MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / nieuw in De Afrekening 2012 (StuBru's alternatieve lijst)

zoeken in:
Girl in Armour staat toch al in de afrekening?

2MY
jassn schreef:
Girl in Armour staat toch al in de afrekening?

jup, ik weet het, kheb al hamertje-klop gedaan daarstraks (zie 2 posts hierboven)

(30) Noel Gallagher's High Flying Birds – AKA... What A Life! 6,8
Ik moest het eigenlijk nog eens opnieuw beluisteren, al ken ik het eigenlijk. Degelijk lied net zoals heel het album maar het wordt nergens heel goed.

(29) Coldplay – Charlie Brown 3
leuk deuntje in het begin, maar vanaf Chris Martin begint te zingen heb ik altijd de neiging om de muziek af te leggen. Nu ook weer, niet mijn ding. Toch nog 1 van hun betere liedjes dat ik al gehoord heb van hen.

(26) Michael Kiwanuka – Home Again 7,2
Dit zou wel eens een heel goed album kunnen worden, maar dit vind ik toch 1 van zijn minste nummers die ik al gehoord heb van hem.

(30) Noel Gallagher's High Flying Birds – AKA... What A Life! 9
Ah, dit had ik ook wel kunnen voorspellen. Vaak gehoord al. Heel Fijn Nummer, misschien wel het beste liedje dat ik van Noel hoorde in een jaar of 10 tijd. Met name de mellotron (of wat het dan ook is dat voor een extra melodie zorgt?) dat er in het laatste stuk inzit voelt echt aan als een warm deken. Best een unieke vondst.

(29) Coldplay – Charlie Brown 3
Hier heb ik van meet af aan niet veel aangevonden en nu nog niet. Het is Coldplay by-the-numbers, maar dan ook nog erg matig geproduceerd. Volgende keer maar daar wel iets meer gevoel in. Paradise vond ik dan een stuk beter, maar die heeft vorig jaar al in de lijst gestaan zeker?

(26) Michael Kiwanuka – Home Again 5,5
De hype van het moment. Op 6music hoorde ik een nummer waar ik wel van opveerde, maar Home Again doet me toch een stuk minder. Aardige achtergrondmuziek voor mij, meer niet...

2MY
herman schreef:
Paradise vond ik dan een stuk beter, maar die heeft vorig jaar al in de lijst gestaan zeker?

en nog steeds trouwens, hoewel hij deze week bijna uit de lijst is gevallen....

(30) Noel Gallagher's High Flying Birds – AKA... What A Life!
De nieuwe band van Noel Gallagher en dit bevalt mij goed, het kan wat mij betreft gerust wedijveren met zijn werk bij Oasis zonder zijn vorige band te kopiëren. Hij blijkt een goede zanger te zijn en het nummer zelf is degelijk en goed geproduceerd met efficiënt gebruik van piano en mellotron.
Cijfer: 8

(29) Coldplay – Charlie Brown
Hun derde single uit Mylo Xyloto. Dit vind ik een stuk vlotter en beter dan Paradise maar zeker geen topnummer van Coldplay. Een beetje overgeproduceerd, ook wat te routineus en te nadrukkelijk op festivals gericht zonder veel diepgang maar aanstekelijk is het zeker wel.
Cijfer: 6

(26) Michael Kiwanuka – Home Again
Michael Kiwanuka is inderdaad een hype aan het worden. Dit bevalt mij wel, Michael Kiwanuka klinkt oprecht en geloofwaardig en de sobere productie is een pluspunt. Misschien moet dat nummer nog groeien bij mij, ik ben toch benieuwd naar zijn eerste echte album.
Cijfer: 7,5

Inderdaad een sterk nummer met toch een eigen geluid. Het wordt dringend tijd dat ik het album eens check

8

Coldplay heeft voor mij nooit meer het niveau van hun eerste twee platen kunnen halen. Die stelling heeft al tot genoeg stof voor discussie gezorgd in mijn vriendenkring, waar een aantal stevige Coldplayfans in zitten. Zij waren dolenthousiast over de nieuwe plaat, ik ben niet onder de indruk. Ik herhaal hier wat ik al vaak tegen hen heb gezegd: ik vind het niet slecht, kan er prima naar luisteren, maar uit mezelf zal ik dit nooit opzetten. Bovendien heb ik het allemaal al eens beter gehoord, bijvoorbeeld bij U2's laatste drie platen, en bij de eerste twee Coldplay's natuurlijk

5.5

Fijn nummer, vooral de viooltjes kunnen me bekoren. Verder is het nummer nogal loom, met een hoog 'op m'n gitaartje oefenen onder de appelboom op de boerderij waar ik woon'-sfeer. Soms steekt me dat tegen, hier niet echt.

