Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 00s
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2012, 22:37 uur
Marbles heb ik een keer gehoord, ik vond het echt een rotplaat. Ik kan niks met die zanger, ik zweer bij Marillion met Fish.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 07:46 uur
vigil schreef:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Inderdaad Vigil. Ik snap niet waar die Marillion hetze opeens vandaan komt. Ik krijg van de complete discografie van Coldplay jeukende uitslag over m'n hele lijf, maar daar hoor je mij toch ook niet over? Wel achteraf spijt dat ik "Marbles" niet op 1 heb gezet...

0
geplaatst: 27 juli 2012, 09:28 uur
Mwa ik begrijp het wel. Sowieso denk je niet echt aan Marillion als je aan muziek uit de 00's denkt. Daarnaast leunt het albums, mijns inziens, te veel op de drie sterke epics. Dat is natuurlijk een mooi zoethoudertje voor de liefhebbers, maar dat neemt niet weg dat meer dan de helft van de nummers vooral filler zijn. Als ze van de drie lange nummers een album hadden gebouwd, Don't Hurt Yourself als losse single hadden uitgebracht en het vulmateriaal in de kast hadden laten staan, was het misschien echt een goed album geweest.
Daar komt bij dat het een aantal mensen steekt, dat veel van de Marbles-stemmers dezelfde zijn die kerstalbums van Jethro Tull e.d. in hun lijst hebben. Oftewel mensen die geen 00's kennen en er ook niks mee hebben. Dat riekt wel enigszins naar stemmenronseling, wat natuurlijk ook niet verboden is, maar het verstoort wel enigszins het beeld dat deze lijst probeert te geven van de populaire albums van de 00's. Dus ik snap dan weer niet zo goed, waarom het opeens een hetze is, als mensen het bovenstaande constateren...
Daar komt bij dat het een aantal mensen steekt, dat veel van de Marbles-stemmers dezelfde zijn die kerstalbums van Jethro Tull e.d. in hun lijst hebben. Oftewel mensen die geen 00's kennen en er ook niks mee hebben. Dat riekt wel enigszins naar stemmenronseling, wat natuurlijk ook niet verboden is, maar het verstoort wel enigszins het beeld dat deze lijst probeert te geven van de populaire albums van de 00's. Dus ik snap dan weer niet zo goed, waarom het opeens een hetze is, als mensen het bovenstaande constateren...
0
geplaatst: 27 juli 2012, 09:43 uur
trebremmit schreef:
Edit: Even een paar nummers van die Marbles plaat beluisterd, en nu begrijp ik nog minder van hun populariteit. Wat een zeikmuziek zeg.
Edit: Even een paar nummers van die Marbles plaat beluisterd, en nu begrijp ik nog minder van hun populariteit. Wat een zeikmuziek zeg.

0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 09:57 uur
Titmeister schreef:
Daar komt bij dat het een aantal mensen steekt, dat veel van de Marbles-stemmers dezelfde zijn die kerstalbums van Jethro Tull e.d. in hun lijst hebben.
Daar komt bij dat het een aantal mensen steekt, dat veel van de Marbles-stemmers dezelfde zijn die kerstalbums van Jethro Tull e.d. in hun lijst hebben.
Ten eerste klopt die constatering niet, en ten tweede zijn die 'gestokenen' mensen met een afkeer van classic rock/progressive rock en soms van muzikanten van 40+. Zij moeten sowieso niets van Marillion hebben, ongeacht of er wel of geen kerstalbum van Jethro Tull genomineerd wordt.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:05 uur
Ik vind het allemaal gezeur. Er wordt gevraagd om mijn top 20 en dus geef ik mijn top 20.
0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 10:13 uur
Toch schijnen er users te zijn die zich gestoken voelen door een of meerdere albums uit je Top 20.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:21 uur
Het is ook allemaal gezeur, maar ja mensen zeuren graag... Opvallend genoeg vaak dezelfde mensen en ook vaak als het woordje Symfo valt. Niet dat Marbles nou typisch symfo is maar ja de link is snel gelegd heh.
Over de aanname dat Marbles liefhebbers dezelfde zijn als diegene die geen zero's muziek meer luisteren ga ik al helemaal maar niet in want dadelijk ga ik er nog om huilen en dat willen we allemaal niet.
