Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2018, 12:22 uur
Gotta Catch 'em All 
Over 5 Jaar in de top 10, mark my words

Over 5 Jaar in de top 10, mark my words

0
geplaatst: 31 december 2018, 12:23 uur
vigil schreef:
Ach zo ver liggen Kiss en Borsato nou ook weer niet uit elkaar. Beide edelkitsch
(quote)
Ach zo ver liggen Kiss en Borsato nou ook weer niet uit elkaar. Beide edelkitsch
Kiss wint het zelfs van de toppers als het gaat om het aantal kilo's confetti wat de lucht in wordt geschoten bij een concert.

2
geplaatst: 31 december 2018, 12:25 uur
1
geplaatst: 31 december 2018, 12:26 uur
Moet zeggen dat ik m leuker vond dan in mn herinnnering. Die productie is nog best leuk gedaan en niet zo typisch 90’s
0
geplaatst: 31 december 2018, 12:27 uur
Man of Sorrows schreef:
De populariteit van Classic Rock (en dat was ook wat ik gisteren bedoelde met meest tijdloze genre, losstaand van het trollen) bij jonge mensen wordt gruwelijk onderschat door enkelen hier. Ik zie bij jongeren elk jaar bands als Queen, Fleetwood Mac, Led Zep en andere Dire Straits in populariteit toenemen. Geen idee waarom, de hang naar authenticiteit in de moderne cultuur is een mogelijke verklaring.
Dan kan je nog een tyfus hekel hebben aan het genre; als mensen van wie hun ouders zelf nog kinderen waren toen deze bands hun hoogtepunt beleefden deze nummers oppikken zijn ze wel degelijk relevant. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze niet in de lijst horen? Dergelijke visie is elitair en misplaatst. Kom uit die ivoren toren en besef dat niet enkel babyboomers op Queen en Knopfler stemmen.
De populariteit van Classic Rock (en dat was ook wat ik gisteren bedoelde met meest tijdloze genre, losstaand van het trollen) bij jonge mensen wordt gruwelijk onderschat door enkelen hier. Ik zie bij jongeren elk jaar bands als Queen, Fleetwood Mac, Led Zep en andere Dire Straits in populariteit toenemen. Geen idee waarom, de hang naar authenticiteit in de moderne cultuur is een mogelijke verklaring.
Dan kan je nog een tyfus hekel hebben aan het genre; als mensen van wie hun ouders zelf nog kinderen waren toen deze bands hun hoogtepunt beleefden deze nummers oppikken zijn ze wel degelijk relevant. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze niet in de lijst horen? Dergelijke visie is elitair en misplaatst. Kom uit die ivoren toren en besef dat niet enkel babyboomers op Queen en Knopfler stemmen.
Je hebt gelijk, maar het gaat dan vooral om top 500-nummers. Ik heb het over Classic Rock van minder bekende bands. Neem een van mijn favoriete bands Steely Dan. Do It Again staat over 5 jaar er niet meer in. En zo zijn er honderden soortgelijke nummers waar wel voornamelijk babyboomers (of een enkele fan) op stemmen.
0
geplaatst: 31 december 2018, 12:37 uur
Man of Sorrows schreef:
Geen idee waarom, de hang naar authenticiteit in de moderne cultuur is een mogelijke verklaring.
Geen idee waarom, de hang naar authenticiteit in de moderne cultuur is een mogelijke verklaring.
Dat hangt natuurlijk ook af van wie (welke cultuur) er op deze top 2000 stemmen en er naar luisteren.
Andere culturen groeien en zullen hun klassiekers ook ontwikkelen: 'De cijfers van Nederlandse hiphop zijn extreem, echt extreem' | NOS
Er is nu al best wel kritiek vanuit bepaalde verschillende culturele hoeken op deze ‘Nederlandse’ samenhorend gevoel gevende beleving. Die kritiek zal de aankomende jaren, naar ik vermoed, gaan groeien.
Zo, en nu weer lekker verder luisteren naar ‘mijn’ klassiekers zei deze Zeeuw. Heerlijk !
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:03 uur
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:05 uur
1
geplaatst: 31 december 2018, 13:07 uur
Ben opgegroeid in de jaren 70 met een grote bandrecorder in huis ( kennen jullie die nog? ) waar Eagles, Fleetwood Mac, 10 CC , ABBA, Stones, Supertramp, Queen enz. op stonden. Dit werd prompt mijn favoriete muziek, mijn kinderen hebben ondertussen veel van deze bands bij hun favorieten staan, nemen de smaak van hun ouders toch vaak over maar kunnen zich er natuurlijk ook tegen afzetten.
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:09 uur
1
geplaatst: 31 december 2018, 13:09 uur
Ik vraag mij af hoe lang deze ontwikkeling doorzet of dat het gewoon een korte trend is. Ik hoop dat laatste, want mijn god, wat een bagger komt er vanuit commercieel succesvol hiphop Nederland. Over smaak valt niet te twisten zeggen ze, maar als je die nieuwe plaat van Ronnie Flex en Famke Louise hoort, dan springen de tranen toch in je ogen (en niet vanwege de pracht van het nummer)? Voor hiphop struin ik toch liever de Amerikaanse labels af. Lil'Kleine, Boef, enz. klinken echt hopeloos amateuristisch/simplistisch als je het daarmee vergelijkt.
1
geplaatst: 31 december 2018, 13:15 uur
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 december 2018, 13:15 uur
Kan iemand gijs staverman een spreekverbod geven? Bijna zou ik de top 2000 uitzetten vanwege deze eikel.
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:16 uur
Gijs Staverman klinkt constant buiten adem omdat hij nog even die zin in zo kort mogelijke tijd probeert uit te kramen.
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:17 uur
als je er niet zo op richt, irriteer je je er ook minder aan. Gratis tip
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 december 2018, 13:18 uur
En bij voorkeur het gehele intro vol. Hoe pijnlijk dat Annemieke weg gestopt zit tussen 4 en 6. Die vond ik verleden jaar een verademing
0
johannesA
geplaatst: 31 december 2018, 13:19 uur
Annemieke was van 6 tot 8 en deed het ook dit jaar weer goed.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 december 2018, 13:20 uur
lennon schreef:
Irriteer u aan de dj van dienst: gratis en onschuldig vermaak

