Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:22 uur
Pearl Jam - Sirens staat op 2001 en heeft dus de lijst net niet gehaald.
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:45 uur
Porcupine Head schreef:
Roller Coaster op 4...…………..
Dat bedoel ik: de waan van de dag en eigenlijk te belachelijk voor woorden. Deep Purple staat zelfs niet meer in de top 10.Roller Coaster op 4...…………..
1. Bohemian Rhapsody - Queen (1)
2. Hotel California - Eagles (2)
3. Piano Man - Billy Joel (3)
4. Roller Coaster - Danny Vera (-)
5. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (4)
6. Avond - Boudewijn de Groot (10)
7. Black - Pearl Jam (7)
8. Fix You - Coldplay (9)
9. De Boer Dat Is De Keerl - Normaal (-)
10. Wish You Were Here – Pink Floyd (5)
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:48 uur
Ik denk dat we Radio 2 mogen "bedanken" voor de hoge positie van Danny Vera. Zij hebben dit nummer constant lopen pushen en dooddraaien...…...
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:49 uur
1. Bohemian Rhapsody - Queen (1)
7. Black - Pearl Jam (7)

7. Black - Pearl Jam (7)
royh schreef:
Dat bedoel ik: de waan van de dag en eigenlijk te belachelijk voor woorden. Deep Purple staat zelfs niet meer in de top 10.
De Radio 2 stemmers hebben er meer kijk op dan de ladderstemmers op deze site Dat bedoel ik: de waan van de dag en eigenlijk te belachelijk voor woorden. Deep Purple staat zelfs niet meer in de top 10.

3
geplaatst: 7 december 2019, 17:50 uur
Bij Roller Coaster kan ik me nog voorstellen dat mensen het oprecht mooi vinden. Maar dat nummer van Normaal hoort niet tussen klassiekers thuis...
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:53 uur
mauricedegier schreef:
Bij Roller Coaster kan ik me nog voorstellen dat mensen het oprecht mooi vinden. Maar dat nummer van Normaal hoort niet tussen klassiekers thuis...
Dit precies. Wat een farce dat boerenlied.
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:54 uur
Waarom zijn net deze twee nummers nieuw in de top 10 binnengekomen? Snap de plotse populariteit niet, zeker omdat ik van beide songs nog nooit gehoord heb. Ik zat eigenlijk te wachten op Fake Empire 

0
geplaatst: 7 december 2019, 17:55 uur
ArthurDZ schreef:
Waarom zijn net deze twee nummers nieuw in de top 10 binnengekomen? Snap de plotse populariteit niet, zeker omdat ik van beide songs nog nooit gehoord heb.
Roller Coaster: constant gepusht door Radio 2Waarom zijn net deze twee nummers nieuw in de top 10 binnengekomen? Snap de plotse populariteit niet, zeker omdat ik van beide songs nog nooit gehoord heb.
De Boer Dat Is de Keerl: actie van boeren n.a.v. boerenprotesten
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:58 uur
0
0
Allemaal leuk en aardig, maar dat die acties ten koste van een top 10 plek voor Africa zijn gegaan, vergeef ik ze niet.
P.S. Dat nummer van Danny Vera is wel gewoon erg sterk.
P.S. Dat nummer van Danny Vera is wel gewoon erg sterk.
0
geplaatst: 7 december 2019, 17:59 uur
Ik dacht dat Radio 2 stemacties boycotte. Ze hebben in het verleden toch wel eens nummers tegengehouden? Hadden ze met die boerenbagger ook wel mogen doen.
0
geplaatst: 7 december 2019, 18:01 uur
Edgar18 schreef:
Ik dacht dat Radio 2 stemacties boycotte. Ze hebben in het verleden toch wel eens nummers tegengehouden?
Doen ze al een tijdje niet meer. Ik dacht dat Radio 2 stemacties boycotte. Ze hebben in het verleden toch wel eens nummers tegengehouden?
Hadden ze met die boerenbagger ook wel mogen doen.
Helemaal mee eens.
2
geplaatst: 7 december 2019, 18:02 uur
Normaal in de top 10, fantastisch!! Had alleen Deurdonderen moeten zijn maar ach, De boer dat is de keerl is ook een gaaf nummer. Zeker de tekst is ijzersterk. Mooi al dat gezeik hier 
Wat Rollercoaster in de top 10 doet is mij dan weer een compleet raadsel....

