MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Ach ja, de Top 2000 heeft al jaren de mooiste lijst maar de lelijkste top 100. Daar kan deze onzin ook nog wel bij.

Overigens opvallend hoeveel de onlangs uitgezonden Evergreen Top 100 van radio 5 inmiddels begint te lijken op een light versie van de eerste top 2000. NPO Radio 5 | Evergreen Top 1000 - nporadio5.nl

De jaren '50 beginnen daar wat uit te dunnen en langzaam komt de jaren '80 daar opzetten.

Reeks politiek getinte berichten verwijderd mbt het boerenprotest

starbright boy schreef:
Overigens opvallend hoeveel de onlangs uitgezonden Evergreen Top 100 van radio 5 inmiddels begint te lijken op een light versie van de eerste top 2000. NPO Radio 5 | Evergreen Top 1000 - nporadio5.nl

De jaren '50 beginnen daar wat uit te dunnen en langzaam komt de jaren '80 daar opzetten.

Daar staat Danny Vera met zijn evergreen uit 2019 ook al op 16

Ik denk dat afschaffen van de keuzelijst de wat alternatievere artiesten zeker geen voordeel op gaat leveren. Wat er dan gebeurt is dat iedereen op zijn eigen favoriet stemt en geen daarvan de lijst haalt. Ik ben het eens met Geert dat Radio 2 eigenlijk niet zo flauw zou moeten doen en van artiesten die elders goed scoren in allertijdenlijstjes ook gewoon minimaal 1 representatief nummer op moeten nemen in de keuzelijst. Maar goed, dan hebben mensen minder te klagen en dat hoort er natuurlijk ook gewoon bij

Mijn stem:
Roxy Music If There Is Something
Radiohead Exit Music (For A Film)
U2 Running To Stand Still
Arcade Fire Intervention
Muse Bliss
The Irrepressibles In This Shirt
Nick Cave & The Bad Seeds God Is In The House
Goldfrapp Drew
The Antlers Palace
Manchester Orchestra The Alien
R.E.M. Find The River
David Bowie Five Years
Shearwater Rooks
The Waterboys Red Army Blues
Elbow Magnificent (She Says)
Pumarosa Priestess
The Call I Still Believe
Genesis Carpet Crawlers
Fever Ray Keep the Streets Empty For Me
BAP Kristallnach
Soft Cell Torch
The Stranglers Golden Brown
Phosphorescent Song for Zula
Junip Line of Fire
Chicago Feelin' Stronger Every Day
The Dutch This Is Welfare
Editors No Harm
World Party Ship Of Fools
What Fun! The Right Side Won
SOHN Artifice
Thomas Dolby I Scare Myself
Damien Rice The Blower's Daughter
Talk Talk Living In Another World
The Boxer Rebellion Diamonds
Silversun Pickups Lazy Eye

Gretz schreef:
Nog beter is het om gewoon de keuzelijst volledig af te schaffen, mensen kunnen die 35 nummers prima zelf invullen
Heb je enig idee hoeveel werk dat kost? Zelfs hier op MuMe weet men het voor elkaar te krijgen de meest vreemde alternatieve spellingen aan te houden.

Er bestaan wel wat trucjes om verschillende schrijfwijzen geautomatiseerd samen te voegen, als de organisatie dat echt zou willen. Maar Radio 2 heeft geen belang bij die extra moeite, want het is niet waarschijnlijk dat dat veel meer luisteraars gaat opleveren.