6.75

En wanneer komt de nieuwe lijst online? Ik wil weten hoe The Vaccines het gedaan hebben

2MY
ArthurDZ schreef:
En wanneer komt de nieuwe lijst online? Ik wil weten hoe The Vaccines het gedaan hebben

Wanneer die exact online zal staan... geen flauw idee... check regelmatig deze pagina!

Ik hield die pagina al de hele tijd in de gaten. Ik dacht dat het aan mij lag

Mijn ingezonden lijstje:

1. The Vaccines- Wetsuit
2. Noel Gallagher's High Flying Birds – AKA... What A Life!
3. Artic Monkeys- Suck It And See

Magick1

Als grote Oasis-fan ben ik natuurlijk verheugd met werk van Noel Gallagher. Ook heb ik hem altijd een betere zanger dan Liam gevonden. Dit nummer is goed, maar kan niet aan het niveau van het Oasis-werk

7

Het prijsbeest op Mylo Xyloto, alhoewel ik dit toch wel minder vind dan singles van vorige albums van Coldplay, doch is dit zeer genietbaar.

7.5

Leuk radionummer, maar het doet me niet zo veel.

6.75

Magick1
2MY schreef:
De voorlopige stand:

1. The Vaccines - Wetsuit 8,67
2. Selah Sue & Tom Barman vs The Subs - Zanna 7,67
3. Gotye - Eyes Wide Open 6,67
4. Gepetto & The Whales - Juno 6,50
5. 't Hof Van Commerce - Wupperbol 3,93

Ik stel voor om de Wetsuit, Juno en Zanna eruit te halen. Slechts 3 mensen hebben er op gestemd en ze zijn al binnengekomen op 10 december.

Wel de verrassing van 2011 in zoverre dat zijn plaat ook mensen zoals ik aan het luisteren heeft gebracht, bij wie de interesse voor zijn werk in de loop der jaren tot dichtbij het nulpunt was gedaald. Ook ik vind Noel eigenlijk de beste zanger van de broertjes, althans degene met het meeste karakter. Bij Liam krijg ik de indruk dat hij het overlijden van zijn moeder op dezelfde toon zou bezingen als de plantjes in zijn achtertuin. En die plaat van Beady Eye is echt behoorlijk suf. What A Life, intussen, is een catchy en swingend nummer, hoewel er betere staan op de High Flying Birds-plaat.
Cijfer: 7,7

Zoals gewoonlijk bij Coldplay kende ik dit nummer al wel van de radio op het werk ('Oh, dit is dus Charlie Brown'). Dat ze dit nummer hebben vernoemd naar één van mijn grote helden is opvallend, al is de reden waarom me onduidelijk. Met Coldplay heb je me zelden veel plezier kunnen doen, dat gekoketteer met grote akkoorden en grote sentimenten zonder voldoende scherp randje staat me tegen. De kleurrijke manier waarop ze hun puppyrock de laatste platen opnemen vind ik aanhoorbaar zonder dat het me echt iets doet.
Cijfer: 5,8

Behoorlijke buzz om deze man, en dus ook al voor- en tegenstanders. Wat ik tot nu toe heb gehoord doet mij in ieder geval uitkijken naar de aankomende lp, al is dit nummer op zich niet heel wereldschokkend. Ik heb hier al eerder op gestemd, en toen een ruime zeven gegeven, volgens mij?
Cijfer: 7,4

2MY
Magick1 schreef:
Ik stel voor om de Wetsuit, Juno en Zanna eruit te halen. Slechts 3 mensen hebben er op gestemd en ze zijn al binnengekomen op 10 december.

Volledig terechte opmerking Die drie nummers waren om een beetje op te warmen.

Je hebt helemaal gelijk dat het de laatste binnenkomers van 2011 waren, maar aangezien dit een site is waar 'toppen zoveel' nogal populair zijn, leek het me leuk om alvast een top 5 neer te zetten van de gestemde nummers. Volgende keer komt er dus een nieuwe top 5 zonder Wetsuit, Zanna en Juno!