2
Wrathchild1
geplaatst: 7 december 2019, 18:05 uur
Stemacties? Die van Gretz is dat ook .Pushactie voor een nummer van The National, maar goed.......voor een goed doel geef je gewoon geld en niet afhankelijk van de notering wat zo’n nummer behaald toch ?
2
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2019, 18:06 uur
Godsamme, wat ontzettend idioot.
Ik heb uit protest besloten om nog minder vlees te gaan eten. Fuck de farmers.
Ik heb uit protest besloten om nog minder vlees te gaan eten. Fuck de farmers.

0
geplaatst: 7 december 2019, 18:10 uur
Geen Deep Purple meer in de Top 10, precies op t moment Dat hij de MuMe finale gehaald heeft
1
geplaatst: 7 december 2019, 18:12 uur
Porcupine Head schreef:
De Boer Dat Is de Keerl: actie van boeren n.a.v. boerenprotesten
(quote)
Roller Coaster: constant gepusht door Radio 2De Boer Dat Is de Keerl: actie van boeren n.a.v. boerenprotesten
Hahaha ja als je al twintig jaar lang elk jaar opnieuw een mediacircus moet maken van je lijst... op den duur moet je genoegen nemen met dit soort vergezochte drastische omwentelingen. Jumping the shark, heet dat in de tv-wereld

2
geplaatst: 7 december 2019, 18:14 uur
vielip schreef:
Normaal in de top 10, fantastisch!! Had alleen Deurdonderen moeten zijn maar ach, De boer dat is de keerl is ook een gaaf nummer. Zeker de tekst is ijzersterk. Mooi al dat gezeik hier
Jij vindt het fantastisch dat Normaal in de top 10 staat: ik vind het ronduit belachelijk dat de waan van de dag weer zo nadrukkelijk naar voren komt. Dat geldt in mindere mate overigens ook voor Roller Coaster. We hebben dit "waan van de dag" fenomeen al in 2015 meegemaakt met Imagine en Mag ik dan bij jou. Ik hoop van harte dat Normaal de komende editie gigantisch wegzakt met dit nummer.Normaal in de top 10, fantastisch!! Had alleen Deurdonderen moeten zijn maar ach, De boer dat is de keerl is ook een gaaf nummer. Zeker de tekst is ijzersterk. Mooi al dat gezeik hier

2
Straks allemaal op oudejaarsavond naar Normaal luisteren, terwijl je nog een glaasje water in schenkt omdat de koelkast leeg is. 