Dit was mijn lijstje:

AC/DC - Let There Be Rock (live)
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Billy Joel - Only The Good Die Young
George Michael - I Can't Make You Love Me
Counting Crows - A Long December
U2 - Bullet The Blue Sky
Van Morrison - Into The Mystic
Peter Gabriel - In Your Eyes
Genesis - Home By The Sea
Swedish House Mafia ft. John Martin - Don't You Worry Child
Clannad & Bono - In A Lifetime
Jeff Wayne - The Eve Of The War
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Queen - Bohemian Rhapsody
Neil Young - Cortez The Killer
Tool - Schism
The Killers - All these things that I've done
Golden Earring - Twilight Zone
Dire Straits - Sultans Of Swing (live)
Dave Matthews Band - The Space Between
Disturbed - The Sound Of Silence
Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone
Foreigner - I Don't Want To Live Without You
France Gall - Ella Elle L'A
Gotye ft. Kimbra - Somebody That I Used To Know
Grof Geschut - Moe
Holy Holy - You cannot call for love like a dog
John Mayer - Gravity
Frank Sinatra - Fly Me To The Moon
A-Ha - Hunting High And Low
KALEO - Way Down We Go
Oasis - Champagne Supernova
Propaganda - P-Machinery
Lonestar - Amazed
Revolverheld - Das kann uns keiner nehmen

SBube schreef:
Dit was mijn lijstje:
En hoe is die nu?

vielip schreef:
Geloof me, dat 'serieuze' heeft nooit veel voorgesteld. Welke top zoveel dan ook

Dit....!
Die mening heb ik pas nog in een ander topic ook al door laten schemeren
Je hoeft alleen maar naar de Top 10 te kijken,minimaal 2x een(te) hoge score door massale stem(samenzweringen) actie,s
Eindejaarslijsten kun je niet serieus nemen
Ja eens..en Ik geloof je

Hendrik68
[quote=6369005
Sommige mensen nemen het wel heel serieus. Ik luister eigenlijk alleen op eerste kerstdag, omdat ik dan bij mijn moeder ben die graag de Top 2000 luistert en verder nog wel eens her en der een uurtje, maar verder heb ik nog veel teveel goede 2019-albums te beluisteren om me echt bezig te houden met de lijst der lijsten.
Het is uiteindelijk ook maar een lijst die moet voldoen aan het profiel van de radiozender, een echt eerlijk overzicht van muziek die alom populair en geliefd is was het toch al nooit helemaal. [/quote] Precies dat. Ik heb dat ook, dan ben ik hier en dan daar en dan luister je weer eens een uurtje. Ik vind het gewoon erg leuk dat er tenminste over muziek gesproken wordt. Heel veel mensen vullen zo'n lijstje in en dan ga je vergelijken. Daar inspireer je mensen mee of mensen lachen je eenvoudigweg uit om een bepaalde keus. Het is beregezellig en iedereen weet toch wel dat het niet helemaal representatief is? En dat is toch ook niet wat ze op radio 2 zeggen toch? Ik heb er zelf een partij platen ingezet waarbij ik deels voor echte kwaliteit ga (wat ik dan als kwaliteit zie) en deels gewoon platen met herinneringen. En ddie herinneringen komen dan allemaal weer boven. En dat hebben veel mensen. dat is toch leuk? Het is nu al jaren onderdeel van het decembergevoel. Ook leuk dat lollige sites als de Speld zich gaan roeren: Actiegroep Kick Out Pink Floyd wil de Top 2000 leuk maken voor iedereen - speld.nl

Hendrik68
herman schreef:
Sommige mensen nemen het wel heel serieus. Ik luister eigenlijk alleen op eerste kerstdag, omdat ik dan bij mijn moeder ben die graag de Top 2000 luistert en verder nog wel eens her en der een uurtje, maar verder heb ik nog veel teveel goede 2019-albums te beluisteren om me echt bezig te houden met de lijst der lijsten.
Het is uiteindelijk ook maar een lijst die moet voldoen aan het profiel van de radiozender, een echt eerlijk overzicht van muziek die alom populair en geliefd is was het toch al nooit helemaal.

