Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 00s
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:10 uur
niels94 schreef:
Komen die veranderingen eigenlijk wel altijd goed door, Chevy?
Dat is een goede vraag. Eentje waar ik geen antwoord op kan geven, want wat ik mis weet ik natuurlijk niet, want als ik het niet gemist heb, komt het goed door. Snap je? Komen die veranderingen eigenlijk wel altijd goed door, Chevy?

Maar doorgaans kan ik wel stellen dat ik alle berichten naloop en dit topic check ik dagelijks en veranderingen voer ik altijd gelijk door, omdat de kans op dubbeltelling anders steeds groter wordt.
Edit: Weer update gedaan, 85 lijstjes.
0
sxesven
geplaatst: 27 juli 2012, 12:12 uur
Titmeister schreef:
Raar inderdaad. Vooral Sven staat toch bij uitstek bekend als Marillion-fan. Ik denk dat de anti-Marillion-maffia heeft toegeslagen
(quote)
Raar inderdaad. Vooral Sven staat toch bij uitstek bekend als Marillion-fan. Ik denk dat de anti-Marillion-maffia heeft toegeslagen
Dat lijstje hier is om mijn indie-cred te behouden, naar chevy heb ik een heel ander lijstje ge-pee-emmerd

0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:16 uur
oei vandaag is de laatste dag en ik zie dit topic nu pas, straks eens een lijstje opstellen en terwijl ook eens kijken om mijn echte top 10 weer te plaatsen.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:36 uur
Titmeister schreef:
Dat mensen doorgaans de 00's niet met Marillion associëren, zoals ik al eerder zei...
Dat mensen doorgaans de 00's niet met Marillion associëren, zoals ik al eerder zei...
Dat bedoelde ik dus ook, alleen de fanclubleden zijn nogal op hun teentjes getrapt merk ik.
Ik was enkel verbaasd dat zulke muziek nog zo populair is, ik veroordeel het niet en iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze in hun lijstje zetten.
Uiteraard blijft het vervelende muziek, zelfs Sky Radio is nog progressiever.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:54 uur
trebremmit schreef:
Ik was enkel verbaasd dat zulke muziek nog zo populair is,...
Ik was enkel verbaasd dat zulke muziek nog zo populair is,...
Nochtans heb je zelf in je top 5 uitsluitend oude brolmuziek staan. Best verbazingwekkend dus dat je verbaasd bent dat vele mensen ook een voorkeur hebben voor muziek die je niet meteen met de 00's associeert.
trebremmit schreef:
Dat bedoelde ik dus ook, alleen de fanclubleden zijn nogal op hun teentjes getrapt merk ik.
Nogal flauw opgemerkt om reacties zo voor te stellen. Er werd gesuggereerd dat er geronseld werd en dat het dezelfde users zijn die kerstalbums van Jethro Tull nomineren. Dit werd gewoon weerlegd als dikke onzin. Daar moet je nu niet flauw over gaan doen.
En nee, ik ben geen fanclublid van Marillion.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 12:57 uur
Dat suggereer ik niet, ik was enkel verbaasd over de populariteit van Marillion, niet over de liefde voor oudere muziek.
Wat dit met mijn top vijf te maken heeft ontgaat mij een beetje.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:25 uur
Dat staat er toch duidelijk. Waarom zou je je verbazen over de populariteit van muziek die je niet meteen met de 00's associeert als je eigen voorkeur daar ook niet echt ligt?
Je verbazing komt me ook niet echt oprecht over. Het lijkt me eerder een gespeelde verbazing om tussendoor wat op die muziek te kakken en dan elke reactie daarop af te doen als komende van Marillion fanclubleden die op de teentjes getrapt zijn.
Je verbazing komt me ook niet echt oprecht over. Het lijkt me eerder een gespeelde verbazing om tussendoor wat op die muziek te kakken en dan elke reactie daarop af te doen als komende van Marillion fanclubleden die op de teentjes getrapt zijn.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:26 uur
jassn schreef:
(quote)
schandalig !!!! Om het positief te benaderen: het is de nummer 7 van de 182 albums uit dit decennium die ik op 4,5* heb staan. Maar aangezien ik 14 albums op 5* heb staan...
Zijn we nu weer vriendjes?

0
Cured
geplaatst: 27 juli 2012, 13:27 uur
Het draait allemaal om selectief zeiken en dat van Titmeidter zei.
0
Cured
geplaatst: 27 juli 2012, 13:30 uur
'Censuur': het draait allemaal om het woord 'selectief' en verder .... 

0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:32 uur
Kan iemand mij dit uitleggen? De top 10 van trebremmit die ik hier zie bestaat voor 100% uit artiesten die pas in de nillies gedebuteerd zijn.
/edit: oh, het gaat blijkbaar om z'n algemene top 10 van MuMe en niet om de top 10 die hij in dit topic geplaatst heeft. Geen idee wat dat nu weer met dit topic te maken heeft.
0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 13:33 uur
trebremmit schreef:
Dat suggereer ik niet, ik was enkel verbaasd over de populariteit van Marillion, niet over de liefde voor oudere muziek.
Misplaced Childhood, Brave en Marbles staan in de Top 250, haalden vorig jaar resp. de 80's-, 90's-, en 00's-eindlijst en de twee eerstgenoemde albums presteerden dat dit jaar weer. Hoe kun jij als actieve user in hemelsnaam verbaasd zijn over de populariteit van Marillion?
0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:34 uur
GrafGantz schreef:
Om het positief te benaderen: het is de nummer 7 van de 182 albums uit dit decennium die ik op 4,5* heb staan. Maar aangezien ik 14 albums op 5* heb staan...
als het album top 10 haalt dan vergeef ik het u (quote)
Om het positief te benaderen: het is de nummer 7 van de 182 albums uit dit decennium die ik op 4,5* heb staan. Maar aangezien ik 14 albums op 5* heb staan...

