vooral draait om de zanger Billy MacKenzie die helaas in 1997 zelfmoord pleegde. Hij heeft een erg aparte en theatrale manier van zingen, vaak ook niet echt zuiver. Het is iets waar velen op afknappen. In dit nummer valt het wel mee. Ook dit nummer heeft weer een lekker ritme, en ook een wat donker sfeertje. Vooral het refrein is ijzersterk. Het stelt eigenlijk weinig voor, maar de mannen weten blijkbaar perfect hoe ze een refrein moeten maken. Qua sfeer doet het me op een of andere manier altijd wat aan de cultserie Twin Peaks denken.
Cijfer: 7,5
1813 ♫ [-------] Pearl Jam - In My Tree (1996)
Pearl Jam heeft natuurlijk een legendarisch debuut afgeleverd die zo succesvol werd, en zo'n status heeft gekregen dat ze daar qua populariteit niet meer overheen konden gaan. Toch vind ik het album erna eigenlijk wat beter, en alles wat ik van de albums daarna heb gehoord ook. Zo ook dit nummer. Interessante percussie, en eigenlijk niet zo doorsnee rock als het debuut. Het nummer zit erg interessant in elkaar, er gebeurt van alles. Het nummer wordt continu voortgestuwd door de percussie, Eddie zingt erg goed, en het gitaarspel is puur in dienst van het nummer en is zeer effectief. En dan dat stukje met de dromerige zang, in contrast met de rock, erg mooi gedaan. Ik moet me maar eens wat meer verdiepen in de muziek van Pearl Jam, want ik raak er steeds meer van overtuigd dat Ten één van hun mindere albums is.
1812 ♫ [1199] Blackfield - Blackfield (2004)
Blackfield, is dat niet al eens eerder langsgekomen? Hoe klonk dat ook alweer? Tja... het is niet echt blijven hangen, moet ik zeggen. Voor zover ik het me kan herinneren, bevalt dit me meer. Melodieus sterker, betere zang. Het zal wel dezelfde zanger zijn, maar hij komt hier overtuigend over. Er wordt ook goed getracht een mooie sfeer neer te zetten in het nummer, door middel van akoestische gitaar en piano. Een vrij aardig nummer, al is het niet helemaal mijn ding. Ik kan niet precies zeggen waar dat hem in zit. Ik kan het best waarderen, maar ik vermoed dat ik hier snel op uitgekeken zal zijn. We zullen zien, voor nu nog wel een voldoende.
Cijfer: 6,5
1811 ♫ [-------] The National - Secret Meeting (2005)
The National was in 2007 een kleine hype met hun album Boxer en drie jaar later een nog veel grotere hype met de opvolger High Violet. Nu is het één van de grootste namen in de alternatieve muziekwereld, maar daar hebben ze hard voor moeten werken. Met elk album wonnen ze weer wat zieltjes, en pas met Boxer begonnen ze echt bekend te worden. Ook het album waar ik ze mee ontdekte, en ik was meteen verkocht. Dit staat op het album ervoor die ik ietwat minder vond (maar ook prima). Het album is gewoon wat minder bijzonder, wat ook voor dit nummer geldt. De kenmerkende zang van Berninger en daarom typisch National, maar verder vind ik het eigenlijk wat te doorsnee. Melodieus is het vrij matig zelfs, en instrumentaal is het gewoon een aardig rocknummer. Er staan dan ook wel betere nummers op het album, maar dit is wel exemplarisch voor het album. Waar Boxer heel bijzonder klonk, met prachtige liedjes, en ontzettend sfeervol, miste Alligator dat eigenlijk grotendeels. Het album voor Alligator is echter wel weer prima. Secret Meeting vind ik dus geen goede vertegenwoordiger voor The National maar ik neem aan dat we de band nog wel gaan tegenkomen.
James is een geinige popband die toch nog 25 miljoen albums wereldwijd heeft verkocht. In het begin van hun loopbaan hebben ze, je verwacht het niet, nog in het voorprogramma van The Fall gestaan. Leuk weetje. Dit is vermoedelijk wel hun grootste hit geweest, maar pas toen het in '91 opnieuw uitgebracht werd. Het is een erg leuk en opgewekt popliedje, met een erg fijn meezingrefrein. Wat mij betreft is daar niks mis mee, als pop lekker meezingbaar is en het meteen heerlijk wegluistert. Daar is het popmuziek voor, en dit nummer blijft voor mij na vaker horen nog steeds overeind. Het klinkt alsof de band goed weet waar ie mee bezig is, en de zanger heeft een stem die net niet helemaal perfect klinkt, wat het juist leuk maakt. Al met al een sterk nummer dus.
Een vrij vroeg nummer van de Rolling Stones, maar wel erg goed. De band is bekend geworden als een rockband met invloeden uit de blues. Dit is echter een psychedelisch popliedje, dat doet denken aan Syd Barrett en Love. Er wordt een klavecimbel gebruikt in het nummer wat het net een extra touch geeft, verder is het een erg sympathiek popliedje. Mick Jagger zingt er wat mij betreft erg goed, en verder hou ik sowieso van deze stijl. Mooi melodieus poppareltje.
Toevallig heb ik dit gisteren nog beluisterd, omdat ik tot mijn verbazing zag dat de groep binnenkort in Paradiso speelt. Had meteen weer zin om het nummer te beluisteren, het is echter wel het enige nummer dat ik van de groep ken. Zo'n nummer dat eigenlijk iedereen wel kent. Het leunt dan ook vooral op een blazerdeuntje dat eeuwig in je hoofd blijft hangen. Een dansbaar ritme, en verder nog wat geblaas op die blazers tussendoor. En dat zes minuten lang. Ja, het heeft absoluut wat. Een echt feestnummer dat me altijd doet denken aan de kermis. Het bericht van Oldfart bij een album van Pigbag spreekt dan ook boekdelen:
Oldfart schreef:
Papa's Got a Brand New Pigbag was zo'n nummer dat als al het gedans even was ingekakt; dan kon je deze opzetten en stroomde de dansvloer weer vol
Papa's Got a Brand New Pigbag was zo'n nummer dat als al het gedans even was ingekakt; dan kon je deze opzetten en stroomde de dansvloer weer vol
Dat zegt wat mij betreft genoeg.
Status Quo toen het nog een leuke band was. Ze zijn vooral bekend geworden van nummers als In The Army Now. Althans, daar ken ik ze vooral van. Dit is echter heel andere koek, dit is psychedelische pop. Nog wat psychedelischer als Play With Fire die ik net heb besproken. Geinig vervormde zang, leuke melodieën, geinige instrumentatie (leuk gitaarspel). Ja, dit smaakt me wel. Niet zo mooi als Play With Fire, maar toch ook weer een sympathiek liedje.
Weer een ABBA-nummer, deze keer gaan we op de ballade-tour. Het is een erg emotioneel nummer, over het uiteengaan van de twee stellen. Want het mag bekend zijn dat Agnetha en Bjørn samen een stel waren, evenals Frida en Benny. Dan krijg je dus een bijzondere situatie in een band. Het heeft helaas niet standgehouden, en allebei de stellen gingen ongeveer gelijktijdig uit elkaar, wat zeker zijn invloed heeft op de muziek. Er zijn ook meerdere nummers geschreven, waaronder deze. Een wat over de top nummer met een sterke vocale bijdrage van Agnetha. Ik kan het wel enigszins waarderen, maar van mij had het wel wat meer ingetogen gemogen. Nu spreekt de emotie niet echt uit het nummer, en ik durf te wedden dat die emotie er zeker was. Precies de ingetogen stukken in het nummer vind ik het emotioneelst. Had dus veel mooier kunnen zijn, maar helaas, ABBA heeft veel betere nummers.
Cijfer: 5
Een aardig liedje met een reggae-ritme erin. Verder straalt het echter helemaal geen ritme uit. Joan Armatrading zingt erg goed in het nummer, maar verder vind ik het nummer om eerlijk te zijn niet zo bijzonder. Gewoon een lekker vrolijk liedje, leuk om af en toe op de radio te horen, maar meer niet. Best een lekker nummer hoor, maar ik mis gewoon iets.
Een band die eigenlijk nooit heel bekend is geworden, volgens mij. Een Schotse band die vooral draait om de zanger Billy MacKenzie die helaas in 1997 zelfmoord pleegde. Hij heeft een erg aparte en theatrale manier van zingen, vaak ook niet echt zuiver. Het is iets waar velen op afknappen. In dit nummer valt het wel mee. Ook dit nummer heeft weer een lekker ritme, en ook een wat donker sfeertje. Vooral het refrein is ijzersterk. Het stelt eigenlijk weinig voor, maar de mannen weten blijkbaar perfect hoe ze een refrein moeten maken. Qua sfeer doet het me op een of andere manier altijd wat aan de cultserie Twin Peaks denken.
Pearl Jam heeft natuurlijk een legendarisch debuut afgeleverd die zo succesvol werd, en zo'n status heeft gekregen dat ze daar qua populariteit niet meer overheen konden gaan. Toch vind ik het album erna eigenlijk wat beter, en alles wat ik van de albums daarna heb gehoord ook. Zo ook dit nummer. Interessante percussie, en eigenlijk niet zo doorsnee rock als het debuut. Het nummer zit erg interessant in elkaar, er gebeurt van alles. Het nummer wordt continu voortgestuwd door de percussie, Eddie zingt erg goed, en het gitaarspel is puur in dienst van het nummer en is zeer effectief. En dan dat stukje met de dromerige zang, in contrast met de rock, erg mooi gedaan. Ik moet me maar eens wat meer verdiepen in de muziek van Pearl Jam, want ik raak er steeds meer van overtuigd dat Ten één van hun mindere albums is.
Blackfield, is dat niet al eens eerder langsgekomen? Hoe klonk dat ook alweer? Tja... het is niet echt blijven hangen, moet ik zeggen. Voor zover ik het me kan herinneren, bevalt dit me meer. Melodieus sterker, betere zang. Het zal wel dezelfde zanger zijn, maar hij komt hier overtuigend over. Er wordt ook goed getracht een mooie sfeer neer te zetten in het nummer, door middel van akoestische gitaar en piano. Een vrij aardig nummer, al is het niet helemaal mijn ding. Ik kan niet precies zeggen waar dat hem in zit. Ik kan het best waarderen, maar ik vermoed dat ik hier snel op uitgekeken zal zijn. We zullen zien, voor nu nog wel een voldoende.
The National was in 2007 een kleine hype met hun album Boxer en drie jaar later een nog veel grotere hype met de opvolger High Violet. Nu is het één van de grootste namen in de alternatieve muziekwereld, maar daar hebben ze hard voor moeten werken. Met elk album wonnen ze weer wat zieltjes, en pas met Boxer begonnen ze echt bekend te worden. Ook het album waar ik ze mee ontdekte, en ik was meteen verkocht. Dit staat op het album ervoor die ik ietwat minder vond (maar ook prima). Het album is gewoon wat minder bijzonder, wat ook voor dit nummer geldt. De kenmerkende zang van Berninger en daarom typisch National, maar verder vind ik het eigenlijk wat te doorsnee. Melodieus is het vrij matig zelfs, en instrumentaal is het gewoon een aardig rocknummer. Er staan dan ook wel betere nummers op het album, maar dit is wel exemplarisch voor het album. Waar Boxer heel bijzonder klonk, met prachtige liedjes, en ontzettend sfeervol, miste Alligator dat eigenlijk grotendeels. Het album voor Alligator is echter wel weer prima. Secret Meeting vind ik dus geen goede vertegenwoordiger voor The National maar ik neem aan dat we de band nog wel gaan tegenkomen.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 14:58 uur
Titmeister schreef:
Yello vrij bekend? Ik weet niet wat voor muziekprofessoren jij in je omgeving hebt, maar van de mensen die ik ken, kent helemaal niemand Yello, of het moet het nummer van Coldplay zijn. Maar ja, jij vond Country Roads ook niet het bekendste nummer van John Denver, dus mss is het in Beverwijk wel heel anders dan hier in Utrecht...
