MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Radio 2 Top 2000 besproken

zoeken in:
Mijn top-10 van de nrs. 1901-2000:

1. Elvis Costello - Oliver's army ( 1979 )
2. Beatles - She loves you ( 1963 )
3. Temptations - My girl ( 1964 )
4. Bob Seger & the Silver Bullet Band - Still the same ( 1978 )
5. Shadows - Wonderful land ( 1962 )
6. Rolling Stones - Tumbling dice ( 1972 )
7. Boudewijn de Groot - Kinderballade ( 1977 )
8. Sandy Coast - Capital punishment ( 1969 )
9. Novastar - Mars needs woman ( 2008 )
10. INXS - Suicide blonde ( 1990 )

Bottom-5:

1. René Froger - This is the moment ( 1992 )
2. Danny de Munk - Ik voel me zo verdomd alleen ( 1984 )
3. Jan Smit - Ik zing dit lied voor jou alleen ( 1997 )
4. Shania Twain - From this moment ( 1997 )
5. Jack Johnson - Upside down ( 2006 )

Gemiddelde tot nu toe: 7,35

mahone
1960-Roger Daltrey-Without your love-1981
Mooi nummer erg sfeervol qua muziek en de zang is ook prima

1959-Four Tops-Reach out I'll be there-1966
Geweldig nummer de rauwe zang van de lead zanger en dan uitmonden in die geweldige samenzang.

1958-Elton John-Song for guy-1979
Mooi ingetogen nummer en eèn van de weinige Elton John nummers die ik mooi vind

1957-Henny Vrienten & Herman Brood-Als je wint-1984
Ondanks de Doe Maar/jaren 80 sound een prima nummer met een goede tekst.

1956-Eros Ramazzotti-Un emozione per sempre-2003
Vreselijk gladde Italiaanse productie ik hoor liever Zuchero

1955-Moody Blues-The story in your eyes-1971
Mooi nummer vooral de stukken met die klassieke muziek op de achtergrond

1954-Spider Murphy Gang-Skandal im Sperrbezirk-1982
Leuk nummer.The Rich Kids in het Duits

1953-Amalia Rodriguez-Uma casa portugesa-1956
Ik had eigenlijk zo'n slijmnummer verwacht maar het klinkt verassend up tempo en Rodriguez heeft een prettige stem

1952-Little River Band-Home on a monday-1977
Weer zo'n nummer waar ik niks mee heb.Ik vind de muziek niks en de zang vind ik ook matig

1951-Novastar-Mars needs woman-2008
Mooi nummer vooral vanwege de stem van Novastar

Ik ga niet alles meeluisteren, maar de beste 10 per honderd wil ik wel met LucM meedoen. En juist omdat ik niet alles luister, laat ik de bottom 5 maar achterwege...

De top 10 van 1901-2000:

01. Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
02. Buckshot Lefonque - Another Day
03. Elvis Costello - Oliver's Army
04. Temptations - My Girl
05. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
06. INXS - Suicide Blonde
07. Electric Light Orchestra - Turn to Stone
08. Ace of Base - All That She Wants
09. Split Enz - I Hope I Never
10. Sade - The Sweetest Taboo

1960 . Roger Daltrey - Without your love ( 1981 )
Mooi, gevoelig liedje dat volgens mij met de film McVicar te maken had (een gevangenisfilm waarin Roger de hoofdrol speelde). Ook dit klinkt weer als een ballad waar echt werk van is gemaakt met een interessant arrangement en een onmiskenbare oprechtheid. Het lijkt wel of er in die tijd veel van dit soort 'wonderlijke' ballads werden geschreven door serieus te nemen artiesten die niet om hun schmaltz bekend staan.
Cijfer: 8,5

1959 . Four Tops - Reach out I'll be there ( 1966 )
Aangename soulklassieker, met passie gebracht en een speels arrangement. Toch blazen The Four Tops me nooit echt weg.
Cijfer: 7,5

1958 . Elton John - Song for guy ( 1979 )
Opgenomen naar aanleiding van een out-of-body-gedachte van Elton dat samenviel met de dood van kennis Guy Burchett. Dit vinden we hier werkelijk fantastisch klinken. Zelden gaan 7 minuten zo snel voorbij. Over elke seconde lijkt te zijn nagedacht 'Wat moet hier zijn en wat niet?' Met nauwelijks wat woorden zegt de muziek zo veel en gaat het zo diep dat je weer bij jezelf denkt dat muziek veel meer kan verbeelden dan woorden dat zelf kunnen. En Elton John werkt gewoon het beste als hij zich bij z'n piano laat zonder proberen te 'rocken'. Daarvan is dit een ultiem voorbeeld.
Cijfer: 10.

1957 . Henny Vrienten & Herman Brood - Als je wint ( 1984 )
Aangename post-Doe Maar-single van Henny Vrienten met Herman Brood. De kracht ligt 'm in de mix van oud en nieuw met de accordeon en de synths. De tekst lijkt een directe reactie te zijn op de oorzaak van Doe Maar's einde.
Cijfer: 8

1956 . Eros Ramazzotti - Un emozione per sempre ( 2003 )
De huisvrouwenpop van Ramazotti, daar heb ik niets mee.
Cijfer: 3

1955 . Moody Blues - The story in your eyes ( 1971 )
Sterke progressieve rockmuziek van de Moodies, iets waar ze altijd wel goed in waren. Die galm is inderdaad een van de pluspunten, alsook de wat zware begeleiding.

1954 . Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk ( 1982 ) (Deze link werkt wel)
Vlot synth-liedje dat er ingaat als koek. Ik vind trouwens veel van die Duitse bandjes van toen wat ondergewaardeerd. Leuk liedje!

1953 . Amalia Rodriguez - Uma casa portugesa ( 1956 )
Ik heb ook nog nooit gehoord van deze artieste. Ik zou ook niet direct weten waarom dit überhaupt in de lijst staat. Zal wel weer een hype zijn. Ik vind het vooral onopvallend.
Cijfer: 5

1952 . Little River Band - Home on a monday ( 1977 )
Aangenaam jaren '70-nummer dat goed gecomponeerd is. Ook die versnelling in het midden werkt erg goed. Melodisch klinkt het wat weemoedig.

