MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Als ik zin heb post ik een favoriete nummer 1 hit uit vervlogen tijden.
Ik schrijf erbij in welk jaar en waar het lied de top van de hitparade bereikte.
Tot slot tracht ik in één zin te omschrijven waarom ik het een goed nummer vind.

Aan jullie om het nummer met punten 10 te belonen.
En probeer het liedje daarna ook eens in één zin te definiëren.

Dit is geen top 1000. Ik laat me leiden door de stemming van het moment.

0001. Cock Robin - The Promise You Made (1986)

Nummer 1 in BE en NL.

Prachtig doorleefd duet met een uitbundig swingend refrein.

Prachtig nummer. Ik veer altijd op als het op de radio komt. Mooie combinatie van hun stemmen. Ik vind het altijd het moment mooi waarop de drums erin komen. Maar fantastisch popnummer met een fijne melancholie. Cijfer: 9

Zo vaak op de radio voorbij horen komen en niemand wist mij te vertellen hoe dit nummer nou eigenlijk heette. Eindelijk gevonden! Vele malen dank

Cijfer: 8,6

Mooi plaatje hoor! Klinkt erg jaren '80, maar de song is te pakkend om dat erg te vinden.

Cijfer: 8

Blijft een mooi nummer, en een van de betere nummer 1 hits uit de jaren 80

Cijfer: 8.2

Geweldige jaren '80 plaat met een fijne dosis melancholie. Dit zijn van die liedjes waar de tijd geen vat op krijgt, wat mij betreft. Dit blijft gewoon mooi. Cijfer: 9

Tijdloos mooi en goed opgebouwd nummer met harmonieuze vocalen.
Cijfer: 8,5

Prachtig nummer, het zag er naar uit dat dit mijn 1ste singletje werd maar deze was toen al een tijdje uit en Cock Robin had de volgende single net in de hitlijsten staan (Thought You Were on my Side), dus ik mijn broer (want van hem zou ik de single voor mijn verjaardag krijgen) opdracht gegeven om dan maar de nieuwe single te halen, wat dus ook gebuerde

Inmiddels heb ik wel een album of 4 in de kast staan plus wat verzamelwerk dus de liefde begon vroeg maar ging niet over.

cijfer 9,0

Ik kan het ook met ëén kort woordje omschrijven

Cijfer 1

Compleet niet mijn ding, maar de zang zit inderdaad erg goed in elkaar. Daarom een krappe voldoende.

5,5

Een van de mooiste refreinen van de jaren '80

cijfer 9

Prachtig nummer, al héél lang niet meer gehoord, en wist eerlijk gezegd ook niet welke band dit was.

Cijfer: 8

Wow, dat gaat hier hard.

Misschien goed om te weten dat When Your Heart Is Weak eigenlijk de eerste single was
van een Amerikaanse band die pas dankzij succes in Europa zou doorbreken in eigen land.

When Your Heart Is Weak flopte eind 1985 en de opvolger The Promise You Made werd een hit.
Thought You Were on My Side was de derde single en die haalde ook de top 10 in de Benelux.
When Your Heart Is Weak werd daarna opnieuw opgepikt door talloze radiostations.

In Frankrijk was Cock Robin nog succesvoller dan in de Benelux.

Voor mij is het een typische jaren 80 groep waarvan een handvol singles me dierbaar blijven,
zoals ook Just around the Corner, The Biggest Fool of All en het zwaar onderschatte Worlds Apart.
Echt zo'n band waar een verzamelaar voldoende is om nog heerlijk van na te genieten.

Prachtig nummer. Cock Robin toch wel één van mijn favoriete jaren '80 artiesten. Dartelende Anna had ik een zwak voor. Straighter Line is ook een topper in de nadagen van de band. En een hit in Frankrijk geweest.
Dit nummer een dikke 9.

Behoort tot mijn vroegste muzikale herinneringen dit. Stond op mijn aller-allereerste muziekcassette, met allerhande nummers opgenomen door m'n grote broer zodat ik muziek kon luisteren op m'n gewonnen (met een kleurplatenwedstrijd van een lokaal winkelcentrum) cassetterecorder. Gezien het jaar van verschijnen zal ik 7 of 8 jaar geweest zijn, maar ik het voelt als de dag van gisteren. Heb nog altijd een zwak voor dit nummer, niet alleen vanwege sentimentele redenen, maar ook gewoon omdat het een klassesong is.

9/10

wilbur schreef:
Ik kan het ook met ëén kort woordje omschrijven

Cijfer 1

Juist omdat je een 1 geeft is het wellicht aardig als je gewoon wat opmerkingen plaatst. Zo is het net trollen zullen we maar zeggen...

dazzler schreef:

In Frankrijk was Cock Robin nog succesvoller dan in de Benelux.

Volgens mij resideren ze zelfs tegenwoordig vanuit France.

0002. Tasmin Archer - Sleeping Sattelite (1992)

Nummer 1 in UK.

Een pluim van een liedje, een zachte verademing in de hitparade.

Toch ook wel een van de betere nummer 1 hits, mooi nummer

Cijfer: 8.1

Een van de betere nummer 1 hits? Het is best een leuk liedje hoor maar een van de betere ooit

Cijfer 7,5

Ook al een prima popsong, tijdloos met geweldige orgelsolo.
Cijfer: 8,5

Goed pop nummer met lichte R&B inslag

7.75

7,5

Een van de beste hits uit de 90s, vooral dat orgeltje doet het hem. Zou niet weten welke nummer 1 hit die hier nakwam nog beter zou moeten zijn.

Cijfer; 10

Fantastisch nummer. Het heeft iets dromerigs ofzo waar ik heel erg van hou, in ieder geval één van mijn favoriete one hit wonder en jaren '90 hits, ontzettend mooi liedje.

Cijfer: 10

Lekker nummer, het wordt alleen nergens echt bijzonder. 7

Niet mijn smaak muziek. Kabbelt maar wat voort.
Cijfer: 5

ClassicProgRock1
Als 9-jarige werd ik hiermee doodgegooid op MTV, tot mijn grote genoegen. Het is prima gezongen en gemusiceerde melodieuze pop met een licht symfonische inslag. Naderhand hebben we nauwelijks nog wat van Tasmin mogen vernemen, maar dit nummer zal muziekliefhebbers voor altijd blijven betoveren.

Lang leve de hitparades t/m 1995!

Cijfer: 9

herman schreef:
Een van de beste hits uit de 90s, vooral dat orgeltje doet het hem. Zou niet weten welke nummer 1 hit die hier nakwam nog beter zou moeten zijn.

Dan moet je even de UK Charts bekijken vanaf dat moment

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.