(quote)
Yello vrij bekend? Ik weet niet wat voor muziekprofessoren jij in je omgeving hebt, maar van de mensen die ik ken, kent helemaal niemand Yello, of het moet het nummer van Coldplay zijn. Maar ja, jij vond Country Roads ook niet het bekendste nummer van John Denver, dus mss is het in Beverwijk wel heel anders dan hier in Utrecht...
Ach, ik doel ook niet zozeer op de gemiddelde persoon die af en toe lekker naar Skyradio luistert enzo. Van mijn leeftijd zullen er sowieso niet veel mensen zijn die Denver of Yello kennen, maar de oudere mensen of de mensen die zich wat meer in muziek verdiepen kennen Yello toch wel, denk ik. Ik meet het ook niet helemaal af aan mijn omgeving, want dan zou er ongeveer niks bekend zijn.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 15:02 uur
Goh, ik was dat nummer helemaal vergeten. (ook eigenlijk gewoon hetzelfde trucje als Desination Calabria, wat is die Gaudino toch een belabberde artiest)
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 15:25 uur
Snoeperd schreef:
Ik kreeg het album getipt van niels94 en toen ik dit nummer hoorde was ik meteen verkocht. Als dit het niveau is... dacht ik. Maar de rest stelde een beetje teleur.
Ik kreeg het album getipt van niels94 en toen ik dit nummer hoorde was ik meteen verkocht. Als dit het niveau is... dacht ik. Maar de rest stelde een beetje teleur.
Tsk, er staan veel betere nummers op dat album

0
geplaatst: 20 augustus 2011, 15:44 uur
Arrie schreef:
Status Quo toen het nog een leuke band was. Ze zijn vooral bekend geworden van nummers als In The Army Now. Althans, daar ken ik ze vooral van.
Status Quo toen het nog een leuke band was. Ze zijn vooral bekend geworden van nummers als In The Army Now. Althans, daar ken ik ze vooral van.
Status Quo is vooral bekend van de (hardrock)hits als Down Down, Roll Over Lay Down en Rain in de jaren '70. In The Army Now (een cover van Bolland & Bolland overigens) was nog een late hit maar toen was de populariteit van Status Quo danig verminderd.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:23 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Ik zou Yello ook niet bekend willen noemen, maar The Race is wel een heel bekende deun (die waarschijnlijk niemand bij naam kan noemen). In Nederland werd het jarenlang gebruikt in allerlei autoprogramma's.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:36 uur
LucM schreef:
Status Quo is vooral bekend van de (hardrock)hits als Down Down, Roll Over Lay Down en Rain in de jaren '70. In The Army Now (een cover van Bolland & Bolland overigens) was nog een late hit maar toen was de populariteit van Status Quo danig verminderd.
Niet Rockin´ All Over The World en Whatever You Want vergeten.

De mannen hebben ook genoeg humor, hun album uit 2007 heette In Search of the Fourth Chord.

0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:43 uur
Arrie schreef:
Toevallig heb ik dit gisteren nog beluisterd, omdat ik tot mijn verbazing zag dat de groep binnenkort in Paradiso speelt.
Toevallig heb ik dit gisteren nog beluisterd, omdat ik tot mijn verbazing zag dat de groep binnenkort in Paradiso speelt.
Daar veerde ik wel even van op, maar het is afgelast helaas.
Ken het nummer al jaren, maar toen ik het begin 2010 in een vol Patronaat voorbij hoorde komen realiseerde ik me pas hoe geweldig deze plaat wel niet is. Ik zou er minstens een 9 voor over hebben.
Verder ben ik totaal niet bekend met Pigbag, daar moet ik maar eens verandering in brengen. Hun eerste platen zijn op Y Records uitgekomen en dat is mijns inziens wel een van de interessantere postpunklabels. Uit dezelfde Bristolse scene zijn later ook acts als Massive Attack en Portishead opgekomen.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:49 uur
herman schreef:
(quote)
Afgelast? Volgens mij niet hoor.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:50 uur
LucM schreef:
(quote)
Bedankt voor de informatie. In ieder geval was Pictures of Matchstick Men wel een hit, maar zijn ze pas echt bekend geworden na een koerswijziging.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 16:53 uur
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 19:39 uur
1810 ♫ [-------] Japan - Taking Islands In Africa (1980)
Op het album Gentleman Takes Paranoids is dit nummer het toetje na Nightporter. Een goed toetje blijkt, want het komt dit jaar binnen in de top 2000.
In het nummer gebeurt genoeg. Er zijn veel repetitieve stukken die steeds terugkomen en dat maakt het erg interessant. Je wordt meegesleept door het nummer. Steeds weer nieuwe wendingen. Maar wel met structuur. Een refrein bijvoorbeeld. Dat erg mooi is. Fantastisch nummer dus.
Cijfer: 8,3
1809 ♫ [1183] The Smashing Pumpkins - Siva (1991)
Siva komt van het album Gish. Ken ik niet. Ook omdat Siamese Dream mij nou niet bepaald beviel. De stem van de zanger werkte me op de zenuwen en de hele sound beviel me niet. Nu moet ik wel zeggen dat het stukje dat ik van hun beroemde dubbelalbum Mellon Collie mij een stuk beter beviel. En ook dit nummer, bevalt mij eigenlijk een stuk beter. Het rockt lekker. Maar deze duurt mij wel veel te lang.
1808 ♫ [1212] Edwin Starr - War (1970)
Zing mee, wat een feest is dit nummer, ondanks het nummer. Funk/Soul van de bovenste plank. Dit swingt als de nete.
War-huh-YAH!
What it is good for
Absolutely...nothing
Uhuh..Uhuh
War-huh-YAH!
What it is good for
Absolutely nothing
Say it again yall
War-huh-GOOD GOD!
What it is good for
Absolutely..nothing
Listen to me-AHHHHHHH!
War I despise
Cuz it means destruction of innocent lives
War means tears in thousands of mothers' eyes
When their sons go out to fight and lose their lives
I said..
War-huh-good god yall
What it is good for
Absolutely nothing
Say it again
(War)Lord, lord, lord
What is it good for
Absolutely nothing
Listen to me
Cijfer: 9
1807 ♫ [-------] Diesel - Sausolito Summernights (1980)
Diesel is een Nederlandse Band, opgericht in 1979. Het eerste album was meteen raak en ook internationaal was er succes. Dit is de grootste hit. En het klinkt ook wel als een hit. Een goede single gewoon dat zich perfect leent voor radio en daarom ook voor in onze top 2000.
1806 ♫ [1410] John Hiatt - Have A Little Faith In Me (1989)
Volgens de reacties op de albumpagina is dit een must om te gaan luisteren. All Time Classic, komt al voorbij op de albumpagina. Maar eerst maar eens kijken of dit nummer leuk is. Het antwoord is ja. Niet dat het me meteen raakt. Maar het geluid bevalt me. Zijn stem is erg mooi, dat hoor je meteen. Een erg fijn refreintje erbij en je hebt een puik nummer. Kom maar op met dat album!
Cijfer: 7,8
1805 ♫ [-------] Adele - Rolling In The Deep (2010)
Dit is de Adele die ik horen wil! Geen Make You Feel My Love. Nee, dit is hét nummer van Adele. Maar goed dat deze dan ook hoger staat. Adele weet soul en pop perfect te combineren zonder te glad te klinken. Het refrein is van torenhoge klasse. Dit nummer zal zeker in mijn nummers-eindlijstje staan. En ook 21 maakt een goede kans op een top 20 notering. Adele weet mij met 21 en Rolling in the Deep mateloos te vermaken. En niet zoals met Make You Feel My Love mij mateloos te irriteren.
Cijfer: 9,5
1804 ♫ [0511] Elbow - Fugitive Motel (2003)
Elbow is een top 10-band voor mij. Dan heb ik het natuurlijk over The Seldom Seen Kid. Een geweldig album dat niet onder één genre te vatten is. Het gaat alle kanten op en dat is prachtig.
Maar voordat dit prachtige album kwam hebben ze er al een stuk of 3 gemaakt. Die ook erg goed zijn. Dat bewijst dit nummer wel. Vooral het refrein is waanzinnig mooi. Het ontbreekt alleen een beetje aan die sfeer die er de laatste 2 albums wel is. Maar ondanks dat is dit een prachtig nummer.
1803 ♫ [0958] The Veils - The Tide That Left And Never Came Back (2004)
Ik ben nog niet vaak zo onder de indruk geweest van een band als The Veils.
Grappig is dat ik altijd dacht naar een jaren 80-band te luisteren. Totdat ik een keer goed keek, en er stond toch echt 2004 en 2006. Het album uit 2006 heb ik op 4,5* staan. Nummers als Not Yet en Nux Vomica, om eens twee nummers op te noemen zijn geweldig. Ik wist niet dat ze nog een geweldig album hadden. De voorganger van Nux Vomica heeft bijna evenveel stemmen en een bijna even hoog gemiddelde. En ik geloof graag dat dat album ook goed is, want dit nummer doet mij al verlangen om naar het album uit 2004 te luisteren.
Hopelijk speelt op dat album de piano ook zo'n grote rol. Want dat is toch het grote pluspunt, de combinatie van piano en ongecompliceerde rock!
1802 ♫ [1650] Richard Harris - MacArthur Park (1968)
Dit nummer is een mooie 7 en een halve minuut durende klassieker. Het hele nummer heeft de nodige bombast die wordt opgewekt door violen en piano. Het nummer is erg tempowisselend wat het nummer ten goede komt. En ook de zanglijnen vind ik erg mooi.
Lekker dramatisch nummer, maar het wordt nergens irritant.
1801 ♫ [1572] Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night (1978)
Deze klassieker van eigen bodem mag wel wat hoger staan naar mijn mening. En ook het album met maar 196 stemmen vind ik een beetje magertjes. Saturday Night is een geweldig nummer waar we trots op mogen zijn in Nederland. En ook het album is natuurlijk een grote klassieker. Het heeft bij mij al de nodige luisterbeurten gehad en maakt zijn status zeker waar.
Cijfer: 9,3
Op het album Gentleman Takes Paranoids is dit nummer het toetje na Nightporter. Een goed toetje blijkt, want het komt dit jaar binnen in de top 2000.
In het nummer gebeurt genoeg. Er zijn veel repetitieve stukken die steeds terugkomen en dat maakt het erg interessant. Je wordt meegesleept door het nummer. Steeds weer nieuwe wendingen. Maar wel met structuur. Een refrein bijvoorbeeld. Dat erg mooi is. Fantastisch nummer dus.
Cijfer: 8,3
Siva komt van het album Gish. Ken ik niet. Ook omdat Siamese Dream mij nou niet bepaald beviel. De stem van de zanger werkte me op de zenuwen en de hele sound beviel me niet. Nu moet ik wel zeggen dat het stukje dat ik van hun beroemde dubbelalbum Mellon Collie mij een stuk beter beviel. En ook dit nummer, bevalt mij eigenlijk een stuk beter. Het rockt lekker. Maar deze duurt mij wel veel te lang.
Zing mee, wat een feest is dit nummer, ondanks het nummer. Funk/Soul van de bovenste plank. Dit swingt als de nete.
War-huh-YAH!
What it is good for
Absolutely...nothing
Uhuh..Uhuh
War-huh-YAH!
What it is good for
Absolutely nothing
Say it again yall
War-huh-GOOD GOD!
