Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
1
geplaatst: 7 december 2019, 18:24 uur
Haha Merol Song van het Jaar en Danny Vera en Normaal in de top 10 van de Top 2000. Vind het wel humor, maar de pretentie 'serieuze' weergave van de popmuziek te zijn is er wel een beetje aan onderhavig 

0
geplaatst: 7 december 2019, 18:26 uur
Geloof me, dat 'serieuze' heeft nooit veel voorgesteld. Welke top zoveel dan ook 

0
geplaatst: 7 december 2019, 18:27 uur
Purple Rain uit de top dertig? Dat verwacht ik zeker niet. Ik denk (en hoop) dat Racoon achttienhonderd plekken gezakt is. Blijft een van de beroerdste Nederlandstalige nummers ooit.
Verder zal het me allemaal worst wezen. Ik vind het de eerste drie/ vier dagen van de Top 2000 wel leuk om af en toe de radio aan te zetten. De 31e hoor ik het overdag standaard i.v.m. een jaarlijkse verjaardag waar altijd de radio aanstaat. De laatste uren luister ik nooit, de laatste avond van het jaar verblijd ik mijn gasten liever met echt goede muziek.
Verder zal het me allemaal worst wezen. Ik vind het de eerste drie/ vier dagen van de Top 2000 wel leuk om af en toe de radio aan te zetten. De 31e hoor ik het overdag standaard i.v.m. een jaarlijkse verjaardag waar altijd de radio aanstaat. De laatste uren luister ik nooit, de laatste avond van het jaar verblijd ik mijn gasten liever met echt goede muziek.
0
geplaatst: 7 december 2019, 18:31 uur
Edgar18 schreef:
Purple Rain uit de top dertig?.
Purple Rain uit de top dertig?.
Die stond daar nog door een uitloper van zijn overleden artiestenbonus. Natuurlijke plek is veel lager.
Bowie heeft dat ook, maar die houdt stand door de musical. Dat heeft Prince niet.
Heb overigens nog nooit de laatste twee uur van de lijst gehoord en sowieso heel weinig van de laatste dag. Het is meer mijn lijstjeszwak dan wat anders.
1
geplaatst: 7 december 2019, 18:31 uur
Dat Merol de song van het jaar wint is natuurlijk volledig terecht, was alleen wel mooi geweest als ze in plaats van Danny Vera ook nog eens op 4 was binnengekomen in de Top 2000. Dat zal wel redelijk wat wenkbrauwen fronsen op oudejaarsavond. 
Overigens nog nooit van dat nummer van Danny Vera gehoord, die heeft Brussel niet bereikt. Vrij gezapig nummer trouwens nu ik het hoor.

Overigens nog nooit van dat nummer van Danny Vera gehoord, die heeft Brussel niet bereikt. Vrij gezapig nummer trouwens nu ik het hoor.
2
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2019, 18:42 uur
starbright boy schreef:
Heb overigens nog nooit de laatste twee uur van de lijst gehoord en sowieso heel weinig van de laatste dag.
Heb overigens nog nooit de laatste twee uur van de lijst gehoord en sowieso heel weinig van de laatste dag.
Dat kan alsnog hoor! Uitgezonderd de editie van 2000 heb ik van alle edities de laatste 2 uur wel online staan.
STACK - onweerwolf.stackstorage.com
Veel plezier!

(ps; als iemand de ontbrekende opnames heeft van 2000, 2002 en 2003 dan hou ik me zeer aanbevolen. Alle andere edities zijn compleet.)
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2019, 18:47 uur
Snoeperd schreef:
Dat Merol de song van het jaar wint is natuurlijk volledig terecht, was alleen wel mooi geweest als ze in plaats van Danny Vera ook nog eens op 4 was binnengekomen in de Top 2000. Dat zal wel redelijk wat wenkbrauwen fronsen op oudejaarsavond.