Over de aanname dat Marbles liefhebbers dezelfde zijn als diegene die geen zero's muziek meer luisteren ga ik al helemaal maar niet in want dadelijk ga ik er nog om huilen en dat willen we allemaal niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 juli 2012, 10:23 uur
Niet geheel onbegrijpelijk (nou ja...) dat de kerstplaat van Jethro Tull een steen des aanstoots is, dus for the record maar even het aantal matches tussen lijstjes met Marbles en dit album opgezocht... inderdaad: tot nu toe 0.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:23 uur
Titmeister schreef:
Daarnaast leunt het albums, mijns inziens, te veel op de drie sterke epics. Dat is natuurlijk een mooi zoethoudertje voor de liefhebbers, maar dat neemt niet weg dat meer dan de helft van de nummers vooral filler zijn.
The Invisible Man en Neverland zijn inderdaad de sleutelnummers, Ocean Cloud heb ik zelf veel minder mee en zonder zou het album absoluut in mijn top 10 hebben gestaan. Verder vind ik Don't Hurt Yourself een lekker vrolijke single, Angelina een weergaloos nummer (op Neverland na het beste van 't album), Fantastic Place is een mooi rustpunt en The Damage en Drilling Holes neem ik op de koop toe. Daarnaast leunt het albums, mijns inziens, te veel op de drie sterke epics. Dat is natuurlijk een mooi zoethoudertje voor de liefhebbers, maar dat neemt niet weg dat meer dan de helft van de nummers vooral filler zijn.
Bovendien, als ik kijk naar de Single-CD version, zie ik dat zowel Ocean Cloud als The Damage er niet meer bij staan. Probleem opgelost. Enige smetje is dan Drilling Holes, maar 5 minuten op een album van een uur is wel te verwaarlozen.
Titmeister schreef:
Dat riekt wel enigszins naar stemmenronseling
Er zijn genoeg albums te noemen die onevenredig goed scoren, Marbles heeft op deze site gewoon veel liefhebbers (staat ook gewoon in de top 250 hier...). En dat heeft weinig te maken met of men over het algemeen bij de 00s aan Marbles denkt. Ik zelf denk bij de 00s eerder aan Marbles dan aan Kid A, Arctic Monkeys, Tool of Bloc Party.Dat riekt wel enigszins naar stemmenronseling
Over Tago Mago in de 70s vorig jaar (plek 6) heb ik ook nooit iemand gehoord. En zo waren er vast nog wel wat rare posities te bedenken. We doen het hier met een select groepje. Dan weegt iemands geween gewoon een stuk zwaarder.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:29 uur
Casartelli schreef:
Niet geheel onbegrijpelijk (nou ja...) dat de kerstplaat van Jethro Tull een steen des aanstoots is, .
Niet geheel onbegrijpelijk (nou ja...) dat de kerstplaat van Jethro Tull een steen des aanstoots is, .
Er is 1 kerstplaat genoemd in ik weet niet hoeveel lijstjes om je daar nou druk om te gaan maken. Verder heeft diegene deze plaat op de uiterste 20ste plaats staan en bijvoorbeeld een artiest als Eels (of is dat ook al Classic Rock?) in de top 5.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:34 uur
Ik heb zelfs Samson & Gert langs zien komen, dus waar hebben we het over? 

0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:38 uur
Maar Samson & Gert waren toen nog geen 30 jaar in de running. 
En dat is gewoon "met de tijd meegaan".

En dat is gewoon "met de tijd meegaan".

0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 10:43 uur
chevy93 schreef:
Over Tago Mago in de 70s vorig jaar (plek 6) heb ik ook nooit iemand gehoord.
Over Tago Mago in de 70s vorig jaar (plek 6) heb ik ook nooit iemand gehoord.
Uit de 70's dit jaar:
ClassicRocker schreef:
Tago Mago van Can is (West-)Duitse prog en heeft haar Top 10-notering van vorig jaar uitgerekend te danken aan expliciete oproepen (publiekelijk en per pm) om dit album te nomineren.
Tago Mago van Can is (West-)Duitse prog en heeft haar Top 10-notering van vorig jaar uitgerekend te danken aan expliciete oproepen (publiekelijk en per pm) om dit album te nomineren.
