MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / nieuw in De Afrekening 2012 (StuBru's alternatieve lijst)

zoeken in:
Week 5:

30. Arid – Seven Odd Years

Wel een mooi nummer, maar mij raken doet het (misschien voorlopig nog) niet. De emotie komt nogal 'geknutseld' op me over. En ben ik de enige die de drums niet echt bij de rest vind passen?

6

29. Skrillex feat. Sirah – Bangarang

Zoals de Britten dat zo mooi zeggen: niet mijn kopje thee. Al die bliepjes, blopjes en robotstemmen zorgen bij mij alleen maar voor hoofdpijn.

1

25. Jónsi – Gathering Stories

Nee, dan is dit een verademing. Ik ben geen liefhebber van Sigur Rós, maar deze light-versie kan ik best wel smaken. Sfeervol, en vooral dat koortje vind ik erg leuk. Wel niet iets dat ik uit mezelf zou opzetten.

7

23. Netsky – Give And Take

Leuk nummer. Die eentonigheid, die er wel is, stoort me hier niet zo. Uiteindelijk heeft het nummer net zijn perfecte lengte om niet hopeloos storend eentonig te worden. Vooral dat stukje met die piano ergens in het begin vind ik mooi, trouwens.

7

En mijn top 3, u raadt het nooit is:

1. The Vaccines- Wetsuit
2. Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA... What A Life!
3. School Is Cool - Warpaint

Voor de derde maal op rij dezelfde. If it ain't broken, don't fix it

Edit: en opeens willen ze dat je je registreert voor je mag stemmen. Pfff, dan niet

week 5:

30. Arid - Seven odd years

Ik heb nooit iets met Arid gehad, en dit is nog een van hun mindere. Dit nummer kan me op geen enkel moment boeien

4

29. Skrillex feat. Sirah - Bangarang

Hier krijg ik hoofdpijn van. Ik kan eigenlijk geen echte beoordeling van dit nummer geven want ik ben er nog niet in geslaagd het uit te luisteren.

1

25. Jonsi - Gathering stones

Jonsi stelt me niet vaak teleur, nu ook niet. Goed nummer

8

23. Netsky - Give and take

Alhoewel dit absoluut mijn genre niet is kan ik dit best smaken. Zeer dansbaar, en dat is de bedoeling van het lied neem ik aan.

7

mijn top 3

1. The Vaccines - Wetsuit (ik roep iedereen op om hiervoor te stemmen, dit is echt stukken beter dan the black keys)
2. The Hickey Underworld - Whistling
3. Kapitan Korsakoff - Cancer

Week 5:

30. Arid – Seven Odd Years
Ik ben nooit echt een Arid-fan geweest en dit nummer verandert daar ook niet veel aan. Een degelijk, maar daardoor ook nogal kleurloos nummer. Leuk muzikaal behang voor op de radio, maar meer ook niet.
Cijfer: 5

29. Skrillex feat. Sirah – Bangarang
Dit bevalt me dan beter. Ongetwijfeld de populairste dance-artiest van de laatste jaren, maar ook wel iemand die veel negatieve reacties oproept. Gewoon een aardig popnummer in een dubstep-jasje en sowieso veel beter dan zijn samenwerking met de overgebleven leden van The Doors. Desalniettemin krijg ik er wel een beetje een teletubbie-gevoel bij.
Cijfer: 6,5

25. Jónsi – Gathering Stories
Sigur Ros was een jaar of 10 terug een van mijn favoriete bands, maar die interesse is na Takk toch wel flink verminderd. Dit klinkt niet onaardig, maar raken doet het me niet meer. Heb het inmiddels al best een paar keer gehoord, maar ik veer er eigenlijk niet eens meer van op. Wel een mooi hoesje trouwens.
Cijfer: 6,5

23. Netsky – Give And Take
Dit is dan weer betere koek. Fijne drum & bass-plaat met Hele Fijne Melodie. En nu ook eens een Belgische productie van internationale allure.
Cijfer: 8

ArthurDZ schreef:
Edit: en opeens willen ze dat je je registreert voor je mag stemmen. Pfff, dan niet

Beetje jammer ja.

2MY
...ik krijg al twee dagen deze boodschap - nochtans sta ik wél geregistreerd - :

"U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina"

zo kan ik geen cd's winnen he

Die opmerking krijg ik ook, maar ik dacht dat het misschien was omdat ik in Nederland woon.

2MY
ah... maar dat kan dus wel he... ik ook.

CHIEP (crew)
Dat heb ik als Vlaming ook, don't worry.
Wat ik mij btw al lang afvraag: kan je eigenlijk dagelijks stemmen of heeft dat absoluut geen zin? (omdat je dus nooit - in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij de VOX-lijst op Radio 1 - een melding krijgt dat je al hebt gestemd)

Vroeger had ik gezegd: probeer het eens. Maar nu StuBru opeens kuren begint te krijgen...