2MY
De Voorlopige TOP 5 (met dus enkel de écht nieuwe binnenkomers van 2012)

1. Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA... What A Life! (7,91)
2. Michael Kiwanuka - Home Again (7,15)
3. Gotye - Eyes Wide Open (6,67)
4. Coldplay - Charlie Brown (5,25)
5. 't Hof Van Commerce - Wupperbol (3,92)

ZATERDAG 21 JANUARI

Drie nieuwe nummers in de lijst van deze week!

The Hickey Underworld – Whistling

Oei... dit is me iets te hevig. Voor de geïnteresseerden: volg de tuub-link en download de single gratis! Ik laat deze kelk fluitend aan me voorbij gaan...

4

School Is Cool – Warpaint

Iets meer open poprock, gezien de populariteit van School Is Cool onder de Afrekening-stemmers zal deze plaat sowieso wel de top 10 halen. Het gaat snel voor deze jongens: dit is alweer de vierde single die uit hun debuut 'Entropology' wordt getrokken (na New Kids In Town, The World Is Gonna End Tonight en In Want Of Something). Het gescandeerde intermezzo doet me ergens aan denken, (Mika's 'We Are Gold'? Éen of andere musical?) maar ik kan er effe niet opkomen.
Wel aangenamer om naar te luisteren dan die van The Hickeys...

7

Willow – Gold

Groepje uit Leuven dat me volstrekt onbekend is. Klinkt bij een eerste beluistering niet echt als heel erg origineel, beetje zoals nogal veel rockgroepjes klinken. Voorlopig nog niet zo heel wild van

5

Deze Nieuwkomer Top 3 stuur ik zodadelijk in voor deze week:

1. School Is Cool – Warpaint
2. Willow – Gold
3. The Hickey Underworld – Whistling

voor de rest: ondertussen Noel Gallagher's HFB album gekocht, en niet teleurgesteld!

Magick1
3 groepen uit Humo's Rock Rally die nieuw binnenkomen.

The Hickey Underworld hebben mij nog nooit echt weten te bekoren. En met deze single zal er hier weer niets aan veranderen

5

School Is Cool is voor mij zo'n groepje waar ik altijd het gevoel bij heb van 'net niet'. Goede ideeën, die niet volledig tot hun recht komen. En ook hier heb ik het gevoel dat er meer in zat.

6,5

Willow – Gold

Beetje een ongelukkige naam, aangezien ze die moeten delen met de dochter van Will Smith. Maar heel enthousiast ben ik hier niet over.

6

The Hickey Underworld – Whistling 7

Ze vliegen er weer mooi in, stevig en leuk nummer

School Is Cool – Warpaint 6,7

Weer een leuk liedje en eens iets anders, maar zeker niet hun beste lied.

Willow – Gold 5

al eens live gezien in het voorprogramma van The Boxer Rebellion en ook toen kon het mij niet interesseren net als dit lied

Een stevig no-nonsence rocknummer, dit zal wellicht nog moeten groeien net als met hun debuutalbum het geval was, ik ben toch benieuwd naar de opvolger.
Cijfer: 7

Deze band is momenteel enorm populair in België, dit is al de vierde single uit hun debuut. Inderdaad een leuke song met veel goede ideeën maar globaal iets minder dan hun vorige singles.

Willow – Gold
Ik ben er ook niet wild enthousiast van, ik vind het wat identiteitsloos, ik krijg teveel de indruk dit eerder gehoord te hebben.
Cijfer: 5,5

Het viel me deze week op dat meer dan een derde van De Afrekening bestaat uit Vlaamse bandjes. Hoezo chauvinistisch... Er zitten wel toffe dingen tussen, maar ook een hoop middelmaat wat mij betreft. Maar toch, ik snap nu wel waarom de Belgische muziekscene zo hoog aangeschreven staat. Jammer dat er wat dat betreft geen Nederlands equivalent is, 3FM draait over het algemeen muziek met een toch wat minder scherp randje. Deze week merkte ik dat ik me wel stoorde aan het feit dat er eigenlijk geen Nederlandse muziek wordt gedraaid. Wat dat betreft is radio maar een protectionistisch gebeuren.

Goed, de liedjes dan.

