menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
avatar van Arrie
Je komt ook echt op het idee om Heliosphan te checken.

avatar van joko150
Imagine Dragons - Natural staat er ook nieuw in

avatar van vielip
Zit een hoop moois tussen. Ben benieuwd wat er aan nieuwkomers tegenover staat....

avatar van laxus11
The Supremes - Reflections ook nieuw, sinds 2008 weer in de lijst

avatar van Scorpion_21
laxus11 schreef:
The Supremes - Reflections ook nieuw sinds 2008 weer in de lijst

Thanks laxie

avatar van catdog
Alicia Keys - If I Ain't Got You staat er ook weer in.

avatar van Scorpion_21
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night juich ik toe!

avatar van Fathead
Comon People eruit

avatar van Scorpion_21
Fathead schreef:
Comon People eruit

T zit niet mee voor de gele hesjes

avatar van Gretz
Simon77 schreef:
Yann Tiersen staat er in. Vind ik vrij onverwacht

Had er al 10 jaar geleden in moeten staan, maar werd nu pas op de keuzelijst gezet. Is altijd een van de populairste en bekendste pianonummers geweest.

avatar van Simon77
Gretz schreef:
(quote)

Had er al 10 jaar geleden in moeten staan, maar werd nu pas op de keuzelijst gezet. Is altijd een van de populairste en bekendste pianonummers geweest.
Jahaa! Dat weet ik nu wel!

avatar van Fathead
Scorpion_21 schreef:
(quote)

T zit niet mee voor de gele hesjes

De gele hesjes zouden, net zoals ik, het woord Common ook verkeerd schrijven, denk ik

avatar van Gretz
Porcupine Head schreef:
En Rebellion (Lies) staat er opnieuw niet in...

Ook geen Put Your Money on Me. Jammer dat het Radio 2 is gelukt om van AF een one hit wonder te maken. Krijg je straks dat 95% van de mensen ze alleen kent van Everything Now.

avatar van Gretz
Simon77 schreef:
(quote)
Jahaa! Dat weet ik nu wel!

Ik was nog niet bij gelezen

Ik stem er iig al een jaar of 7 op dus ben blij dat ie het nu eindelijk gered heeft!

avatar van Fathead
Mijn vrije keuze, Verre Kerst van de Tokkies, heeft het weer niet gehaald...

avatar van Gretz
Porcupine Head schreef:
Veel "alternatieve" muziek is weer de deur uit blijkbaar. Ik denk een gevalletje "onbekend maakt onbemind" bij het mainstream publiek misschien?


MRDammann schreef:
Arcade Fire verliest er twee. Reflektor en We Used to Wait staan er niet meer in. Everything Now staat er nog wel in.


Je zou bijna het idee krijgen dat de zendermanager heeft besloten dat de Top 2000 van de laatste jaren iets te alternatief geworden was in vergelijking met de reguliere Radio 2-playlist. Het lijkt me toch niet dat er massa's extra mainstream stemmers zijn bij gekomen? En AF is nu ook niet minder populair geworden ofzo.

15 Miljoen Mensen heeft het wel gehaald, qua gele hesjes.

avatar van Kramer
Ik hoopte dat France Gall zou terugkeren, maar helaas.

avatar van Arrie
Fathead schreef:
Mijn vrije keuze, Verre Kerst van de Tokkies, heeft het weer niet gehaald...



Dus we gaan er even lekker tussenuit! Klassieker hoor.

avatar van Fathead
Arrie schreef:
(quote)



Dus we gaan er even lekker tussenuit! Klassieker hoor.

Ik vroeg hem ook altijd aan bij Serious Request met de mededeling dat dat het nummer was waarop mijn vrouw en ik als eerst gedanst hebben op onze bruiloft. Helaas hebben ze hem nooit gedraaid...

avatar van Onweerwolf
Fathead schreef:
Mijn vrije keuze, Verre Kerst van de Tokkies, heeft het weer niet gehaald...


Kijk nouw die mooie man!!!!

avatar van Gretz
De pompoenen behouden volgens mij al hun (vier) noteringen. Zijn er meer mensen die net als ik verbaasd zijn dat dit soort alternatieve rock wel populair genoeg is voor meerdere nummers in de lijst? Terwijl vergelijkbare artiesten (en MuMe-favorieten) zoals Arcade Fire, Pulp, The Smiths tegelijkertijd flink moeten inleveren?

In dit licht vind ik Smashing Pumpkins behoorlijk overgewaardeerd. Ze hebben voor volgend jaar toevallig weleen show staan in Amsterdam, maar dat is de eerste sinds lange tijd. Als Billy Corgan en co er 4x in staan, dan horen er toch zeker 10 Radioheads in te staan, 6 Arcade Fires. 3 Pulps en tenminste 2 Nationals

avatar van Kramer
Don't van Ed Sheeran is ook terug...

avatar van Onweerwolf
Gretz schreef:
De pompoenen behouden volgens mij al hun (vier) noteringen. Zijn er meer mensen die net als ik verbaasd zijn dat dit soort alternatieve rock wel populair genoeg is voor meerdere nummers in de lijst? Terwijl vergelijkbare artiesten (en MuMe-favorieten) zoals Arcade Fire, Pulp, The Smiths tegelijkertijd flink moeten inleveren?