Eveneens uit de 70's dit jaar:
chevy93 schreef:
maar blijkbaar is een herhaling van vorig jaar alleen maar toegestaan als het persoonlijke favorieten betreft.
maar blijkbaar is een herhaling van vorig jaar alleen maar toegestaan als het persoonlijke favorieten betreft.
bennerd schreef:
MusicMeter in een notendop.
Tot besluit: knap van Marillion dat ze in drie verschillende decennia kwalitatief hoogstaande albums gemaakt hebben die uitgegroeid zijn tot publieksfavorieten.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:45 uur
vigil schreef:
Er is 1 kerstplaat genoemd in ik weet niet hoeveel lijstjes om je daar nou druk om te gaan maken. Verder heeft diegene deze plaat op de uiterste 20ste plaats staan en bijvoorbeeld een artiest als Eels (of is dat ook al Classic Rock?) in de top 5.
(quote)
En het is trouwens ook geen heel typische kerstplaat, maar van de latere Jethro Tull best een verrassend goed album.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:52 uur
Toch leuk dat mensen het gezeur vinden als er negatief uitgelaten over een favoriet album van ze. Dan krijgen ze een waas voor ogen, die het lezen ook bemoeilijkt. Want anders kan ik niet verklaren waarom een stelling dat het regelmatig voorkomt dat Marbles-stemmers voornamelijk ouwe-lullen-muziek in hun lijst hebben, wordt gelezen als dat dit voor alle Marbles-stemmers geldt. Wie die schoen past, trekt hem aan. En kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat het kerstalbum slechts een voorbeeld is. Neem nou dit lijstje:
En zo zijn er wel meer van dergelijke lijstjes geplaatst. Met alle respect voor de plaatser hiervan, maar ga mij niet met droge ogen vertellen dat dit representatief lijstje is voor de 00's. Dat hoeft natuurlijk ook niet, ieder zijn smaak, maar nogmaals, ik probeer alleen aan te tonen waar de schoen wringt voor sommige users hier.
Allereerst had ik het over Marillion en niet specifiek over Marbles. Dat jij eerder daaraan denkt bij de 00's is dat jouw persoonlijke associatie. Ik denk dat er maar weinig lijsten over de 00's zijn, waar Marbles bovenin te vinden (en kom dan niet aanzetten met Progarchives ofzo), itt Kid A of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not bv.
Overigens kan ik me herinneren dat destijds ook wel wat gemiep was over de hoge positie van Tago Mago. Als ik alle electronic-liefhebbers zou charteren om The Flashbulb hoog in de lijst te krijgen, zouden waarschijnlijk dezelfde mensen die nu het hardste roepen dat je niet over Marillion mag zeuren, gaan lopen mekkeren over de hoge positie van The Flashbulb. Een beetje minder selectieve verontwaardiging mag wel, wat mij betreft...
