Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:43 uur
Stond er vorig jaar ook al in, wel met precies 2 andere nummers

0
geplaatst: 2 december 2018, 12:43 uur
Gretz schreef:
Daar blijf je toch niet enkel Budapest en Amsterdam van draaien?
Het viel me op dat Shotgun niet in de keuzelijst staat! Heb jij trouwens gezien dat Noir Desir erin staat? Had ik wel in je lijstje verwacht.Daar blijf je toch niet enkel Budapest en Amsterdam van draaien?
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:44 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Het viel me op dat Shotgun niet in de keuzelijst staat! Heb jij trouwens gezien dat Noir Desir erin staat? Had ik wel in je lijstje verwacht. Die ga ik zeker nog nomineren op een later moment deze week
Vind dat er nog veel te weinig goede Franstalige muziek in de lijst staat.
3
geplaatst: 2 december 2018, 12:44 uur
Edgar18 schreef:
Bertrand Cantat en vrouwen is geen uiterst gelukkige combi(quote)
Het viel me op dat Shotgun niet in de keuzelijst staat! Heb jij trouwens gezien dat Noir Desir erin staat? Had ik wel in je lijstje verwacht.
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:45 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Het viel me op dat Shotgun niet in de keuzelijst staat! Heb jij trouwens gezien dat Noir Desir erin staat? Had ik wel in je lijstje verwacht. Nummers uit het huidige jaar zetten ze nooit in de keuzelijst volgens mij.
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:45 uur
Gretz schreef:
Ondertussen draaien komen George Ezra en Nothing But Thieves wel veelvuldig voorbij met hun nieuwe werk. Daar blijf je toch niet enkel Budapest en Amsterdam van draaien?
Ondertussen draaien komen George Ezra en Nothing But Thieves wel veelvuldig voorbij met hun nieuwe werk. Daar blijf je toch niet enkel Budapest en Amsterdam van draaien?
Dat was ongetwijfeld gebeurd als ze geen hits meer gescoord hadden.
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:47 uur
Edgar18 schreef:
Nick Drake in de keuzelijst
. Nu nog de juiste nummers...
Sowieso is de keuzelijst naar mijn idee wat opgeschoond. Hij lijkt kleiner te zijn en redelijk wat nieuwe nummers te bevatten.
Nick Drake in de keuzelijst
. Nu nog de juiste nummers...Sowieso is de keuzelijst naar mijn idee wat opgeschoond. Hij lijkt kleiner te zijn en redelijk wat nieuwe nummers te bevatten.
Lol, we konden al in 2016 voor Pink Moon kiezen. Maar omdat dit nummer in 2018 niet gedraaid is door Radio 2 staat ie nu niet op de keuzelijst, in tegenstelling tot Day Is Done en Northern Sky (zie stats).
https://i.imgur.com/0d5vXoC.jpg
Bizar wel dat 1 afspeelbeurt voor Nick Drake al genoeg is voor een plekje.
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:50 uur
Volgens mij zijn de keuzes Day Is Done en Time Has Told Me en niet Northern Sky. Ik ben in ieder geval blij dat Day Is Done erbij staat, toch zijn allermooiste liedje.
0
geplaatst: 2 december 2018, 12:53 uur
Edgar18 schreef:
Volgens mij zijn de keuzes Day Is Done en Time Has Told Me en niet Northern Sky. Ik ben in ieder geval blij dat Day Is Done erbij staat, toch zijn allermooiste liedje.
Oh inderdaad ja. Maar hoezo Time Has Told Me?? Die hebben ze in hun hele geschiedenis nog nooit gedraaid

