menu

Mijn Updates +
Muziek / Toplijsten en favorieten / 1994 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
Geen lijst van mij vanavond.

Poeha schreef:
Geen lijst van mij vanavond.

De 1988- lijst mag altijd tot donderdagavond worden ingeleverd

ranboy schreef:
(quote)

De 1988- lijst mag altijd tot donderdagavond worden ingeleverd

Da's bij de buren. Die rare 80's adepten.

Waarom wordt steeds de titel van het topic veranderd als ik een berichtje geschreven heb?

En toen was het alweer tijd voor de gezamelijke lijst - 9 nieuwe lijstjes en 2 met halve punten zorgt voor flink wat verschuivingen. Zo denderen de Cranberries bijna net zo hard naar beneden als ze vorige week stegen en komt Marillion in z'n 9e week gewoon de top 5 weer in.
Vier binnenkomers dit keer. Suede staat ondertussen redelijk onbedreigd op 1 ondanks de opmars van Morrissey, opvallend dat die zo dicht bij suede durft te komen...

Hoogste binnenkomer is - nu eindelijk - Inspiral Carpets met Mark E Smith. De voorman van The Fall overleed vorig jaar na een enorme discografie te hebben uitgebracht; daarbij dus ook deze samenwerking met Inspiral Carpets. Een nummer dat zonder hem zeker anders zou hebben geklonken en zelfs live (zie clip) klinkt het nog weer anders dan op plaat als hij niet helemaal meer weet wat en wanneer hij nou ook weer iets moest doen.
Daaronder Wu -Tang Clan, hiphop supergroep hoewel de meeste leden bekend werden nadat de band bekend werd. Toch, een rijtje namen hier wat de naam supergroep wel recht aan doet.
Daar weer onder Ash, het nummer dat in de albumversie de naam Nieuw-Vennep bevat maar wat de singleversie niet gehaald heeft. Twee Nederlandse fans die zich verbazen waarom het nummer niet 'Jack Names the Planet Nieuw Vennep' heet. Dat paste helaas niet helemaal qua melodie.
Daar onder ook nog Tori Amos, na het verdwijnen van de vorige single komt deze nu binnen al moet ik eerlijk zijn dat daar wel wat halve puntenlijstjes voor nodig waren, ze heeft maar 1 puntje meer dan vorige week.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=GmEQztuvURc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

week 12 - gezamenlijke weeklijst 1994 - 9 nieuw + 2 halve punten lijstjes
01 (01) 5 Suede - Stay Together (79) 6 #3x1
02 (10) 2 Morrissey - The More You Ignore Me, The Closer I Get (61) 4
03 (02) 10 Kristin Hersh - Your Ghost (58,5) 4
04 (06) 4 Pulp - Do You Remember The First Time (55) 3
05 (07) 9 Marillion - The Great Escape (50) 3
06 (04) 3 Soundgarden - Spoonman (48) 6
07 (11) 2 Blur - Girls & Boys (46) 4
08 (09) 2 Primal Scream - Rocks (44,5) 5
09 (05) 5 Cappella - Move On Baby (43) 3
10 (08) 3 Björk - Violently Happy (43) 3
11 (03) 7 The Cranberries - Linger (41) 3
12 (17) 2 The Smashing Pumpkins - Disarm (39,5) 4
13 (15) 3 Sleeper - Swallow (34) 2
14 (--) 1 Inspiral Carpets & Mark E. Smith - I Want You (32) 2
15 (16) 2 Atlantic Ocean - Waterfall (32) 2
16 (--) 1 Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M. (30,5) 3
17 (14) 4 East 17 - It'S Alright (30) 2
18 (--) 1 Ash - Jack Names The Planets (29) 3
19 (--) 1 Tori Amos - God (29) 2
20 (18) 10 Inspiral Carpets - Saturn 5 (29) 2

-- (12) 9 Depeche Mode - In Your Room (24,5) 3
-- (13) 3 Elastica - Line Up (28) 2
-- (19) 2 Guns 'N Roses - Estranged (24,5) 3
-- (20) 2 Therapy - Nowhere (19) 2

ranja schreef:
Hoogste binnenkomer is - nu eindelijk - Inspiral Carpets met Mark E Smith. De voorman van The Fall overleed vorig jaar na een enorme discografie te hebben uitgebracht; daarbij dus ook deze samenwerking met Inspiral Carpets. Een nummer dat zonder hem zeker anders zou hebben geklonken

De albumversie is zonder MES en die klinkt zeker anders. Vooral veel minder energiek. De singleversie is wel een stukje beter...

herman schreef:
(quote)

De albumversie is zonder MES en die klinkt zeker anders. Vooral veel minder energiek. De singleversie is wel een stukje beter...

Oh dat wist ik niet eens... heb alleen een verzamelaar van de band waarop gewoon de singleversie staat

ranja schreef:
(quote)

Oh dat wist ik niet eens... heb alleen een verzamelaar van de band waarop gewoon de singleversie staat

Toen ik hem tegenkwam in een releaseoverzicht heb ik per ongeluk de albumversie een paar weken geluisterd (die kwam ik zo tegen op Spotify). Later kwam ik erachter dat er ook een andere (betere) singleversie is, en dat terwijl ik ook een verzamelaar heb. Die heb ik denk ik gekocht in de late 90s, maar vervolgens alleen maar 2 of 3 nummers heel veel gedraaid.

Van Ash luister ik trouwens ook de albumversie afgaande op jouw tekst, maar ik vind dat intro wel grappig. De stem lijkt er op die van Peter Heerschop vind ik, maar blijkbaar zijn het gewoon twee onbekende Nederlandsers.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.