Precies dat. Ik heb dat ook, dan ben ik hier en dan daar en dan luister je weer eens een uurtje. Ik vind het gewoon erg leuk dat er tenminste over muziek gesproken wordt. Heel veel mensen vullen zo'n lijstje in en dan ga je vergelijken. Daar inspireer je mensen mee of mensen lachen je eenvoudigweg uit om een bepaalde keus. Het is beregezellig en iedereen weet toch wel dat het niet helemaal representatief is? En dat is toch ook niet wat ze op radio 2 zeggen toch? Ik heb er zelf een partij platen ingezet waarbij ik deels voor echte kwaliteit ga (wat ik dan als kwaliteit zie) en deels gewoon platen met herinneringen. En ddie herinneringen komen dan allemaal weer boven. En dat hebben veel mensen. dat is toch leuk? Het is nu al jaren onderdeel van het decembergevoel. Ook leuk dat lollige sites als de Speld zich gaan roeren: Actiegroep Kick Out Pink Floyd wil de Top 2000 leuk maken voor iedereen - speld.nl

Hendrik68 schreef:
Precies dat. Ik heb dat ook, dan ben ik hier en dan daar en dan luister je weer eens een uurtje. Ik vind het gewoon erg leuk dat er tenminste over muziek gesproken wordt. Heel veel mensen vullen zo'n lijstje in en dan ga je vergelijken. Daar inspireer je mensen mee of mensen lachen je eenvoudigweg uit om een bepaalde keus. Het is beregezellig en iedereen weet toch wel dat het niet helemaal representatief is?

Zo luister ik er zelf ook naar - af en toe dan. Het aardige van die Top 2000 is dat er zo af en toe nummers langskomen die je lang niet gehoord had, maar die toch voldoende kwaliteit bezitten om een blijvertje te zijn. Ik ga tussen kerst en Oud & Nieuw niet urenlang zitten luisteren, maar bijvoorbeeld wel in de auto, of bij mensen op bezoek die de radio dan hebben aanstaan.

Wel spel ik die lijst, om te kijken hoe het is gesteld met de populariteit van de nummers en de artiesten die erin voorkomen. Dan vind ik dan wel weer interessant, omdat het - vooral de laatste jaren - laat zien hoe interesses verschuiven met het verglijden van de generaties. En ook hoe sommige nummers het opvallend goed doen.

Ik denk een beetje tweeslachtig over de twee 'rare' noteringen in de top 10. Aan de ene kant vind ik dat met name de bovenste regionen vooral 'klassiekers' moeten herbergen; nummers die zich door de jaren heen bewezen hebben als blijvertjes. Het criterium van 'minstens drie tot vijf jaar oud' vind ik eigenlijk wel een goed uitgangspunt. Aan de andere kant: de Top 2000 is een jaarlijkse traditie geworden, en zo'n jaarlijst laat dan goed zien wat in een bepaald jaar mega-populair is, om in de jaren daarna ver terug te zakken. Dat is een heel natuurlijke ontwikkeling.

En zo'n hoge notering van Normaal - tja, het is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort, omdat het in dit geval niet draait om de muziek. Maar aan de andere kant is het anno 2019 wel een spiegel van wat mensen bezighield, net zoals Imagine dat was ten tijde van de aanslagen in Parijs. Ik vind het ook wel weer mooi dat muziek een reflectie kan zijn van gebeurtenissen in de maatschappij. Zodat je bij het terugbladeren meteen kan zien: o ja, dat speelde heel erg in 2019. Zo bezien kan de Top 2000 een aardige weergave worden van het gevoel dat leeft onder de bevolking. En muziek is emotie, toch?

Los daarvan: ik vind Rollercoaster een heel aardig nummer, een van de betere songs van 2019. Nummer 4 is natuurlijk veel te hoog, maar ik zie dat nummer toch wel uitgroeien tot een blijvertje in de lijst. Maar dan ergens achterin de eerste duizend ofzo.

En Normaal: tja, ik vind het geen sterk nummer (bovendien een cover van een traditional die o.a. Ry Cooder eerder opnam). De boer is troef had me een waardiger kandidaat geleken, omdat de band daar zijn muzikale spectrum verbreedde met cajun en zydeco-invloeden. Een torenhoge notering voor Oerend hard of Deurdonderen had me rechtvaardiger geleken, omdat dat nu eenmaal de klassiekers van de band zijn. Maar als protestactie is deze zet van de boeren meer dan geslaagd.