De mythe dat de playlist allesbepalend is voor de voorkeuzelijst kan ook wel in de ijskast nu.
ALs Time Has Told Me er zomaar bij gezet kan worden vind ik dat Rebellion (Lies) ook maar eens in de keuzelijst moet.
0
geplaatst: 2 december 2018, 13:01 uur
Ik heb nu 71 liedjes, allemaal uit de keuzelijst want ik vrije keuzes geloof ik niet. Even halveren de lijst en dan kan ie op de post.
0
geplaatst: 2 december 2018, 13:15 uur
Er zijn toch wel wat toevoegingen aan de stemlijst geweest.
Zoals al eerder genoemd, Nick Drake (met 2 andere nummers dan vorig jaar). Veel 80's/90's spul dat erbij komt. Een eerste analyse:
- Lloyd Cole (zonder Commotions) (2x)
- Prefab Sprout (2x)
- Talking Heads (een aantal nummers)
- Tears for Fears (2x)
- The Cult (3x)
- The Cure (2x)
- Echo & The Bunnymen (2x)
- The Pursuit Of Happiness (1x)
- Pink Floyd (Hey You)
- Primal Scream (2x)
- New Order (True Faith)
- Scritti Politti (3x)
- Hall & Oates (een aantal nummers)
- Talk Talk (Living In Another World)
- It's Immaterial (Driving Away From Home)
- Martha & The Muffins (1x)
- Blow Monkeys (3x)
- Queen (zeker 10 nummers)
- David Bowie (8x)
- Steely Dan (7x)
- REM (zeker 5 nummers)
- Suede (4x)
- Simple Minds (o.a. New Gold Dream)
- Outfield (Your Love) Eindelijk!
Tevens 4 nummers van Young Gun Silver Fox en 3 van The War On Drugs.
Wat betreft The Smiths, daarvan stonden er vorig jaar ook een heel aantal nummers in de voorkeuze lijst. Volgens mij is alleen Heaven.. erbij gekomen.
Aantal noteringen van The Kinks zijn drastisch gedaald. O.a. Days en Celluloid Heroes zijn verdwenen, en zelfs de studio versie van Lola?!. Wel is Schooldays toegevoegd, heel vreemd...
Verder valt me op dat (onderhand) de gehele Soul & Jazz lijst is toegevoegd aan de stemlijst (BB&Q Band, SOS Band, Luther Vandross, Spinners, Martha Reeves & Vandellas, Odyssey, Ohio Players etc.)
Zoals al eerder genoemd, Nick Drake (met 2 andere nummers dan vorig jaar). Veel 80's/90's spul dat erbij komt. Een eerste analyse:
- Lloyd Cole (zonder Commotions) (2x)
- Prefab Sprout (2x)
- Talking Heads (een aantal nummers)
- Tears for Fears (2x)
- The Cult (3x)
- The Cure (2x)
- Echo & The Bunnymen (2x)
- The Pursuit Of Happiness (1x)
- Pink Floyd (Hey You)
- Primal Scream (2x)
- New Order (True Faith)
- Scritti Politti (3x)
- Hall & Oates (een aantal nummers)
- Talk Talk (Living In Another World)
- It's Immaterial (Driving Away From Home)
- Martha & The Muffins (1x)
- Blow Monkeys (3x)
- Queen (zeker 10 nummers)
- David Bowie (8x)
- Steely Dan (7x)
- REM (zeker 5 nummers)
- Suede (4x)
- Simple Minds (o.a. New Gold Dream)
- Outfield (Your Love) Eindelijk!
Tevens 4 nummers van Young Gun Silver Fox en 3 van The War On Drugs.
Wat betreft The Smiths, daarvan stonden er vorig jaar ook een heel aantal nummers in de voorkeuze lijst. Volgens mij is alleen Heaven.. erbij gekomen.
Aantal noteringen van The Kinks zijn drastisch gedaald. O.a. Days en Celluloid Heroes zijn verdwenen, en zelfs de studio versie van Lola?!. Wel is Schooldays toegevoegd, heel vreemd...
Verder valt me op dat (onderhand) de gehele Soul & Jazz lijst is toegevoegd aan de stemlijst (BB&Q Band, SOS Band, Luther Vandross, Spinners, Martha Reeves & Vandellas, Odyssey, Ohio Players etc.)
1
geplaatst: 2 december 2018, 13:23 uur
Mooi dat er steeds meer indie in de keuzelijst komt te staan (Fleet Foxes, Vampire Weekend, Phoenix, Belle & Sebastian, etc.), maar helaas vaak wel met de verkeerde nummers. Hoeveel moeite zou het nou zijn om eens in de statistieken van Spotify of Last.fm te duiken om uit te zoeken wat nou écht de populairste nummers van een artiest zijn? Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Arcade Fire, waarvan The Suburbs en Rebellion (Lies) natuurlijk eerder in de keuzelijst thuishoren dan bijv. We Used to Wait.
0
geplaatst: 2 december 2018, 13:24 uur
Een jaren 80 bandje uit Canada waar 95% van de Nederlanders nooit van gehoord heeft. Nooit een hit gehad, en hebben al bijna 30 jaar niet meer opgetreden, als ze überhaupt ooit in Nederland zijn geweest. En dat komt dan in voorkeuzelijst, enkel omdat ene Ekdom het nog in zijn kluis had zitten en het bombardeert tot heuse radioklassieker. Dat het specifieke nummer al 2 jaar niet gedraaid is boeit geen ene f*ck