0
Cured
geplaatst: 27 juli 2012, 13:35 uur
Leuk trouwens , die lijstjes van Platedraaier en Sexsven: ik ken van de 40 er maar een handvol...
Dat vind ik het aardige van deze game: het luisteren naar nieuwe muziek.
Dat vind ik het aardige van deze game: het luisteren naar nieuwe muziek.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:47 uur
GrafGantz schreef:
/edit: oh, het gaat blijkbaar om z'n algemene top 10 van MuMe en niet om de top 10 die hij in dit topic geplaatst heeft. Geen idee wat dat nu weer met dit topic te maken heeft.
Met dit topic op zich heeft het niks te maken. Wel met de verbazing van trebremmit. Als je zelf graag naar vervelende verouderde muziek luistert hoef je je er niet over te verbazen dat anderen dat ook doen.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:53 uur
trebremmit schreef:
...
(quote)
...
Je maakt jezelf ook erg serieus om eerst te concluderen dat de "fanclubleden" op hun teentjes getrapt zijn om daarna gelijk een troll bericht te plaatsen.
Ga zo door, ga zo door...

0
geplaatst: 27 juli 2012, 13:59 uur
Kronos schreef:
Nochtans heb je zelf in je top 5 uitsluitend oude brolmuziek staan. Best verbazingwekkend dus dat je verbaasd bent dat vele mensen ook een voorkeur hebben voor muziek die je niet meteen met de 00's associeert.
Nogal flauw opgemerkt om reacties zo voor te stellen. Er werd gesuggereerd dat er geronseld werd en dat het dezelfde users zijn die kerstalbums van Jethro Tull nomineren. Dit werd gewoon weerlegd als dikke onzin. Daar moet je nu niet flauw over gaan doen.
(quote)
(quote)
Een flauwe opmerking met een nog veel flauwere opmerking beantwoorden, goed bezig!

0
geplaatst: 27 juli 2012, 14:06 uur
Kronos schreef:
Met dit topic op zich heeft het niks te maken. Wel met de verbazing van trebremmit. Als je zelf graag naar vervelende verouderde muziek luistert hoef je je er niet over te verbazen dat anderen dat ook doen.
(quote)
Ik vind het in elk geval niet in tegenspraak met elkaar. Ik kan heel gemakkelijk een algemene top 10 samenstellen uit m'n 5* albums met alleen maar "ouwe meuk" waar ik volledig achter sta. Desondanks snap ik helemaal niets van sommige lijstje uit de nillies waar alleen maar "ouwe lullen" in staan. Wat mij betreft staat dat volledig los van elkaar, maar wellicht spoor ik zelf niet helemaal...
0
geplaatst: 27 juli 2012, 14:11 uur
Ben het helemaal met je eens, die twee dingen staan compleet los van elkaar.
0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 14:15 uur
GrafGantz schreef:
Desondanks snap ik helemaal niets van sommige lijstje uit de nillies waar alleen maar "ouwe lullen" in staan.
Desondanks snap ik helemaal niets van sommige lijstje uit de nillies waar alleen maar "ouwe lullen" in staan.
Zulke lijstjes ben ik nog niet tegengekomen. Oké, die van bauer komt in de buurt. Maar op welke lijstjes doel je nog meer?
0
geplaatst: 27 juli 2012, 14:23 uur
Nouja, je hebt nu eenmaal mensen die zich niet in recente muziek interesseren en alleen maar uitgaves van oudgedienden opnemen in een 00s-lijstje. Daar is het nu eenmaal een algemeen muziekforum voor. Zie er het probleem niet van. Marillion doet mij ook niets, maar om daar nu zo'n boom over op te zetten...
Ben meer benieuwd of we nog wat electronic in de eindlijst kunnen verwachten.
Ben meer benieuwd of we nog wat electronic in de eindlijst kunnen verwachten.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 14:27 uur
Titmeister schreef:
Dat zijn ook niet de twee dingen die ik aan elkaar koppel. Het ging niet over zulke lijstjes, maar over het zich verbazen wat betreft de populariteit van Marillion als vervelende verouderde meuk terwijl je zelf ook zulks in je eigen top 5 hebt staan. Dat dan opeens 'liefde voor oudere muziek' gaan noemen is wel erg doorzichtig.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 14:32 uur
herman schreef:
Marillion doet mij ook niets,..
Marillion doet mij ook niets,..
Sommige albums vind ik best goed, maar behoort ook niet tot mijn favorieten. Maar Pink Floyd, Tool en Radiohead ook niet bepaald. Het zou mij meer verbazen als op een site waar deze bands steevast bovenaan staan er nergens Marillion in de toplijstjes te bespeuren valt.
0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 14:34 uur
Ik kom in dit topic wel erg veel lijstjes tegen vol met "jong grut". Met alle respect voor de plaatsers hiervan, maar ga mij niet met droge ogen vertellen dat dit representatieve lijstjes zijn voor de 00's.
Alsof muzikanten van 35+ uitgespeeld zijn.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 14:54 uur
ClassicRocker schreef:
Ik kom in dit topic wel erg veel lijstjes tegen vol met "jong grut". Met alle respect voor de plaatsers hiervan, maar ga mij niet met droge ogen vertellen dat dit representatieve lijstjes zijn voor de 00's.
ja
* denotes required fields.