What it is good for
Absolutely..nothing
Listen to me-AHHHHHHH!
War I despise
Cuz it means destruction of innocent lives
War means tears in thousands of mothers' eyes
When their sons go out to fight and lose their lives
I said..
War-huh-good god yall
What it is good for
Absolutely nothing
Say it again
(War)Lord, lord, lord
What is it good for
Absolutely nothing
Listen to me
Diesel is een Nederlandse Band, opgericht in 1979. Het eerste album was meteen raak en ook internationaal was er succes. Dit is de grootste hit. En het klinkt ook wel als een hit. Een goede single gewoon dat zich perfect leent voor radio en daarom ook voor in onze top 2000.
Volgens de reacties op de albumpagina is dit een must om te gaan luisteren. All Time Classic, komt al voorbij op de albumpagina. Maar eerst maar eens kijken of dit nummer leuk is. Het antwoord is ja. Niet dat het me meteen raakt. Maar het geluid bevalt me. Zijn stem is erg mooi, dat hoor je meteen. Een erg fijn refreintje erbij en je hebt een puik nummer. Kom maar op met dat album!
Dit is de Adele die ik horen wil! Geen Make You Feel My Love. Nee, dit is hét nummer van Adele. Maar goed dat deze dan ook hoger staat. Adele weet soul en pop perfect te combineren zonder te glad te klinken. Het refrein is van torenhoge klasse. Dit nummer zal zeker in mijn nummers-eindlijstje staan. En ook 21 maakt een goede kans op een top 20 notering. Adele weet mij met 21 en Rolling in the Deep mateloos te vermaken. En niet zoals met Make You Feel My Love mij mateloos te irriteren.
Elbow is een top 10-band voor mij. Dan heb ik het natuurlijk over The Seldom Seen Kid. Een geweldig album dat niet onder één genre te vatten is. Het gaat alle kanten op en dat is prachtig.
Maar voordat dit prachtige album kwam hebben ze er al een stuk of 3 gemaakt. Die ook erg goed zijn. Dat bewijst dit nummer wel. Vooral het refrein is waanzinnig mooi. Het ontbreekt alleen een beetje aan die sfeer die er de laatste 2 albums wel is. Maar ondanks dat is dit een prachtig nummer.
Ik ben nog niet vaak zo onder de indruk geweest van een band als The Veils.
Grappig is dat ik altijd dacht naar een jaren 80-band te luisteren. Totdat ik een keer goed keek, en er stond toch echt 2004 en 2006. Het album uit 2006 heb ik op 4,5* staan. Nummers als Not Yet en Nux Vomica, om eens twee nummers op te noemen zijn geweldig. Ik wist niet dat ze nog een geweldig album hadden. De voorganger van Nux Vomica heeft bijna evenveel stemmen en een bijna even hoog gemiddelde. En ik geloof graag dat dat album ook goed is, want dit nummer doet mij al verlangen om naar het album uit 2004 te luisteren.
Hopelijk speelt op dat album de piano ook zo'n grote rol. Want dat is toch het grote pluspunt, de combinatie van piano en ongecompliceerde rock!
Dit nummer is een mooie 7 en een halve minuut durende klassieker. Het hele nummer heeft de nodige bombast die wordt opgewekt door violen en piano. Het nummer is erg tempowisselend wat het nummer ten goede komt. En ook de zanglijnen vind ik erg mooi.
Lekker dramatisch nummer, maar het wordt nergens irritant.
Deze klassieker van eigen bodem mag wel wat hoger staan naar mijn mening. En ook het album met maar 196 stemmen vind ik een beetje magertjes. Saturday Night is een geweldig nummer waar we trots op mogen zijn in Nederland. En ook het album is natuurlijk een grote klassieker. Het heeft bij mij al de nodige luisterbeurten gehad en maakt zijn status zeker waar.
Cijfer: 9,3
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:12 uur
Overzicht van de plekken 1900 t/m 1801.
1821 ♫ [-------] Fleetwood Mac - Storms (1979)
1822 ♫ [1669] Los Lobos - Kiko And The Lavender Moon (1992)
1823 ♫ [0986] New Order - Dreams Never End (1980)
1824 ♫ [0997] Clan Of Xymox - Louise (1986)
1825 ♫ [-------] Bryan Ferry - Don't Stop The Dance (1985)
1826 ♫ [1857] Counting Crows - Round Here (1993)
1827 ♫ [-------] Herbert Grönemeyer - Halt Mich (1988)
1828 ♫ [-------] Modern Eon - Mechanic (1981)
1829 ♫ [-------] The White Stripes - You Don't Know What Love Is (You Just Do As You're Told) (2007)
1830 ♫ [0978] Tindersticks - All The Love (2008)
1831 ♫ [1841] Paolo Conte - Sotto Le Stelle Del Jazz (1987)
1832 ♫ [-------] Chris Isaak - Dancin' (1985)
1833 ♫ [1391] Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes (1968)
1834 ♫ [1563] Bettie Serveert - Palomine (1994)
1835 ♫ [1471] Jacques Brel - Ces Gens-Là (1966)
1836 ♫ [0666] The White Stripes - Fell In Love With A Girl (2001)
1837 ♫ [1697] The Bee Gees - Tragedy (1979)
1838 ♫ [1596] ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (1979)
1839 ♫ [1965] Gravenhurst - Hollow Men (2007)
1840 ♫ [1745] George Michael - Praying For Time (1990)
1841 ♫ [1149] Duffy - Stepping Stone (2008)
1842 ♫ [1819] Young Marble Giants - Brand - New - Life (1980)
1843 ♫ [1848] Mott The Hoople - All The Young Dudes (1972)
1844 ♫ [-------] Cocteau Twins - Musette And Drums (1984)
1845 ♫ [0967] The Dandy Warhols - Godless (2000)
1846 ♫ [0999] Prefab Sprout - When Love Breaks Down (1985)
1847 ♫ [1145] The Vaselines - Jesus Wants Me For A Sunbeam (1988)
1848 ♫ [1152] Cake - The Distance (1996)
1849 ♫ [-------] Shearwater - Rooks (2008)
1850 ♫ [1356] White Town - Your Woman (1997)
1851 ♫ [1741] Starsailor - Alcoholic (2001)
1853 ♫ [1105] Grandaddy - The Crystal Lake (2000)
1854 ♫ [1822] Heather Nova - Walk This World (1994)
1855 ♫ [0930] Sigur Rós - Glósóli (2005)
1856 ♫ [-------] Japan - Canton (1981)
1857 ♫ [-------] Coldplay - Fix You (2005)
1858 ♫ [1622] Plastic Bertrand - Ça Plane Pour Moi (1978)
1859 ♫ [-------] Broken Bells - The High Road (2010)
1860 ♫ [1219] Supergrass - Richard III (1997)
1861 ♫ [1158] Spinvis - Voor Ik Vergeet (2002)
1862 ♫ [-------] Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk (1982)
1863 ♫ [1796] D.A.F. - Der Mussolini (1981)
1864 ♫ [-------] The Gun Club - Sex Beat (1981)
1865 ♫ [1196] Faithless - We Come 1 (2001)
1866 ♫ [1411] Built To Spill - I Would Hurt A Fly (1997)
1867 ♫ [1412] The Knife - Silent Shout (2006)
1868 ♫ [-------] Robert Wyatt - Shipbuilding (1982)
1869 ♫ [1492] Orbital - The Box (1996)
1870 ♫ [-------] John Lennon - Instant Karma (1970)
1871 ♫ [0760] Elliott Smith - Angeles (1997)
1872 ♫ [1194] Elvis Presley - Hound Dog (1956)
1873 ♫ [1388] Nine Inch Nails - Closer (1994)
1874 ♫ [1825] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988)
1875 ♫ [1986] John Denver - Calypso (1975)
1876 ♫ [0968] Okkervil River - For Real (2005)
1877 ♫ [-------] Kula Shaker - Grateful When You're Dead/Jerry Was There (1996)
1878 ♫ [1369] My Bloody Valentine - Sometimes (1991)
1879 ♫ [-------] Gazpacho - Winter Is Never (2009)
1880 ♫ [1364] Sade - Smooth Operator (1984)
1881 ♫ [1711] Siouxsie And The Banshees - Dazzle (1984)
1882 ♫ [-------] Jónsi - Boy Lilikoi (2010)
1883 ♫ [-------] Bomfunk MC's - Freestyler (1999)
1884 ♫ [-------] Warpaint - Undertow (2010)
1885 ♫ [-------] Rush - YYZ (1981)
1886 ♫ [1832] The Strokes - Hard To Explain (2001)
1887 ♫ [1963] Pet Shop Boys - Love Etc. (2009)
1888 ♫ [-------] Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin' (1966)
1889 ♫ [-------] The Offspring - Self Esteem (1994)
1890 ♫ [1209] A Place To Bury Strangers - I Know I'll See You (2007)
1891 ♫ [1488] The Move - Blackberry Way (1968)
1892 ♫ [1250] The Shins - Phantom Limb (2007)
1893 ♫ [1522] Tim Buckley - Once I Was (1967)
1894 ♫ [-------] Agnes Obel - Just So (2010)
1895 ♫ [1849] The Prodigy - Everybody In The Place (155 And Rising) (1992)
1896 ♫ [0727] Mad Season - Wake Up (1995)
1897 ♫ [1630] The KLF - Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent) (1990)
1898 ♫ [-------] Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly (2006)
1899 ♫ [0639] The Pogues - Dirty Old Town (1985)
1900 ♫ [-------] Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E. (1999)
1821 ♫ [-------] Fleetwood Mac - Storms (1979)
1822 ♫ [1669] Los Lobos - Kiko And The Lavender Moon (1992)
1823 ♫ [0986] New Order - Dreams Never End (1980)
1824 ♫ [0997] Clan Of Xymox - Louise (1986)
1825 ♫ [-------] Bryan Ferry - Don't Stop The Dance (1985)
1826 ♫ [1857] Counting Crows - Round Here (1993)
1827 ♫ [-------] Herbert Grönemeyer - Halt Mich (1988)
1828 ♫ [-------] Modern Eon - Mechanic (1981)
1829 ♫ [-------] The White Stripes - You Don't Know What Love Is (You Just Do As You're Told) (2007)
1830 ♫ [0978] Tindersticks - All The Love (2008)
1831 ♫ [1841] Paolo Conte - Sotto Le Stelle Del Jazz (1987)
1832 ♫ [-------] Chris Isaak - Dancin' (1985)
1833 ♫ [1391] Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes (1968)
1834 ♫ [1563] Bettie Serveert - Palomine (1994)
1835 ♫ [1471] Jacques Brel - Ces Gens-Là (1966)
1836 ♫ [0666] The White Stripes - Fell In Love With A Girl (2001)
1837 ♫ [1697] The Bee Gees - Tragedy (1979)
1838 ♫ [1596] ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (1979)
1839 ♫ [1965] Gravenhurst - Hollow Men (2007)
1840 ♫ [1745] George Michael - Praying For Time (1990)
1841 ♫ [1149] Duffy - Stepping Stone (2008)
1842 ♫ [1819] Young Marble Giants - Brand - New - Life (1980)
1843 ♫ [1848] Mott The Hoople - All The Young Dudes (1972)
1844 ♫ [-------] Cocteau Twins - Musette And Drums (1984)
1845 ♫ [0967] The Dandy Warhols - Godless (2000)
1846 ♫ [0999] Prefab Sprout - When Love Breaks Down (1985)
1847 ♫ [1145] The Vaselines - Jesus Wants Me For A Sunbeam (1988)
1848 ♫ [1152] Cake - The Distance (1996)
1850 ♫ [1356] White Town - Your Woman (1997)
1851 ♫ [1741] Starsailor - Alcoholic (2001)
1853 ♫ [1105] Grandaddy - The Crystal Lake (2000)
1854 ♫ [1822] Heather Nova - Walk This World (1994)
1855 ♫ [0930] Sigur Rós - Glósóli (2005)
1856 ♫ [-------] Japan - Canton (1981)
1857 ♫ [-------] Coldplay - Fix You (2005)
1858 ♫ [1622] Plastic Bertrand - Ça Plane Pour Moi (1978)
1859 ♫ [-------] Broken Bells - The High Road (2010)
