MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Ben voornemens om Cock Robin even te herbeluisteren in een verloren moment. Op de herinnering kom ik niet veel verder dan een 3 á 4, maar ik lees hierboven allerlei kwaliteiten die ik er niet direct in herken.

Sleeping Satellite is een vrij geslaagde gooi naar het perfecte popliedje. Van een orgeltje meer of minder kijk ik als progliefhebber natuurlijk niet op, dus de kwaliteit zal hem wel gewoon in de melodielijn zitten... en toch ook wel die stem.

Cijfer: 8,5

Goed nummer met jammer genoeg een best wel cheesy refrein, maar wanneer dat geweldige orgeltje er in komt is alles weer goed.

7

Nummer waarvan de echte schoonheid me kennelijk al meer dan twintig jaar ontgaat.

7

Een nummer één hit uit de tijd dat ik begon met muziek luisteren. Meer dan 'wel aardig' heb ik dit eigenlijk nooit gevonden.

6,5

0003. M - Pop Muzik (1979)

Nummer 1 in US.

One-hit wonder met een swingende preview op de jaren 80.

ps. Die baslijn zouden we vaag terughoren in Ghostbusters (1984) van Ray Parker Jr.

Casartelli (moderator)
Noveltyhitje dat volgens mij vijftien jaar later nog eens gecoverd is door een Nederlands bandje. Vind er eerlijk gezegd niet bijzonder veel aan.

Cijfer: 5,5

Cock Robin ook nog maar even gedraaid, maar het nummer was net zo erg als ik me herinnerde. Bah, wat een gladde rommel.

Cijfer: 3,0

vigil schreef:
(quote)

Dan moet je even de UK Charts bekijken vanaf dat moment

Die heb ik jarenlang bijgehouden rond die tijd, meer dan de Nederlandse, maar ook daar staat maar weinig in wat hierin kon tippen. Voor mij eigenlijk alleen The Drugs Don't Work en Your Woman (White Town). En voor Three Lions (de 1996-versie dan) heb ik ook altijd wel een zwak gehad, maar dat is weer een heel ander soort genre.

M - Popmuzik

Dit soort slimme popmuziek is helemaal mijn ding. Eén van mijn favoriete hits toch wel.
Cijfer: 10

herman schreef:
(quote)

Die heb ik jarenlang bijgehouden rond die tijd, meer dan de Nederlandse, maar ook daar staat maar weinig in wat hierin kon tippen.

+ 1

Casartelli schreef:

Cock Robin ook nog maar even gedraaid, maar het nummer was net zo erg als ik me herinnerde. Bah, wat een gladde rommel.

Cijfer: 3,0

dazzler schreef:

Beetje kitsch en beetje cult maar wel leuk

Cijfer: 7,5

herman schreef:
M - Popmuzik

Dit soort slimme popmuziek is helemaal mijn ding. Eén van mijn favoriete hits toch wel.

Dat dus.

ClassicProgRock1
Over M - Pop Muzik:

Casartelli schreef:
Noveltyhitje dat volgens mij vijftien jaar later nog eens gecoverd is door een Nederlands bandje. Vind er eerlijk gezegd niet bijzonder veel aan.

Cijfer: 5,5

Dat dus ook.

Lekker nummer hoor! Had vroeger het album maar weg gedaan aan mijn broertje (helaas).
Moonlight and Muzak, hun tweede hitje ook prima.
Cijfer: 8

Absoluut niet mijn smaak.

4

Dit vind ik wel lekker klinken.

7

Prima nummer

Cijfer: 7.8

Leuke noveltyhit van ééndagsvlieg waarbij het vleugje kitsch het nummer aanstekelijk maakt. Die baslijn werd inderdaad vaak gekopieerd.
Cijfer: 8

herman schreef:
M - Popmuzik

Kan me hier ook bij aansluiten,

Tot nu fantastische keuzes, Gunter!

Heeft wel iets

7

Het openingsnummer tijdens de PopMart-tour van U2! Geweldige plaat. Relativerende kitsch in het poplandschap heeft me altijd wel aangesproken...

9

0004. The Mamas & The Papas - Monday Monday (1966)

Nummer 1 BE & US.

Prachtig liedje uit een tijd toen vocale harmonieën nog hoog op de agenda stonden.

Leuke 60s plaat, maar het heeft niet iets dat me echt raakt.

Cijfer: 6,5

Casartelli (moderator)
60s plaat die me eigenlijk een maatje te gedateerd is, maar de zanglijn "Every Other Day - Every Other Day!" redt het nummer voor mij.

Kom ik ook op

Cijfer: 6,5

Nee, dit is mij te truttig. Het leukste is nog dat Mama Cass op mijn avatar lijkt...

5

Leuk hippie-plaatje

6.5

0001. Cock Robin - The Promise You Made (1986)

Een van de betere popnummers uit de jaren '80. Het einde klinkt wel erg onaf. 7/10

0002. Tasmin Archer - Sleeping Sattelite (1992)

Mooi nummer maar blijft wat te lang doordrammen. 6/10

Saaie platte pop. 3/10

Vreselijk melige hippiemuziek. 2/10

dazzler weet de betere hits uit te kiezen. Prachtig nummer met prima en zeer herkenbare close-harmoniezang, tijdloos gewoon.
Cijfer: 9

Prachtig nummer inderdaad, en een 2 Kronos is dat niet lichtelijk overdreven

Nee tijdloos nummer

Cijfer: 9

Tsja, is een 9 niet wat overdreven.

laxus11 schreef:
2 Kronos is dat niet lichtelijk overdreven

Toch nog een positief getal voor muziek waar ik me aan erger, dat is inderdaad lichtelijk overdreven. Maar de negatieve getallen (-1, -2, -3... tot -10) reserveer ik voor schlagermuziek, house en andere onuitstaanbare _______* muziek.

* Zéér lelijk woord.

0001. Cock Robin - The Promise You Made (1986)

Behoorlijk zeiknummer. Vooral naar het einde toe, met die uithalen. Pfffffff

Een vijfje.

0002. Tasmin Archer - Sleeping Sattelite (1992)

Leuk. Heel lang naar het nummer lopen zoeken door op 'blame you for the moon and sky' te googlen enzo. Werkte uiteindelijk wel, maar toch...

Een 7

Nee, dit vind ik niet zo spannend. Een 5,5

Melig, zeker. Ergens heeft het wel iets, ergens... Nee. Te suf voor woorden eigenlijk Een 4.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.