Deze was me deze week al positief opgevallen: een lekkere lawaaiplaat die ook zo uit de jaren '90 had kunnen komen. Niets nieuws onder de zon, maar het maakt de alto die ik eens was wel weer in me los.

Dat gescandeerde intermezzo is inderdaad leuk, maar verder blijft dit bij mij toch niet echt hangen. Heb het nummer al best vaak gehoord zonder dat het nu echt indruk maakt. Ben wel blij dat die vorige single (The World Is Gonna End Tonight) nu wat minder gedraaid wordt, want die begon ik net zat te worden.
Cijfer: 5,5

Willow – Gold
Dit lijkt wel héél veel op Bloc Party, met wat licht electronische toevoegingen. Toch heeft het wel wat. Lekker uptempo nummer met open gitaarspel en fijne zang. Vind het nu nog geen topper, maar wellicht groeit het nog wat als ik het wat vaker gehoord heb.
Cijfer: 6,5

Heel veel stoere gitaren, knallende drums en boos geschreeuw. Dat maakt de middelmatige compositie er niet beter op, althans, voor mij.

4

Sinds hun Spotify-reclame heb ik toch wel een zwakke plek voor deze band ontwikkeld. Ze bieden tenminste hun excuses aan voor het compleet verstoren van je muziekbeleving. Dit liedje vind ik eigenlijk best wel leuk. Wel een beetje slordig, maar het heeft iets.

7.5

Willow – Gold

Dit lijkt inderdaad sterk op Bloc Party. Laat dat nou net een band zijn die me niet al te veel doet, en ook dit nummer blijft niet echt hangen. Maar slecht is het natuurlijk ook niet.

5.5

Mijn lijstje deze week:

1. The Vaccines- Wetsuit (op naar nummer 1!)
2. Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA... What A Life!
3. School Is Cool – Warpaint

Het Vlaamse chauvinisme is inderdaad een opvallende factor hier. Goed dat StuBru op die manier aandacht besteedt aan muziek uit eigen land, aan de andere kant: is er de laatste weken niets beters uitgekomen dan deze drie betrekkelijk middelmatige liedjes? De aanwezigheid van die melige Interpolkloon 'Toupee' in een toplijst is al helemaal niet te verantwoorden, lijkt me. Enfin:

Zoals herman zegt, alleen mist dit liedje wel een beetje een element dat het echt boven de middelmaat uithaalt, een 'X-factor' als we die vreselijke modeterm nog een keer uit het slijk mogen halen. Verder kan dit soort rock mij altijd wel bekoren.
Cijfer: 6,8

Nummer moet het hebben van een richtingsloze hipheid die ik niet zo goed kan velen. Die beat is best wel goed in elkaar geknutseld, maar al die quasi-gedurfde kunstgrepen waar het nummer mee zit volgepropt werken mij in eerste instantie voornamelijk nogal op de zenuwen.
Cijfer: 5

Willow – Gold
Zoals veel mensen hier is de eerste indruk een beetje, 'kenden we dit niet al'? Verder geen onsympathiek nummer, maar ik betwijfel of dit bij herhaalde beluistering diepere lagen gaat openbaren die het liedje naar een hoger plan brengen.

2MY
ArthurDZ zal blij zijn, want The Vaccines stijgen verder tot nummer 2!

'Onze' top 8 voorlopig:

4. School Is Cool - Warpaint (6,53)
5. The Hickey Underworld - Whistling (5,83)
6. Willow - Gold (5,64)
7. Coldplay - Charlie Brown (5,25)
8. 't Hof Van Commerce - Wupperbol (3,92)

en dit zijn de nieuwe binnenkomers van

ZATERDAG 28 JANUARI

(29) Kavinsky feat. Lovefoxxx - Nightcall

Bizar nummer, mix van donkere computersounds en luchtige pop... het geheel klinkt redelijk jaren '80. Benieuwd wat dit nummer gaat doen in de Afrekening.

6

(27) Triggerfinger - I'm Coming For You

Coole mix van breekbare stem met grave gitaren. Ik heb wel een zwak voor Triggerfinger, hoewel ik het nummer nog niet goed kan plaatsen. We gaan er van uit dat dit nog zal groeien.

6,5

(25) Florence & The Machine No Light No Light

De fragiele stem van Florence klinkt al heel vertrouwd, en de pianootjes, viooltjes en harpjes maken haar nog engelachtiger dan ze al is. Het nummer is niet echt zo sterk als eerdere hits van haar. Niet echt een hoogvlieger.