1860 ♫ [1219] Supergrass - Richard III (1997)
1861 ♫ [1158] Spinvis - Voor Ik Vergeet (2002)
1862 ♫ [-------] Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk (1982)
1863 ♫ [1796] D.A.F. - Der Mussolini (1981)
1864 ♫ [-------] The Gun Club - Sex Beat (1981)
1865 ♫ [1196] Faithless - We Come 1 (2001)
1866 ♫ [1411] Built To Spill - I Would Hurt A Fly (1997)
1867 ♫ [1412] The Knife - Silent Shout (2006)
1868 ♫ [-------] Robert Wyatt - Shipbuilding (1982)
1869 ♫ [1492] Orbital - The Box (1996)
1870 ♫ [-------] John Lennon - Instant Karma (1970)
1871 ♫ [0760] Elliott Smith - Angeles (1997)
1872 ♫ [1194] Elvis Presley - Hound Dog (1956)
1873 ♫ [1388] Nine Inch Nails - Closer (1994)
1874 ♫ [1825] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988)
1875 ♫ [1986] John Denver - Calypso (1975)
1876 ♫ [0968] Okkervil River - For Real (2005)
1877 ♫ [-------] Kula Shaker - Grateful When You're Dead/Jerry Was There (1996)
1878 ♫ [1369] My Bloody Valentine - Sometimes (1991)
1879 ♫ [-------] Gazpacho - Winter Is Never (2009)
1880 ♫ [1364] Sade - Smooth Operator (1984)
1881 ♫ [1711] Siouxsie And The Banshees - Dazzle (1984)
1882 ♫ [-------] Jónsi - Boy Lilikoi (2010)
1883 ♫ [-------] Bomfunk MC's - Freestyler (1999)
1884 ♫ [-------] Warpaint - Undertow (2010)
1885 ♫ [-------] Rush - YYZ (1981)
1886 ♫ [1832] The Strokes - Hard To Explain (2001)
1887 ♫ [1963] Pet Shop Boys - Love Etc. (2009)
1888 ♫ [-------] Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin' (1966)
1889 ♫ [-------] The Offspring - Self Esteem (1994)
1890 ♫ [1209] A Place To Bury Strangers - I Know I'll See You (2007)
1891 ♫ [1488] The Move - Blackberry Way (1968)
1892 ♫ [1250] The Shins - Phantom Limb (2007)
1893 ♫ [1522] Tim Buckley - Once I Was (1967)
1894 ♫ [-------] Agnes Obel - Just So (2010)
1895 ♫ [1849] The Prodigy - Everybody In The Place (155 And Rising) (1992)
1896 ♫ [0727] Mad Season - Wake Up (1995)
1897 ♫ [1630] The KLF - Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent) (1990)
1898 ♫ [-------] Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly (2006)
1899 ♫ [0639] The Pogues - Dirty Old Town (1985)
1900 ♫ [-------] Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E. (1999)
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:30 uur
Siva is een van mijn favoriete nummers van The Smashing Pumpkins. Dat middenstuk doet het hem en de geweldige opbouw.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:45 uur
David Sylvian vind ik een mooie donkere stem hebben die zich goed leent voor dit soort nummers. Al zijn de synths hier te nadrukkelijk aanwezig, dit is een meeslepend en boeiend werkstuk.
Uit hun album Gish, dus voor hun doorbraak. Hier lijkt Smashing Pumpkins nog bijna een metalband, soms doet het mij ook denken aan Jimi Hendrix, het was blijkbaar zoeken naar de definitieve formule. Toch is dit al meer dan behoorlijk al vind ik het ook wat te lang duren.
Dit kende ik eerst in de versie van Bruce Springsteen maar deze versie is zo mogelijk nog krachtiger. Een meezingbare boodschap in rauwe soulsong gegoten.
Een bijna vergeten nummer en band maar het werd destijds een hit in de VS. Ik mag het graag terughoren, aanstekelijke melodie, stemmen- en gitaarwerk.
Eenvoudig maar geweldig nummer van onderschatte zanger, met veel expressie gezongen. En ja, Bring the Family (waar dit nummer opstaat) is beslist een aanrader!
Perfecte popsoul en zowat het beste nummer in de Top-40 van 2010-2011 als je het mij vraagt. Prachtige stem, hier komt ze veel beter tot haar recht dan in die Dylan-cover.
Ook voor mij is Elbow een topband, zeker na The Seldom Seen Kid. Maar dit is ook al prachtig, ik vind Guy Garvey een aangename stem hebben en van dit nummer kan ik nooit genoeg hebben.
The Veils vind ik ook één van de betere bands uit de naughties, vlotte popsong met vrij stevige gitaren en toch wel vrij aparte stem.
Bombastisch nummer met veel drama waarbij de violen en piano een grote rol spelen maar nooit over de top. Wel nooit echt mijn favoriet geweest.
Dit is zeker een klassieker van Nederlandse bodem, toen was Herman Brood nog op zijn best. Sterke bluesgetinte song die ook een dope-sfeer heeft, sublieme piano en gitaar.
Ook ditmaal zijn ze alle 10 goed.
David Sylvian vind ik een mooie donkere stem hebben die zich goed leent voor dit soort nummers. Al zijn de synths hier te nadrukkelijk aanwezig, dit is een meeslepend en boeiend werkstuk.
Uit hun album Gish, dus voor hun doorbraak. Hier lijkt Smashing Pumpkins nog bijna een metalband, soms doet het mij ook denken aan Jimi Hendrix, het was blijkbaar zoeken naar de definitieve formule. Toch is dit al meer dan behoorlijk al vind ik het ook wat te lang duren.
Dit kende ik eerst in de versie van Bruce Springsteen maar deze versie is zo mogelijk nog krachtiger. Een meezingbare boodschap in rauwe soulsong gegoten.
Een bijna vergeten nummer en band maar het werd destijds een hit in de VS. Ik mag het graag terughoren, aanstekelijke melodie, stemmen- en gitaarwerk.
Eenvoudig maar geweldig nummer van onderschatte zanger, met veel expressie gezongen. En ja, Bring the Family (waar dit nummer opstaat) is beslist een aanrader!
Perfecte popsoul en zowat het beste nummer in de Top-40 van 2010-2011 als je het mij vraagt. Prachtige stem, hier komt ze veel beter tot haar recht dan in die Dylan-cover.
Ook voor mij is Elbow een topband, zeker na The Seldom Seen Kid. Maar dit is ook al prachtig, ik vind Guy Garvey een aangename stem hebben en van dit nummer kan ik nooit genoeg hebben.
The Veils vind ik ook één van de betere bands uit de naughties, vlotte popsong met vrij stevige gitaren en toch wel vrij aparte stem.
Bombastisch nummer met veel drama waarbij de violen en piano een grote rol spelen maar nooit over de top. Wel nooit echt mijn favoriet geweest.
Dit is zeker een klassieker van Nederlandse bodem, toen was Herman Brood nog op zijn best. Sterke bluesgetinte song die ook een dope-sfeer heeft, sublieme piano en gitaar.
Ook ditmaal zijn ze alle 10 goed.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:55 uur
Volgens mij hebben The Smashing Pumpkins nooit echt één formule gehad, op hun albums gaan de nummers vaak van keiharde herrie tot bijna ballad-achtig en alles daar tussenin.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:57 uur
Inderdaad, niels94. Mellon Collie wordt ook wel eens The White Album van de jaren ´90 genoemd vanwege zijn enorme variatie. Ik denk dat er voor iedereen zo´n beetje wel iets is op dat album.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:00 uur
1800 ♫ [1804] Queen - Love Of My Life (1975)
Queen ligt mij niet zo, dacht ik. Maar eigenlijk ken ik maar een paar nummers, waarvan ik alles gemiddeld tot goed vind. Enkel Somebody to Love vind ik wat minder. Onterecht dus. En dit nummer is zeer oké. Ik vind het erg mooi. Al had de stem wel iets minder hoog gemogen.
1799 ♫ [1642] The Alan Parsons Project - The Raven (1976)
The Raven klinkt mij heel plezierig in de oren. Goede productie vooral. Misschien is het voor sommigen te glad, maar voor mij is het precies goed. Er zit lekker veel bombast in en er is gekozen voor veel instrumenten en achtergrondzang. Het geeft het nummer veel dynamiek en dat doet het nummer goed.
1798 ♫ [0924] The Knack - My Sharona (1979)
The Knack, nog nooit gehoord. Ook niet de naam. Een beetje een eendagsvlieg lijkt het me ook. Niet veel gepresteerd behalve deze hit en misschien nog een. Dat dit een hit was, is niet gek. Enorm catchy en herkenbaar door de stotterende zang. Als het goed is uitgevoerd kan het leuk zijn, hier het geval. Voor de rest niet heel diepzinnig ofzo.
1797 ♫ [1974] Archive - Collapse/Collide (2009)
Archive is echt zo'n kind van Musicmeter. Invloeden van progrock gecombineerd met triphop van Massive Attack, electronics van Radiohead. Het is niet echt één genre. Ik ken alleen enkele nummers die mij goed bevallen. Nummers als Bullets en het titelnummer van het album zijn prachtig. Deze ken ik wat minder goed, maar herken hem wel. Ik herken de mooie slome melodie die misschien wel iets te lang duurt. Dan komt de "beat" erin en dan wordt het echt genieten. Het nummer is erg gelaagd van dat moment. En sfeer, dat spat er vanaf. Geweldig.
1796 ♫ [1109] Kayak - Ruthless Queen (1978)
Hier ga ik niet veel woorden voor neerpennen. Het doet me niet veel. Niet heel slecht, maar eigenlijk vind ik het maar saai. Volgend jaar de lijst uit graag.
1795 ♫ [1373] Marillion - The Invisible Man (2004)
Een nummertje van: Vaker luisteren. Kan er nu niet heel veel van zeggen. Dit zijn zulke nummers die je met een koptelefoon moet luisteren, jammer dat ik er pas volgende maand een krijg. Dus nog een maandje wachten voor Marillion. Of niet? Hele toon van het nummer maakt me nieuwsgierig. Ik ben namelijk erg benieuwd naar Marillion's Invisible Man en het album Marbles. Ik hoop op een groeibriljantje of zelfs een meesterwerk. Zou kunnen, want dit nummer klinkt helemaal niet verkeerd. 7,3 voor nu, maar vraag het me na een paar luisterbeurten nog is en het is misschien verandert.
Cijfer: 7,3
1794 ♫ [0733] Muse - Sunburn (1999)
De eerste keer dat we Muse tegenkomen. In de ladder doen ze het toch best goed. In die albumspelletjes van ons doen ze niks, maar ze staan in onze top 2000 toch vaak en hoog genoteerd. Dit nummer dit jaar dus niet. Want het duikelt bijna meer dan 1000 plaatsen. Zou de populariteit van Muse aan het afnemen zijn?
Onterecht, wat betreft deze. Toen ik laatst de beste nummer van Muse ging luisteren volgens Musicmeter viel deze mij positief op. Nummers als deze kan Muse prachtig maken. Een krachtig, simpel, pianoriedeltje die kaal begint en dan met de nodige bombast wordt omringt. Ja, dat zijn de nummers van Muse die ik wil horen. Dit is er eentje om in het rijtje Bliss en New Born te zetten.
