menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
avatar van starbright boy
Vond vorig jaar al de nieuwe binnenkomers een stuk minder goed dan de platen die eruit lagen. Dit jaar zet dat versterkt door.

Maar gelukkig wel het 28e Queen nummer erbij... Tsja. 27 was ook echt te weinig.

avatar van BasBasBas
Ik heb het vermoeden dat die site staatieindetop2000.nl niet goed werkt. Iemand op Twitter heeft duizenden stemlijstjes op sociale media geanalyseerd en komt tot hoogste binnenkomers die er volgens de site niet eens in staan zoals The War on Drugs en Hey You van Pink Floyd. Aangezien At Last en de nieuwe Queen het ook niet doen op die site, zou dat maar zo voor (veel) meer nummers kunnen gelden. Het Twitter account heet @Top2000analyser

avatar van Vinniee
BasBasBas schreef:
Ik heb het vermoeden dat die site staatieindetop2000.nl niet goed werkt.


Dat idee krijg ik nu ook. Bij de genoemde nummers verschijnen er ook allemaal streepjes tussen de titels en bandnamen wanneer deze worden weergegeven op de site. Wellicht dat er dus nog wat hoop is voor Hey You en Thinking Of a Place

avatar van BasBasBas
Het zou ook gelijk verklaren waarom er nog lang niet net zoveel nieuwe binnenkomers als uittreders zijn gevonden.

avatar van catdog
Nou, er is dus nog hoop voor de Arcade Smiths brigade

avatar van Onweerwolf
catdog schreef:
Nou, er is dus nog hoop voor de Arcade Smiths brigade


Doen ze goed daar bij Radio 2. Kunnen ze die mensen twee keer hard teleurstellen.

avatar van Scorpion_21
Hey You en Levels er idd in. In a gadda da vida ook. Evenals opvallende herintreder Do you really want to hurt me? Wat heeft R2 toch een potje gemaakt van die staatieerin.

Also: met Thank God its Christmas heeft Freddy z'n 32e notering te pakken

avatar van Gretz
Munich staat er ook gewoon in hoor, die hele staatieindetop2000-site is gewoon onbetrouwbaar.

avatar van chevy93
Waar halen jullie die wijsheid vandaan?

edit: die van Iron Butterfly gevonden: Twitter

Dat is toch een hele meevaller: nadat ik jarenlang op Hey You als vrije keuze heb gestemd, is er dit jaar eindelijk ingekomen - gerechtigheid!

avatar van royh
chevy93 schreef:
Waar halen jullie die wijsheid vandaan?

edit: die van Iron Butterfly gevonden: Twitter
Fijn te horen. Zal wel met de -streepjes- te maken hebben . Heb inmiddels goede hoop dat Thinking of A place ook in de lijst staat als ik de twitter-statistieken van Top2000Analyser erop na sla. Hey you van Pink Floyd erin is natuurlijk ook goed nieuws. Overigens kan Radio2 op deze manier maar beter stoppen met die "staatieerin" site: valt wat mij betreft onder de categorie onbetrouwbaar gepruts. Zorg dan ook dat de database/site op orde is.

avatar van Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
opvallende herintreder Do you really want to hurt me?



avatar van Onweerwolf
Volgens mij hadden we toch vorig jaar wel de bijna exacte lijst van nieuwe binnenkomers en uitvallers verzameld aan de hand van die staatieerin website, toch?

Karma Chameleon heeft wél de lijst gehaald.


avatar van royh
Ze hebben hun database/site dus alsnog aangepast. Gisteren stond Thinking of a place er niet in. De interne controle bij radio2 schijnt nogal te haperen: blijkbaar moet er eerst gereclameerd worden door derden.

George Michael - I Can't Make You Love Me, heeft de lijst gehaald (volgens de site dan).
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nporadio2.nl

Ik vind het interessant om te zien dat bij TWOD Thinking of a Place het (inmiddels) heeft gehaald, maar dat Red Eyes en Under The Pressure er volgens de site ineens niet meer in staan. Zeker bij Under the Pressure vind het zeer vreemd (stond vorig jaar nog op 579). Er is of een flinke schifting geweest, of de site is een stuk minder betrouwbaar dan vorig jaar.

avatar van laxus11
Porcupine Head schreef:
Ik vind het interessant om te zien dat bij TWOD Thinking of a Place het (inmiddels) heeft gehaald, maar dat Red Eyes en Under The Pressure er volgens de site ineens niet meer in staan. Zeker bij Under the Pressure vind het zeer vreemd (stond vorig jaar nog op 579). Er is of een flinke schifting geweest, of de site is een stuk minder betrouwbaar dan vorig jaar.


Under The Pressure staat er gewoon in hoor

Dan zal ik iets verkeerd hebben ingevoerd.

Edit: Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nporadio2.nl Ik weet niet waarom, maar bij mij geeft ie aan dat ie er niet instaat.

avatar van titan
titan (crew)
Porcupine Head schreef:
bij mij geeft ie aan dat ie er niet instaat.

Als je War on Drugs intypt i.p.v. The War on Drugs staat ie er wel in.

Ja, nu heb ik hem!


avatar van vielip
Welke strip is dit?


Ponty Mython
Die strip klopt niet. Getuige dit topic zijn er nog een hoop jongeren die zich er ook elk jaar weer 'druk' om maken.

avatar van Weirdo Wizzy
Zo ervaar ik het ook.

De doelgroep van Radio 2 mag dan wel 'witte oude mannen' zijn, maar de top 2000 is mijns inziens meer een nationaal fenomeen geworden waar ook veel meer lagen van de bevolking zich mee bezig houden en ik denk ook veel jongeren.

Dat wil niet zeggen dat er dan ook ineens veel nieuwe muziek in staat, want veel jongeren waarderen die oude muziek ook wel. Merk ik ook wel als ik met leeftijdsgenoten - ik ben zelf dertig - of met jongere mensen praat over muziek. Veel van hen die wat verder luisteren dan de populaire radiostations gaan toch die oudere muziek uitpluizen en weten het wel te waarderen.

avatar van Tony
Tja, witte mannen luisteren bij voorkeur naar witte mannen en dientengevolge relatief veel minder naar witte vrouwen, donkere mannen en donkere vrouwen. Gezien de lichte ondervertegenwoordiging van de laatste 3 groepen, denk ik dat de constatering van de stripheld niet zo heel ver bezijden de waarheid is, eerlijk gezegd. Ik heb dat "oude" maar even weggelaten.

avatar van Poek
Aafke Romeijn over het gebrek aan vrouwen in de top 2000.

Wel in het artikel: een clipje van het favoriete nummer van Gretz.
Niet in een artikel: een argument tegen 'Ik stem gewoon op de beste nummers'.

Verder wil ik nog even muggenziften:

Zo stonden er vorig jaar slechts zeven vrouwen bij de populairste honderd, Agnetha en Anni-Frid van Abba meegerekend, naast Claudia de Breij (hoogste vrouw, op 14), Amy Winehouse, Adele, Bette Midler en Liesbeth List.


Als je Abba meetelt, zou je dan Christine McVie en Stevie Nicks ook niet moeten meetellen? Eventueel ook nog Ellen Foley.

avatar van Onweerwolf
Ik volg Aafke Romeijn al een flinke tijd op facebook en het mens wordt hoe langer hoe zeurderiger. Ze kan het beter bij muziek maken houden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.