2MY
Geen idee... vroeger kon dat wel (ik weet dat ik als puber zo'n beetje dagelijks stemde én elke AfrekeningCD toch wel een keer gewonnen heb )

Met de registratie zal dat wsl niet meer kunnen, helaas.

Magick1
De voorlopige TOP 10 van de Nieuwe Binnenkomers volgens dit topic:

1. Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA... What A Life! (7,91)
2. Adele - Rumour Has It (7,48)
3. Florence + the Machine - No Light No Light (7,36)
4. Lana Del Ray - Born to Die (7,35)
5. Michael Kiwanuka - Home Again (7,15)
6. Netsky - Give & Take (6,83)
7. Gotye - Eyes Wide Open (6,67)
8. Jonsi - Gathering Stories (6,66)
9. School Is Cool - Warpaint (6,53)
10. Kavinsky feat. Lovefoxxx - Nightcall (6,5)

Magick1
Week 6:

29. Kasabian - Goodbye Kiss
Velociraptor! is een heel evenwichtig album, net zoals dit nummer. Geen uitschieter, er waren volgens mij betere singlekeuzes geweest, maar al bij al leuk nummer.
Cijfer: 7

27. Blaudzun - Flame In My Head
Zowaar Nederlanders in de lijst, al ben ik niet zo vertrouwd met deze band. Hier wordt ik eerlijkgezegd niet wild van

25. The Shins - Simple Song
The Shins zijn eindelijk terug van weggeweest, al schiet er niet veel meer over van The Shins van het vorige album. Maar de nieuwe single doet me alvast weer uitkijken naar hun nieuwe album.

Week 6:

er staan betere liedjes op het album maar zeker een goed lied.
7,5

heel goed lied van deze Nederlanders met voorsprong het beste van hun laatste album.
8,5

aardig lied
6

Week 6:

Deze band ken ik van 2 nummers uit de MuMe top-2000 (Fire vind ik zwak, L.S.F. daarentegen uitstekend). Dit doet mij denken aan R.E.M. door de zang en gitaarsound maar het is wel een erg pakkend popliedje dat ik nog vaker wil horen.
Cijfer: 8,5

Een Nederlandse band die mij tot nu toe onbekend is, het doet mij bij momenten wat denken aan Arcade Fire. Het nummer vind ik instrumentaal en ritmisch knap in elkaar gestoken maar begon na een tijd mij toch wat te vervelen.

Inderdaad een eenvoudig nummer maar daar is niets mis mee als het ook catchy is en goed gezongen en uitgevoerd. En daar zijn The Shins wel meester in getuige dit nummer al kan dit niet tippen aan de meeste nummers uit hun eerste twee albums.
Cijfer: 7,5

Blaudzun is geen band, maar een singersongwriter en het liedje heet Flame On My Head.

Week6:

Velociraptor kan me wel bekoren en dit nummer ook, al is het niet zo speciaal.
7

27. Blaudzun - Flame in my head
Weet niet goed wat ik hierbij moet zeggen, dit roept geen positieve gevoelens op maar ook geen negatieve laten we het dan maar houden op een
6

26. The Shins - Simple Song
Een beetje te simpel
5

Week 6:

De eerste cd van Kasabian heb ik nog wel gekocht, maar daar heb ik wel genoeg aan wat dat deze band betreft (sterker nog, die draai ik eigenlijk ook nooit meer). Via StuBru en het Song van het Jaar-topic heb ik nu 6 of 7 nummers gehoord van het nieuwe album, dus ik weet wel dat ze er niet echt op vooruit zijn gegaan. Dit is wel een degelijk nummer, zeker voor op de radio, maar de vorige single (Re-wired) deed me meer.
Cijfer: 6

27. Blaudzun - Flame On My Head
De Nederlandse Blaudzun: wel een verademing om tussen de ontelbare Vlaamse bandjes die lang niet allemaal even bijzonder zijn eindelijk eens een Nederlands kwaliteitsproduct te horen. Jammer dat StuBru Moss e.d. niet oppakt, ik zou willen dat ze wat meer over de grenzen keken. Ik heb zijn nieuwe nummer nog niet geluisterd, maar dit doet niet veel onder voor de nummers van zijn vorige uitstekende album.
Cijfer: 7,5

Dit was echt een fikse teleurstelling: ten tijde van hun debuut was The Shins een van mijn favoriete bands, maar van hetgeen hen toen zo speciaal maakte is weinig meer over. Weg is de jaren '60 sunshine pop die je deed afvragen of je niet per ongeluk naar een band van 40 jaar ouder zat te luisteren. Het is een aardig liedje, nog altijd, maar het maakt me absoluut niet nieuwsgierig naar hun nieuwe album.
Cijfer: 5,5

2MY
Slechte week voor Fatlegs Sally, want The Vaccines zakken naar 3...