1. Pater Moeskroen - Heimwee (2001)
2. Golden Earring - Millbrook U.S.A. (2003)
3. Pater Moeskroen - Niets Is Wat het Lijkt (2002)
4. Queen + Paul Rodgers - Return of the Champions (2005)
5. Marillion - Marbles (2004)
6. Kansas - Somewhere to Elswhere (2000)
7. Pigmeat - Joadelahidihido! & Hop! Hop! (2005)
8. Nightwish - Wishmaster (2000)
9. Rush - Snakes & Arrows Live (2008)
10. Finntroll - Jaktens Tid (2001)
11. Joe Lynn Turner - Second Hand Life (2007)
12. Lemmy, Slim Jim & Danny B. - Lemmy, Slim Jim & Danny B.
13. In Flames - Reroute to Remain (2002)
14. Pater Moeskroen - Diddelidee (2001)
15. Golden Earring - Live in Ahoy 2006 (2006)
16. Marillion - Anoraknophobia (2001)
17. Scorpions - Humanity - Hour 1 (2007)
18. Uriah Heep - The Magician's Birthday Party (2002)
19. Ian Gillan - Live in Anaheim (2008)
20. Golden Earring - The Last Blast of the Century (2000)
2. Golden Earring - Millbrook U.S.A. (2003)
3. Pater Moeskroen - Niets Is Wat het Lijkt (2002)
4. Queen + Paul Rodgers - Return of the Champions (2005)
5. Marillion - Marbles (2004)
6. Kansas - Somewhere to Elswhere (2000)
7. Pigmeat - Joadelahidihido! & Hop! Hop! (2005)
8. Nightwish - Wishmaster (2000)
9. Rush - Snakes & Arrows Live (2008)
10. Finntroll - Jaktens Tid (2001)
11. Joe Lynn Turner - Second Hand Life (2007)
12. Lemmy, Slim Jim & Danny B. - Lemmy, Slim Jim & Danny B.
13. In Flames - Reroute to Remain (2002)
14. Pater Moeskroen - Diddelidee (2001)
15. Golden Earring - Live in Ahoy 2006 (2006)
16. Marillion - Anoraknophobia (2001)
17. Scorpions - Humanity - Hour 1 (2007)
18. Uriah Heep - The Magician's Birthday Party (2002)
19. Ian Gillan - Live in Anaheim (2008)
20. Golden Earring - The Last Blast of the Century (2000)
En zo zijn er wel meer van dergelijke lijstjes geplaatst. Met alle respect voor de plaatser hiervan, maar ga mij niet met droge ogen vertellen dat dit representatief lijstje is voor de 00's. Dat hoeft natuurlijk ook niet, ieder zijn smaak, maar nogmaals, ik probeer alleen aan te tonen waar de schoen wringt voor sommige users hier.
chevy93 schreef:
Over Tago Mago in de 70s vorig jaar (plek 6) heb ik ook nooit iemand gehoord. En zo waren er vast nog wel wat rare posities te bedenken. We doen het hier met een select groepje. Dan weegt iemands geween gewoon een stuk zwaarder.
(quote)
Er zijn genoeg albums te noemen die onevenredig goed scoren, Marbles heeft op deze site gewoon veel liefhebbers (staat ook gewoon in de top 250 hier...). En dat heeft weinig te maken met of men over het algemeen bij de 00s aan Marbles denkt. Ik zelf denk bij de 00s eerder aan Marbles dan aan Kid A, Arctic Monkeys, Tool of Bloc Party.Over Tago Mago in de 70s vorig jaar (plek 6) heb ik ook nooit iemand gehoord. En zo waren er vast nog wel wat rare posities te bedenken. We doen het hier met een select groepje. Dan weegt iemands geween gewoon een stuk zwaarder.
Allereerst had ik het over Marillion en niet specifiek over Marbles. Dat jij eerder daaraan denkt bij de 00's is dat jouw persoonlijke associatie. Ik denk dat er maar weinig lijsten over de 00's zijn, waar Marbles bovenin te vinden (en kom dan niet aanzetten met Progarchives ofzo), itt Kid A of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not bv.
Overigens kan ik me herinneren dat destijds ook wel wat gemiep was over de hoge positie van Tago Mago. Als ik alle electronic-liefhebbers zou charteren om The Flashbulb hoog in de lijst te krijgen, zouden waarschijnlijk dezelfde mensen die nu het hardste roepen dat je niet over Marillion mag zeuren, gaan lopen mekkeren over de hoge positie van The Flashbulb. Een beetje minder selectieve verontwaardiging mag wel, wat mij betreft...
0
geplaatst: 27 juli 2012, 10:57 uur
82 lijstjes. En zo te zien krijgen we ook bij deze editie flink wat verschuivingen (hoewel ik de lijst van vorig jaar maar half uit mn hoofd ken)!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 juli 2012, 10:58 uur
Titmeister schreef:
Dan krijgen ze een waas voor ogen, die het lezen ook bemoeilijkt. Want anders kan ik niet verklaren waarom een stelling dat het regelmatig voorkomt dat Marbles-stemmers voornamelijk ouwe-lullen-muziek in hun lijst hebben, wordt gelezen als dat dit voor alle Marbles-stemmers geldt. Wie die schoen past, trekt hem aan. En kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat het kerstalbum slechts een voorbeeld is.
Dan krijgen ze een waas voor ogen, die het lezen ook bemoeilijkt. Want anders kan ik niet verklaren waarom een stelling dat het regelmatig voorkomt dat Marbles-stemmers voornamelijk ouwe-lullen-muziek in hun lijst hebben, wordt gelezen als dat dit voor alle Marbles-stemmers geldt. Wie die schoen past, trekt hem aan. En kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat het kerstalbum slechts een voorbeeld is.