1951 . Novastar - Mars needs woman ( 2008 )
Ik ga dan weer niet helemaal mee in de algehele opinie van het publiek over Novastar. Ik vind het net iets te zoet klinken. Verder helemaal niet verkeerd, maar niet echt opzienbarend of kleurrijk.
Cijfer: 6,5.

1950 . Elvis Presley - Don't be cruel ( 1956 )
Een Elvis-liedje. Moet ik dus op een of andere manier dan wel positief vinden, als ik zo eens op de publieke opinies let, maar dit raakt me totaal niet, ik kan er niets in ontdekken waar ik echt mee uit de voeten kan...
Cijfer: 4,5

1949 . Mama's & Papa's - Twelve thirty (Young girls are coming to the canyon) ( 1967 )
Een lief, elegant liedje dat de tand des tijds moeiteloos heeft doorstaan. Doet niets onder voor hun bekendste hits.
Cijfer: 9

1948 . Whitney Houston - One moment in time ( 1988 )
Een van Whitney's gebruikelijke vervelende draken. Jammer genoeg staat er waarschijnlijk veel van dit soort valse sentimentaliteit in de lijst.

1947 . Jim Reeves - I love you because ( 1964 )
Dan liever dit. Het pretendeert tenminste niet meer dan wat het is, het is gewoon een simpel liefdesliedje, punt. Een positie in de Top 2000 vind ik dan wel weer wat hooggegrepen voor zo'n liedje.
Cijfer: 6

1946 . Elton John - Goodbye yellow brick road ( 1973 )
IJzersterke compositie met een heerlijke flow. Vooral de zang vind ik hier een positief punt.

1945 . ABC - The look of love ( 1982 )
Heel aardige popmuziek dat door de productie een tikkeltje klinisch klinkt. Toch schijnt de kracht van de compositie daar doorheen en ik vind de zang hier ook precies bij passen.

1944 . Boudewijn de Groot - Kinderballade ( 1977 )
Ik ga mee met LucM: Tijdloze klasse, gebracht met intimiteit en natuurlijke klasse.

1943 . Raymond van het Groenewoud - Liefde voor muziek ( 1991 )
Ik vond dit destijds leuker dan nu en ik vind het ook beduidend minder dan z'n andere Nederlandse hits. Waar Robert Long's liedje wat beter op eigen benen staat klinkt dit me teveel als een carnavals-plaat en dat steekt.
Cijfer: 5,5

1942 . Harry Belafonte - Island in the sun ( 1957 )
Dit klinkt me te oubollig in de oren, al heeft het wel iets tropisch.
Cijfer: 5,5.

1941 . Simply Red - Money's too tight (to mention) ( 1985 )
Hier klonk Simply Red inderdaad nog als een band en niet als een vehikel voor Sky Radio-icoon Mick Hucknall. Meer dan een 7 gaat me echter ook wat ver.
Cijfer: 7

1940 . Frankie Goes To Hollywood - Two tribes ( 1984 )
Geweldig nummer nog steeds met een hilarische videoclip die laat zien hoe zinloos de koude oorlog (en elke andere oorlog) wel niet was/is. Vooral die opgestoken vingertjes in het begin... . Het liedje zelf blijft ook staan als een huis met die over-the-top drama en rake tekst.

1939 . René Froger - This is the moment ( 1992 )
Vreselijk patsergehuil van de ergste soort. Bah!
Cijfer: 1

1938 . Ace Of Base - All that she wants ( 1993 )
Blijft een leuk deuntje, al klinkt het wat gedateerd en plastic.

1937 . Michael Jackson - Rock with you ( 1979 )
Uitstekend gearrangeerd soul/disconummer met Michael op z'n best. Hier klinkt z'n muziek nog volledig ontdaan van enige hypegevoeligheid.
Cijfer: 9,5

1936 . Simon & Garfunkel - My little town ( 1975 )
Leuk nummer van een kortstondige reünie. Naar ik heb begrepen stonden de heren elkaar naar het leven tijdens de opnames, maar dat hoor je niet in het nummer terug.

1935 . André Hazes - 'n Vriend ( 1980 )
Deze vind ik iets beter dan die andere hit uit 1980, inderdaad omdat het iets oprechter klinkt. Toch is dit ook niet mijn muziek, ik heb er geen voeling mee.

1934 . 10CC - Good morning judge ( 1977 )
Dit vind ik fenomenale popmuziek met een knipoog en het is uitstekend gemusiceerd met als hoogtepunt die over-the-top gitaarbreak...

1933 . K.T. Tunstall - Black horse and the cherry tree ( 2005 )
Frisse, aanstekelijke plaat dat tijdloos klinkt (is het alweer 6 jaar oud!?). Goede stem vooral. Nauwelijks meer iets van gehoord, nadien.

1932 . Katie Melua - Spider's web ( 2005 )
Dit klinkt me te leeg, te gelikt en te overgeproduceerd. Het heeft ook iets hype-achtigs: Ik herinner me nog een tijd waarin echt iedereen hiermee wegliep. Dit liedje laat me weer horen waarom ik er niet aan meedeed.
Cijfer: 4,5

1931 . Krystl - Golden days ( 2010 )
Ik begrijp niks van de populariteit van deze Krystl en dat wil ik graag zo laten.
Cijfer: 2

1900 . Marlene Dietrich - Sag mir wo die Blumen sind ( 1963 )
Natuurlijk veel bekender als de traditional Where Have All the Flowers Gone. Een heel mooi liedje maar ik heb nooit van haar stemgeluid en vertolking gehouden.

1899 . Roy Orbison - It's over ( 1964 )
Roy Orbison ligt mij veel meer, ik vind hem één van de mooiste stemmen in de muziekgeschiedenis hebben. Prachtig hoe hij de melancholie weet over te brengen al beschouw ik dit niet als zijn beste song.

1898 . Jamie Cullum - Everlasting love ( 2004 )
Van jazzy easy-listening-covers van bekende hits heb ik het na een tijd wel gehad. Zulk vrolijk nummer komt niet tot zijn recht in deze vertolking en dan wordt het nog zeurderig gezongen.
Cijfer: 2,5

1897 . Live - Selling the drama ( 1995 )
Live zou de titel van dit nummer later in de praktijk omzetten maar dit is een fris en stevig rocknummer met veel verbetenheid gebracht.

1896 . Prince - The most beautiful girl in the world ( 1994 )
Wellicht zijn grootste hit hier. Wel prima gezongen en geproduceerd maar voor zijn doen vind ik het wat te zoet en te gewoontjes.