https://i.imgur.com/vLxpaCY.jpg
Tegelijkertijd negeren ze mijn favoriete band voor het zoveelste jaar op de rij. In tegenstelling tot The Pursuit of Happiness worden ze nog wel een tiental keer gedraaid in 2017 en 2018, maar dat telt dan blijkbaar niet. Winnen nog even de Grammy voor Best Alternative Music Album en zijn de headliner op het vier-na-grootste popfestival van Nederland, maar dat zegt natuurlijk ook helemaal niks. Ze zijn de enige grote band uit de Snob 2000 die nooit een nummer heeft zien overwaaien naar de keuzelijst van de Top 2000. Ik ben geen complotdenker, maar dit lijkt gewoon op een keiharde boycot ?
2
geplaatst: 2 december 2018, 13:26 uur
Vijfendertig liedjes, allemaal uit de keuzelijst. Vrije keuzes zijn toch kansloos dus daar doe ik niet aan. Het grootste gemis in de keuzelijst is wat mij betreft Sinnerman dus ik heb Radio 2 even een mailtje gestuurd met de vraag deze volgend jaar toe te voegen
.
De liedjes met een * zijn niet mijn favoriete liedjes van de artiest (maar bij gebrek aan andere keuzes....)
Al Green - Take Me To The River
The Beatles - A Day in the Life
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bobby Womack - Across 110th Street
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Chuck Berry - Johnny B. Goode
The Clash - London Calling
Curtis Mayfield - Superfly
David Bowie - Blackstar
Dolly Parton - Jolene
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Summertime
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Jeff Buckley - Grace
Joe Jackson - A Slow Song
Johnny Cash - Hurt
Keane - Bedshapped
Klein Orkest - Over de Muur
Leonard Cohen - You Want It Darker
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) *
Michael Jackson - Dirty Diana
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Nick Drake - Day Is Done
The O'Jays - Back Stabbers
Otis Redding - Try a Little Tenderness
Percy Sledge - When a Man Loves a Woman
Prince & The Revolution - When Doves Cry
Pulp - Disco 2000
Radiohead - Paranoid Android *
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Simon & Garfunkel - Scarborough Fair / Canticle
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Smokey Robinson & The Miracles - The Tracks of My Tears
Stevie Wonder - Living For The City
The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning *
.De liedjes met een * zijn niet mijn favoriete liedjes van de artiest (maar bij gebrek aan andere keuzes....)
Al Green - Take Me To The River
The Beatles - A Day in the Life
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bobby Womack - Across 110th Street
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Chuck Berry - Johnny B. Goode
The Clash - London Calling
Curtis Mayfield - Superfly
David Bowie - Blackstar
Dolly Parton - Jolene
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Summertime
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Jeff Buckley - Grace
Joe Jackson - A Slow Song
Johnny Cash - Hurt
Keane - Bedshapped
Klein Orkest - Over de Muur
Leonard Cohen - You Want It Darker
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) *
Michael Jackson - Dirty Diana
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Nick Drake - Day Is Done
The O'Jays - Back Stabbers
Otis Redding - Try a Little Tenderness
Percy Sledge - When a Man Loves a Woman
Prince & The Revolution - When Doves Cry
Pulp - Disco 2000
Radiohead - Paranoid Android *
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Simon & Garfunkel - Scarborough Fair / Canticle
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Smokey Robinson & The Miracles - The Tracks of My Tears
Stevie Wonder - Living For The City
The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning *
0
geplaatst: 2 december 2018, 13:30 uur
Vinniee schreef:
Dat laatste is helemaal niet zo vreemd, dat is de theme song van het populairste en best bekeken programma van de Nederlandse tv in 2018
1
geplaatst: 2 december 2018, 13:32 uur
En Gretz is langzaam maar zeker weer aan het doorslaan. Tenminste langzaam niet maar doorslaan sowieso 