Hendrik68
Ha, ha ja. Maar net als met Dotan verdwijnt Normaal ook wel weer naar de onderste regionen. Zou me niet eens verbazen als ze er volgend jaar gewoon direct alweer uit liggen. Maar wat je ook zegt, het is mooi om later te zien wat er in 2019 speelde. "Waarom stond die toen zo hoog" O ja dat was daar en daar om. Ik heb een nummer (jeugdsentiment) in mijn top 2000 en ik dacht gisteren ineens: "Verrek, dt kan in het me too tijdperk toch helemaal niet meer......."

Stond Cruijffie er in 2016 in met Oei, Oei, Oei Dat Was Me Weer Een Loei?

wavanbuuren
Grappig al die reacties op de notering van Normaal (en in mindere mate Danny Vera).
Wat dat aangaande is de Top2000 wat het wil zijn, namelijk een weerspiegeling van "het volk".

Het hele leven is namelijk als gevolg van de (nieuwe) media impulsief en vluchtig geworden.
In die zin gaat de Top2000 (wat je er ook van mag vinden, ik doe dat ook) prima met zijn tijd mee toch?

chevy93 schreef:
(quote)
Heb je enig idee hoeveel werk dat kost? Zelfs hier op MuMe weet men het voor elkaar te krijgen de meest vreemde alternatieve spellingen aan te houden.

Dat kun je toch gewoon met een handig excelscript prima oplossen, niet?

Hoe zou Radio 2 dan nu alle vrije keuzestemmen tellen?

Misschien komen er daarom wel zo weinig vrije keuzestemmen binnen

Gretz schreef:
(quote)

Dat kun je toch gewoon met een handig excelscript prima oplossen, niet?
In theorie: ja. Maar er is wel veel waar je rekening mee moet houden. Daar kan kaj_666 vast nog een boom over opzetten.

Je kunt een soort 'approximation' script schrijven: bij X% overlap is het dit of dit nummer. Iedereen snapt dat Quen - Bohemian Rhapsody een typfout is. Maar het verschil tussen Untitled #3 en Untitled #8 laat zich niet zo vangen. Sterker nog, je krijgt juist dat nummers verkeerd ingedeeld worden.

Zie ook bv.
Crosby, Stills, Nash & Young
CSN&Y
C,S,N&Y
Crosby, Stills & Nash
CSN
En dan heb ik het nog niet eens over spelfouten gehad.

Ik vraag me overigens al jaren af hoe Radio 2 die vrije keuzes hanteert. En gezien het monnikenwerk verdenk ik ze er al jaren van een soort grove inschatting te maken. Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te tellen, want als je weet wat ongeveer de drempel is, hoef je alleen nog maar vrije keuzes uit te zoeken die rond die drempel zitten.

Maar als alles vrije keuze is moet je wel alles uitzoeken (zie V500).

Mijn lijst :

Frida Boccara - Cent Mille Chansons
Stealers Wheel - Late Again
Genesis - Firth Of Fifth
Supertramp - School
Earth & Fire - Song Of The Marching Children
The Beach Boys - Tears In The Morning
The Cure - In Between Days
Deep Purple - Child In Time
This Mortal Coil - Song To The Siren
The Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings
Jefferson Airplane - White Rabbit
The Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Propaganda - P-Machinery
Sister Sledge - Lost In Music
Pink Floyd - Us And Them
The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
Pet Shop Boys - It's A Sin
Status Quo - Roll Over Lay Down (Live)
Kayak - Starlight Dancer
Alice Cooper - Halo Of Flies
Ten Years After - I'm Going Home
Sinead O'Connor - Troy
Thin Lizzy - Whisky In The Jar
David Bowie - Heroes (album versie)
The Rolling Stones - Angie
The Mo - Fred Astaire
Shocking Blue - Never Marry A Railroad Man
Yes Close To The Edge
Pink Floyd - Comfortably Numb
Tubeway Army - Are Friends Electric?
The Who - Baba O'Riley
The Moody Blues - Nights In White Satin
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Focus - Sylvia
Golden Earring- Radar Love

chevy93 schreef:

