MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Cured
0001 Cock Robin - The Promise You Made 8

Geweldig 80's popnummer die ik nog steeds catchy vind (ik heb dat album ook;de popkant van mij)

0003 M - Popmuzik 7

Staat nog ergens op een BASF cassettebandje uit '79:wil gewoon meezingen met dit aanstekelijke popnummer(ik vergeet de volgorde van de steden nog weleens als 'M ze op noemt.

0004 M& P - Monday Monday 7

Prachtige close harmony zang en een tijdloze '60 's pop

jaren 60 klassieker i.m.o. mooie samenzang.

7.75

De leukeliedjesdichtheid lag enorm hoog in deze periode maar dit is - ondanks de samenzang - geen hoogvlieger

6,5

Wekt geen irritatie op als ik deze voorbij hoor komen maar enige juichbewegingen zijn ook niet waarneembaar. Een van de vele grote jaren '60 hits die redelijk geruisloos voorbij gaat.

6,25

herman schreef:
Tsja, is een 9 niet wat overdreven.

Nope voor mij niet

Goede soundtrack voor een mooie paasmaandag als gisteren.

Cijfer: 8

herman schreef:
Tsja, is een 9 niet wat overdreven.
Nee, die twee tienen van jou, die zijn wel normaal, zeker?

Verder:
En probeer het liedje daarna ook eens in één zin te definiëren.

Ik ben benieuwd naar de overige nummers. Ben ook vooral benieuwd of er ook veel modern spul langs gaat komen.

Erg fijn liedje met sterke samenzang, waar je automatisch vrolijk van wordt en gaat meezingen. Cijfer: 8

Alweer een hoog cijfer. Het is duidelijk dat ik erg van popmuziek hou.

chevy93 schreef:

Ben ook vooral benieuwd of er ook veel modern spul langs gaat komen.

Gezien de topictitel zal niet overdreven veel zijn

ClassicProgRock1
The Mamas & The Papas - Monday Morning:

Een niemendalletje.

Cijfer: 5,0

Dat geldt wellicht wel voor Monday Morning, je hebt duidelijk het verkeerde nummer beluisterd. Monday Monday heet het.

0005. John Waite - Missing You (1984)

Nummer 1 US.

Ex-zanger van The Babys scoort met een overtuigende mid-tempo ballad
(die niet toevallig begint met de titel van hun oude hit Everytime I Think of You).

Ach niet slecht, vind de nummers van The Babays overigens beter

Wel een voldoende

Cijfer: 6.5

Ik heb altijd wel een zwak voor de zanger John Waite. Gewoon een goede zangert!
Dit is dan weer niet de beste hitsingle die hij heeft gehad bij verschillende bands en solo-projecten.

Cijfer: 7,0

Niet slecht met goede zang maar wat glad. De hits van The Babys vind ik ook beter.
Cijfer: 6,5

Ik vind The Babys fantastisch (eigenlijk vooral de hitsingles) maar deze single van John Waite raakt me totaal niet.

Cijfer: 4

ClassicProgRock1
Arrie schreef:
Dat geldt wellicht wel voor Monday Morning, je hebt duidelijk het verkeerde nummer beluisterd. Monday Monday heet het.

Ik zat met Sunday Morning in mijn hoofd, ook van een icoon uit de 60´s.

Dertien in een dozijn AOR-nummertje.

5/10

Casartelli (moderator)
AOR van in principe nog voor de uiterste houdbaarheidsdatum. Dat hij dit nummer dan weer met "Every time I Think of You" begint, tja... Verder niet onaardig, maar op de karakteristieke zang van Waite na glijdt het ook langs mij wat heen.

Cijfer: 6,0

Kronos schreef:
Dertien in een dozijn AOR-nummertje.

Sterk afwijkende/onderscheidende AOR nummers bestaan niet, dan komen ze wel in een ander hokje terecht. Niets is zo overzichtelijk dan AOR

Mwah. Met z'n Babys vind ik het nog wel aardig, maar dit doet me helemaal niks. Glijdt langs me heen zonder me te raken. 5

Neesniks.

5

Gadverdamme.

4

7,0

Vanwege de geweldige stem van John Waite.

Een twijfelgeval. Het is een goed liedje, maar ook aalglad. De kleinste voldoende dan maar: 5,5

Ik haak hier ook maar even aan, lijkt me gezellig .

Cock Robin - The Promise You Made:

Bonafide jaren 80 klassieker. Ik heb het singeltje nog.
Fijne samenzang tussen de zanger en de zangeres en mooi waaierend gitaarwerk, zoals je dat wel meer had in de '80's. Sterke melodie, die je blijft onthouden.
Nummer deed het toen ook opvallend goed in de kroegen en discotheken.
Heb ze ook nog gezien op Pinkpop 1986, maar ze maakten het toen niet helemaal waar.
En ja, ik weet dat je het op Sky Radio ook nog hoort, maar toch.
Nummer 1 in Nederland in maart/april 1986.
Cijfer 8,5.

Tasmin Archer - Sleepin' Satellite:
Een van de mooiste eendagsvliegen van de jaren 90. Ja allebei, de dame en het liedje.
Ongelooflijk mooie melodie, heel prettig en ontspannen gezongen en een mooi toetsensolootje. Vind dit qua sfeer een beetje in dezelfde hoek zitten als Crazy van Seal.
Klassiekertje wat mij betreft.
In Nederland nummer 9 in november 1992.
Cijfer 9,5.

Wordt vervolgd.

Heb niets met baby's en wat daaruit komt

4

M - Pop Muzik:

Robin Scott eigenlijk. Ik heb het singeltje nog en de bijbehorende LP.
Grote discohit in de 'zomer' van 1979, die toch behoorlijk afwijkend was, zelfs voor die tijd.
Misschien wel een beetje tegendraads. Ik heb er zelfs nog op gedanst .
Werd veel gedraaid in de discotheken (nee niet die paar echte, maar die veel gezelligere dorpsdiscotheken, waar tenminste goed werd doorgezopen) destijds en het doet mij nog altijd aan Dancing Bos in Sint-Anthonis denken.
In Nederland nummer 3 in juni 1979.
Cijfer 8.

The Mama's and the Papa's - Monday, Monday:

Veel op verzamel-LP's te vinden. Haalde in Nederland de nummer 2 in juni/juli 1966.
Zooo jaren 60. Mooie samenzang of niet, ik heb het altijd een zeiknummer gevonden.
Het heeft mij een beetje een te hoog Anita Kerr en/of Willem Duys-gehalte .
Hebben wel andere mooie nummers gemaakt overigens.
Doe mij dan maar Blue Monday of I Don't Like Mondays.
Cijfer 5.

John Waite - Missing You:

Heb ik het singeltje ook nog van.
Ik was altijd nogal fan van de gevoelige hardrock van The Babys, al werden die met iedere LP wat minder.
Het gevolg was de break-up en de solocarriere van John Waite.
Deze nummer-1 hit haalde in Nederland overigens de tipparade in september 1984 .
Blijkbaar moest het allemaal wat gladder en Amerikaanser en dat is dan wel gelukt.
Het nummer heeft een aangename melodie en het beklijft ook wel, maar is wat mij betreft toch geen klassieker geworden.
Hoewel je het nog regelmatig hoort op classic-rock radiostations.
Cijfer 7.

Enne, leuk forum dazzler .

Cured
Aardig, maar idd wat glad/zoetig nummer: 5

gladde jaren 80 ballad brrrrrrrr

4

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.