Cijfer: 8,8
1793 ♫ [1345] Keane - Somewhere Only We Know (2004)
Jammer dat deze zo laag staat. Keane mag dan niet overal populair zijn. Maar over dit nummer kan je toch niet anders zeggen dat dit een moderne klassieker is. Het nummer is sfeervol. En hier gebruikt Keane zijn krachten als band optimaal. Geen gitaar, enkel sfeervolle instrumentatie met op de voorgrond de piano. Het refrein is fantastisch. Hemels mooi bijna. Deze, ook commercieel populaire, nummers mogen van mij best wat hoger. De plek in de Radio 2 Top 2000 vind ik rechtvaardiger voor dit hemelse nummer.
1792 ♫ [1258] Cannonball Adderley - Autumn Leaves (1958)
Ja ja, jazz, en jawel, 11 minuten lang. Leuk voor op de achtergrond. Maar het fantastisch hoor ik er niet in. Ik hoop eigenlijk nog een keer mijn weg in de jazz te vinden. Tot nu toe is het alleen John Coltrane gelukt om mij de weg te wijzen. Hopelijk lukt het er meerdere. Ik zal deze in mijn achterhoofd houden.
1791 ♫ [-------] Jimi Hendrix - Valleys Of Neptune (2010)
Valleys of Neptune is een nummer dat profijt heeft gehad van een goede productie. Versies op de bootleg zijn toch een stuk minder. Dit goed geproduceerde nummer boeit alleszins. Het is hier vooral Hendrix op de zangtoer en er is minder aandacht voor gitaarsolo's. Het nummer heeft een erg fijn refrein. De compositie is gewoon erg goed. Leuk dat zo'n nummer onder de aandacht komt. Al zie ik ook nog graag wat fantastische nummers van zijn wonderschone albums voorbij komen. Maar Valleys of Neptune is een fijne ontdekking in het toch al zo mooie maar te korte oeuvre van Hendrix.
Queen ligt mij niet zo, dacht ik. Maar eigenlijk ken ik maar een paar nummers, waarvan ik alles gemiddeld tot goed vind. Enkel Somebody to Love vind ik wat minder. Onterecht dus. En dit nummer is zeer oké. Ik vind het erg mooi. Al had de stem wel iets minder hoog gemogen.
The Raven klinkt mij heel plezierig in de oren. Goede productie vooral. Misschien is het voor sommigen te glad, maar voor mij is het precies goed. Er zit lekker veel bombast in en er is gekozen voor veel instrumenten en achtergrondzang. Het geeft het nummer veel dynamiek en dat doet het nummer goed.
The Knack, nog nooit gehoord. Ook niet de naam. Een beetje een eendagsvlieg lijkt het me ook. Niet veel gepresteerd behalve deze hit en misschien nog een. Dat dit een hit was, is niet gek. Enorm catchy en herkenbaar door de stotterende zang. Als het goed is uitgevoerd kan het leuk zijn, hier het geval. Voor de rest niet heel diepzinnig ofzo.
Archive is echt zo'n kind van Musicmeter. Invloeden van progrock gecombineerd met triphop van Massive Attack, electronics van Radiohead. Het is niet echt één genre. Ik ken alleen enkele nummers die mij goed bevallen. Nummers als Bullets en het titelnummer van het album zijn prachtig. Deze ken ik wat minder goed, maar herken hem wel. Ik herken de mooie slome melodie die misschien wel iets te lang duurt. Dan komt de "beat" erin en dan wordt het echt genieten. Het nummer is erg gelaagd van dat moment. En sfeer, dat spat er vanaf. Geweldig.
Hier ga ik niet veel woorden voor neerpennen. Het doet me niet veel. Niet heel slecht, maar eigenlijk vind ik het maar saai. Volgend jaar de lijst uit graag.
Een nummertje van: Vaker luisteren. Kan er nu niet heel veel van zeggen. Dit zijn zulke nummers die je met een koptelefoon moet luisteren, jammer dat ik er pas volgende maand een krijg. Dus nog een maandje wachten voor Marillion. Of niet? Hele toon van het nummer maakt me nieuwsgierig. Ik ben namelijk erg benieuwd naar Marillion's Invisible Man en het album Marbles. Ik hoop op een groeibriljantje of zelfs een meesterwerk. Zou kunnen, want dit nummer klinkt helemaal niet verkeerd. 7,3 voor nu, maar vraag het me na een paar luisterbeurten nog is en het is misschien verandert.
Cijfer: 7,3
De eerste keer dat we Muse tegenkomen. In de ladder doen ze het toch best goed. In die albumspelletjes van ons doen ze niks, maar ze staan in onze top 2000 toch vaak en hoog genoteerd. Dit nummer dit jaar dus niet. Want het duikelt bijna meer dan 1000 plaatsen. Zou de populariteit van Muse aan het afnemen zijn?
Onterecht, wat betreft deze. Toen ik laatst de beste nummer van Muse ging luisteren volgens Musicmeter viel deze mij positief op. Nummers als deze kan Muse prachtig maken. Een krachtig, simpel, pianoriedeltje die kaal begint en dan met de nodige bombast wordt omringt. Ja, dat zijn de nummers van Muse die ik wil horen. Dit is er eentje om in het rijtje Bliss en New Born te zetten.
Cijfer: 8,8
Jammer dat deze zo laag staat. Keane mag dan niet overal populair zijn. Maar over dit nummer kan je toch niet anders zeggen dat dit een moderne klassieker is. Het nummer is sfeervol. En hier gebruikt Keane zijn krachten als band optimaal. Geen gitaar, enkel sfeervolle instrumentatie met op de voorgrond de piano. Het refrein is fantastisch. Hemels mooi bijna. Deze, ook commercieel populaire, nummers mogen van mij best wat hoger. De plek in de Radio 2 Top 2000 vind ik rechtvaardiger voor dit hemelse nummer.
Ja ja, jazz, en jawel, 11 minuten lang. Leuk voor op de achtergrond. Maar het fantastisch hoor ik er niet in. Ik hoop eigenlijk nog een keer mijn weg in de jazz te vinden. Tot nu toe is het alleen John Coltrane gelukt om mij de weg te wijzen. Hopelijk lukt het er meerdere. Ik zal deze in mijn achterhoofd houden.
Valleys of Neptune is een nummer dat profijt heeft gehad van een goede productie. Versies op de bootleg zijn toch een stuk minder. Dit goed geproduceerde nummer boeit alleszins. Het is hier vooral Hendrix op de zangtoer en er is minder aandacht voor gitaarsolo's. Het nummer heeft een erg fijn refrein. De compositie is gewoon erg goed. Leuk dat zo'n nummer onder de aandacht komt. Al zie ik ook nog graag wat fantastische nummers van zijn wonderschone albums voorbij komen. Maar Valleys of Neptune is een fijne ontdekking in het toch al zo mooie maar te korte oeuvre van Hendrix.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:01 uur
Mijn overzicht met het gegeven cijfer (enkele zijn gewijzigd), een x betekent dat ik het nummer voordien niet kende.
1801 ♫ [1572] Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night (1978) 8,5
1802 ♫ [1650] Richard Harris - MacArthur Park (1968) 7,5
1803 ♫ [0958] The Veils - The Tide That Left And Never Came Back (2004) 8,5
1804 ♫ [0511] Elbow - Fugitive Motel (2003) 9,5
1805 ♫ [-------] Adele - Rolling In The Deep (2010) 9
1806 ♫ [1410] John Hiatt - Have A Little Faith In Me (1989) 9
1807 ♫ [-------] Diesel - Sausolito Summernights (1980) 8
1808 ♫ [1212] Edwin Starr - War (1970) 8,5
1809 ♫ [1183] The Smashing Pumpkins - Siva (1991) 7
1810 ♫ [-------] Japan - Taking Islands In Africa (1980) 8
1811 ♫ [-------] The National - Secret Meeting (2005) 7 x
1812 ♫ [1199] Blackfield - Blackfield (2004) 8
1813 ♫ [-------] Pearl Jam - In My Tree (1996) 7,5
1814 ♫ [1811] The Associates - Even Dogs In The Wild (1980) 7,5
1815 ♫ [-------] Joan Armatrading - Rosie (1980) 8,5
1816 ♫ [-------] ABBA - The Winner Takes It All (1980) 9
1817 ♫ [-------] Status Quo - Pictures Of Matchstick Men (1968) 9
1818 ♫ [1090] Pigbag - Papa's Got A Brand New Pigbag (1981) 8,5
1819 ♫ [1798] The Rolling Stones - Play With Fire (1965) 8,5
1820 ♫ [-------] James - Sit Down (1989) 8,5
1821 ♫ [-------] Fleetwood Mac - Storms (1979) 8,5
1822 ♫ [1669] Los Lobos - Kiko And The Lavender Moon (1992) 9
1823 ♫ [0986] New Order - Dreams Never End (1980) 7,5
1824 ♫ [0997] Clan Of Xymox - Louise (1986) 6
1825 ♫ [-------] Bryan Ferry - Don't Stop The Dance (1985) 8
1826 ♫ [1857] Counting Crows - Round Here (1993) 9
1827 ♫ [-------] Herbert Grönemeyer - Halt Mich (1988) 4,5
1828 ♫ [-------] Modern Eon - Mechanic (1981) 5,5 x
1829 ♫ [-------] The White Stripes - You Don't Know What Love Is (You Just Do As You're Told) (2007) 8,5
1830 ♫ [0978] Tindersticks - All The Love (2008) 9
1831 ♫ [1841] Paolo Conte - Sotto Le Stelle Del Jazz (1987) 7
1832 ♫ [-------] Chris Isaak - Dancin' (1985) 8
1833 ♫ [1391] Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes (1968) 8,5
1834 ♫ [1563] Bettie Serveert - Palomine (1994) 7,5
1835 ♫ [1471] Jacques Brel - Ces Gens-Là (1966) 9
1836 ♫ [0666] The White Stripes - Fell In Love With A Girl (2001) 7,5
1837 ♫ [1697] The Bee Gees - Tragedy (1979) 8,5
1838 ♫ [1596] ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (1979) 8,5
1839 ♫ [1965] Gravenhurst - Hollow Men (2007) 8
1840 ♫ [1745] George Michael - Praying For Time (1990) 8,5
1841 ♫ [1149] Duffy - Stepping Stone (2008) 9
1842 ♫ [1819] Young Marble Giants - Brand - New - Life (1980) 4,5
1843 ♫ [1848] Mott The Hoople - All The Young Dudes (1972) 8,5
1844 ♫ [-------] Cocteau Twins - Musette And Drums (1984) 4,5 x
1845 ♫ [0967] The Dandy Warhols - Godless (2000) 8,5
1846 ♫ [0999] Prefab Sprout - When Love Breaks Down (1985) 7
1847 ♫ [1145] The Vaselines - Jesus Wants Me For A Sunbeam (1988) 8
1848 ♫ [1152] Cake - The Distance (1996) 7
1849 ♫ [-------] Shearwater - Rooks (2008) 10 x
1850 ♫ [1356] White Town - Your Woman (1997) 8
