MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Mooi nummer hoor, maar beste nummer aller tijden? Nee. Maar gelukkig is Bohemian Rhapsody van de eerste plaats gestoten, veel te overgewaardeerd nummer.

Toch vind ik het wel leuk dat Queen nou eindelijk eens niet op 1 staat. Kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat dat überhaupt op 1 heeft gestaan. Maarja, ik hou dan ook niet zoveel van Queen (Bohemian Rapsody gaat dan nog wel, maar I Wanna Ride My Bicycle en dat soort nummer vind ik echt bagger). Vind het dus leuk om eens een andere nummer 1 te hebben. Ach, het maakt allemaal niet zoveel uit verder.

royh schreef:
(quote)

Ik ben overigens blij dat je Yellow van Coldplay niet bij dat rijtje schaart, want dat is mijns inziens wel een klassieker in de dop.

Nee, die zit wel een stuk beter in elkaar dan dat vreselijke Kane en C. Emerald (die niemand meer kent over 2 jaar).

Als Starless maar bij de eerste 100 staat. Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren. Net als Echoes van Pink Floyd.

Bah, Hotel California. Over schrijffoutjes gesproken. Complainte Pour Ste. Catherine staat onder Anna & Kate McGarrigle. Is toch echt andersom.

Pfff..Hotel California op 1, hoe belegen wil je het hebben.

Bij Eagles - Hotel California (1976):

Snakeskin schreef:
Dit album herbergt dus de nummer 1 van de top 2000, het geeft het geheel nog iets extra cachet bij deze toch al geweldige plaat.
Dat zegt meer over de top 2000 dan over de kwaliteit van deze plaat

Don Cappuccino schreef:
Als Starless maar bij de eerste 100 staat. Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren. Net als Echoes van Pink Floyd.

Ik denk dat we al blij mogen zijn als die nummers uberhaupt in de lijst staan.

Casartelli (moderator)
Ach, liever Hotel California dan de BoRap. En tegen die tijd is toch iedereen al blauw van de Shangri-La.

El Ninjo schreef:
Pfff..Hotel California op 1, hoe belegen wil je het hebben.

Je kan Hotel California belegen noemen, maar het heeft zijn sporen door de jaren wel ruimschoots verdiend. Verder is de doelgroep van radio 2 niet dezelfde als die van de musicmeter-site. Groepen als the National, Arcade Fire of Elbow zijn hier al ruimschoots bekend, maar het kan nog jaren duren, voordat deze in de top 2000 verschijnen. Wat dat betreft heeft musicmeter een voortrekkersrol en hier worden nieuwe ontwikkelingen veel sneller gesignaleerd, daarnaast ook heeft musicmeter gemiddeld een iets jongere doelgroep met een meer alternatievere smaak dan het gemiddeld radio 2 publiek.

Maakt mij niets uit. Altijd beter dan Bohemian Rapsody van Queen.

Goed album. H.C. mooi nummer, maar het allerbeste pop nummer ooit. Echt niet! De houdbaarheidsdatum van dit nummer is oké en het spreekt jongere generaties aan. Allemaal prima, maar The Eagles hadden meer en beters te bieden!

Altijd liever Hotel California dan Queen. Stairway To Heaven had van mij ook gemogen. Over belegen gesproken

Ik heb de Top 2000 weer eens ingevuld dit jaar en het viel mij enorm op hoeveel nummers gewoon ontbreken in de lijsten waaruit je kan kiezen. Je mag dan wel 5 nummers zelf toevoegen maar door de lijsten waaruit je kan kiezen zo onvolledig te houden dwing je toch wel het grootste deel van de grijze massa tot bepaalde keuzes. Niet iedereen neemt de moeite om nummers toe te voegen (of men is de bandnaam vergeten van dat leuke nummer), Kortom toch wel erg beperkt wat mij betreft.

Running On Empty schreef:
Altijd liever Hotel California dan Queen. Stairway To Heaven had van mij ook gemogen. Over belegen gesproken

Ik heb de Top 2000 weer eens ingevuld dit jaar en het viel mij enorm op hoeveel nummers gewoon ontbreken in de lijsten waaruit je kan kiezen. Je mag dan wel 5 nummers zelf toevoegen maar door de lijsten waaruit je kan kiezen zo onvolledig te houden dwing je toch wel het grootste deel van de grijze massa tot bepaalde keuzes. Niet iedereen neemt de moeite om nummers toe te voegen (of men is de bandnaam vergeten van dat leuke nummer), Kortom toch wel erg beperkt wat mij betreft.

Stairway to heaven had voor mij ook gemogen, anders wel Child in time. Ik kan me prima vinden in het belegen Hotel California

De keuzelijst zorgt ervoor dat stemmers attent worden gemaakt op de nummers, maar tegelijkerheid blijft de beperkte hoeveelheid nummers in diezelfde keuzelijst een groot probleem. De kans dat een nummer via de vrije keuze binnen komt is vrij klein, maar het kan wel. One day like this van Elbow staat dit jaar in de keuzelijst en die maakt daardoor waarschijnlijk een grotere kans dan bv. Echoes.

Ad Brouwers schreef:
Goed album. H.C. mooi nummer, maar het allerbeste pop nummer ooit. Echt niet! De houdbaarheidsdatum van dit nummer is oké en het spreekt jongere generaties aan. Allemaal prima, maar The Eagles hadden meer en beters te bieden!