2
Wrathchild1 schreef:
Stemacties? Die van Gretz is dat ook .Pushactie voor een nummer van The National, maar goed.......voor een goed doel geef je gewoon geld en niet afhsnkelijk van de noteting eat zo’n nummer nehasld toch ?
Wil je daar verder ook iets mee zeggen? Sowieso heb ik meer sympathie voor een stemactie in de geest van een jong overleden iemand, dan een stemactie door een stel aanstellerige boeren die niet begrijpt dat er flink wat moet veranderen in hun sector.Stemacties? Die van Gretz is dat ook .Pushactie voor een nummer van The National, maar goed.......voor een goed doel geef je gewoon geld en niet afhsnkelijk van de noteting eat zo’n nummer nehasld toch ?
0
geplaatst: 7 december 2019, 18:17 uur
Actie in de top 10. Voor het eerst geen Deep Purple in de top 10 (wat er overigens toch wel aan zat te komen, ik denk dat we ze nog hooguit 1x in de top 10 gaan zien (volgend jaar) en dan begint het gestage zakken wat eerder nummers als Hey jude, Shine On.. en A Whiter Shade Of Pale zijn gaan doen) en had ik toch gelijk met mijn voorgevoel over Africa. Vera is de hoogste nieuwe binnenkomer ooit (dat was Someone Like You van Adele op 6 in 2011, vorig jaar stond dat op 97). En hoewel ik heel weinig op heb met het boerenprotest vond ik het veel kwalijker dat ze eerder dat soort nummers er gewoon uithaalden. Behoorlijk fout zelfs. Doorlaten is zeer terecht.
Gokje voor de rest van de top 30
11(6) Child in Time - Deep Purple
12(13) Nothing Else Matters - Metallica
13 (--) Arcade - Duncan Laurence
14 (11) November Rain - Guns n Roses
15 (8) Africa - Toto
16 (17) Heroes - David Bowie
17 (14) Comfortably Numb - Pink Floyd
18 (16) Imagine - John Lennon
19 (15) Brothers In Arms - Dire Straits
20 (24) Mag Ik Dan Bij Jou - Claudia de Breij
21 (21) The River - Bruce Springsteen
21 (18) Shine On You Crazy Diamond - Pink Floyd
23 (20) Sultans of Swing - Dire Straits
24 (22) Hurt - Johnny Cash
25 (12) Love Of My Life - Queen
26 (19) Thunderstruck - AC/DC
27 (56) Brabant - Guus Meeuwis
28 (23) One - Metallica
29 (28) Oceaan - Racoon
30 (26) The Sound of Silence - Simon & Garfunkel
Niet meer bij de eerste 30: Innuendo - Queen, Paradise By The Dasboard Light van Meat Loaf, Radar Love - Golden Earring en Purple Rain - Prince & The Revolution.
Verder zal Elton John wel her en der flink stijgen. Veel Queen zakt weer na de filmstijgingen van vorig jaar, alleen niet naar hun oude plekken, nog wel een stuk hoger. In de slipstream van Normaal zie ik nog wel meer nummers van ze stijgen en binnenkomen (wel aanzienlijk lager). Veel jaren '70 dat zakt en verdwijnt.
Gokje voor de rest van de top 30
11(6) Child in Time - Deep Purple
12(13) Nothing Else Matters - Metallica
13 (--) Arcade - Duncan Laurence
14 (11) November Rain - Guns n Roses
15 (8) Africa - Toto
16 (17) Heroes - David Bowie
17 (14) Comfortably Numb - Pink Floyd
18 (16) Imagine - John Lennon
19 (15) Brothers In Arms - Dire Straits
20 (24) Mag Ik Dan Bij Jou - Claudia de Breij
21 (21) The River - Bruce Springsteen
21 (18) Shine On You Crazy Diamond - Pink Floyd
23 (20) Sultans of Swing - Dire Straits
24 (22) Hurt - Johnny Cash
25 (12) Love Of My Life - Queen
26 (19) Thunderstruck - AC/DC
27 (56) Brabant - Guus Meeuwis
28 (23) One - Metallica
29 (28) Oceaan - Racoon
30 (26) The Sound of Silence - Simon & Garfunkel
Niet meer bij de eerste 30: Innuendo - Queen, Paradise By The Dasboard Light van Meat Loaf, Radar Love - Golden Earring en Purple Rain - Prince & The Revolution.
Verder zal Elton John wel her en der flink stijgen. Veel Queen zakt weer na de filmstijgingen van vorig jaar, alleen niet naar hun oude plekken, nog wel een stuk hoger. In de slipstream van Normaal zie ik nog wel meer nummers van ze stijgen en binnenkomen (wel aanzienlijk lager). Veel jaren '70 dat zakt en verdwijnt.
7
geplaatst: 7 december 2019, 18:22 uur
starbright boy schreef:
Doorlaten is zeer terecht
Doorlaten is zeer terecht
Als ze de weg niet blokkeren...
2
geplaatst: 7 december 2019, 18:23 uur
Normaliter zou ik me ook aan een voorspelling wagen, maar daar heb ik eerlijk gezegd op dit moment geen behoefte aan. De top 2000 verliest haar glans met dit soort belachelijke noteringen. Ik ben er voor dit moment even helemaal klaar mee.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.