1851 ♫ [1741] Starsailor - Alcoholic (2001) 8,5
1852 ♫ [-------] Rammstein - Sonne (2001) 4,5
1853 ♫ [1105] Grandaddy - The Crystal Lake (2000) 9,5
1854 ♫ [1822] Heather Nova - Walk This World (1994) 8
1855 ♫ [0930] Sigur Rós - Glósóli (2005) 7
1856 ♫ [-------] Japan - Canton (1981) 7,5
1857 ♫ [-------] Coldplay - Fix You (2005) 6,5
1858 ♫ [1622] Plastic Bertrand - Ça Plane Pour Moi (1978) 7,5
1859 ♫ [-------] Broken Bells - The High Road (2010) 9 x
1860 ♫ [1219] Supergrass - Richard III (1997) 7,5
1861 ♫ [1158] Spinvis - Voor Ik Vergeet (2002) 8,5
1862 ♫ [-------] Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk (1982) 8
1863 ♫ [1796] D.A.F. - Der Mussolini (1981) 5,5
1864 ♫ [-------] The Gun Club - Sex Beat (1981) 4 x
1865 ♫ [1196] Faithless - We Come 1 (2001) 7
1866 ♫ [1411] Built To Spill - I Would Hurt A Fly (1997) 8,5
1867 ♫ [1412] The Knife - Silent Shout (2006) 6
1868 ♫ [-------] Robert Wyatt - Shipbuilding (1982) 7,5 x
1869 ♫ [1492] Orbital - The Box (1996) 8,5
1870 ♫ [-------] John Lennon - Instant Karma (1970) 9
1871 ♫ [0760] Elliott Smith - Angeles (1997) 9,5
1872 ♫ [1194] Elvis Presley - Hound Dog (1956) 9,5
1873 ♫ [1388] Nine Inch Nails - Closer (1994) 4
1874 ♫ [1825] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988) 7,5
1875 ♫ [1986] John Denver - Calypso (1975) 9
1876 ♫ [0968] Okkervil River - For Real (2005) 7,5
1877 ♫ [-------] Kula Shaker - Grateful When You're Dead/Jerry Was There (1996) 8
1878 ♫ [1369] My Bloody Valentine - Sometimes (1991) 5
1879 ♫ [-------] Gazpacho - Winter Is Never (2009) 8 x
1880 ♫ [1364] Sade - Smooth Operator (1984) 8,5
1881 ♫ [1711] Siouxsie And The Banshees - Dazzle (1984) 8,5
1882 ♫ [-------] Jónsi - Boy Lilikoi (2010) 8 x
1883 ♫ [-------] Bomfunk MC's - Freestyler (1999) 7
1884 ♫ [-------] Warpaint - Undertow (2010) 7 x
1885 ♫ [-------] Rush - YYZ (1981) 7,5
1886 ♫ [1832] The Strokes - Hard To Explain (2001) 8,5
1887 ♫ [1963] Pet Shop Boys - Love Etc. (2009) 7,5
1888 ♫ [-------] Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin' (1966) 9
1889 ♫ [-------] The Offspring - Self Esteem (1994) 7,5
1890 ♫ [1209] A Place To Bury Strangers - I Know I'll See You (2007) 2,5
1891 ♫ [1488] The Move - Blackberry Way (1968) 8,5
1892 ♫ [1250] The Shins - Phantom Limb (2007) 9
1893 ♫ [1522] Tim Buckley - Once I Was (1967) 9
1894 ♫ [-------] Agnes Obel - Just So (2010) 8 x
1895 ♫ [1849] The Prodigy - Everybody In The Place (155 And Rising) (1992) 5
1896 ♫ [0727] Mad Season - Wake Up (1995) 4
1897 ♫ [1630] The KLF - Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent) (1990) 8,5
1898 ♫ [-------] Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly (2006) 5
1899 ♫ [0639] The Pogues - Dirty Old Town (1985) 8,5
1900 ♫ [-------] Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E. (1999) 7
1901 ♫ [-------] Pavement - Gold Soundz (1994) 8
1902 ♫ [-------] Fields Of The Nephilim - Last Exit For The Lost (1988) 8 x
1903 ♫ [1264] Electric Light Orchestra - 10538 Overture (1971) 8
1904 ♫ [1493] Black Sabbath - Planet Caravan (1970) 8
1905 ♫ [0956] Antony And The Johnsons - One Dove (2009) 10
1906 ♫ [-------] Snow Patrol - Just Say Yes (2009) 5
1907 ♫ [1005] Wilco - How To Fight Loneliness (1999) 9,5
1908 ♫ [1751] The Modern Lovers - Pablo Picasso (1976) 7
1909 ♫ [-------] Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs (2003) 7,5 x
1910 ♫ [1426] Violent Femmes - Blister In The Sun (1982) 6,5
1911 ♫ [0728] Sonic Youth - Eric's Trip (1988) 7,5
1912 ♫ [1328] Yello - Bostich (1980) 3
1913 ♫ [1015] The Decemberists - The Mariner's Revenge Song (2005) 8
1914 ♫ [1233] Animal Collective - Fireworks (2007) 7,5
1915 ♫ [1159] TC Matic - Elle Adore Le Noir (1985) 8,5
1916 ♫ [1742] Can - Halleluhwah (1971) 8
1917 ♫ [1320] My Bloody Valentine - Soon (1991) 3
1918 ♫ [1817] Daniel Lanois - The Maker (1989) 8
1919 ♫ [1485] Blondie - X-Offender (1976) 9
1920 ♫ [1970] Ali Farka Touré - Diaraby (1994) 6
1921 ♫ [-------] William Bell - I Forgot To Be Your Lover (1968) 8 x
1922 ♫ [-------] The Meters - Funky Miracle (1969) 6,5 x
1923 ♫ [-------] Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime) (1969) 9 x
1924 ♫ [-------] Toto - Africa (1982) 8,5
1925 ♫ [-------] The Courteeners - The Opener (2010) 8 x
1926 ♫ [1729] Theatre Of Hate - Do You Believe In The Westworld (1982) 7,5
1927 ♫ [1311] Bloc Party - Like Eating Glass (2005) 8,5
1928 ♫ [-------] Tenpole Tudor - Wunderbar (1981) 8
1929 ♫ [0638] Travis - Turn (1999) 8
1930 ♫ [1824] Adele - Make You Feel My Love (2008) 4
1931 ♫ [-------] Supersister - No Tree Will Grow (1971) 8
1932 ♫ [1878] Death Cab For Cutie - Crooked Teeth (2005) 8
1933 ♫ [1343] Kashmir - Melpomene (2003) 8
1934 ♫ [-------] Atmosphere - The Waitress (2008) 8,5 x
1935 ♫ [-------] Scott Matthew - White Horse (2009) 9 x
1936 ♫ [1024] Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down (2006) 7,5
1937 ♫ [1768] The Band - It Makes No Difference (1975) 8,5
1938 ♫ [-------] The Mothers Of Invention - Little House I Used To Live In (1969) 6
1939 ♫ [1948] Low - In Metal (2001) 9
1940 ♫ [1941] Genesis - Duke's Travels (1980) 7
1941 ♫ [-------] Mike Oldfield - Ommadawn (Part One) (1975) 8
1942 ♫ [0766] Suede - Pantomime Horse (1993) 6,5
1943 ♫ [1582] The Stone Roses - Sally Cinnamon (1987) 7,5
1944 ♫ [1756] Blackfield - Pain (2004) 6
1945 ♫ [1770] Sigur Rós - Fljótavík (2008) 8,5
1946 ♫ [0512] Coldplay - Amsterdam (2002) 8,5
1947 ♫ [-------] 65daysofstatic - Radio Protector (2005) 3,5 x
1948 ♫ [1555] The Specials - Rat Race (1980) 8
1949 ♫ [1518] A Tribe Called Quest - Electric Relaxation (1993) 7
1950 ♫ [1341] James Carr - The Dark End Of The Street (1966) 8,5
1951 ♫ [-------] Yello - Desire (1985) 7,5
1952 ♫ [0751] Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance (1997) 9
1953 ♫ [1476] PJ Harvey - Angelene (1998) 8
1954 ♫ [1719] Andrew Bird - Imitosis (2007) 8
1955 ♫ [1810] Spinvis - Wespen Op De Appeltaart (2007) 8
1956 ♫ [1853] Maxïmo Park - Apply Some Pressure (2005) 7,5
1957 ♫ [1205] Gnarls Barkley - Crazy (2006) 8,5
1958 ♫ [-------] Marillion - Somewhere Else (2007) 5,5 x
1959 ♫ [-------] Marc Almond - Nijinsky Heart (2010) 7,5 x
1960 ♫ [1899] Donny Hathaway - Giving Up (1971) 8,5
1961 ♫ [1927] Jóhann Jóhannsson - IBM 1401 Processing Unit (2006) 9
1962 ♫ [1658] Rainbow - Stargazer (1976) 6,5
1963 ♫ [1957] The Breeders - Safari (1992) 5,5
1964 ♫ [1772] The Coral - Dreaming Of You (2002) 9,5
1965 ♫ [1240] Sex Pistols - God Save The Queen (1977) 9
1966 ♫ [-------] Bruce Springsteen - Racing In The Street (1978) 9
1967 ♫ [-------] Trentemøller - Shades Of Marble (2010) 7,5 x
1968 ♫ [-------] Björk - Hunter (1997) 8,5
1969 ♫ [-------] System Of A Down - Toxicity (2001) 7
1970 ♫ [-------] Yo La Tengo - Autumn Sweater (1997) 8 x
1971 ♫ [-------] Magazine - A Song From Under The Floorboards (1980) 7 x
1972 ♫ [1438] Tom Waits - Christmas Card From A Hooker In Minneapolis (1978) 8,5
1973 ♫ [1123] Mike Oldfield - Hergest Ridge, Part 1 (1974) 7,5
1974 ♫ [1746] Lou Reed - Ecstasy (2000) 8
1975 ♫ [-------] The Allman Brothers Band - Ramblin' Man (1973) 8,5
1976 ♫ [-------] Wilco - Via Chicago (1999) 8,5
1977 ♫ [-------] Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire (1957) 9
1978 ♫ [-------] Suzanne Vega - Knight Moves (1985) 8,5
1979 ♫ [1696] Animal Collective - Brother Sport (2009) 8
1980 ♫ [1939] Gram Parsons - $1000 Wedding (1974) 8
1981 ♫ [1330] The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (1999) 7
1982 ♫ [-------] Angus & Julia Stone - I'm Not Yours (2010) 6 x
1983 ♫ [0754] Heather Nova - Island (1994) 6
1984 ♫ [0686] Jimi Hendrix - Machine Gun (1970) 8,5
1985 ♫ [1603] The Skatalites - Guns Of Navarone (1967) 8
1986 ♫ [1462] Ray Lamontagne - Trouble (2004) 7,5
1987 ♫ [-------] Noah And The Whale - The First Days Of Spring (2009) 9 x
1988 ♫ [1908] The Fall - Cruiser's Creek (1985) 6
1989 ♫ [-------] Slint - Nosferatu Man (1991) 7,5
1990 ♫ [-------] Emmylou Harris - Boulder To Birmingham (1975) 9
1991 ♫ [0619] The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You (2008) 9,5
1992 ♫ [1930] Calexico - The Black Light (1998) 8
1993 ♫ [1613] Happy Mondays - Step On (1990) 7,5
1994 ♫ [1833] Frank Zappa - Cosmik Debris (1974) 8,5
1995 ♫ [-------] Atmosphere - Always Coming Back Home To You (2003) 8,5 x
1996 ♫ [1399] Yes - Awaken (1977) 9
1997 ♫ [1166] Les Negresses Vertes - Zobi La Mouche (1988) 8,5
1998 ♫ [1243] Ray Charles - Come Rain Or Come Shine (1959) 9
1999 ♫ [1249] New Model Army - Vagabonds (1989) 8
2000 ♫ [1912] Andrew Bird - A Nervous Tic Motion Of The Head To The Left (2005) 8
1801 ♫ [1572] Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night (1978) 8,5
1802 ♫ [1650] Richard Harris - MacArthur Park (1968) 7,5
1803 ♫ [0958] The Veils - The Tide That Left And Never Came Back (2004) 8,5
1804 ♫ [0511] Elbow - Fugitive Motel (2003) 9,5
1805 ♫ [-------] Adele - Rolling In The Deep (2010) 9
1806 ♫ [1410] John Hiatt - Have A Little Faith In Me (1989) 9
1807 ♫ [-------] Diesel - Sausolito Summernights (1980) 8