Beter dan Hotel California?

Toch leuk dat al die haters nog even de moeite nemen om een berichtje te plaatsen. Zit het dan zo diep?

Running On Empty schreef:
Niet iedereen neemt de moeite om nummers toe te voegen (of men is de bandnaam vergeten van dat leuke nummer)
Ik neem aan dat je van je favoriete nummers toch wel naam en artiest weet.

royh schreef:
De kans dat een nummer via de vrije keuze binnen komt is vrij klein, maar het kan wel.
En wellicht denkt Radio 2 erover om ze dan volgend jaar in de keuzelijst op te nemen. Overigens kan zo'n nummer ook in de subtop 2000 komen.

royh schreef:
Groepen als the National, Arcade Fire of Elbow zijn hier al ruimschoots bekend, maar het kan nog jaren duren, voordat deze in de top 2000 verschijnen.
Houden zo! Dat soort pretentieuze rommel hoeft er van mij echt niet in te komen.

Dan nog 100x liever Queen. Hotel California is een van de spectaculairst overgewaardeerde nummers uit de popgeschiedenis. Samen met alles van Dire Straits, Dreadlock Holiday van 10cc en November Rain van Guns 'n Roses vind ik het het vervelendste uit de eerste 100 van de afgelopen jaren.

Lukk0
Nou, dat wordt vroeg naar bed dit jaar, met Hotel California op de radio wil dat wel lukken

Elk jaar hetzelfde geëmmer. Ik word er ook niet goed van. En ach, ik heb sowiezo al een hekel aan lijstjes. Van die Blokhuis, met zijn grijns, krijg ik ook altijd al jeuk op de meest vreemde plekken.

Bij Queen kan ik me nog voorstellen dat je er van houdt of niet van houdt, you love it or you hate it.
Dat heb ik niet bij Hotel California...ik vind het eigenlijk gewoon helemaal niets, oersaai, nietszeggend en slaapverwekkend....en das eigenlijk nog veel erger dan dat ik het zou haten.

Ik vind zowel Bohemian Rhapsody als Hotel California prachtig, dus mij hoor je niet klagen

chevy93 schreef:
Toch leuk dat al die haters nog even de moeite nemen om een berichtje te plaatsen. Zit het dan zo diep?

(quote)
Houden zo! Dat soort pretentieuze rommel hoeft er van mij echt niet in te komen.

Pretentieuze rommel ? Met respect voor jouw mening, maar dat ben ik dan toch niet met jou eens. Dat zijn wel de artiesten, die mogelijk de toekomstige klassiekers in de lijst (kunnen) gaan leveren.

cosmic kid (moderator)
Ik sluit me helemaal bij je aan Roy.

Vanaf mijn elfde,twaalfde of zo werd ik me echt bewust van het feit 'toplijsten op de radio.' Zenders als Arrow, Veronica en Radio 2 stonden dan aan en van bijna alle nummers kon ik het wel snappen als ze heel hoog stonden (of de lijst nou all-time of bijvoorbeeld jaren 70 was). Er zat standaard echter altijd één nummer bij waarvan ik dit maar niet kon begrijpen... u raadt het al, Hotel California van de Eagles.

Wat El Ninjo, Lukko en (vooruit) starbright boy zeggen dus... maar dan zonder het Dire Straits, Dreadlock Holiday en November Rain-gedeelte

royh schreef:
Dat zijn wel de artiesten, die mogelijk de toekomstige klassiekers in de lijst (kunnen) gaan leveren.
Dat is dan geen rooskleurig toekomstperspectief.

Hotel California is gewoon een hele goede popsong .
Het nummer verveeld mij nog niet omdat ik het nummer draai als ik het wil horen op het tijdstip en moment dat het mij uitkomt en niet als een of andere Piet Lul van de radio het nummer 8x per dag voorbij laat komen .
Ik luister nooit en te nimmer naar de radio met al dat geouwehoer er tussen door .
En die top 2000 luister ik ook niet maar ik kijk het wel op tv wat wel weer leuk is .
Jouw eigen top lijst zit toch in je eigen hoofd en kan je draaien wanneer jij dat wil .

chevy93 schreef:
(quote)
Dat is dan geen rooskleurig toekomstperspectief.

Nee, laten we het werk van al die jaren 70-dinosaurussen vooral als het summum van de popmuziek blijven beschouwen

chevy93 schreef:
(quote)
Ik neem aan dat je van je favoriete nummers toch wel naam en artiest weet.

Ik weet bijna zeker dat een groot deel van de massa niet zo fanatiek is dat zij alles zo op kunnen lepelen. Deze website van Musicmeter bevat vooral echte pure muziekliefhebbers maar met alle respect het gemiddelde Top 2000 en Radio 2 publiek volgt toch graag wat men krijgt voorgeschoteld.

Ik miste diverse nummers van Marvin Gaye, Creedence. Dion (NIET Celine), Seals & Croft, Blues Image en Bobby Womack die als golden oldies echt in de keuzelijst hadden moeten staan.

Lukas schreef:
(quote)

Nee, laten we het werk van al die jaren 70-dinosaurussen vooral als het summum van de popmuziek blijven beschouwen

Iedere periode heeft zo zijn klassiekers. Met zowel de jaren 70 nummers als met de meer recentere is beiden niets mis.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:50 uur

geplaatst: vandaag om 07:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.