Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:07 uur
Is het ongeveer zo dat de top 20 aan artiesten ca 200 plaatsen bezet houden? Of is het meer.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:08 uur
vielip schreef:
Ik ben niet vies van Nederlandstalig op z'n tijd. Maar kan iemand me uitleggen wat er zo geweldig is aan dit nummer? Ik heb eens aandachtig zitten luisteren maar ik hoor het speciale niet. Ligt uiteraard aan mij want dik 1500 plaatsen gestegen geeft wel aan hoe 'de rest' er over denkt
(quote)
Ik ben niet vies van Nederlandstalig op z'n tijd. Maar kan iemand me uitleggen wat er zo geweldig is aan dit nummer? Ik heb eens aandachtig zitten luisteren maar ik hoor het speciale niet. Ligt uiteraard aan mij want dik 1500 plaatsen gestegen geeft wel aan hoe 'de rest' er over denkt
Je kan bijna niet in een kroeg in Nederland komen (en soms in het buitenland, heb hem ook in België en Portugal gehoord) zonder dat nummer te horen, dus het verbaast me niet dat het zo hoog staat...
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:09 uur
gigage schreef:
Is het ongeveer zo dat de top 20 aan artiesten ca 200 plaatsen bezet houden? Of is het meer.
Denk wel meer, volgens mij hebben Queen en The Beatles meer dan 30 nummers in de lijst en zijn er ook nog best wel wat met 10-30 nummers.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:14 uur
De top 40 artiesten halen zelfs de 400 dan?
Ik luister maar sporadisch en krijg het gevoel dat ik merendeels naar dezelfde bands aan het luisteren ben, vandaar.
Ik luister maar sporadisch en krijg het gevoel dat ik merendeels naar dezelfde bands aan het luisteren ben, vandaar.
2
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 december 2018, 10:19 uur
gigage schreef:
Denk het wel. De top 10 zit al op 250:
1.The Beatles 38x
2. Queen 33x
3. Coldplay 26x
4. Rolling Stones 26x
5. Michael Jackson 23x
6. U2 23x
7. ABBA 22x
8. Bruce Springsteen 22x
9.David Bowie 19x
10. Fleetwood Mac 18x
De top 40 mag iemand anders uitrekenen. Overigens is er een uitstekende app: Top 2000 database, niet verbonden aan Radio 2.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:23 uur
vielip schreef:
(quote)
Was tijdens de editie van dit jaar een van de meest aangevraagde platen tijdens de warmste week op Studio Brussel. Ik vind het persoonlijk wel een leuke meezinger. Ik zou het echter zelf wel niet stemmen.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:25 uur
vielip schreef:
De stijging komt natuurlijk vooral door de reclame. Home van Edward Sharpe and the Magnetic Zeros stond ook een tijdje in de top 2000 om die reden. Maar in het nummer zit ook wel een mengeling van Andre Hazes sr en Katy Perry. Levensliedelementen, maar catchy omdat het uptempo is en door de herhalingen (en de a-a-a). Oorwurmkwaliteiten dus.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:29 uur
Ik hoorde gisteren dat Hazes Jr. zelf dus een meer dan behoorlijke fan van de band Journey is. En van (hard)rock in het algemeen. Laatst door een maat van me werd ie gespot bij een optreden van The Dead Daisies. Hij was daar omdat zijn persoonlijke held Deen Castronovo drumt bij die band. Ik wist niet wat ik hoorde! Doet die jongen toch nog iets goed 

1
geplaatst: 31 december 2018, 10:31 uur
Tsja, als je zeker wilt zijn dat je geen carrière gaat maken, moet je hardrock gaan uitbrengen 

0
geplaatst: 31 december 2018, 10:33 uur
Dat is helaas waar. Nou ja, helaas....hardrock hoort ook een soort van underground te zijn vind ik. Het is ooit al veel te mainstream geworden naar mijn smaak.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:35 uur
vielip schreef:
Ik hoorde gisteren dat Hazes Jr. zelf dus een meer dan behoorlijke fan van de band Journey is. En van (hard)rock in het algemeen. Laatst door een maat van me werd ie gespot bij een optreden van The Dead Daisies. Hij was daar omdat zijn persoonlijke held Deen Castronovo drumt bij die band. Ik wist niet wat ik hoorde! Doet die jongen toch nog iets goed
Het komt best vaak voor dat artiesten niet per se het genre zingen waar ze zelf het liefst naar luisteren. Pa b.v. had vast het liefst de blues gezongen. Maar als hij altijd nummers als Ik ben een gokker had gezongen was het commerciele succes toch een stuk minder geweest.
Maar wie weet, als Dre jr. veel geld heeft verdiend, dat ie ook eens een hardrockplaatje mag uitbrengen.
0
geplaatst: 31 december 2018, 10:37 uur
Ja klopt. Zo is Borsato een meer dan gemiddelde Kiss fan. Zelfs lid van de Kiss Army geweest heb ik eens gelezen 