In dit licht vind ik Smashing Pumpkins behoorlijk overgewaardeerd. Ze hebben voor volgend jaar toevallig weleen show staan in Amsterdam, maar dat is de eerste sinds lange tijd. Als Billy Corgan en co er 4x in staan, dan horen er toch zeker 10 Radioheads in te staan, 6 Arcade Fires. 3 Pulps en tenminste 2 Nationals


De Pumpkins beleefden hun hoogtepunt in het midden van de 90's en toen was alt.gitaar muziek populairder dan ooit.

avatar van Gretz
Porcupine Head schreef:
Human Behaviour van Björk heeft ook het veld moeten ruimen.

Zou het wellicht kunnen dat het niet meer verplicht hoeven stemmen op keuzelijstnummers er juist voor gezorgd heeft dat mainstream in 2018 weer dominanter is geworden? Want de fans kunnen nu volledig vrij op hun eigen favorieten van The Smiths, Pulp, Stone Roses, Björk, Arcade Fire stemmen en gaan dan misschien wel in veel grotere getalen voor andere nummers dan HSIN, Common People, Fool's Gold, Human Behaviour en Reflektor.

De stemlijst van 2017 kan ik me niet goed meer herinneren, maar gevoelsmatig leek het zo alsof bij artiesten als Björk er dit jaar juist behoorlijk wat nummers meer in de lijst stonden van haar. En als je dan al relatief weinig Björk-stemmers hebt, worden die ook nog eens uitgesmeerd over die nummers.

avatar van Gretz
Onweerwolf schreef:
(quote)


De Pumpkins beleefden hun hoogtepunt in het midden van de 90's en toen was alt.gitaar muziek populairder dan ooit.

Dat geloof ik graag, maar toch waag ik hun huidige populariteit te betwijfelen. Het lukt ze vooralsnog niet eens om de AFAS Live uit te verkopen (capaciteit: 6000), terwijl de kaartverkoop 2 weken geleden al is gestart. Terwijl namen als Radiohead, The War on Drugs, Arcade Fire, Editors, The National etc. zo'n hal binnen mum van tijd vol krijgen. Of zouden de mensen beseffen dat ze qua live-reputatie veel hebben moeten inleveren tov 25 jaar geleden?

avatar van Simon77
Gretz schreef:
(quote)

Zou het wellicht kunnen dat het niet meer verplicht hoeven stemmen op keuzelijstnummers er juist voor gezorgd heeft dat mainstream in 2018 weer dominanter is geworden? Want de fans kunnen nu volledig vrij op hun eigen favorieten van The Smiths, Pulp, Stone Roses, Björk, Arcade Fire stemmen en gaan dan misschien wel in veel grotere getalen voor andere nummers dan HSIN, Common People, Fool's Gold, Human Behaviour en Reflektor.
Dat denk ik zeer zeker. Het lijkt mij bijna een weloverwogen 'tegemoetkoming aan de klagers' om vervolgens een groot deel van de 'alternatievere' muziek op deze manier de nek om te draaien.

avatar van Onweerwolf
Gretz schreef:

Dat geloof ik graag, maar toch waag ik hun huidige populariteit te betwijfelen. Het lukt ze vooralsnog niet eens om de AFAS Live uit te verkopen (capaciteit: 6000), terwijl de kaartverkoop 2 weken geleden al is gestart. Terwijl namen als Radiohead, The War on Drugs, Arcade Fire, Editors, The National etc. zo'n hal binnen mum van tijd vol krijgen. Of zouden de mensen beseffen dat ze qua live-reputatie veel hebben moeten inleveren tov 25 jaar geleden?


Ik weet niet of dit relevant is. Het concertbezoekende publiek is natuurlijk maar een heel klein percentage van het totaal aan mensen dat bepaalde nummers dusdanig mooi vindt dat ze er voor een aller tijden lijst op stemmen. Ik weet iig wel echt zeker dat de Pumpkins hits uit de jaren '90 vele malen bekender zijn dan Arcade Fire, Pulp en The Smiths. En Radiohead staat toch gewoon met een reeks nummers in de lijst?

avatar van laxus11
Kleine update:

Alicia Keys - Fallin'
Alicia Keys - If I Ain't Got You*
Anouk - I don't wanna hurt
Bob Marley - Jammin'*
Bob Marley - Is This Love
Blof - Later Als Ik Groter Ben
Bruce Springsteen - Fire (Live)
Cher - Believe*
Cher - If I Could Turn Back Time*
Christina Aguilera - Beautiful
Davina Michelle - Duurt Te Lang
Deep Blue Something - Breakfast at tiffany's
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Diana Ross - I'm Coming Out
Dr. Dre - The Next Episode
Elvis Presley - Hound Dog
Eminem - My Name Is
Emeli Sande - Read All About It Pt II
Frank Sinatra - That's Life
Freddie Mercury - The Great Pretender
Fluitsma & Van Tijn - 15 Miljoen Mensen*
George Ezra - Shotgun
Imagine Dragons - Natural
Lady GaGa & Bradley Cooper - Shallow
Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walkin'
Nickelback - Rockstar
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night*
Michael Bublé - It's a beautiful day*
OutKast - Ms. Jackson
Pointer Sisters - Fire
Rihanna - Man Down
Robin Thicke Feat. T.I. & Pharrell Williams - Blurred Lines
Roy Orbison - You Got It
Snap - Rythym Is A Dancer
Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin')
Swedish House Mafia - Don't you worry child
Tina Turner - What's Love Got To Do With It*
The Beatles - Back In The USSR
The Opposites - Slapeloze Nachten
The Prodigy - Out of Space
The Rolling Stones - Let's Spend The Night Together
The Supremes - Reflections*
Village People - YMCA
White Lies - Time To Give
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été: L'après-Midi

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:03 uur

geplaatst: vandaag om 09:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.