Laten we het erop houden dat een twijfelachtig voorbeeld een overigens alleszins behoorlijk betoog niet echt versterkt.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:01 uur
Casartelli schreef:
Laten we het erop houden dat een twijfelachtig voorbeeld een overigens alleszins behoorlijk betoog niet echt versterkt.
(quote)
Tsja, alles uit het blote hoofd, heb ik me daardoor uiteindelijk ook nog weer in een positie gewrongen dat ik research moet doen om andermans opvattingen aan derden uit te leggen. Pffftt, wat een gezeur allemaal, ik denk dat ik Marbles toch maar ik mijn top 20 zet

0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:02 uur
Titmeister schreef:
Als ik alle electronic-liefhebbers zou charteren om The Flashbulb hoog in de lijst te krijgen, zouden waarschijnlijk dezelfde mensen die nu het hardste roepen dat je niet over Marillion mag zeuren, gaan lopen mekkeren over de hoge positie van The Flashbulb. Een beetje minder selectieve verontwaardiging mag wel, wat mij betreft...
Grappig dat je dit zegt. Als het andersom was geweest, had ik jou waarschijnlijk ook niet gehoord.Als ik alle electronic-liefhebbers zou charteren om The Flashbulb hoog in de lijst te krijgen, zouden waarschijnlijk dezelfde mensen die nu het hardste roepen dat je niet over Marillion mag zeuren, gaan lopen mekkeren over de hoge positie van The Flashbulb. Een beetje minder selectieve verontwaardiging mag wel, wat mij betreft...
Titmeister schreef:
Een beetje minder selectieve verontwaardiging mag wel, wat mij betreft...
Aldus degene die pas bij Marbles z'n mond open trekt en de overige 9 edities er geen woord over zegt. Ja, misschien vorig jaar, bij Marbles...Een beetje minder selectieve verontwaardiging mag wel, wat mij betreft...
Titmeister schreef:
Ik denk dat er maar weinig lijsten over de 00's zijn, waar Marbles bovenin te vinden (en kom dan niet aanzetten met Progarchives ofzo), itt Kid A of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not bv.
En welke boodschap heb ik daaraan? Dat dit lijstjes te weinig cliché is? Dat het meer op alle andere lijstjes zou moeten lijken?Ik denk dat er maar weinig lijsten over de 00's zijn, waar Marbles bovenin te vinden (en kom dan niet aanzetten met Progarchives ofzo), itt Kid A of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not bv.
En dan tot slot deze quote (waar ik ook gelijk aan moest denken):
chevy93 schreef:
bennerd schreef:
Marbles is gewoon een album dat hier in de top 250 staat met een gemiddelde van dik boven de 4,0*. Als dat geen positie in de lijst rechtvaardigt...MusicMeter in een notendop.
Meer stemmen dan Tago Mago, beter gemiddelde dan Sparklehorse, even goed als Sackcloth. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden te bedenken waar nooit iemand ook maar één woord over heeft gerept.
Marillion had in de 80s een reeks hooggewaardeerde platen en de deelnemers die ze toen goed vonden, vinden in dit decennium Marillion terug met Marbles. Om diezelfde reden komt bv. ook Bruce Springsteen steeds terug.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:10 uur
Je gaat er in je hele betoog aan voorbij, dat ik niet degene ben die 'zeurt' over Marbles, maar enkel uitleg waarom andere mensen erover 'zeuren'...
Dat mensen doorgaans de 00's niet met Marillion associëren, zoals ik al eerder zei...
chevy93 schreef:
(quote)
En welke boodschap heb ik daaraan? Dat dit lijstjes te weinig cliché is? Dat het meer op alle andere lijstjes zou moeten lijken? Dat mensen doorgaans de 00's niet met Marillion associëren, zoals ik al eerder zei...
0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:19 uur
Ok, wat heb ik aan de boodschap "Dat mensen doorgaans de 00's niet met Marillion associëren, zoals ik al eerder zei..."?
99,9% van "men" zit niet op MuMe en een nog groter percentage doet niet mee aan dit spel.

99,9% van "men" zit niet op MuMe en een nog groter percentage doet niet mee aan dit spel.
Titmeister schreef:
Je gaat er in je hele betoog aan voorbij, dat ik niet degene ben die 'zeurt' over Marbles, maar enkel uitleg waarom andere mensen erover 'zeuren'...