1895 . Doug Ashdown - Winter in America ( 1978 )
Easy listening singer-songwriter-nummer, typisch een nummer dat ik enkel 's avonds laat zou draaien maar wel behoorlijk in zijn genre.

1894 . ABBA - Voulez-vous ( 1979 )
Abba op de disco-toer en dat gaat hen prima af. Onweerstaanbaar nummer zoals het ritme, melodie en de doordachte arrangementen.

1893 . Alice Cooper - Poison ( 1989 )
Zijn come-backhit dat tussen AOR en metal ligt. Zeker niet slecht gedaan maar uiteindelijk vind ik het nummer zelf iets te poppy voor de tekst en zijn ruige zang.
Cijfer: 6,5

1892 . Beatles - The ballad of John and Yoko ( 1969 )
Dit werd als losse single uitgebracht in de periode dat het tussen de Beatles-leden niet meer boterde. Dit klinkt niettemin erg fris en plezierig met aangenaam bluesy gitaar.

1891 . Frank Boeijen Groep - Winter in Hamburg ( 1987 )
Prachtig melancholiek nummer, een tikkeltje glad maar erg sfeervol gearrangeerd met onmiskenbaar stemgeluid.

kaztor schreef:
1931 . Krystl - Golden days ( 2010 )
Ik begrijp niks van de populariteit van deze Krystl en dat wil ik graag zo laten.

In dit topic gaf je nog een 4. Overigens heb ik haar iets teveel toegekend, ik verlaag naar 4. Ik begrijp ook niet waarom ze zo populair is in Nederland, in Vlaanderen is ze amper bekend.

Nooit een goed teken , zoiets. Ze is me ook steeds meer tegen gaan staan.

1970 . Sade - The sweetest taboo ( 1985 )
Zwoele soulachtige jazz plaat van sade uit de jaren 80. hier kan ik wel van genieten al moet je het niet te vaak opzetten anders wordt het saai

Cijfer: 7.9

1969 . Rolling Stones - Tumbling dice ( 1972 )
Voor de eerste keer dat we ze tegenkomen en dat is altijd een feestje. Ook dit nummer vind ik prachtig mede dankzij het goede gitaarspel

Cijfer: 9.2

1968 . Jackson 5 - I want you back ( 1970 )
Leuke vrolijke plaat van Michael Jackson en zijn broertjes. Klink erg enthousiast en fris

1967 . Bob Seger & the Silver Bullet Band - Still the same ( 1978 )
Mooie bluesachtige plaat van Bob Seger met zijn band, vooral de piano is erg leuk

1966 . Sailor - Sailor ( 1975 )
Degelijke popplaat van Sailor dat opvalt door het mooie intro met de misthoren

Cijder: 7.3

1965 . Beach Boys - Then I kissed her ( 1967 )
Prima zomerplaat van The Beach Boys. vooral de close harmony is erg goed.

Cijfer: 7.8

1964 . Beatles - She loves you ( 1963 )
De eerste van alle 50 platen van The Beatles die wie tegenkomen en meteen al een legendarische.
Alweer krijgen we een leuke vrolijke plaat te horen al maakte ze betere nummers dan dit.

1963 . Genesis - Invisible touch ( 1986 )
Een van hun grootste hits maar zeker niet hun beste al kan ik dit prima aanhoren mede de achtergrond muziek

Cijfer: 7.4

1962 . Jerry Lee Lewis - Great balls of fire ( 1957 )
Leuke Vrolijke Rock n Roll plaat van een van de pioneers van het genre, vooral de piano is om te smullen

Cijfer: 8.7

1961 . George Michael - Freedom ( 1990 )
Leuk dat dit nummer er in staat, zeker een van zijn beste nummers. Een paar jaar geleden dacht ik dat dit nummer een cover was van zijn vroegere band Wham was maar daar ben ik snel genoeg achtergekomen dat het het niet was

Cijfer: 8.8

Een erg vrolijk en leuk tiental

1980 . Barclay James Harvest - Titles ( 1976 )
Oei, wat een ellende is dit zeg. Een enorm zouteloos 70s rockliedje waarin titels van Beatles-songs worden opgesomd. Ik ben blij dat punk al snel korte metten maakte met dit soort muziek, want ik geloof niet dat we dit na 1980 nog in de hitlijsten hebben gezien.
Cijfer 2

1979 . Split Enz - I hope I never ( 1981 )
Een mooi gecomponeerde ballad, waar je de kwaliteit wel vanaf hoor. Maar tevens een saai liedje dat me totaal niet weet te raken.
Cijfer: 4

1978 . China Crisis - Wishful thinking ( 1984 )
De eerste bekende van dit tiental, al moet ik zeggen dat dit typisch zo'n plaatje is dat ik altijd meteen weer vergeet als ik het heb gehoord. Het had wel iets meer pit mogen hebben.

1977 . Jamie Cullum - All at sea ( 2004 )
Uit haar jaar dat ik Jamie live zag op North Sea Jazz, toen ik daar een weekendje werkte. Dit nummer is nooit bij me blijven hangen en zal dat ook nu niet doen. Gladde huisvrouwenjazz waar ik ver van uit de buurt wil blijven. Brrr.

1976 . Buckshot Lefonque - Another day ( 1997 )
Dan eindelijk een nummer dat een voldoende gaat scoren. Ik herinner me nog wel dat dit een fijne radiohit was en vind het leuk het nu weer terug te horen. Een mooi ingetogen nummer met een sombere tekst die weet te ontroeren. Dit zal ik nog wel eens vaker opzetten.

1975 . Fleetwood Mac - Man of the world ( 1969 )
Het precieze verhaal rondom Peter Green was mij bekend, maar door Kaztor's enthousiasme heb ik daar net wat van gelezen. De vroege FM klinkt mij meestal wel goed in de oren, daar ga ik zeker nog wel eens een album van opzoeken. Dit nummer doet mij wel minder dan de andere nummers die ik ken uit die tijd.
Cijfer: 6,5

1974 . Albert Hammond - It never rains in southern California ( 1972 )
Zo'n overbekende hit en typisch een nummer dat mij helemaal niets zegt: het weet noch te irriteren noch te boeien. Van mij mag het best in de vergetelheid raken.

1973 . Kayak - Mammoth ( 1973 )
Beetje kolderiek plaatje, het lijkt wel op het draaiorgel dat hier soms in de stad staat. Iets om snel weer te vergeten, zelden zo iets kitscherigs gehoord.