5,8

(23) Lana Del Ray - Born To Die

Sterke stem, begint wat zeurderig, maar naarmate het nummer openbloeit wordt het geheel ook meer duidelijk. Sterkste nummer so far van deze week.

8

(20) Adele - Rumour Has It

In de top 40 staat Turning Tables genoteerd sinds vorige week, maar in deze lijst komt Rumour Has It net binnen! Dit vind ik veel beter dan het zwakke Turning Tables. Mag samen met Lana Del Ray bovenaan mijn lijstje van deze week!

7,9

mijn ingezonden Nieuwkomer Top 3 voor deze week:

1. Lana Del Ray - Born To Die
2. Adele - Rumour Has It
3. Triggerfinger - I'm Coming For You

Magick1
ZATERDAG 28 JANUARI

(29) Kavinsky feat. Lovefoxxx - Nightcall 6,5

Zo'n nummer die ik al vele malen gehoord heb, maar waar ik geen naam kan opplakken. Best aardig, maar geen hoogvlieger.

(27) Triggerfinger - I'm Coming For You 6

Triggerfinger is een geweldige live-band, maar ik vind ze toch wat over het paard getild. Ook met dit nummer is dit weer het geval.

(25) Florence & The Machine - No Light No Light 6,5

Er zijn toch wel betere potentiële singles op Ceremonials dan dit nummer. All This And Heaven Too mag ze bijvoorbeeld direct als single uitbrengen

(23) Lana Del Rey - Born To Die 6,75

Video Games was veelbelovend, maar dit vind ik toch alweer enkele niveau's dan haar debuutsingle.

(20) Adele - Rumour Has It 7

Een leuk liedje, maar best wat zeurderig na een aantal luisterbeurten. Heb ook gezien dat Turning Tables gedraaid wordt op de radio. Maar volgens mij is dat geen single?

2MY
Magick1 schreef:
Heb ook gezien dat Turning Tables gedraaid wordt op de radio. Maar volgens mij is dat geen single?

kwam 2 weken geleden nieuw binnen in de Top 40!

De Top 5 nieuwe binnenkomers van 2012 na vorige week:

4. School Is Cool – Warpaint
5. The Hickey Underworld – Whistling (5,83)

Kavinsky feat. Lovefoxxx - Nightcall
Ah, leuk dat deze erin staat. Sinds ik Drive (de beste film van 2012 met een landslide volgens MovieMeter: en terecht, voor mij ook de eerste 5*-film sinds 2004) heb gezien ben ik al weg van de soundtrack en dit nummer is na de track van Chromatics de beste daarop. Heerlijke electropop met een donkere en romantische ondertoon. De Michael Mann-vibe uit de film straalt hier ook wel een beetje op af. Elke keer weer een fijn moment als deze langs komt op StuBru. Het schijnt trouwens dat Thomas Bangalter van Daft Punk hier ook een hand in heeft.
Cijfer: 9

Triggerfinger - I'm Coming For You
Aardig liedje, maar dit wil bij mij naar niet beklijven. Triggerfinger's muziek heeft wel een bepaalde 'cool' die me aanstaat, maar ik heb eigenlijk nog geen echt goed nummer van ze gehoord. Ook deze is er eentje voor de vergetelheid, vrees ik.

Florence + The Machine - No Light, No Light
Het album van F&TM was me iets teveel van het goede, maar een los nummer bevalt me altijd wel erg goed. Dit nummer geeft me zo'n enorme adrenalinekick elke keer als ik het weer hoor. Wat een passie en liefde zit er in dit nummer. Voor mij het nummer waar alles eindelijk samen komt voor Florence. De vorige single was ook prima, maar deze doet mijn hart pas echt sneller kloppen. Ongekend.
Cijfer: 10

Lana Del Ray - Born To Die
Elke keer als ik het intro hoor denk ik aan Dido's White Flag, daar heeft het wel even wat van. Die beat met dat heimachine-geluid valt me nu ook ineens op. Verder slaat dit nummer net als Video Games bij mij niet de melancholische toon aan die het blijkbaar wel doet met de rest van de wereldbevolking, als ik op de wereldwijde hype af mag gaan. De teksten bulken van het weemoed, maar in combinatie met die afstandelijke stem werkt het voor mij niet, waardoor er voor mij minder overblijft om van te genieten. De mooiste momenten zijn dan ook die waarop Lana even die andere stem opzet. Misschien een iets minder opvallende stem, maar van mij mag ze altijd zo zingen.