1808 ♫ [1212] Edwin Starr - War (1970) 8,5
1809 ♫ [1183] The Smashing Pumpkins - Siva (1991) 7
1810 ♫ [-------] Japan - Taking Islands In Africa (1980) 8
1811 ♫ [-------] The National - Secret Meeting (2005) 7 x
1812 ♫ [1199] Blackfield - Blackfield (2004) 8
1813 ♫ [-------] Pearl Jam - In My Tree (1996) 7,5
1814 ♫ [1811] The Associates - Even Dogs In The Wild (1980) 7,5
1815 ♫ [-------] Joan Armatrading - Rosie (1980) 8,5
1816 ♫ [-------] ABBA - The Winner Takes It All (1980) 9
1817 ♫ [-------] Status Quo - Pictures Of Matchstick Men (1968) 9
1818 ♫ [1090] Pigbag - Papa's Got A Brand New Pigbag (1981) 8,5
1819 ♫ [1798] The Rolling Stones - Play With Fire (1965) 8,5
1820 ♫ [-------] James - Sit Down (1989) 8,5
1821 ♫ [-------] Fleetwood Mac - Storms (1979) 8,5
1822 ♫ [1669] Los Lobos - Kiko And The Lavender Moon (1992) 9
1823 ♫ [0986] New Order - Dreams Never End (1980) 7,5
1824 ♫ [0997] Clan Of Xymox - Louise (1986) 6
1825 ♫ [-------] Bryan Ferry - Don't Stop The Dance (1985) 8
1826 ♫ [1857] Counting Crows - Round Here (1993) 9
1827 ♫ [-------] Herbert Grönemeyer - Halt Mich (1988) 4,5
1828 ♫ [-------] Modern Eon - Mechanic (1981) 5,5 x
1829 ♫ [-------] The White Stripes - You Don't Know What Love Is (You Just Do As You're Told) (2007) 8,5
1830 ♫ [0978] Tindersticks - All The Love (2008) 9
1831 ♫ [1841] Paolo Conte - Sotto Le Stelle Del Jazz (1987) 7
1832 ♫ [-------] Chris Isaak - Dancin' (1985) 8
1833 ♫ [1391] Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes (1968) 8,5
1834 ♫ [1563] Bettie Serveert - Palomine (1994) 7,5
1835 ♫ [1471] Jacques Brel - Ces Gens-Là (1966) 9
1836 ♫ [0666] The White Stripes - Fell In Love With A Girl (2001) 7,5
1837 ♫ [1697] The Bee Gees - Tragedy (1979) 8,5
1838 ♫ [1596] ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (1979) 8,5
1839 ♫ [1965] Gravenhurst - Hollow Men (2007) 8
1840 ♫ [1745] George Michael - Praying For Time (1990) 8,5
1841 ♫ [1149] Duffy - Stepping Stone (2008) 9
1842 ♫ [1819] Young Marble Giants - Brand - New - Life (1980) 4,5
1843 ♫ [1848] Mott The Hoople - All The Young Dudes (1972) 8,5
1844 ♫ [-------] Cocteau Twins - Musette And Drums (1984) 4,5 x
1845 ♫ [0967] The Dandy Warhols - Godless (2000) 8,5
1846 ♫ [0999] Prefab Sprout - When Love Breaks Down (1985) 7
1847 ♫ [1145] The Vaselines - Jesus Wants Me For A Sunbeam (1988) 8
1848 ♫ [1152] Cake - The Distance (1996) 7
1849 ♫ [-------] Shearwater - Rooks (2008) 10 x
1850 ♫ [1356] White Town - Your Woman (1997) 8
1851 ♫ [1741] Starsailor - Alcoholic (2001) 8,5
1852 ♫ [-------] Rammstein - Sonne (2001) 4,5
1853 ♫ [1105] Grandaddy - The Crystal Lake (2000) 9,5
1854 ♫ [1822] Heather Nova - Walk This World (1994) 8
1855 ♫ [0930] Sigur Rós - Glósóli (2005) 7
1856 ♫ [-------] Japan - Canton (1981) 7,5
1857 ♫ [-------] Coldplay - Fix You (2005) 6,5
1858 ♫ [1622] Plastic Bertrand - Ça Plane Pour Moi (1978) 7,5
1859 ♫ [-------] Broken Bells - The High Road (2010) 9 x
1860 ♫ [1219] Supergrass - Richard III (1997) 7,5
1861 ♫ [1158] Spinvis - Voor Ik Vergeet (2002) 8,5
1862 ♫ [-------] Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk (1982) 8
1863 ♫ [1796] D.A.F. - Der Mussolini (1981) 5,5
1864 ♫ [-------] The Gun Club - Sex Beat (1981) 4 x
1865 ♫ [1196] Faithless - We Come 1 (2001) 7
1866 ♫ [1411] Built To Spill - I Would Hurt A Fly (1997) 8,5
1867 ♫ [1412] The Knife - Silent Shout (2006) 6
1868 ♫ [-------] Robert Wyatt - Shipbuilding (1982) 7,5 x
1869 ♫ [1492] Orbital - The Box (1996) 8,5
1870 ♫ [-------] John Lennon - Instant Karma (1970) 9
1871 ♫ [0760] Elliott Smith - Angeles (1997) 9,5
1872 ♫ [1194] Elvis Presley - Hound Dog (1956) 9,5
1873 ♫ [1388] Nine Inch Nails - Closer (1994) 4
1874 ♫ [1825] Pet Shop Boys - Left To My Own Devices (1988) 7,5
1875 ♫ [1986] John Denver - Calypso (1975) 9
1876 ♫ [0968] Okkervil River - For Real (2005) 7,5
1877 ♫ [-------] Kula Shaker - Grateful When You're Dead/Jerry Was There (1996) 8
1878 ♫ [1369] My Bloody Valentine - Sometimes (1991) 5
1879 ♫ [-------] Gazpacho - Winter Is Never (2009) 8 x
1880 ♫ [1364] Sade - Smooth Operator (1984) 8,5
1881 ♫ [1711] Siouxsie And The Banshees - Dazzle (1984) 8,5
1882 ♫ [-------] Jónsi - Boy Lilikoi (2010) 8 x
1883 ♫ [-------] Bomfunk MC's - Freestyler (1999) 7
1884 ♫ [-------] Warpaint - Undertow (2010) 7 x
1885 ♫ [-------] Rush - YYZ (1981) 7,5
1886 ♫ [1832] The Strokes - Hard To Explain (2001) 8,5
1887 ♫ [1963] Pet Shop Boys - Love Etc. (2009) 7,5
1888 ♫ [-------] Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin' (1966) 9
1889 ♫ [-------] The Offspring - Self Esteem (1994) 7,5
1890 ♫ [1209] A Place To Bury Strangers - I Know I'll See You (2007) 2,5
1891 ♫ [1488] The Move - Blackberry Way (1968) 8,5
1892 ♫ [1250] The Shins - Phantom Limb (2007) 9
1893 ♫ [1522] Tim Buckley - Once I Was (1967) 9
1894 ♫ [-------] Agnes Obel - Just So (2010) 8 x
1895 ♫ [1849] The Prodigy - Everybody In The Place (155 And Rising) (1992) 5
1896 ♫ [0727] Mad Season - Wake Up (1995) 4
1897 ♫ [1630] The KLF - Last Train To Trancentral (Live From The Lost Continent) (1990) 8,5
1898 ♫ [-------] Glen Hansard & Markéta Irglová - Falling Slowly (2006) 5
1899 ♫ [0639] The Pogues - Dirty Old Town (1985) 8,5
1900 ♫ [-------] Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E. (1999) 7
1901 ♫ [-------] Pavement - Gold Soundz (1994) 8
1902 ♫ [-------] Fields Of The Nephilim - Last Exit For The Lost (1988) 8 x
1903 ♫ [1264] Electric Light Orchestra - 10538 Overture (1971) 8
1904 ♫ [1493] Black Sabbath - Planet Caravan (1970) 8
1905 ♫ [0956] Antony And The Johnsons - One Dove (2009) 10
1906 ♫ [-------] Snow Patrol - Just Say Yes (2009) 5
1907 ♫ [1005] Wilco - How To Fight Loneliness (1999) 9,5
1908 ♫ [1751] The Modern Lovers - Pablo Picasso (1976) 7
1909 ♫ [-------] Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs (2003) 7,5 x
1910 ♫ [1426] Violent Femmes - Blister In The Sun (1982) 6,5
1911 ♫ [0728] Sonic Youth - Eric's Trip (1988) 7,5
1912 ♫ [1328] Yello - Bostich (1980) 3
1913 ♫ [1015] The Decemberists - The Mariner's Revenge Song (2005) 8
1914 ♫ [1233] Animal Collective - Fireworks (2007) 7,5
1915 ♫ [1159] TC Matic - Elle Adore Le Noir (1985) 8,5
1916 ♫ [1742] Can - Halleluhwah (1971) 8
1917 ♫ [1320] My Bloody Valentine - Soon (1991) 3
1918 ♫ [1817] Daniel Lanois - The Maker (1989) 8
1919 ♫ [1485] Blondie - X-Offender (1976) 9
1920 ♫ [1970] Ali Farka Touré - Diaraby (1994) 6
1921 ♫ [-------] William Bell - I Forgot To Be Your Lover (1968) 8 x
1922 ♫ [-------] The Meters - Funky Miracle (1969) 6,5 x
1923 ♫ [-------] Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime) (1969) 9 x
1924 ♫ [-------] Toto - Africa (1982) 8,5
1925 ♫ [-------] The Courteeners - The Opener (2010) 8 x
1926 ♫ [1729] Theatre Of Hate - Do You Believe In The Westworld (1982) 7,5
1927 ♫ [1311] Bloc Party - Like Eating Glass (2005) 8,5
1928 ♫ [-------] Tenpole Tudor - Wunderbar (1981) 8
1929 ♫ [0638] Travis - Turn (1999) 8
1930 ♫ [1824] Adele - Make You Feel My Love (2008) 4
1931 ♫ [-------] Supersister - No Tree Will Grow (1971) 8
1932 ♫ [1878] Death Cab For Cutie - Crooked Teeth (2005) 8
1933 ♫ [1343] Kashmir - Melpomene (2003) 8
1934 ♫ [-------] Atmosphere - The Waitress (2008) 8,5 x
1935 ♫ [-------] Scott Matthew - White Horse (2009) 9 x
1936 ♫ [1024] Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down (2006) 7,5
1937 ♫ [1768] The Band - It Makes No Difference (1975) 8,5
1938 ♫ [-------] The Mothers Of Invention - Little House I Used To Live In (1969) 6
1939 ♫ [1948] Low - In Metal (2001) 9
1940 ♫ [1941] Genesis - Duke's Travels (1980) 7
1941 ♫ [-------] Mike Oldfield - Ommadawn (Part One) (1975) 8
1942 ♫ [0766] Suede - Pantomime Horse (1993) 6,5
1943 ♫ [1582] The Stone Roses - Sally Cinnamon (1987) 7,5
1944 ♫ [1756] Blackfield - Pain (2004) 6
1945 ♫ [1770] Sigur Rós - Fljótavík (2008) 8,5
1946 ♫ [0512] Coldplay - Amsterdam (2002) 8,5
1947 ♫ [-------] 65daysofstatic - Radio Protector (2005) 3,5 x
1948 ♫ [1555] The Specials - Rat Race (1980) 8
1949 ♫ [1518] A Tribe Called Quest - Electric Relaxation (1993) 7
1950 ♫ [1341] James Carr - The Dark End Of The Street (1966) 8,5
1951 ♫ [-------] Yello - Desire (1985) 7,5
1952 ♫ [0751] Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance (1997) 9
1953 ♫ [1476] PJ Harvey - Angelene (1998) 8
1954 ♫ [1719] Andrew Bird - Imitosis (2007) 8
1955 ♫ [1810] Spinvis - Wespen Op De Appeltaart (2007) 8
1956 ♫ [1853] Maxïmo Park - Apply Some Pressure (2005) 7,5
1957 ♫ [1205] Gnarls Barkley - Crazy (2006) 8,5
1958 ♫ [-------] Marillion - Somewhere Else (2007) 5,5 x
1959 ♫ [-------] Marc Almond - Nijinsky Heart (2010) 7,5 x
1960 ♫ [1899] Donny Hathaway - Giving Up (1971) 8,5
1961 ♫ [1927] Jóhann Jóhannsson - IBM 1401 Processing Unit (2006) 9
1962 ♫ [1658] Rainbow - Stargazer (1976) 6,5
1963 ♫ [1957] The Breeders - Safari (1992) 5,5
1964 ♫ [1772] The Coral - Dreaming Of You (2002) 9,5
1965 ♫ [1240] Sex Pistols - God Save The Queen (1977) 9
1966 ♫ [-------] Bruce Springsteen - Racing In The Street (1978) 9
