Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
1
geplaatst: 16 december 2019, 22:20 uur
Ik zie dat Radio 2 de lijst nog niet gepubliceerd heeft op haar site, dat zal nog wel volgen net als eerdere jaren.
In de tussentijd kun je wel de uitzending terugluisteren, via de website of de app.
#1 Kiwanuka
#2 Vampire Weekend
In de Top 25 stonden verder onder meer:
Lana Del Rey
The National
Billie Eilish
Clairo
Julia Jacklin
Weyes Blood
VanWyck
Beirut
Karen O & Danger Mouse
Progressiever ga je het niet snel meer krijgen op Radio 2

0
Wrathchild1
geplaatst: 18 december 2019, 14:17 uur
Even eerste 100 bekeken.
Een derde ongeveer is Top 100 waardig en hebben hun status bewezen ( kost gauw jaar of 20), een generatie . 30 nummers zijn waan de de dag of halen de 5 jaar niet en 25 horen er niet in. Snelle analyse
Een derde ongeveer is Top 100 waardig en hebben hun status bewezen ( kost gauw jaar of 20), een generatie . 30 nummers zijn waan de de dag of halen de 5 jaar niet en 25 horen er niet in. Snelle analyse

1
geplaatst: 18 december 2019, 14:55 uur
Top 100 is inderdaad een beetje eentonig. Wel mooie nummers individueel, hoop er nog wel leuke tips aan over te houden. Wel veel The National, meh.
Niet op tijd gestemd, maar raak ook altijd snel geïntimideerd door het inherente snobgehalte van deze lijst.
Niet op tijd gestemd, maar raak ook altijd snel geïntimideerd door het inherente snobgehalte van deze lijst.

0
Wrathchild1
geplaatst: 18 december 2019, 16:30 uur
Ik keek nog even bij de bovenste 30 ....4 nummers uit de deze eeuw waar vande cover nog het beste is, de andere 3 zijn tenenkrommend
.
Er zijn echt wel veel betere nummers gemaakt dan die drie, wel toevallig van Nederlandse makelij wat misschien het één en ander verklaard......jammer.
.Er zijn echt wel veel betere nummers gemaakt dan die drie, wel toevallig van Nederlandse makelij wat misschien het één en ander verklaard......jammer.
0
geplaatst: 19 december 2019, 14:28 uur
frankv91 schreef:
Top 100 is inderdaad een beetje eentonig. Wel mooie nummers individueel, hoop er nog wel leuke tips aan over te houden. Wel veel The National, meh.
Grapje, dit was bedoeld voor de Snob 2000. Top 100 is inderdaad een beetje eentonig. Wel mooie nummers individueel, hoop er nog wel leuke tips aan over te houden. Wel veel The National, meh.

0
geplaatst: 20 december 2019, 17:25 uur
De cover van The Sound of Silence staat nu hoger dan het origineel.
0
geplaatst: 20 december 2019, 17:38 uur
Saybia begint zich langzaam maar zeker naar de uitgang te begeven..... 

0
geplaatst: 20 december 2019, 17:53 uur
Zo maar wat opvallendheden
Klein Orkest - Over de Muur op 30 (hoogste positie ooit)
Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow van 736 naar 45
Stef Bos - Papa na 8 jaar weer bij de beste 70, op 70
Journey - Don't Stop Believin stijgt elk jaar 20 a 30 plekken, dit jaar zelfs 40 naar nummer 122
Pink Floyd - Echoes de platen in de hoogste regionen van Floyd zakken langzaam weg, deze niet van 307 naar 194
Ed Sheeran - Thinking Out Loud is zijn hoogtepunt al weer voorbij? In vijf jaar van 68 naar 359
Marillion - Kayleigh zakt heel langzaam steeds verder weg, dit jaar 26 plekken verlies naar 221
Marillion - Lavender lBehalve de verloren stemmen van Kayleigh kreeg het dus nog veel andere stemmen, binnen op 997
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Joan Of Arc (Maid Of Orleans) hier op MuMe toch een prijswinnende klassieker, bij Radio 2 nog niet maar het stijgt wel 24 plekjes naar 558
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd Stijgt 167 plaatsen naar 537, volgend jaar Top 500 dan maar
Elbow - Grounds for Divorce Wat zijn we blij met een plekje voor Elbow in de Top 2000, nieuw binnen... Op 1997...
Klein Orkest - Over de Muur op 30 (hoogste positie ooit)
Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow van 736 naar 45
Stef Bos - Papa na 8 jaar weer bij de beste 70, op 70
Journey - Don't Stop Believin stijgt elk jaar 20 a 30 plekken, dit jaar zelfs 40 naar nummer 122
Pink Floyd - Echoes de platen in de hoogste regionen van Floyd zakken langzaam weg, deze niet van 307 naar 194
Ed Sheeran - Thinking Out Loud is zijn hoogtepunt al weer voorbij? In vijf jaar van 68 naar 359
Marillion - Kayleigh zakt heel langzaam steeds verder weg, dit jaar 26 plekken verlies naar 221
Marillion - Lavender lBehalve de verloren stemmen van Kayleigh kreeg het dus nog veel andere stemmen, binnen op 997
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Joan Of Arc (Maid Of Orleans) hier op MuMe toch een prijswinnende klassieker, bij Radio 2 nog niet maar het stijgt wel 24 plekjes naar 558
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd Stijgt 167 plaatsen naar 537, volgend jaar Top 500 dan maar
Elbow - Grounds for Divorce Wat zijn we blij met een plekje voor Elbow in de Top 2000, nieuw binnen... Op 1997...
0
geplaatst: 20 december 2019, 18:00 uur
Lekker op de Trekker van Mannenkoor Karrespoor in de lijst. Jezus hey. 