1
geplaatst: 31 december 2018, 10:40 uur
Over de live-reputatie van een band beginnen en dan de studioversie instarten. Doe dan ook HAARP ofzo...
1
geplaatst: 31 december 2018, 10:42 uur
Het is een publiek geheim dat Frans Bauer thuis uren naar Anal Cunt luistert.
Of nouja, dat heb ik verzonnen.
Of nouja, dat heb ik verzonnen.
1
geplaatst: 31 december 2018, 10:50 uur
Titmeister schreef:
Je kan bijna niet in een kroeg in Nederland komen (en soms in het buitenland, heb hem ook in België en Portugal gehoord) zonder dat nummer te horen, dus het verbaast me niet dat het zo hoog staat...
(quote)
Zelfs op nummer 1 in België zo heb ik begrepen.
Het is niet mijn genre maar ik kan wel duidelijk horen waarom dit bij een grote groep mensen aanslaat.
2
geplaatst: 31 december 2018, 10:53 uur
vielip schreef:
Ja klopt. Zo is Borsato een meer dan gemiddelde Kiss fan. Zelfs lid van de Kiss Army geweest heb ik eens gelezen
Ach zo ver liggen Kiss en Borsato nou ook weer niet uit elkaar. Beide edelkitsch

5
geplaatst: 31 december 2018, 11:06 uur
vigil schreef:
Ach zo ver liggen Kiss en Borsato nou ook weer niet uit elkaar. Beide edelkitsch
(quote)
Zeker niet. Vervang de gitaren door violen/piano's en de schmink door een coltrui en je hebt Borsato

1
geplaatst: 31 december 2018, 11:21 uur
Ik had la Bush op voorhand toch wat hoger ingeschat dan 126
0
geplaatst: 31 december 2018, 11:30 uur
vigil schreef:
Gaat ook langzamerhand natuurlijk naar de achterdeur. Ik denk dat als je over een jaar of 30 luistert naar de Top 2000 (als ie dan nog bestaat) dat het hip-hop aandeel (en het dan daarbij horende melancholie gehalte) hoog zal zijn.
Time changes Culture..
2
geplaatst: 31 december 2018, 11:45 uur
123poetertjes schreef:
Zo oud ziet ze er toch niet uit?
Ik had het uiteraard over kilo's
0
geplaatst: 31 december 2018, 11:46 uur
meneer schreef:
Gaat ook langzamerhand natuurlijk naar de achterdeur. Ik denk dat als je over een jaar of 30 luistert naar de Top 2000 (als ie dan nog bestaat) dat het hip-hop aandeel (en het dan daarbij horende melancholie gehalte) hoog zal zijn.
Time changes Culture..
(quote)
Time changes Culture..
De gemiddelde leeftijd bij de Mume 2000 ligt een stuk lager maar hier haalt ze altijd de beste 30.
Zegt natuurlijk niet alles maar toch
2
geplaatst: 31 december 2018, 11:55 uur
vigil schreef:
123poetertjes schreef:
vigil schreef:
Vigil wint..
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/B1hj5hbwGMS._CR0,0,3840,2880_._SL1000_.png
3
geplaatst: 31 december 2018, 12:06 uur
meneer schreef:
Time changes Culture..
(quote)
Time changes Culture..
Valt wel mee toch? Afgelopen tien jaar vrij stabiel gebleven. De afgelopen vijf jaar zelfs weer een mooie stijgende lijn. Running Up That Hill staat dit jaar zelfs hoger dan ooit. De goede klassiekers zullen altijd blijven, ook over 30 jaar, en Kate Bush heeft tevens veel jonge fans. Zelfs mijn dochter van 5 geniet van Wuthering Heights.
Wat betreft hip-hop: eens, dat aandeel zal (terecht) toenemen, maar dat zal vooral ten koste gaan van (generieke) classic rock in de regio 500-2000 en niet ten opzichte van unieke nummers als Wuthering Heights, Blue Monday en I Feel Love. Spotify en de Top 2000 houden de klassiekers in de maatschappij.
1
geplaatst: 31 december 2018, 12:21 uur
De populariteit van Classic Rock (en dat was ook wat ik gisteren bedoelde met meest tijdloze genre, losstaand van het trollen) bij jonge mensen wordt gruwelijk onderschat door enkelen hier. Ik zie bij jongeren elk jaar bands als Queen, Fleetwood Mac, Led Zep en andere Dire Straits in populariteit toenemen. Geen idee waarom, de hang naar authenticiteit in de moderne cultuur is een mogelijke verklaring.
Dan kan je nog een tyfus hekel hebben aan het genre; als mensen van wie hun ouders zelf nog kinderen waren toen deze bands hun hoogtepunt beleefden deze nummers oppikken zijn ze wel degelijk relevant. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze niet in de lijst horen? Dergelijke visie is elitair en misplaatst. Kom uit die ivoren toren en besef dat niet enkel babyboomers op Queen en Knopfler stemmen.
Mooi voorbeeld is ook De Tijdloze, nota bene een vrije keuzelijst van een jongeren zender. Het zijn daar nog steeds bovenstaande bands die het mooie weer maken.
Dan kan je nog een tyfus hekel hebben aan het genre; als mensen van wie hun ouders zelf nog kinderen waren toen deze bands hun hoogtepunt beleefden deze nummers oppikken zijn ze wel degelijk relevant. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze niet in de lijst horen? Dergelijke visie is elitair en misplaatst. Kom uit die ivoren toren en besef dat niet enkel babyboomers op Queen en Knopfler stemmen.
Mooi voorbeeld is ook De Tijdloze, nota bene een vrije keuzelijst van een jongeren zender. Het zijn daar nog steeds bovenstaande bands die het mooie weer maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.