Ik heb dan weer nog nooit van Merol gehoord. Die heeft blijkbaar Groningen niet bereikt.
0
geplaatst: 7 december 2019, 18:48 uur
Snoeperd schreef:
Ik vind het wel een sympathiek nummer, typisch iets wat aanslaat bij de grote massa. Ik verwacht wel dat dit binnen aantal wegzakt naar ergens rond de 250, net zoals Katie Melua, Borsato, Adele, en al die andere nummers die hoog binnenkwamen vlak nadat ze een hit waren.
1
geplaatst: 7 december 2019, 19:00 uur
Wrathchild1 schreef:
Stemacties? Die van Gretz is dat ook .Pushactie voor een nummer van The National, maar goed.......voor een goed doel geef je gewoon geld en niet afhankelijk van de notering wat zo’n nummer behaald toch ?
Stemacties? Die van Gretz is dat ook .Pushactie voor een nummer van The National, maar goed.......voor een goed doel geef je gewoon geld en niet afhankelijk van de notering wat zo’n nummer behaald toch ?
https://digitollegrieze.files.wordpress.com/2017/01/moppersmurf.png?w=344
Je hebt er duidelijk niks van begrepen. Mijn actie op Twitter, Facebook en verschillende fora is om de stichting No Guts No Glory onder de aandacht te brengen. Ik vind dat ze een geweldige doelstelling hebben die ik graag ondersteun op welke manier dan ook. Gelukkig vindt de oprichtster het wel een prachtige actie. Als Fake Empire het onverhoopt niet redt geef ik ook gewoon geld.
Ik kan je aanraden om de live-registratie van Lowlands nog eens terug te kijken.
6
geplaatst: 7 december 2019, 19:18 uur
Kwalijke zaak dat Normaal juist met dat de nummer de top 10 in komt. Het is helaas wel tekenend voor de huidige tijdgeest. Conservatief en blind voor de problemen die er echt spelen in de wereld.
1
Wrathchild1
geplaatst: 7 december 2019, 19:20 uur
T.a.v. Gretz Pushactie:
Hij gebruikt met een hele zware kwestie voor een eigen onbeduidend doel .....dat is nogal dubieus. Los van de muziek natuurlijk een geweldige stichting. Maar goed, evenwel veel succes ermee.
Hij gebruikt met een hele zware kwestie voor een eigen onbeduidend doel .....dat is nogal dubieus. Los van de muziek natuurlijk een geweldige stichting. Maar goed, evenwel veel succes ermee.
0
geplaatst: 7 december 2019, 19:22 uur
Jelle78 schreef:
Kwalijke zaak dat Normaal juist met dat de nummer de top 10 in komt. Het is helaas wel tekenend voor de huidige tijdgeest. Conservatief en blind voor de problemen die er echt spelen in de wereld.
Echt hè...

0
geplaatst: 7 december 2019, 19:25 uur
Jelle78 schreef:
Wees blij dat het de vogeltjesdans niet is.
1
geplaatst: 7 december 2019, 19:27 uur
Wrathchild1 schreef:
T.a.v. Gretz Pushactie:
Hij gebruikt/dweept met een hele zware kwestie voor een eigen onbeduidend doel .....dat is nogal dubieus. Los van de muziek natuurlijk een geweldige stichting. Maar goed, evenwel veel succes ermee.
T.a.v. Gretz Pushactie:
Hij gebruikt/dweept met een hele zware kwestie voor een eigen onbeduidend doel .....dat is nogal dubieus. Los van de muziek natuurlijk een geweldige stichting. Maar goed, evenwel veel succes ermee.
Trieste reactie van jou. Enkel gebaseerd op onjuiste vooroordelen. Ik zou moeten vragen of een mod het weghaalt.
De band heeft Fake Empire ZELF opgedragen aan een groot fan die is overleden aan deze rotziekte. Die ze graag nog eens had bij willen wonen in zijn (veel te korte) leven, maar daarvoor te ziek was. Lees alsjeblieft even het verhaal dat Ellen op Twitter heeft gedeeld en kom vervolgens terug om je excuses aan te bieden.
Ik heb er zelf helemaal niks bij te winnen als m’n favoriete band in de lijst komt. Het levert me geen geld op als ze de lijst halen he. Er bestaat ook geen competities wie de grootste fan is.
Je doet me denken aan een persoon (Cured) die hier al meerdere keren gebanned is omdat ie constant users aanviel. Ben jij zijn reïncarnatie?
0
geplaatst: 7 december 2019, 19:30 uur
(quote)
Dat bedoel ik dus. Maar ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.
Nee doe maar niet inderdaad! Ik ga er verder ook niet (meer) op in. Fijn weekend nog!