1972 . Natasha Bedingfield - Unwritten ( 2005 )
Eindelijk iets met een wat modernere sound. Van Natasha ken ik alleen haar 2 hits, maar die zijn dan ook wel leuk. Deze haalt het niet bij These Words, maar toch een voldoende.

1971 . Dolly Parton - You are ( 1983 )
Zo'n nummer waarvan me de titel niets zegt, maar direct bekend voorkomt als het eenmaal op staat. Een ballad in de stijl van I Will Always Love You. Ik ben niet zo'n ballads-liefhebber, dus dit hoeft volgend jaar van mij niet meer terug te komen.

Wat ben je streng vandaag, Herman. Split Enz en China Crisis een onvoldoende?

Ja plus Kayak nog

Die nummers deden me niet zoveel... Split Enz heeft nog wel groeipotentie (hoorde het nummer voor het eerst), maar China Crisis had ik eerst zelfs nog op 5,5 staan, maar die is gezakt toen ik het nog eens hoorde. Bij China Crisis moest ik een beetje denken aan soortgelijke nummers van OMD en Visage die me meer aanspreken. Ik heb het nummer ook op een verzamelCD die ik al een jaar of 15 in bezit heb, maar heeft het me echt nooit wat gedaan. En misschien komt het ook doordat er een paar nummers met weinig dynamiek direct achter elkaar in de lijst stonden. Misschien wat streng inderdaad, maar d'r zullen ook nog wel wat hoge cijfers langs komen.

Dat nummer van Split Enz heb ik lange tijd niet meer gehoord en moest ik opnieuw beluisteren. Op zich vind ik dat een heel mooi nummer het boeit mij niet over de ganse lijn (ik sta hier tussen herman en kaztor in).

1890 . Gilbert O'Sullivan - Matrimony ( 1972 )
In de eerste helft van de jaren '70 een zeer succesvolle Ierse singer-songwriter. Vlot en aangenaam popliedje waarbij de piano en zijn accent opvallen.

1889 . Easybeats - Friday on my mind ( 1966 )
Australische band, vind ik één van de beste sixtieshits vanwege de gitaar en vooral de uitgelaten sfeer. Draai dit luid op een vrijdagavond!

1888 . Slade - Coz I luv you ( 1971 )
Eén van de populairste glamrockbands destijds. Dit rocknummer heeft een cabareteske sfeer met stampend ritme en kitscherige viool.

1887 . Fleetwood Mac - You make loving fun ( 1978 )
Eén van de vele hits uit Rumours, vlekkeloos geproduceerd en trefzeker gezongen door Christine McVie.

1886 . Dido - Life for rent ( 2003 )
De jaren '00 zijn hier vooral vertegenwoordigd met easy listeningpop. In dat genre kan ik Dido wel waarderen, een lief en zwoel popliedje maar ook niet iets wat ik vaak draai.

1885 . Mika - Relax, take it easy ( 2007 )
Voor mij in de categorie leuk fout, het is erg aanstekelijk en ook nog prima gezongen, een voorbeeld van hoe leuk kitsch soms kan zijn. Zijn recenter werk vind ik een stuk minder.

1884 . Chicken Shack - I'd rather go blind ( 1969 )
We horen hier voor de tweede keer Christine McVie zingen (toen heette ze nog Christine Perfect ). Dit bluesnummer was hun enige hit hier maar wel een evergreen met mooie gitaar op het einde.

1883 . Brainbox - Smile ( 1970 )
Nederlandse band met Jan Akkerman die slechts korte tijd heeft bestaan. Deze ballad mag er zeker zijn al verkies ik hun bluesy rockwerk.

1882 . Troggs - Wild thing ( 1966 )
Ze konden nauwelijks spelen maar dit is toch wel een prima en opwindende rocksong waarmee ze ook invloed hadden op de latere punk.

1881 . Backstreet Boys - As long as you love me ( 1997 )
Dit toch wel sterke luik wordt helaas afgesloten met een mierzoet boysbandnummer maar ik laat daar anderen graag van genieten.
Cijfer: 3,5

mahone
1950-Elvis Presley-Don't be cruel-1956
Net als kaztor heb ik altijd het idee dat je dit goed moet vinden want het is Elvis maar ik vind er geen hol aan.Buddy Holly had zo'n mooie snik in z'n stem,Chuck Berry had al lekker ruig gitaarwerk voor die tijd als je dat vergelijkt met Elvis klinkt Elvis nogal mat.

1949-Mama's & Papa's-Twelve thirty (Young girls are coming to the canyon)-1967
Veels te lief voor mijn smaak en het klinkt hetzelfde als hun meer bekendere nummers.

1948-Whitney Houston-One moment in time-1988
Verschrikkelijk veel te glad geef mij Aretha Franklin maar

1947-Jim Reeves-I love you because-1964
Beetje simpel nummer niet eens slecht maar als ik zie dat er veel betere nummers dit jaar uit de top 2000 verdwenen zijn vraag ik me af wat dit nummer in de lijst doet.

1946-Elton John-Goodbye yellow brick road-1973
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat de mooiste Elton John nummers (deze en Song For Guy) veel te laag staan terwijl draken als Nikita en Candle In The Wind veel hoger staan.Dit nummer is misschien wel het mooiste Elton John nummer qua zang maar blijkbaar is dat niet zo besteed aan de gemiddelde Top 2000 stemmer

1945-ABC-The look of love-1982
Ondanks de vreselijke videoclip een ontzetten leuk nummer goede muziek en de stem van de zanger is ook prima

1944-Boudewijn de Groot-Kinderballade-1977
Voor mij een van de mindere nummers van De Groot vooral de tekst vind ik niks

1943-Raymond van het Groenewoud-Liefde voor muziek-1991
Geweldig nummer ,hoewel hij betere heeft, goede opbouw en een tekst die ik al 20 jaar niet uit m'n hoofd krijg

1942-Harry Belafonte-Island in the sun-1957
Verschrikkelijk vooral vanwege dat quasi tropische sfeertje

1941-Simply Red-Money's too tight (to mention) -1985
Mick Hucknall in Simply Red vind ik niks maar dat komt vooral door de slijmerige muziek.Ik heb Hucknall een paar keer zien zingen bij The Faces en dat is veel meer mijn smaak.

mahone
1940-Frankie Goes To Hollywood-Two tribes-1984
Wat was dit een verademing destijds tussen dat geslijm van Wham! en Spandau Ballet en nog steeds heb zoiets van YES! als ik het hoor.De miziek,de tekst en de manier waarop het gebracht wordt alles zit gewoon perfect in elkaar

1939-René Froger-This is the moment-1992
Weer zo'n 'artiest' waar ik helemaal niks mee heb ik vind dat-ie zich altijd zo aanstelt alsof uit uit z'n tenen moet komen.Bij Bruce Springsteen geloof ik dat maar bij Froger doet het me allemaal te geforceerd aan.