Merci Magick1 voor de update en LucM voor de links (en de rest voor jullie continue aanwezigheid uiteraard )

Week 6:

Ergens hoor ik in't begin idd een beetje Michael Stipe doorschemeren. Ik ben er niet onmiddellijk dol op, vind er weinig echt bijzonder aan. Geen idee of het nog zal groeien, geen idee of het daar ook de kans toe zal krijgen...

Cijfer: 5,7

Zoals wel meer van de groepen of artiesten die hier voorbij komen, had ik hier nog niet van gehoord. Niet direct de meest aangename stem, maar het geheel vind ik wel boeiend genoeg.

Cijfer: 6,8

Als dit nummer 2 weken geleden de lijst zou binnengekomen zijn, dan hadden ze ruim anderhalf punt beter gescoord dan hetgeen ik ze nu toedeel, louter omdat dit nummer eerst kort en hevig groeit, maar ik het ook snel niet meer zo geweldig blijk te vinden. Het blijft wel een leuke melodie en ik hou wel van zulke open poprock.

Cijfer: 7,2

Ik probeer deze week deze top 3 in te sturen:

1. The Shins - Simple Song
2. Blaudzun - Flame on my Head
3. Kasabian - Goodbye Kiss

edit: het formulier werkt weer!

Ik kan opeens niet meer stemmen en The Vaccines dalen. Toeval?

Maargoed, week 6:

Inderdaad heel erg R.E.M.iaans, maar een fijn nummer is het zeker. Hoewel ik betwijfel of dit nummer me gaat aanzetten tot het beluisteren van een album van hen. Hoe dan ook, hier kan ik wel een 7 aan kwijt.

Aldus geschiedde: 7

Leuk dat StuBru ook eens aan onze noorderburen denkt. En het is nog een mooi nummer ook! Niet dat ik hier met open mond naar zit te luisteren, maar in orde is het zeker. Vooruit, ook een 7

7

Pas heel recent ben ik beginnen luisteren naar deze band. Het debuut is alvast een onweerstaanbare popparel, en het nummer Know Your Onion zit ten tijde van schrijven nog steeds in mijn hoofd geplakt. Ook dit nummer is uitstekend. Zodra ik de rest van hun oeuvre heb doorspit, begin ik aan de nieuwste

8

En ik kan weer niet stemmen, deze keer met deze flauwe smoes: "Validation error, please try again. If this error persists, please contact the site administrator"

Toeval?

ArthurDZ schreef:

En ik kan weer niet stemmen, deze keer met deze flauwe smoes: "Validation error, please try again. If this error persists, please contact the site administrator"

Toeval?

Dit krijg ik ook, wat is stubru goed bezig zeg

2MY
ik heb wel kunnen stemmen

En nu net nog eens geprobeerd (met ArthurDZ's Top 3) en weer gewoon 'Bedankt! De inzending is ontvangen!'...

2MY schreef:
En nu net nog eens geprobeerd (met ArthurDZ's Top 3) en weer gewoon 'Bedankt! De inzending is ontvangen!'...

Wat lief! Dankjewel

2MY
De voorlopige TOP 10 van de Nieuwe Binnenkomers volgens dit topic:

1. Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA... What A Life! (7,91)
2. Adele - Rumour Has It (7,48)
3. Florence + the Machine - No Light No Light (7,36)
4. Lana Del Ray - Born to Die (7,35)
5. Michael Kiwanuka - Home Again (7,15)
6. Kasabian - Goodbye Kiss (6,96)
7. Netsky - Give & Take (6,83)
8. Blaudzun - Flame on my Head (6,83)
9. Gotye - Eyes Wide Open (6,67)
10. Jonsi - Gathering Stories (6,66)

...en 'onze' nummer 1 verdwijnt deze week na slechts 4 weken aanwezigheid reeds uit de Afrekening...

2MY
WEEK 7 - DE AFREKENING VAN 18 FEBRUARI 2012

3 nieuwe binnenkomers, waarvan ik er al 2 in andere topics had gehoord (kijk eens aan, het begint z'n vruchten al af te werpen )

29. Waar Is Kraan? - Kraantje Pappie

(edit: gekozen voor de 'live' video op StuBru, ter afwisseling van de overbekende clip)

Twee weken op rij komen er Nederlanders binnen in de lijst! Deze week mag Kraantje zich comfortabel nestelen op nummer 29 met nog behoorlijk wat stijgpotentie... Ik ben deze plaat al stilletjesaan beu gehoord, maar het blijft wel een leuke melodie. Mijn waardering voor dit nummer daalt wel met het aantal keer ik het hoor.