Adele - Rumour Has It
Dit nummer van Adele beviel me eigenlijk direct toen ik het een paar weken terug voor het eerst hoorde. Een lekkere uptempo soulkraker. Niet wereldverheffend, maar wel lekkere radiomuziek.

2MY schreef:
ArthurDZ zal blij zijn, want The Vaccines stijgen verder tot nummer 2!

Ik ben inderdaad heel blij. Wetsuit is by far mijn favoriete nummer uit 2011

Ik had deze nog nooit gehoord. Een eerste kennismaking dus. Het begin van dit nummer is erg mooi. "Dit kan wat worden" dacht ik nog. Toen werd het nummer verziekt, en wel door een robotstem. Ik weet niet waarom, maar robotstemmen in muziek haalt me het bloed onder de nagels vandaan. Ik kan het gewoon niet aanhoren. Ik had dan ook meteen zin om te stoppen met luisteren, maar aan de artiestennaam te zien, doen hier twee partijen aan mee. En die tweede partij is gezegend met een erg mooie stem, die gelukkig het meeste te horen is hier. Mijn eindoordeel: sfeervolle muziek, mooie vrouwenstem, maar ik kan hier gewoon geen voldoende aan geven. Die robotstem

4.5

Ik heb bij Triggerfinger hetzelfde als herman. Ik vind ze zeker niet slecht, maar het beklijft geen seconde.

5.5

(25) Florence + The Machine - No Light, No Light

Dit vind ik wel een mooie. Vooral in de refreinen licht overbombastisch, maar ik vergeef het ze, want Florece heeft gewoon een stem waar ik graag naar luister. Met heel veel passie gezongen ook.

7

(23) Lana Del Rey - Born To Die

En hoe kan het ook anders, de hype van het moment komt ook binnen. Maar eerlijk gezegd, ik vind dit wel een leuk nummer. Ik vraag me alleen af: zingt ze nauw expres zo zeurderig en schijnbaar ongeïnteresseerd om stoer over te komen? Want haar 'andere stem' klinkt toch veel mooier?

6.5

Fijn, nieuwe Adele-singles. Rolling In The Deep is niet stuk te krijgen, maar die andere twee was ik toch wel beugehoord. Dit is meteen een erg sterke single. Wat een prachtstem heeft ze toch. Muzikaal ook dik in orde. Met gemak de beste binnenkomer deze week.

7.5

En de top 3 die ik instuur deze week is:

1. The Vaccines- Wetsuit
2. Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA... What A Life!
3. School Is Cool – Warpaint

Dezelfde als vorige week inderdaad.

Inderdaad een beetje bizar nummer, een combinatie van een robotstem en zwoele vrouwenstem, klinkt donker maar vrij luchtig, het doet mij ook denken van de synthipop van de jaren '80. Behoorlijk maar opzienbarend is het ook niet, het heeft wel zeker hitpotentie en misschien kan dit nummer nog groeien.

De stevige rock van Triggerfinger mag ik wel maar ik vind deze band ook wat overroepen. Zeker geen slecht nummer maar - hier moet ik herman en ArthurDZ gelijk geven - beklijven doet het niet.

(25) Florence & The Machine No Light No Light
De fragiele engelenstem van Florence mag ik ook graag naar luisteren en ze zingt met passie. Het nummer en meer bepaald het refrein is mij iets te bombastisch. Toch eens een album van haar beluisteren (ik ken ze van Dog Days Are Over en dat nummer vind ik iets beter).

(23) Lana Del Ray - Born To Die
Video Games was een schot in de roos en dit nummer doet het ook erg goed bij mij. Ze heeft een mooie stem vooral wanneer ze hoog zingt. Het zijn tevens de melancholieke strijkers die het nummer kleuren, ook van haar moet ik haar album eens beluisteren.
Cijfer: 8,5

Adele blijkt ook in de 'alternatieve' hitlijst een vaste klant te zijn. Prima song waarbij dat rustige stuk voor afwisseling zorgt, uitstekend gezongen ook. Al vind ik Rolling in the Deep nog wat beter.
Cijfer: 8

2MY
De voorlopige TOP 10 van de Nieuwe Binnenkomers volgens dit topic:

2. Adele - Rumour Has It (7,48)
3. Florence + the Machine - No Light No Light (7,36)
4. Lana Del Ray - Born to Die (7,35)
5. Michael Kiwanuka - Home Again (7,15)
6. Gotye - Eyes Wide Open (6,67)
7. School Is Cool - Warpaint (6,53)
8. Kavinsky feat. Lovefoxxx - Nightcall (6,5)
9. Triggerfinger - I'm Coming for You (6,0)
10. The Hickey Underworld - Whistling (5,83)

wat er ruwweg op neerkomt dat vorige week afgrijselijk sterk was wat Nieuwe Binnenkomers betreft...