1938-Ace Of Base-All that she wants-1993
Verschrikkelijk de muziek moet een broeierig sfeertje voorstellen maar dat is jammerlijk mislukt en de zangeres mag van mij terug naar zangles

1937-Michael Jackson-Rock with you-1979
Ik zie in die "Klink Anders" clip van DWDD Michael Jackson steeds voorbij komen en vraag me steeds af wat-ie daarin doet.Vernieuwend is-ie niet vind ik alles wat-ie heeft gedaan is door anderen eerder gedaan misschien met minder succes maar om nou te zeggen dat Michael Jackson vernieuwend is ,nee.Dit nummer vind ik niks ik heb niks met die disco deuntjes

1936-Simon & Garfunkel-My little town-1975
Dit vind ik dan wel weer aardig ik vind hun stemmen goed bij elkaar passen en dat maakt eigenlijk het hele nummer

1935-André Hazes-'n Vriend-1980
Verschrikkelijk dit is geen zingen meer maar kwijlen maar zo'n tekst als deze is waarschijnlijk beter te kwijlen als te zingen.

1934-10CC -Good morning judge-1977
Vreselijk waarschijnlijk noot voor noot geproduceerd het klinkt allemaal zo geforceerd

1933-K.T. Tunstall-Black horse and the cherry tree-2005
Leuk nummer klinkt lekker vrolijk en ze heeft tenminste niet zo'n geforceerd accent zoals Amy McDonald

1932-Katie Melua-Spider's web-2005
Verschrikkelijk het glazuur spat van je tanden bij dit soort mierzoete deuntjes en hoelang blijft ze nog zingen als een kind van 10?

1931-Krystl-Golden days-2010
Dit nummer kende ik niet en dat had ik graag zo willen houden ik gok dat de zangeres niet afkomstig is uit een engels sprekend land daar is haar uitspraak te beroerd voor

Krystl is een Nederlandse zangeres, wist je dat niet mahone? Haar uitspraak is inderdaad niet al te best.

1960 . Roger Daltrey - Without your love ( 1981 )
Mooie romantische ballad van de zanger van The Who

Cijfer: 8.3

1959 . Four Tops - Reach out I'll be there ( 1966 )
Prachtige jaren 60 soul klassieker, dit is de soul waar ik van hou.

1958 . Elton John - Song for guy ( 1979 )
Nou Elton John met een van zijn mindere nummers, vooral het intro is veel te langdradig. Op het einde wordt het wel iets beter maar kan toch niet voorkomen dat dit een onvoldoende wordt.

1957 . Henny Vrienten & Herman Brood - Als je wint ( 1984 )
Dit heb ik altijd een leuk nummer gevonden mede door de tekst en door de achtergrond muziek

Cijfer: 7.5

1956 . Eros Ramazzotti - Un emozione per sempre ( 2003 )
Vind Eros een van de betere Italiaanse zangers die er zijn. Zo ook dit nummer dat lekker uptempo is

Cijfer; 7.5

1955 . Moody Blues - The story in your eyes ( 1971 )
Lekker rockend nummer van The Moody Blues. Wellicht niet hun bekendste nummer maar wel een van hun beste

Cijfer: 8.7

1954 . Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk ( 1982 )
Een van de weinige duitste nummers die ik kan waarderen mede door de vrolijkheid die eraf spat

1953 . Amalia Rodriguez - Uma casa portugesa ( 1956 )
Het eerste en meteen het laatste Portugese nummer dat in de lijst te vinden is en ja hoor vind het wel Iets leuks hebben.

Cijfer: 7.2

1952 . Little River Band - Home on a monday ( 1977 )
Dit heb ik altijd wel een mooi nummer gevonden mede door de mooie vocalen

Cijfer: 8.3

1951 . Novastar - Mars needs woman ( 2008 )
Leuk nummer van Novastar maar ik vind dat hij betere nummers heeft gemaakt die we later ook nog terug zien

Cijfer: 7.6

Mijn overzicht van de cijfers die ik tot nu toe heb gegeven (er zijn enkele aanpassingen).