Je kunt een soort 'approximation' script schrijven: bij X% overlap is het dit of dit nummer. Iedereen snapt dat Quen - Bohemian Rhapsody een typfout is. Maar het verschil tussen Untitled #3 en Untitled #8 laat zich niet zo vangen. Sterker nog, je krijgt juist dat nummers verkeerd ingedeeld worden.

Zie ook bv.
CSN&Y
C,S,N&Y
Crosby, Stills & Nash
CSN

Dit is idd lastige materie. Zelf jarenlang in de ICT werkzaam geweest bij een grote bank. Die naam - rekeningnummer controle is dus daarom zo ingewikkeld.
Voor mij geen vrije keuzes dit jaar. Ze zijn toch kansloos en dat maakt het luisteren ook minder leuk.

Edit: Dit is per ongeluk een beetje een wall of text geworden. Ik heb kennelijk niet zo veel te doen vandaag.

Wat een gezeur zeg, over de reinheid van de lijst.

De Top 2000 is gewoon een leuke traditie die goed past bij andere eindejaarstradities zoals de grote gebeurtenissen van het jaar doornemen en lijstjes maken. Het is leuk om voor jezelf zo'n lijst te maken, en om met een grote groep mensen collectief ergens mee bezig te zijn. Met de nieuwe verzuiling via het internet is het af en toe fijn om even iets buiten de persoonlijke obscure interesses te ondernemen. Het is nu 20 jaar aan de gang en het is inmiddels echt een nostalgieding voor een hoop mensen, en mezelf (ben 28). Er komt elk jaar een bak mooie muziek voorbij en een hoop achterlijke wansmaak. Dat hoort er sowieso bij want smaak is pijnlijk subjectief, en het is prima vermaak om je te verbazen over wie zoiets in godsnaam in z'n lijstje heeft staan. Ik heb ook nooit heel goed begrepen waarom de precieze volgorde nou zo van belang is, het wordt toch wel gedraaid, of het nou op nummer 1999 of nummer 4 staat.

Wat juist leuk is is dat verschillende groepen mensen verschillende interesses hebben, en dat die allemaal doorschemeren in de lijst. Leeftijd, geslacht, regio, stad of platteland, subcultuur, of je vaak in de kroeg komt of juist vaker in de schouwburg, hoe je muziek consumeert, het beïnvloedt allemaal aan wat voor muziek je wordt blootgesteld, en dus ook waar je geneigd bent op te stemmen. Zo'n stel boeren dat op deze manier aandacht probeert te vragen voor hun zaak, dat is een van de vele curieuze dingen die gebeuren als je zo veel mensen een medium geeft om zich te uiten. Er zitten ook nummers tussen die gebonden zijn aan een herinnering of een verhaal, die zijn net zo symbolisch. Trouwnummers en soundtracks etc. Africa ging ineens van wansmaak naar meme naar evergreen, terwijl het in al die fases hetzelfde nummer was. Piano Man is om de een of andere reden een studentendingetje, en dus ook nostalgisch voor een hoop mensen. Er zijn zo veel dingen die er voor zorgen dat het geen neutrale afweging van kwaliteit is, of zelfs van wat mensen de beste/mooiste muziek vinden, dat je het maar beter helemaal los kunt laten.