2MY
WEEK 5 – ZATERDAG 4 FEBRUARI 2012

30. Arid – Seven Odd Years
Over het algemeen vind ik de nummers van Arid en Jasper Steverlinck nogal flauw en irritant met dat iele hoge stemmetje. Dit nummer is zowat het beste dat ik van deze groep heb gehoord (hun vorige album ligt trouwens al een jaar nog netjes ingepakt in de cd-kast... shame on me). Irriteert nergens, en ik vind het eigenlijk gewoon erg mooi. Af en toe mag dat.

8

29. Skrillex feat. Sirah – Bangarang

Interessante collage van pop, hiphopachtige dingen en flipperkastgeluiden. Klinkt als een rauwe Daft Punk Meets Will.I.Am in een newbeat-sausje. Sonny Moore AKA Skrillex is trouwens voormalig frontman van de post-hardcore band From First To Last. Niet dat ik daar al van gehoord heb, maar ik geef het maar mee.

7

25. Jónsi – Gathering Stories

De frontman van Sigur Rós (bemerk het streepje op de 'o') heeft weer een liedje gemaakt. En zelfs een heel album: de soundtrack 'We Bought a Zoo' waar dit nummer van afkomstig is. Ik ben er zo eentje die nog niet helemaal overtuigd is om Sigur Rós kritiekloos te omarmen, en hier vind ik eigenlijk niet zo heel erg veel aan. Wat flauw en eentonig.

5,7

23. Netsky – Give And Take

En ook deze neder-d'n'b kan me niet echt overtuigen. Het heeft z'n spannendere momenten, maar het zal weinig indrukken nalaten in het uitgaansleven en de hitparades denk ik...

6

Mijn ingezonden TOP 3 der Nieuwe Binnenkomers van deze week:

1. Arid – Seven Odd Years
2. Skrillex feat. Sirah – Bangarang
3. Netsky – Give and Take

Magick1
WEEK 5 – ZATERDAG 4 FEBRUARI 2012

Arid heeft me slechts éénmaal kunnen boeien en dat was met de cover van Will Tura 'Hart van Goud'. Ook dit nummer is weer middelmatigheid troef.

6

Dit ligt eigenlijk niet in mijn straatje, maar toch heb ik iedere maal zin om te feesten wanneer ik dit nummer hoor.

8,5

Ik dacht eerst dat dit een nieuwe single van Sigur Ros was, want ze komen toch dit jaar met nieuw werk? Maar gelukkig was dit niet zo, want dit is toch wel van heel wat mindere kwaliteit dan Sigur Ros.

6,25

Best wel een goed nummer van Netsky, maar volgens mij zal dit ook maar een radiohit blijven.

7

Week 5:

Arid bracht met Little Things of Venom een geweldig debuut uit, nadien werd het gladder en inspiratielozer. Arid kiest hier voor soberheid en dat blijkt een terechte beslissing te zijn. Een pakkend en emotioneel nummer zonder poespas waarbij de song en de zang van Jasper Steverlinck centraal staan.
Cijfer: 8,5

Dit lijkt mij meer een collage met hiphop, geluidstrucs en vervormde stemmen. Niet echt mijn ding en de tand des tijds zal het ook niet doorstaan maar grappig vind ik het wel.
Cijfer: 5

Dit klinkt mij als Sigur Rós light, ook wat meer poppy. Aardig nummer en de sfeer zit er wel in maar ook een tikkeltje eentonig, het is tevens Sigur Rós zonder spanning.

Ook dit elektronisch nummer vind ik wat eentonig met name de te lange intro maar het heeft beslist ook zijn momenten. Zal ik een gemiddeld cijfer geven?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:58 uur

geplaatst: vandaag om 21:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.