Don't kill the messenger. Als jij namens hun spreekt dan reageer ik ook op jou. Je gaat er in je hele betoog aan voorbij, dat ik niet degene ben die 'zeurt' over Marbles, maar enkel uitleg waarom andere mensen erover 'zeuren'...

0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:27 uur
Erg lastig, het beste decennium tot nu toe wat mij betreft:
1. Radiohead - Kid A (2000)
2. Gorillaz - Demon Days (2005)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Arcade Fire - Funeral (2004)
5. Neurosis - The Eye of Every Storm (2004)
6. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)
7. Opgezwolle - Eigen Wereld (2005)
8. Spinvis - Spinvis (2002)
9. Gorillaz - Gorillaz (2001)
10. Dangerdoom - The Mouse and the Mask (2005)
11. Orchid - Dance Tonight! Revolution Tomorrow! (2001)
12. Atmosphere - Lucy Ford: The Atmosphere EP's (2000)
13. Radiohead - In Rainbows (2007)
14. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
15. Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007)
16. Orchid - Gatefold (2002)
17. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
18. Opgezwolle - Vloeistof (2003)
19. CYNE - Time Being (2003)
20. Raein - Il N'y a Pas de Orchestre (2003)
1. Radiohead - Kid A (2000)
2. Gorillaz - Demon Days (2005)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Arcade Fire - Funeral (2004)
5. Neurosis - The Eye of Every Storm (2004)
6. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)
7. Opgezwolle - Eigen Wereld (2005)
8. Spinvis - Spinvis (2002)
9. Gorillaz - Gorillaz (2001)
10. Dangerdoom - The Mouse and the Mask (2005)
11. Orchid - Dance Tonight! Revolution Tomorrow! (2001)
12. Atmosphere - Lucy Ford: The Atmosphere EP's (2000)
13. Radiohead - In Rainbows (2007)
14. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
15. Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007)
16. Orchid - Gatefold (2002)
17. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
18. Opgezwolle - Vloeistof (2003)
19. CYNE - Time Being (2003)
20. Raein - Il N'y a Pas de Orchestre (2003)
0
sxesven
geplaatst: 27 juli 2012, 11:41 uur
niels94 schreef:
het beste decennium tot nu toe wat mij betreft:
het beste decennium tot nu toe wat mij betreft:
second

alleen mume-albums, één per artiest omdat.
1. Satoko Fujii - Toward, "TO WEST" (2000)
2. Utada Hikaru - Deep River (2002)
3. Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas: Book of Angels Vol. 3 (2006)
4. Shiina Ringo - Ze-Chyou Syuu (2000)
5. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender (2004)
6. Bakans - Demo (2007)
7. Orchid - Gatefold (2002)
8. Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)
9. UA - Sun (2004)
10. The Cherry Point - Hairy Ghosts 'R' Dead (2004)
11. Yuki - Prismic (2002)
12. Björk - Voltaïc (2009)
13. Smog - A River Ain't Too Much to Love (2005)
14. Torturing Nurse - Run Junky Run (2008)
15. Raein - Il N'y A Pas de Orchestre (2003)
16. Songs: Ohia - Ghost Tropic (2000)
17. Ayumi Hamasaki - Duty (2000)
18. Jamie Saft Trio - Astaroth: Book of Angels Vol. 1 (2005)
19. Sawako - Bitter Sweet (2008)
20. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle (2002)
Alle 5*, waardoor deze 5*-albums nog uit de boot vallen;
Boris - Boris at Last -Feedbacker- (2003)
Dustin O'Halloran - Piano Solos 2 (2006)
Gaji - 9PM at GFM (2003)
Iron + Wine - Our Endless Numbered Days (2004) - artiest al in de lijst
Jim O'Rourke - Insignificance (2001)
Joanna Newsom - Ys (2006) - artiest al in de lijst
Machinefabriek - Manchester (2005)
Takagi Masakatsu - Private/Public (2007)
Utada Hikaru - Ultra Blue (2006) - artiest al in de lijst
Uitstekend decennium

0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:46 uur
01.Nisennenmondai - Destination Tokyo (2008)
02.The Moldy Peaches - The Moldy Peaches (2001)
03.Melvins - Hostile Ambient Takeover (2002)