Ik probeer even na te denken over wat je zou moeten doen om dingen als 'waan van de dag' uit te bannen. Hier een onvolledig lijstje:
- Stemmen moeten worden gecorrigeerd voor populariteit. Onbekende nummers kunnen even goed mooi zijn, dus het is niet eerlijk dat ze lager eindigen omdat mensen ze niet kennen, toch? Heeft een nummer uit 2019 net zo veel om in de top 10 te staan dan een nummer uit 1969? Het is misschien wel veel knapper om 50 jaar lang niet vergeten te zijn. aan de andere kant is er wel gewoon een statistische kans dat een nieuwe nummer het beste nummer ooit is. Wat voor wiskundige formule zou je daar op los moeten laten, en waar baseer je dat dan weer op?
- Wat zijn de criteria die iemand moet meenemen voor een stem? Is het toch een favorietenlijst? Is kwaliteit? Wat is kwaliteit? Hoe vergelijk je sentimentele nummers met leuke catchy nummers? Allebei een kwaliteit maar hoe vergelijk je het? Moet je voorkomen dat mensen op een nummer stemmen omdat het in de kantine werd gedraaid toen het voetbalteam kampioen werd?
- Tactisch stemmen zou onmogelijk moeten zijn. Maar toch stemmen een hoop mensen op Hotel California omdat ze het zo veel beter vinden dan Bohemian Rhapsody, terwijl het niet per se in hun top 35 nummers aller tijden zit. En hoe overtuig je mensen hun stemmen uit te geven aan nummers waarvan ze heel goed weten dat ze er nooit in zullen komen?
- De stemmers zijn geen precieze representatieve sample van de samenleving. Als je dat wel wilt dan moet je minder voorkomende groepen eigenlijk meer stemkracht geven om daarvoor te corrigeren. Maar mensen vallen in meerdere demografische groepen, en welke neem je überhaupt mee? Introvert/extravert, beroep, politieke voorkeur, nostalgisch of new-is-always-better mentalieti? Neem je mee of iemands voetbalteam inderdaad ooit kampioen is geworden als dat invloed kan hebben op de populariteit van nummers als We Are The Champions? Hoe corrigeer je voor leeftijd? Als je jong bent ken je een hoop oudere nummers niet, maar sommige jonge mensen duiken juist diep de tijdmachine in. Oudere mensen hebben last van het fenomeen dat muzieksmaak bij de meeste mensen stagneert rond midden-20. Aan de andere kant doen een hoop mensen goed hun best bij te blijven.
- De stemlijst is hier al veel besproken. Mensen vinden het schandelijk dat sommige artiesten/nummers ontbreken ondanks dat dat overduidelijk wel zo zou moeten zijn, stellen ze. Die hele stemlijst zou je anders moeten presenteren, zodat geen enkel nummer voordeel heeft van de positie op die lijst. Nummers bovenaan, en helemaal onderaan hebben voordeel t.o.v. de boel in het midden. En iedereen heeft een andere tactiek. Die tactisch zou de boel ook niet mogen beïnvloeden, toch? Zou die lijst moeten weten waar iemand normaal naar luistert (Spotify/Last.fm/YouTube/radiostation statistieken minen?) om alleen de nummers te tonen waar iemand echt iets mee heeft, en ruis in de lijst te voorkomen? Maar dat is natuurlijk ook weer gekleurd want anders zou Radio 2 beter een lijst kunnen maken van de 2000 meest gespeelde nummers ooit.
- De tijd van het jaar is een factor. Zouden er wel zoveel kerstnummers in staan als er werd gestemd in april? Waarschijnlijk niet. Eigenlijk zou je de stemmen dus geleidelijk door het jaar moeten verzamelen.