6

27. Love Interuption - Jack White

Met deze van Jack White gaat de omgekeerde kant op. Ondertussen ben ik de gelijkenissen met Son of a Preacher Man van Dusty Springfield al wat gewend, en kan ik ook wat meer naar de rest van het nummer luisteren. Ik blijf het een minder nummer vinden, Jack kan beter.

6,6 wil ik er wel aan kwijt

25. Dum Dum Dum - Renee

(eveneens 'live' op StuBru)

Hier vond ik totaal geen informatie over, maar ongetwijfeld kan iemand anders meer vertellen over deze Renee... Zijn dit toevallig ook Nederlanders? De bandnaam laat zoiets vermoeden...
Mooi eenvoudig liedje, en soms moet dat niet meer zijn.

7,3

Ik probeer volgende (nieuwkomers-)Top 3 door te sturen:

1. Renee - Dum Dum Dum
2. Jack White - Love Interuption
3. Kraantje Pappie - Waar Is Kraan?

Even gegoogled en Renee is geen band maar een zangeres. Een zangeres uit Gent welteverstaan.

29. Kraantje Pappie - Waar Is Kraan?
Dit heb ik eerder hier besproken en ik blijf bij mijn beoordeling. Ik vind het niet grappig en het blijft ook niet hangen.
Cijfer: 4

27. Jack White - Love Interuption
Na zijn avontuur met White Stripes gaat Jack White op de solotoer. Net als White Stripes haalt Jack White de mosterd bij de jaren '60-pop, in dit geval de folk(rock) maar het nummer zelf vind ik tenslotte te weinig bijzonder om echt memorabel te worden.

25. Renée - Dum Dum Dum
Ik ken Renée wel van de - overigens prima - hit High Time He Went (1982) maar dit zal een andere Renée zijn. Een lief mooi akoestisch liedje waar je onmogelijk een hekel aan kunt hebben maar beklijvend of ontroerend is het voor mij ook niet.

2MY
Arrie schreef:
Even gegoogled en Renee is geen band maar een zangeres. Een zangeres uit Gent welteverstaan.

Ah, merci voor de info Arrie, ik kon niks vinden, buiten dan een jaren 70-groep uit Nederland. Deze Gentse is dan waarschijnlijk net vanonder een steen tevoorschijn gekropen, vermoed ik. Of heb ik weer iets gemist?

29. Kraantje pappie - Waar is kraan?
Hier vind ik toch maar weinig aan
5

In het begin was ik wat teleurgesteld over deze, maar hij is gegroeid, Jack White maakt zelden iets dat geen 7 waard is. Dit blijft toch wel een mindere van hem, daarom
7

25. Renée - Dum Dum Dum
Niet echt bijzonder deze, maar ook niet slecht
6

Neen, hier vind ik geen bal aan. Volgende

1

De eerste solouitstap van het post White Stripes-tijdperk. Ik vind dit een extreem lekker nummer. Folky, stevig, catchy. Like it

9

25. Renée - Dum Dum Dum

Lief slaapliedje. Niet slecht maar ook niet echt memorabel. Opnieuw een binnenkomer voor de gaat-langs-me-heen-hoek van mijn hoofd, oftwel, de vergeetput. Gelukkig zonder bittere nasmaak

6

Laat ik nog maar eens proberen stemmen. Op hoop van zege:

1. The Vaccines- Wetsuit
2. Jack White- Love Interuption
3. The Shins- Simple Song

Edit: en opnieuw word ik gemuilkorfd Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om voor mij te stemmen? Alvast bedankt

Niet helemaal mijn ding, maar dit nummer kan ik toch wel waarderen. Heerlijke feesttrack. Goede, melodieuze raps met die zachte Brabantse tongval en het gedijt erg goed op die dikke productie van Noisia.
Cijfer: 8

Paar keer gehoord, maar het is hopen dat Jack nog meer in huis heeft dan dit aardige, maar bij lange niet memorabele liedje. Wel een mooie clip trouwens.

25. Renée - Dum Dum Dum
Wel een heel bleek nummertje. Wellicht staat deze nog in de groeistand, maar vooralsnog krijg ik het er niet echt warm van.

Ik zal ook maar weer eens een top 3 insturen:

1. florence & the machine no light no light
2. kavinsky feat lovefoxxx nightcall
3. kapitan korsakov cancer

Gast
geplaatst: vandaag om 19:14 uur

geplaatst: vandaag om 19:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.