04.Boris - Akuma No Uta (2003)
05.Gov't Mule - By a Thread (2009)
06.Oneida - Rated O (2009)
07.MDC - Magnus Dominus Corpus (2004)
08.Cold War Kids - Robbers & Cowards (2006)
09.Thomas Köner - La Barca (2009)
10.Kashiwa Daisuke - Program Music I (2007)
11.Archive - Controlling Crowds (2009)
12.Eels - Hombre Lobo (2009)
13.Dinosaur Jr. - Farm (2009)
14.Emscherkurve 77 - Lieder aus der Kurve (2008)
15.The White Stripes - Elephant (2003)
16.Aux Raus - This Is How This Works (2007)
17.Paul Kalkbrenner - Berlin Calling (2008)
18.Boredoms - Seadrum / House of Sun (2004)
19.Nurse with Wound - Huffin' Rag Blues (2008)
20.Gewapend Beton - 17 Until We Die (2007)
02.The Moldy Peaches - The Moldy Peaches (2001)
03.Melvins - Hostile Ambient Takeover (2002)
04.Boris - Akuma No Uta (2003)
05.Gov't Mule - By a Thread (2009)
06.Oneida - Rated O (2009)
07.MDC - Magnus Dominus Corpus (2004)
08.Cold War Kids - Robbers & Cowards (2006)
09.Thomas Köner - La Barca (2009)
10.Kashiwa Daisuke - Program Music I (2007)
11.Archive - Controlling Crowds (2009)
12.Eels - Hombre Lobo (2009)
13.Dinosaur Jr. - Farm (2009)
14.Emscherkurve 77 - Lieder aus der Kurve (2008)
15.The White Stripes - Elephant (2003)
16.Aux Raus - This Is How This Works (2007)
17.Paul Kalkbrenner - Berlin Calling (2008)
18.Boredoms - Seadrum / House of Sun (2004)
19.Nurse with Wound - Huffin' Rag Blues (2008)
20.Gewapend Beton - 17 Until We Die (2007)
0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:50 uur
tja en nou krijg je dus dit...Drie lijstjes voorbij gekomen en nul keer Marbles...Daar gaat de toppositie. 

0
geplaatst: 27 juli 2012, 11:54 uur
Top 20:
1. Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around
2. Rammstein - Mutter
3. Muse - Absolution
4. Coldplay - Parachutes
5. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
6. AC/DC - Black Ice
7. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
8. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
9. Johnny Cash - American V: A Hundred Highways
10. The White Stripes - Elephant
11. Amy Winehouse - Back to Black
12 The Killers - Hot Fuss
13. Muse - Origin of Symmetry
14. Iron Maiden - A Matter of Life and Death
15. Rammstein - Reise, Reise
16. Green Day - American Idiot
17. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium
18. U2 - All That You Can't Leave Behind
19. Within Temptation - Mother Earth
20. Muse - Black Holes & Revelations
Had The White Stripes vergeten komt in de plaats van The Kooks + Nog The Killers 2 plaatsen omhoog, Iron Maiden 2 plaatsen omlaag en Green Day naar plek 16
1. Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around
2. Rammstein - Mutter
3. Muse - Absolution
4. Coldplay - Parachutes
5. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
6. AC/DC - Black Ice
7. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
8. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
9. Johnny Cash - American V: A Hundred Highways
10. The White Stripes - Elephant
11. Amy Winehouse - Back to Black
12 The Killers - Hot Fuss
13. Muse - Origin of Symmetry
14. Iron Maiden - A Matter of Life and Death
15. Rammstein - Reise, Reise
16. Green Day - American Idiot
17. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium
18. U2 - All That You Can't Leave Behind
19. Within Temptation - Mother Earth
20. Muse - Black Holes & Revelations
Had The White Stripes vergeten komt in de plaats van The Kooks + Nog The Killers 2 plaatsen omhoog, Iron Maiden 2 plaatsen omlaag en Green Day naar plek 16
0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:00 uur
vigil schreef:
tja en nou krijg je dus dit...Drie lijstjes voorbij gekomen en nul keer Marbles...Daar gaat de toppositie.
Raar inderdaad. Vooral Sven staat toch bij uitstek bekend als Marillion-fan. Ik denk dat de anti-Marillion-maffia heeft toegeslagen

* denotes required fields.