1901 . Supertramp - Rudy ( 1974 ) 8,5
1902 . Sting - If you love somebody (set them free) ( 1985 ) 8
1903 . Koot & Bie - Zoek jezelf ( 1975 ) 7,5
1904 . R. Kelly - I believe I can fly ( 1997 ) 4
1905 . Gino Vannelli - Powerful people ( 1974 ) 7,5
1906 . Genesis - Hold on my heart ( 1992 ) 6
1907 . Wiz Stars - A brand new day ( 1978 ) 6
1908 . INXS - Suicide blonde ( 1990 ) 9
1909 . Astrid Nijgh - Ik doe wat ik doe ( 1973 ) 8
1910 . ABBA - Honey honey ( 1974 ) 7,5
1911 . Zucchero Fornaciari - Baila (sexy thing) ( 2001 ) 5
1912 . Jack Johnson - Upside down ( 2006 ) 4
1913 . Gavin deGraw - Chariot ( 2006 ) 6
1914 . Ray Charles - I can't stop loving you ( 1962 ) 6,5
1915 . Julie Covington - Don't cry for me Argentina ( 1977 ) 8,5
1916 . Bee Gees - I've gotta get a message to you ( 1968 ) 8
1917 . Communards & Sarah Jane Morris - Don't leave me this way ( 1986 ) 6,5
1918 . Eagles - How long ( 2007 ) 8
1919 . Wham - Wake me up before you go go ( 1984 ) 8
1920 . Danny de Munk - Ik voel me zo verdomd alleen ( 1984 ) 3
1921 . Shania Twain - From this moment ( 1997 ) 3,5
1922 . Otis Redding - Hard to handle ( 1968 ) 8,5
1923 . Elvis Costello - Oliver's army ( 1979 ) 9,5
1924 . Ben Saunders - Kill for a broken heart ( 2011 ) 4
1925 . Creedence Clearwater Revival - Travelin' band ( 1970 ) 9
1926 . Ferre Grignard - Ring, ring, I've got to sing ( 1966 ) 8,5
1927 . George Harrison - Got my mind set on you ( 1987 ) 8,5
1928 . Sandy Coast - Capital punishment ( 1969 ) 9
1929 . Chuck Berry - Roll over Beethoven ( 1956 ) 8,5
1930 . Jan Smit - Ik zing dit lied voor jou alleen ( 1997 ) 3
1931 . Krystl - Golden days ( 2010 ) 4
1932 . Katie Melua - Spider's web ( 2005 ) 8,5
1933 . K.T. Tunstall - Black horse and the cherry tree ( 2005 ) 7,5
1934 . 10CC - Good morning judge ( 1977 ) 8,5
1935 . André Hazes - 'n Vriend ( 1980 ) 4,5
1936 . Simon & Garfunkel - My little town ( 1975 ) 8
1937 . Michael Jackson - Rock with you ( 1979 ) 8,5
1938 . Ace Of Base - All that she wants ( 1993 ) 7
1939 . René Froger - This is the moment ( 1992 ) 2,5
1940 . Frankie Goes To Hollywood - Two tribes ( 1984 ) 8,5
1941 . Simply Red - Money's too tight (to mention) ( 1985 ) 8
1942 . Harry Belafonte - Island in the sun ( 1957 ) 7
1943 . Raymond van het Groenewoud - Liefde voor muziek ( 1991 ) 7
1944 . Boudewijn de Groot - Kinderballade ( 1977 ) 9
1945 . ABC - The look of love ( 1982 ) 7,5
1946 . Elton John - Goodbye yellow brick road ( 1973 ) 9
1947 . Jim Reeves - I love you because ( 1964 ) 6
1948 . Whitney Houston - One moment in time ( 1988 ) 6,5
1949 . Mama's & Papa's - Twelve thirty (Young girls are coming to the canyo ( 1967 ) 8,5
1950 . Elvis Presley - Don't be cruel ( 1956 ) 8,5
1951 . Novastar - Mars needs woman ( 2008 ) 9
1952 . Little River Band - Home on a monday ( 1977 ) 7,5
1953 . Amalia Rodriguez - Uma casa portugesa ( 1956 ) 7
1954 . Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk ( 1982 ) 8
1955 . Moody Blues - The story in your eyes ( 1971 ) 8
1956 . Eros Ramazzotti - Un emozione per sempre ( 2003 ) 7,5
1957 . Henny Vrienten & Herman Brood - Als je wint ( 1984 ) 7,5
1958 . Elton John - Song for guy ( 1979 ) 8,5
1959 . Four Tops - Reach out I'll be there ( 1966 ) 9
1960 . Roger Daltrey - Without your love ( 1981 ) 8
1961 . George Michael - Freedom ( 1990 ) 8
1962 . Jerry Lee Lewis - Great balls of fire ( 1957 ) 9
1963 . Genesis - Invisible touch ( 1986 ) 5,5
1964 . Beatles - She loves you ( 1963 ) 9,5
1965 . Beach Boys - Then I kissed her ( 1967 ) 8,5
1966 . Sailor - Sailor ( 1975 ) 8,5
1967 . Bob Seger & the Silver Bullet Band - Still the same ( 1978 ) 9
1968 . Jackson 5 - I want you back ( 1970 ) 8,5
1969 . Rolling Stones - Tumbling dice ( 1972 ) 9
1970 . Sade - The sweetest taboo ( 1985 ) 8
1971 . Dolly Parton - You are ( 1983 ) 6
1972 . Natasha Bedingfield - Unwritten ( 2005 ) 7
1973 . Kayak - Mammoth ( 1973 ) 7,5
1974 . Albert Hammond - It never rains in southern California ( 1972 ) 8
1975 . Fleetwood Mac - Man of the world ( 1969 ) 8
1976 . Buckshot Lefonque - Another day ( 1997 ) 8
1977 . Jamie Cullum - All at sea ( 2004 ) 4
1978 . China Crisis - Wishful thinking ( 1984 ) 8,5
1979 . Split Enz - I hope I never ( 1981 ) 7
1980 . Barclay James Harvest - Titles ( 1976 ) 6
1981 . Tom Petty - Face in the crowd ( 1990 ) 7,5
1982 . Dalida & Alain Delon - Paroles ( 1973 ) 7,5
1983 . Robert Long - Iedereen doet 't ( 1986 ) 7
1984 . Chicago - Hard to say I'm sorry ( 1982 ) 4,5
1985 . Wild Cherry - Play that funky music ( 1976 ) 8,5
1986 . Hazel O'Connor - Will you ( 1981 ) 8,5
1987 . André Hazes - Het is koud zonder jou ( 1980 ) 4
1988 . Bert Kaempfert - Afrikaan beat ( 1962 ) 7,5
1989 . Terence Trent D'Arby - Sign your name ( 1988 ) 8,5
1990 . Shadows - Wonderful land ( 1962 ) 9
1991 . Gerry & The Pacemakers - Ferry 'cross the Mersey ( 1964 ) 8
1992 . Pet Shop Boys - Go west ( 1993 ) 5,5
1993 . Take That - Back for good ( 1995 ) 7
1994 . Bill Medley & Jennifer Warnes - (I've had) The time of my life ( 1987 ) 6,5
1995 . Temptations - My girl ( 1964 ) 9,5
1996 . Sweet - The six teens ( 1974 ) 5,5
1997 . Cher - If I could turn back time ( 1989 ) 7
1998 . Julien Clerc - Venise (Elle voulait qu'on l'appelle) ( 1976 ) 7,5
1999 . Electric Light Orchestra - Turn to stone ( 1977 ) 8,5
2000 . Nathalie Imbruglia - Torn ( 1997 ) 8

1880 . Hollies - The day that curly Billy shot down crazy Sam McGee ( 1973 )
Hun albums zijn niet zo bekend maar deze band heeft wel een reeks prima singles achter hun naam en dit vind ik één van hun beste met geweldige scherpe (samen)zang en gitaar.