0
geplaatst: 31 december 2018, 13:21 uur
Wat is Jolene toch een heerlijk nummer en fijn dat dat nummer aan een opmars bezig. Bijna elke jaar een stijging!
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2018, 13:22 uur
lennon schreef:
Heb je hem ook weer hoor.
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:25 uur
En hem ook....

MRDammann schreef:
Wat is Jolene toch een heerlijk nummer en fijn dat dat nummer aan een opmars bezig. Bijna elke jaar een stijging!
Net even de 33rpm versie meteen opgezet. Opvallend hoe goed dat klinkt
0
geplaatst: 31 december 2018, 13:37 uur
itchy schreef:
Acda en de Munnik. Tijd om even te schijten.
Acda en de Munnik. Tijd om even te schijten.
Blijf maar zitten, Avicii duurt ook nog paar minuten, al moet ik toegeven dat dit nummer best te pruimen is... maar zo hoog? Tja, als je dood gaat ben je ineens extra populair.
Gimme Shelter. en we zijn weer op niveau.
2
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 december 2018, 13:39 uur
lennon schreef:
Blijf maar zitten, Avicii duurt ook nog paar minuten, al moet ik toegeven dat dit nummer best te pruimen is... maar zo hoog? Tja, als je dood gaat ben je ineens extra populair.
(quote)

1
geplaatst: 31 december 2018, 13:40 uur
Ik was niet aan t schijten door Acda he, maar wel dank voor de tip. Komt vast van een wijs man

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.