0
geplaatst: 2 december 2018, 13:33 uur
vigil schreef:
Dat laatste is helemaal niet zo vreemd, dat is de theme song van het populairste en best bekeken programma van de Nederlandse tv in 2018
(quote)
Ik doelde meer op het complete plaatje. Het is Radio 2 namelijk vaker gelukt om een nummer te 'vergeten' in de stemlijst dat het jaar ervoor wel nog in de Top 2000 stond.
1
geplaatst: 2 december 2018, 13:35 uur
vigil schreef:
En Gretz is langzaam maar zeker weer aan het doorslaan. Tenminste langzaam niet maar doorslaan sowieso
Toen Arcade Fire, The Smiths en Tame Impala nog niet in de lijst stonden deed ik net zo

Ik blijf strijden tot het onrecht uit de wereld is #deaanhouderwint

0
geplaatst: 2 december 2018, 13:38 uur
vigil schreef:
(quote)
Wachten dus op de dag dat een Nederlandse tv-maker besluit om About Today in de soundtrack op te nemen.
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:10 uur
Martha and the Vandellas staan maar liefst 4 keer in de keuzelijst, maar ze zijn nog nooit gedraaid op Radio 2

https://i.imgur.com/RHelNp4.jpg
https://i.imgur.com/l2qvNAc.jpg
Ik kan echt niet tegen de bizarre willekeur van Radio 2. Ze kunnen beter gewoon eens de hele keuzelijst weghalen, veel eerlijker.
Edit: dit klopt niet, krijg je als Radio 2 verschillende tags gebruikt.
https://i.imgur.com/RHelNp4.jpg
Ik kan echt niet tegen de bizarre willekeur van Radio 2. Ze kunnen beter gewoon eens de hele keuzelijst weghalen, veel eerlijker.
Edit: dit klopt niet, krijg je als Radio 2 verschillende tags gebruikt.
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:10 uur
Een fanatieke aanhouder ben je zeker

Vanmiddag fanatiek voor 010 supporteren zeker

1
geplaatst: 2 december 2018, 14:11 uur
Voor de verandering inderdaad eens meejuichen met mijn R'damse vrienden ja
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:14 uur
Gretz schreef:
Martha and the Vandellas staan maar liefst 4 keer in de keuzelijst, maar ze zijn nog nooit gedraaid op Radio 2 .
Martha and the Vandellas staan maar liefst 4 keer in de keuzelijst, maar ze zijn nog nooit gedraaid op Radio 2 .
Dacht je dat echt?
Zoek op Vandellas in Radio 2 - watiseropderadio.nl
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:17 uur
Gretz schreef:
Martha and the Vandellas staan maar liefst 4 keer in de keuzelijst, maar ze zijn nog nooit gedraaid op Radio 2 (afbeelding)
Martha and the Vandellas staan maar liefst 4 keer in de keuzelijst, maar ze zijn nog nooit gedraaid op Radio 2 (afbeelding)
Dat lijkt me sterk. Wellicht als Martha Reeves & the Vandellas.
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:17 uur
Tsja, die stomme tags ook. Is het nu Martha & the Vandellas, Martha Reeves & the Vandellas of Martha and the Vandellas? ?
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:20 uur
Juist. Ik vind dit wel slordig eigenlijk, dat de tags in de Top 2000-database en de zendercomputer niet overeen komen. Hoe moeilijk is dat nu om even te controleren?
https://i.imgur.com/eNJZj8Q.jpg
0
geplaatst: 2 december 2018, 14:31 uur
Over Martha gesproken, ik ben wel benieuwd hoe Got to move your body van Lick & Kenthucky Martha in de keuzelijst is gekomen (afgezien van dat het een keer gedraaid is dit jaar op radio 2). Ik vind het helemaal niet bij radio 2 passen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.