1879 . Aphrodite's Child - It's five o'clock ( 1970 )
Deze symfonische band bestond o.a. uit Demis Roussos en Vangelis. Je hoort duidelijk de invloeden van Procol Harum maar door de zang klinkt het toch eigen en dat slotstuk is prachtig.

1878 . Racoon - Lucky all my life ( 2008 )
Akoestisch nummer van Nederlandse band, ik hou wel van zulke sobere aanpak maar de melodie en zang zijn te vlak om te beklijven.

1877 . Barry Manilow - Copacabana (at the Copa) ( 1978 )
Destijds erg populair bij huisvrouwen, deze easy listening singer-songwriter. Niet echt iets wat ik vaak zou draaien maar een mooie stem vind ik hem wel hebben en sommige nummers waaronder deze exotisch getinte hit mag ik wel.

1876 . Colin Blunstone - Wonderful ( 1973 )
Solo-hit van Zombies-zanger, goed gearrangeerd maar het refrein vind ik te flauw. Het einde is dan weer prima bedacht.

1875 . Mike Oldfield - In dulci Jubilo ( 1976 )
Naast lang uitgesponnen stukken bracht bij ook luchtiger werk zoals hier. Het heeft een folky inslag en met herkenbare gitaarsound.

1874 . Specials - A message to you Rudy ( 1980 )
Eén van de speerpunten van de ska dat destijds erg populair was. Erg prettig ritme en melodie.

1873 . Madonna - Hung up ( 2005 )
Opgebouwd uit een sample van Gimme Gimme Gimme van Abba maar Madonna heeft daar toch een eigen en vooral dansbare song van gemaakt.

1872 . Fugees - Killing me softly ( 1996 )
Ik prefereer de versie van Roberta Flack (zullen wij later tegenkomen) maar deze vind ik zeker niet slecht. Duidelijk in de tijdgeest gebracht maar met respect voor het origineel.

1871 . Matia Bazar - Ti sento ( 1986 )
Een grote Italiaanse hit die ik na een tijd wist te waarderen. Prima zang en bijpassende synthesizerklanken, dit nummer blijft overeind.

1970 . Sade - The sweetest taboo ( 1985 )
Van Sade ken ik eigenlijk alleen het overbekende Smooth Operator, dat zo'n beetje in alle 'best of the 80s'-cd reclames zit. Met dat nummer heb ik niet veel en ook dit nummer zegt me niet zoveel. Het is wel smaakvolle soul, maar te heeft een te hoog glijgehalte naar mijn smaak.

1969 . Rolling Stones - Tumbling dice ( 1972 )
Prima nummer van de Stones. Voor mij geen topper in hun oeuvre, maar wel een nummer dat een prettige sfeer neerzet. Net als de rest van het album waar het vanaf komt.

1968 . Jackson 5 - I want you back ( 1970 )
Geweldig nummer van de Motown-hit-fabriek. Dit is zo vrolijk, enthousiast en vol levensvreugd dat het waarschijnlijk nooit meer stuk gaat.

1967 . Bob Seger & the Silver Bullet Band - Still the same ( 1978 )
Degelijke southern rock-song, maar echt warm krijg ik het er niet van. Beetje belegen nummer.

1966 . Sailor - Sailor ( 1975 )
Dit kende ik nog niet, maar ik herinner me nog wel La Cumbia met mijn jeugd. Dat vond ik een hele leuke zomerhit, maar dit nummer is ronduit verschrikkelijk met die kolderieke zang en dat lullige dumdadum-tekstje. Snel vergeten.

1965 . Beach Boys - Then I kissed her ( 1967 )
Gelukkig wordt het niveau meteen weer op peil gebracht, want dit is 2 minuten puur popgoud.
Moet wel zeggen dat ik het origineel nog iets beter vind, maar dit kan ook op een fikse voldoende rekenen. Wat zingt Al Jardine trouwens ontzettend goed hier.

1964 . Beatles - She loves you ( 1963 )
The Beatles heb ik van nature hoog zitten, maar ik moet zeggen dat ik de laatste 2, 3 jaar weinig naar hun muziek heb geluisterd. De laatste opleving was rondom het Love-album. Dit vind ik lang niet bij hun beste nummers behoren, het is me iets te oubollig om echt een topper te zijn. Absurd trouwens dat ze er maar liefst 50 keer instaan. 1 op de 40 liedjes is er dus 1 van de Beatles...

1963 . Genesis - Invisible touch ( 1986 )
Nu ik hier al die jaren '80 hitjes hier voorbij hoor komen valt me steeds meer op hoe mechanisch de arrangementen klinken vergelijken bij muziek uit andere perioden. Dit nummer doet me niet zoveel, zeker de brug rond een minuut of 2 is gewoon genant eigenlijk. Kijk ons eens muzikaal zijn... Vervelende Veronica-muziek, die onderhand wel eens van de radio mag verdwijnen.

1962 . Jerry Lee Lewis - Great balls of fire ( 1957 )
Aardige rock 'n' roll plaat die me vooral aan Top Gun doet denken. Als mijn herinnering me niet in de steek laat, speelde dit nummer daar een grote rol in. Verder is dit natuurlijk één van de klassiekers in het genre, maar aangezien ik er weinig mee heb moet JL het doen met de kleinste voldoende. Ben benieuwd of we nog andere platen in dit genre kijken, persoonlijk zou ik See You Later Alligator van Bill Haley wel een welkome aanvulling vinden op deze lijst.

1961 . George Michael - Freedom ( 1990 )
Met 6:28 ruimschoots het langste nummer tot nu toe, afgaande op Spotify was dat hiervoor nog Dolly Parton's You Are (5:16). En voor mij ook een van de beste nummers. Door Dazzler's Greatest Hits-versie van George Michael ben ik weer enthousiast geraakt over zijn oude hits, nadat Faith als jochie van 8 of 9 op mijn eerste muziekcassette stond, samen met Michael Jackson's Bad. Voor mij maakte hij zeker in deze hoogwaardige popmuziek met stijl en dit is daar een goed voorbeeld van.

mahone
LucM schreef:
Krystl is een Nederlandse zangeres, wist je dat niet mahone? Haar uitspraak is inderdaad niet al te best.

Zoals ik al zei kende ik het nummer niet ik luister zelden naar de radio en naar muziekzenders op televisie kijk ik ook zelden dus d'r zit altijd wel iets tussen dat ik niet ken

mahone
1930-Jan Smit-Ik zing dit lied voor jou alleen-1997
Verschrikkelijk de zang is ondragelijk en de muziek een beetje teveel BZN.