0
geplaatst: 7 december 2019, 19:34 uur
1
geplaatst: 7 december 2019, 19:43 uur
Gretz schreef:
Trieste reactie van jou. Enkel gebaseerd op onjuiste vooroordelen. Ik zou moeten vragen of een mod het weghaalt.
Dat heb je netjes verwoord. Dat je de actie naïef, overenthousiast of wat dan ook noemt oké maar deze reactie kan niet.
0
Wrathchild1
geplaatst: 7 december 2019, 19:49 uur
[quote]vigil schreef:
On-topic.
(quote)
Onzin , ik heb zelf een broer aan kanker verloren. Ik denk meer dat het miscommunicatie is.On-topic.
2
geplaatst: 7 december 2019, 20:12 uur
royh schreef:
Normaliter zou ik me ook aan een voorspelling wagen, maar daar heb ik eerlijk gezegd op dit moment geen behoefte aan. De top 2000 verliest haar glans met dit soort belachelijke noteringen. Ik ben er voor dit moment even helemaal klaar mee.
Normaliter zou ik me ook aan een voorspelling wagen, maar daar heb ik eerlijk gezegd op dit moment geen behoefte aan. De top 2000 verliest haar glans met dit soort belachelijke noteringen. Ik ben er voor dit moment even helemaal klaar mee.
Sommige mensen nemen het wel heel serieus. Ik luister eigenlijk alleen op eerste kerstdag, omdat ik dan bij mijn moeder ben die graag de Top 2000 luistert en verder nog wel eens her en der een uurtje, maar verder heb ik nog veel teveel goede 2019-albums te beluisteren om me echt bezig te houden met de lijst der lijsten.
Het is uiteindelijk ook maar een lijst die moet voldoen aan het profiel van de radiozender, een echt eerlijk overzicht van muziek die alom populair en geliefd is was het toch al nooit helemaal.
Moet zeggen dat ik het nummer van Normaal ook niet ken en de hele stemactie me was ontgaan trouwens.
1
geplaatst: 7 december 2019, 20:16 uur
Ik vind het wel knap om een nummer zo hoog te krijgen, had zelf niet verwacht dat het zo hoog zou eindigen, eerder rond de 500 ofzo.
Het nummer zelf vind ik niet zo veel aan, maar de zure reacties er op vind ik wel humor.
Het nummer zelf vind ik niet zo veel aan, maar de zure reacties er op vind ik wel humor.
2
geplaatst: 7 december 2019, 20:50 uur
Volgend jaar ga ik een stemactie starten die tegen stemacties is. Het geld dat daarmee opgehaald wordt doneer ik aan Stichting de Berenboot.
4
geplaatst: 7 december 2019, 21:12 uur
Prima dat Normaal de Top 10 haalt, hoor. Blijkbaar hebben de boeren - wat je ook van ze vindt - veel mensen gemobiliseerd. Wat mij betreft eerder een teken dat de Top 2000 eindelijk volwassen is. Ze sturen niet meer bij, zoals in het verleden. En zijn ook niet meer zo pretentieus dat dit soort acties worden beloond met een boycot. De positie van de boer is nu eenmaal een voornaam gespreksonderwerp in Nederland, en dat mag je ook best aan het jaarlijkse allertijdenlijstje zien.
Afijn, dit schreef ik op Twitter.
Afijn, dit schreef ik op Twitter.
0
geplaatst: 7 december 2019, 21:21 uur
Lukas schreef:
Wat mij betreft eerder een teken dat de Top 2000 eindelijk volwassen is. Ze sturen niet meer bij, zoals in het verleden. En zijn ook niet meer zo pretentieus dat dit soort acties worden beloond met een boycot.
Wat mij betreft eerder een teken dat de Top 2000 eindelijk volwassen is. Ze sturen niet meer bij, zoals in het verleden. En zijn ook niet meer zo pretentieus dat dit soort acties worden beloond met een boycot.
Nu nog de keuzelijst uitbreiden tot een fatsoenlijke canon waarin je van alle noemenswaardige artiesten tenminste 1 nummer kan kiezen. Hoe ze het de laatste jaren bijwerken blijft pure willekeur.
Nog beter is het om gewoon de keuzelijst volledig af te schaffen, mensen kunnen die 35 nummers prima zelf invullen
3
geplaatst: 7 december 2019, 21:26 uur
Gretz schreef:
Nog beter is het om gewoon de keuzelijst volledig af te schaffen, mensen kunnen die 35 nummers prima zelf invullen
Dan gaan veel minder mensen stemmen denk ik. Dan heeft het gros geen idee welke nummers ze moeten invullen, de meeste mensen worden graag geholpen "ow ja dat is ook zo'n mooi nummer van Simon & Garfunkel" en "Ik wist helemaal niet dat dit ook van David Bowie was"
0
geplaatst: 7 december 2019, 21:42 uur
vigil schreef:
Dan gaan veel minder mensen stemmen denk ik. Dan heeft het gros geen idee welke nummers ze moeten invullen, de meeste mensen worden graag geholpen "ow ja dat is ook zo'n mooi nummer van Simon & Garfunkel" en "Ik wist helemaal niet dat dit ook van David Bowie was"
(quote)
Dat is ook wel weer waar inderdaad.
Maar met zo’n enorm snelle zoekfunctie lijken me er geen bezwaren om gewoon een fatsoenlijke catologus aan te leggen. Waarom wel een hoop songs van de soul / jazz lijst, maar niet van 3FMs allertijdenlijsten?
2
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2019, 21:45 uur
Gretz schreef:
Maar met zo’n enorm snelle zoekfunctie lijken me er geen bezwaren om gewoon een fatsoenlijke catologus aan te leggen. Waarom wel een hoop songs van de soul / jazz lijst, maar niet van 3FMs allertijdenlijsten?
(quote)
Ik denk dat het simpele antwoord is dat Radio 2 het niet zo heel veel kan schelen wat er in hun lijst staat, zolang mensen er maar naar blijven luisteren. Het is niet zoals bij ons of bij Orinoco waar we echt waarde hechten aan pure representativiteit.
0
geplaatst: 7 december 2019, 22:19 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.