Hier een paar voorstellen:
Optie A: Radio 2 ontwikkelt een apparaat dat al je kennis over muziek uit kan schakelen. Met een gereset muziekbrein luister je naar alle in Nederland uitgebrachte singles sinds het ontstaan van opgenomen muziek. Over elk nummer vult de deelnemer een uitgebreide vragenlijst in waarin elk mogelijke aspect van kwaliteit naar voren komt. Dit gebeurt per nummer in totaal 10 keer, want sommige nummers zijn nou eenmaal groeiertjes. Al die herinneringen en sentimenten, niks meer mee van doen! De volgende Top 2000 verwachten we over een jaar of 40.
Optie B: In plaats van een favorietenlijstje doet Radio 2 uitgebreid onderzoek naar hoe muziek in het brein wordt verwerkt. De complete muziekgeschiedenis wordt geanalyseerd op basis van hoe mensen reageren op bepaalde instrumentaties, teksten, melodieën. Daarnaast zoeken ze uit welke factoren van tijdsgeest belangrijk zijn voor hoe een nummer wordt ontvangen zodat elk nummer objectief kan worden gerangschikt op basis van hoe het model denkt dat het zou worden ontvangen als de gehele bevolking het nummer zou horen op de dag van release. Mega objectief natuurlijk. 3 nummers in de top 10 zijn luisterboeken. De nummer 1 is een podcast. Helaas gaat Radio 2 failliet omdat de reclame inkomsten niet meer afdoende zijn om het kleine leger cognitieve wetenschappers en data scientists op de loonlijst te betalen.
Optie C: Maurice de Hond stopt met z'n andere bezigheden en gaat muzieksmaak peilen.

frankv91 bedankt voor het verhaal, ik hoop dat jij het niet erg vindt dat ik morgen bij de bibliotheek ga kijken of er ook een samenvatting van jouw verhaal voorhanden is

Rudi S schreef:
frankv91 bedankt voor het verhaal, ik hoop dat jij het niet erg vindt dat ik morgen bij de bibliotheek ga kijken of er ook een samenvatting van jouw verhaal voorhanden is
Binnenkort is het boekverslag wel te vinden op scholieren.com.

chevy93 schreef:
(quote)
In theorie: ja. Maar er is wel veel waar je rekening mee moet houden. Daar kan kaj_666 vast nog een boom over opzetten.

Zie ook bv.
CSN&Y
C,S,N&Y
Crosby, Stills & Nash
CSN

Ik vraag me overigens al jaren af hoe Radio 2 die vrije keuzes hanteert. En gezien het monnikenwerk verdenk ik ze er al jaren van een soort grove inschatting te maken. Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te tellen, want als je weet wat ongeveer de drempel is, hoef je alleen nog maar vrije keuzes uit te zoeken die rond die drempel zitten.

Maar als alles vrije keuze is moet je wel alles uitzoeken (zie V500).

Zo lang er nog mensen zijn die op "Bob Dylan - Like a hurricane" stemmen, is het echt geen doen om bij dit soort aantallen volledig vrije keuze te hanteren... Want wie gaat bepalen of die personen Hurricane van Bob Dylan bedoelen of Like a hurricane van Neil Young? Of wie weet zelfs Like a rolling stone???

frankv91, ben je bekend met het verschijnsel "tl;dr"?

gaucho schreef:
Los daarvan: ik vind Rollercoaster een heel aardig nummer, een van de betere songs van 2019. Nummer 4 is natuurlijk veel te hoog, maar ik zie dat nummer toch wel uitgroeien tot een blijvertje in de lijst. Maar dan ergens achterin de eerste duizend ofzo.
Ik denk toch wel top 500. Dat had Home van Dotan ook gedaan, als er niet zoveel ophef was gekomen over zijn trollenleger. Ik zie Home dit jaar eigenlijk ook weer stijgen, omdat het beeld van Dotan weer wat positiever is geworden n.a.v. zijn comeback (persoonlijk vind ik dat niet geheel terecht, er werd wel heel makkelijk een aai over de bol gegeven, zo is het weer goed jongen, jij was ook maar slachtoffer).

Los daarvan vind ik Roller Coaster wel een heel stuk beter dan Home.

Poek schreef:
frankv91, ben je bekend met het verschijnsel "tl;dr"?
tl;dr het is maar een lijstje.

Ik heb het hele epistel gelezen en ik heb me best vermaakt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.