1929-Chuck Berry-Roll over Beethoven-1956
Lekker nummer muziek die lekker voort stuwt en een prima tekst.

1928-Sandy Coast-Capital punishment-1969
Het intro lijkt een beetje op dat van "Child Of The Moon" van de Rolling Stones en da's meteen het enige goede aan dit nummer ik vind de zang verschrikkelijk en het nummer duurt me ook veel te lang

1927-George Harrison-Got my mind set on you-1987
Ontzettend leuk nummer zit ook goed in elkaar zowel qua zang als qua muziek

1926-Ferre Grignard-Ring, ring, I've got to sing-1966
Beetje lullig liedje voor iemand met zo'n mooie stem

1925-Creedence Clearwater Revival-Travelin' band-1970
Leuk nummer misschien niet hun beste maar de lol in het spelen spat ervan af

1924-Ben Saunders-Kill for a broken heart-2011
Winnaar van talentenjacht nr zoveel als dit gewonnen heeft wil ik de rest niet eens horen.Ik vind zijn stem niet bijzonder en dit nummer ook niet

1923-Elvis Costello-Oliver's army-1979
Met Elvis Costello heb ik niks ik vind zijn manier van zingen nogal aanstellerig een beetje groot doenerij om niks als je het mij vraagt

1922-Otis Redding-Hard to handle-1968
Schitterend nummer met zo'n stem kun je alles zingen maar zo'n tekst als deze maakt het luisterplezier alleen maar groter

1921-Shania Twain-From this moment-1997
Verschrikkelijk een van de meest overschatte zangeressen allertijden die stem is nogal gewoontjes en die nummers had pak m beet Britney Spears ook wel kunnen zingen

mahone
1920-Danny de Munk-Ik voel me zo verdomd alleen-1984
De muziek vind ik mooi maar door de zang van De Munk komt het wel erg dicht bij een smartlap

1919-Wham-Wake me up before you go go-1984
Vreselijk gewoon kauwgomballen pop.Vlakke zang,muziek en tekst.

1918-Eagles-How long-2007
Als ze het jaartal hadden veranderd in 1977 had ik t ook geloofd ik snap dat je op je vertrouwde sound wilt doorborduren maar dat kan ook best met een beetje verniewing.Verder vind ik t een nummer van niks je hoort dat het van The Eagles is en dat vind ik jammer ik heb liever een nummer waarbij je denkt Wow is dat van The Eagles?

1917-Communards & Sarah Jane Morris-Don't leave me this way-1986
Ontzettend knap dat je van een nietszeggend nummer uit het Disco tijdperk zo'n nummer kunt maken.De charme van het nummer zit m voor mij in de zang van Sarah Jane Morris.

1916-Bee Gees-I've gotta get a message to you -1968
Leuk lief liedje van toen de Bee Gees nog zongen in plaats van krijsen

1915-Julie Covington-Don't cry for me Argentina -1977
Beter dan de versie van Madonna .Covington heeft een prachtige stem alleen vind ik verder een nogal glad nummer maar dat zal wel komen omdat het uit een musical afkomstig is.

1914-Ray Charles-I can't stop loving you-1962
Beetje vlak nummer en mij iets te langzaam het doet zijn stem geen recht

1913-Gavin deGraw-Chariot-2006
Aardig nummer wel een beetje typisch zo'n singer-songwriter nummer maar er zit tenminste een beetje tempo in.

1912-Jack Johnson-Upside down-2006
Niet mijn smaak ik vind het iets te gemaakt vrolijk klinken en die stem verveelt me ook al binnen een minuut

1911-Zucchero Fornaciari-Baila (sexy thing)-2001
Dit vind ik wel aardig een leuk up tempo nummer en het klinkt niet zo typisch Italiaans

mahone
1910-ABBA -Honey honey-1974
Typisch ABBA liedje simpele tekst simpel deuntje.Leuk voor de liefhebbers maar daar hoor ik niet bij

1909-Astrid Nijgh-Ik doe wat ik doe-1973
Goede tekst alleen de monotone zang verpest het een beetje

1908-INXS-Suicide blonde-1990
Die blazers vind ik niks de zang is me ook te schreeuwerig.Ik vond Need You Tonight en Original Sin beter

1907-Wiz Stars-A brand new day-1978
Veel te zoet en te gemaakt vrolijk

1906-Genesis-Hold on my heart-1992
Ik hoor geen enkel verschil met het solo werk van Phil Collins zoete muziek zoete tekst en allemaal heel matig

1905-Gino Vannelli-Powerful people-1974
Zijn stem vind ik nog wel aardig hij zou het prima doen als zanger in een bar maar laat dan wel al die toeters en bellen thuis

1904-R. Kelly-I believe I can fly-1997
Glad gelikt liedje dat tegenwoordig door moet gaan voor R&B terwijl zowel de R als de B hier ver te zoeken is

1903-Koot & Bie-Zoek jezelf-1975
Hun TV werk vind ik briljant maar de idioot die ze ooit binnen heeft gelaten in een opname studio mogen ze van mij ter plekke neerknallen zingen kunnen ze niet al is de tekst wel aardig

1902-Sting-If you love somebody (set them free)-1985
Ik ben niet zo'n fan van Sting's solowerk het mist net dat scherpe kantje wat The Police wel had.De zang is aardig maar de muziek nogal nietszeggend

1901-Supertramp-Rudy-1974
Ik heb de stem van de zanger altijd vreselijk gevonden terwijl de muziek best aardig was en zo ook bij dit nummer die muziek is om aan te horen alleen jammer van die zanger die er doorheen krast

@ mahone. Ben je recensent van beroep? Jouw scherpe, korte reacties zijn niet te overtreffen.

Ik mag hopen van niet met z'n matige spelling en gebrek aan interpunctie.

niet dat ik het zozeer met graf eens ben maar gebrek aan beheersing van interpunctie is wel een beetje een probleem hier net zoals op de hele site eigenlijk het zou fijn zijn als mensen zich iets meer zouden verdiepen in waar dat goed voor is dat geldt ook voor laxus11 omdat die nog tips vroeg ergens over zijn schrijfstijl van die hele lappen tekst met niet of nauwelijks interpunctie of hoofdletters leest echt heel vervelend zoals je merkt

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.