1967 ♫ [-------] Trentemøller - Shades Of Marble (2010) 7,5 x
1968 ♫ [-------] Björk - Hunter (1997) 8,5
1969 ♫ [-------] System Of A Down - Toxicity (2001) 7
1970 ♫ [-------] Yo La Tengo - Autumn Sweater (1997) 8 x
1971 ♫ [-------] Magazine - A Song From Under The Floorboards (1980) 7 x
1972 ♫ [1438] Tom Waits - Christmas Card From A Hooker In Minneapolis (1978) 8,5
1973 ♫ [1123] Mike Oldfield - Hergest Ridge, Part 1 (1974) 7,5
1974 ♫ [1746] Lou Reed - Ecstasy (2000) 8
1975 ♫ [-------] The Allman Brothers Band - Ramblin' Man (1973) 8,5
1976 ♫ [-------] Wilco - Via Chicago (1999) 8,5
1977 ♫ [-------] Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire (1957) 9
1978 ♫ [-------] Suzanne Vega - Knight Moves (1985) 8,5
1979 ♫ [1696] Animal Collective - Brother Sport (2009) 8
1980 ♫ [1939] Gram Parsons - $1000 Wedding (1974) 8
1981 ♫ [1330] The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (1999) 7
1982 ♫ [-------] Angus & Julia Stone - I'm Not Yours (2010) 6 x
1983 ♫ [0754] Heather Nova - Island (1994) 6
1984 ♫ [0686] Jimi Hendrix - Machine Gun (1970) 8,5
1985 ♫ [1603] The Skatalites - Guns Of Navarone (1967) 8
1986 ♫ [1462] Ray Lamontagne - Trouble (2004) 7,5
1987 ♫ [-------] Noah And The Whale - The First Days Of Spring (2009) 9 x
1988 ♫ [1908] The Fall - Cruiser's Creek (1985) 6
1989 ♫ [-------] Slint - Nosferatu Man (1991) 7,5
1990 ♫ [-------] Emmylou Harris - Boulder To Birmingham (1975) 9
1991 ♫ [0619] The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You (2008) 9,5
1992 ♫ [1930] Calexico - The Black Light (1998) 8
1993 ♫ [1613] Happy Mondays - Step On (1990) 7,5
1994 ♫ [1833] Frank Zappa - Cosmik Debris (1974) 8,5
1995 ♫ [-------] Atmosphere - Always Coming Back Home To You (2003) 8,5 x
1996 ♫ [1399] Yes - Awaken (1977) 9
1997 ♫ [1166] Les Negresses Vertes - Zobi La Mouche (1988) 8,5
1998 ♫ [1243] Ray Charles - Come Rain Or Come Shine (1959) 9
1999 ♫ [1249] New Model Army - Vagabonds (1989) 8
2000 ♫ [1912] Andrew Bird - A Nervous Tic Motion Of The Head To The Left (2005) 8
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:08 uur
Tot nu toe valt de MuMe-ladder goed mee (gemiddelde = 7,69) met enkele ontdekkingen.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:27 uur
Mooi dat jullie dit volhouden. Had ik echt niet verwacht. 
Ben nu met terugwerkende kracht alles aan het teruglezen (ben nu op pagina
, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat de flop top 10 van Arrie en hoi123 echt niet kunnen. 

Ben nu met terugwerkende kracht alles aan het teruglezen (ben nu op pagina
, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat de flop top 10 van Arrie en hoi123 echt niet kunnen. 
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:37 uur
Arrie schreef:
Gazpacho ken ik niet zo goed, maar van wat van ze ken, vind ik het één van de leukste recentste progbands, stukken leuker dan een Marillion of een Porcupine Tree. De stem van de zanger spreekt me veel meer aan. Hij weet veel meer emotie en bezieling in zijn stem te leggen.
Grappig dat je dit zegt, omdat Ohme (Gazpacho) toch minder echt overkomt dan Fish of met name Hogarth (beiden Marillion). Ik vind toch dat Ohme met name live volledig weggeblazen wordt door Hogarth. Niettemin is Gazpacho instrumentaal ruimschoots genoeg om dat te maskeren en het dik erop leggen van Ohme valt op de plaat wel mee, maar ik merk dat ik sinds ik het live-album live at the Loreley beluisterd heb, ik Ohme toch een stuk minder hoog heb. Niettemin op Night en Tick Tock een uitstekende zanger. In tegenstelling tot Hogarth, die ik sinds ik de DVD Marbles On The Road echt tot één van de beste zangers ben gaan scharen. Gazpacho ken ik niet zo goed, maar van wat van ze ken, vind ik het één van de leukste recentste progbands, stukken leuker dan een Marillion of een Porcupine Tree. De stem van de zanger spreekt me veel meer aan. Hij weet veel meer emotie en bezieling in zijn stem te leggen.
Waarschijnlijk raar commentaar voor iemand die wel Night in zijn top 10 heeft staan, maar die staat er niet zozeer vanwege Ohme alsmeer vanwege de instrumentale zaken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:37 uur
Snoeperd schreef:

Echt niet! Deze grootse Nederlandse symfoklassieker houden we er in hoor.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:43 uur
Zeker, Ruthless Queen is een klassieker die behouden moet blijven.

LucM schreef:
Nooit eerder gehoord, dit nummer maar wat een aangename verrassing! Breekbare zuivere zang (zowat à la Roy Orbison) gekoppeld aan een pakkende melodie en gitaarlijn en dan komt ineens een trompet bij kijken. Zeer goede heldere productie ook, ik heb dit nummer al ettelijke keren beluisterd, nu op zoek gaan naar hun album ...
Cijfer: 10
Zeker doen. Echt een prachtig album. Jammer dat Shearwater het dit jaar zo matig heeft gedaan in de ladder. Eén van mijn beste ontdekkingen van de ladder. 1849 ♫ [-------] Shearwater - Rooks (2008)
Nooit eerder gehoord, dit nummer maar wat een aangename verrassing! Breekbare zuivere zang (zowat à la Roy Orbison) gekoppeld aan een pakkende melodie en gitaarlijn en dan komt ineens een trompet bij kijken. Zeer goede heldere productie ook, ik heb dit nummer al ettelijke keren beluisterd, nu op zoek gaan naar hun album ...
Cijfer: 10

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 21:53 uur
Snoeperd schreef:
The Knack, nog nooit gehoord. Ook niet de naam.
The Knack, nog nooit gehoord. Ook niet de naam.
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 23:15 uur
1800 ♫ [1804] Queen - Love Of My Life (1975)
Eén van de mooiste songs van Queen, rustig en breekbaar met fenomenaal stemmenwerk.
In dit genre kan je bombast verwachten maar het is wel vakkundig gebracht - hoewel iets te overgeproduceerd - en de sfeer zit er duidelijk in.
The Knack scoorde één hit om dan van het toneel te verdwijnen hoewel hun manager ze alvast met The Beatles vergeleek. Dit mag er nog zijn, simpel maar catchy en energiek.
Grotendeels elektronisch nummer dat rustig begint en dan langzaam bouwt naar een climax. Wellicht een groeinummer maar het heeft iets hypnotiserend in zich, toch op zoek gaan naar albums daarvan.
De grootste hit van deze Nederlandse symfoband, klinkt vrij luchtig voor dit genre. Niet hun allerbeste maar zeker een klassieker, prima zang alleszins.
Deze band was ik na de jaren '80 uit het oog verloren, in Nederland blijkbaar nog steeds populair. Lang uitgesponnen nummer met tempowisselingen waarbij hier de bombast wordt getemperd. Ook een groeiplaat, dit verdient meer aandacht.
Wie niet houdt van bombast, pathos en drama kan beter een grote bocht om deze band maken maar dat ze knappe muziek maken kun je niet ontkennen. Heel eigen sound en zang, goed opgebouwde song, vakkundige productie.
Hun debuut kan ik het meest waarderen vanwege de soberheid (enkel zang, piano en drums) en dit is een mooi en pakkend popliedje dat bijblijft.
Jazz draai ik niet zo vaak - ik beschouw het meestal als achtergrondmuziek - maar 's avonds laat heeft dat een heerlijk relaxte uitwerking en dit is een erg sfeervol en vakkundig gebracht werkstuk dat geen seconde te lang duurt.
Wat krijgen we nou? Een Jimi Hendrix-nummer dat mij onbekend is! Een afgestoft onontdekt nummer, prima geproducet maar erg bijzonder is dit nummer niet.
Eén van de mooiste songs van Queen, rustig en breekbaar met fenomenaal stemmenwerk.
In dit genre kan je bombast verwachten maar het is wel vakkundig gebracht - hoewel iets te overgeproduceerd - en de sfeer zit er duidelijk in.
The Knack scoorde één hit om dan van het toneel te verdwijnen hoewel hun manager ze alvast met The Beatles vergeleek. Dit mag er nog zijn, simpel maar catchy en energiek.
Grotendeels elektronisch nummer dat rustig begint en dan langzaam bouwt naar een climax. Wellicht een groeinummer maar het heeft iets hypnotiserend in zich, toch op zoek gaan naar albums daarvan.
De grootste hit van deze Nederlandse symfoband, klinkt vrij luchtig voor dit genre. Niet hun allerbeste maar zeker een klassieker, prima zang alleszins.
Deze band was ik na de jaren '80 uit het oog verloren, in Nederland blijkbaar nog steeds populair. Lang uitgesponnen nummer met tempowisselingen waarbij hier de bombast wordt getemperd. Ook een groeiplaat, dit verdient meer aandacht.
Wie niet houdt van bombast, pathos en drama kan beter een grote bocht om deze band maken maar dat ze knappe muziek maken kun je niet ontkennen. Heel eigen sound en zang, goed opgebouwde song, vakkundige productie.
Hun debuut kan ik het meest waarderen vanwege de soberheid (enkel zang, piano en drums) en dit is een mooi en pakkend popliedje dat bijblijft.
Jazz draai ik niet zo vaak - ik beschouw het meestal als achtergrondmuziek - maar 's avonds laat heeft dat een heerlijk relaxte uitwerking en dit is een erg sfeervol en vakkundig gebracht werkstuk dat geen seconde te lang duurt.
Wat krijgen we nou? Een Jimi Hendrix-nummer dat mij onbekend is! Een afgestoft onontdekt nummer, prima geproducet maar erg bijzonder is dit nummer niet.
* denotes required fields.