3
geplaatst: 20 december 2019, 18:17 uur
Alle nummers van Talk Talk die vorig jaar al in de lijst stonden stijgen dit jaar flink, maar voor de rest geen nieuwe noteringen van de band. Jammer dat I Believe In You het niet heeft gehaald, dit was het jaar geweest...
1
geplaatst: 20 december 2019, 18:17 uur
Fraai dat Rocket Man opnieuw flink stijgt: voor het vijfde jaar op rij. Indrukwekkende curve: https://www.nporadio2.nl/top2000/statistieken/door-de-jaren-heen?artist=Elton%20John&title=Rocket%20Man
0
geplaatst: 20 december 2019, 18:29 uur
The Cure stijgt behoorlijk met alle noteringen.
The house of the rising sun van The Animals heeft alle edities genoteerd gestaan en staat voor het eerst niet in de top-100.
The house of the rising sun van The Animals heeft alle edities genoteerd gestaan en staat voor het eerst niet in de top-100.
2
geplaatst: 20 december 2019, 18:52 uur
The Sound of Silence in de versie van Disturbed op 18? Komaan zeg, die van Simon & Garfunkel moest op die plaats staan!
3
geplaatst: 20 december 2019, 19:37 uur
LucM schreef:
The Sound of Silence in de versie van Disturbed op 18? Komaan zeg, die van Simon & Garfunkel moest op die plaats staan!
Of gewoon allebei nergens in de buurt van die Top 100

0
geplaatst: 20 december 2019, 21:11 uur
Telegraph Road gelijk gebleven (#40) en dus een evenaring van de beste positie ooit. 
Helaas is Sultans wel weer uit de top 20 gezakt. Evenals Shine On trouwens.

Helaas is Sultans wel weer uit de top 20 gezakt. Evenals Shine On trouwens.
0
geplaatst: 20 december 2019, 21:57 uur
Woman In Chains van Tears For Fears komt binnen op #993. Mooi nummer, samen met Oleta Adams natuurlijk. Wat ik apart vind is dat dit nummer al verschillende jaren in de keuzelijst staat en nu opeens bij de eerste 1000 binnenkomt. Heb er wel eens op gestemd ooit. Heb ik wat gemist? Werd dit afgelopen jaar in een serie gebruikt of iets?
0
geplaatst: 21 december 2019, 10:05 uur
LucM schreef:
Hier valt mijn 'bek' dus ook van open...

Zoals ik ook onmogelijk kan bevatten dat die Claudia de Breij nog steeds in de top 50 staat. Wat zien/horen mensen toch in dat nummer dat ik niet hoor?
1
geplaatst: 21 december 2019, 10:25 uur
Vinniee schreef:
Woman In Chains van Tears For Fears komt binnen op #993. Mooi nummer, samen met Oleta Adams natuurlijk. Wat ik apart vind is dat dit nummer al verschillende jaren in de keuzelijst staat en nu opeens bij de eerste 1000 binnenkomt. Heb er wel eens op gestemd ooit. Heb ik wat gemist? Werd dit afgelopen jaar in een serie gebruikt of iets?
Ook mij is het afgelopen jaar niets opgevallen qua speciale aandacht voor dat nummer. Soms gebeuren die dingen gewoon. Zoals het mij ook opvalt dat Marillion met Kayleigh steeds verder wegzakt, maar dat Lavender opeens vanuit het niets bij de eerste duizend staat.
Andere opvallende nieuwe binnenkomers vind ik Save me van Queen op 1067 en Harvest moon van Neil Young op 1193 (de laatste zeer terecht naar mijn smaak, de eerste minder). Die hebben er bij mijn weten nooit eerder ingestaan. Ook hier volgens mij zonder direct aanwijsbare reden. Soms verandert het stemgedrag van het volk gewoon...
0
geplaatst: 21 december 2019, 10:44 uur
gaucho schreef:
Zoals ik ook onmogelijk kan bevatten dat die Claudia de Breij nog steeds in de top 50 staat. Wat zien/horen mensen toch in dat nummer dat ik niet hoor?
Misschien heb je recentelijk geen uitvaart meegemaakt. Maar daar is dit toch vaak vaste prik. En heel het gezelschap breekt. Zegt niet zoveel over de kwaliteit van het nummer, maar wel wat het betekent voor veel mensen.
0
geplaatst: 21 december 2019, 10:59 uur
Dat Claudia de Breij nog steeds in de top 50 staat kan ik ook niet vatten (volkomen terecht als meest overschatte nummer gekozen op MuMe), net zo min als de notering van Kensington op 69. Wat ziet men toch in deze band?
0
geplaatst: 21 december 2019, 11:31 uur
LucM schreef:
Dat vooral niet, maar ter troost, het nummer wordt online niet echt hoog gewaardeerd.
0
geplaatst: 21 december 2019, 11:34 uur
Het origineel van Simon & Garfunkel is toch wel een meer dan prachtig nummer en een (terechte) evergreen, sober en gevoelig. Waarom dan voor de (pompeuze en veel mindere) cover gekozen?
0
geplaatst: 21 december 2019, 11:53 uur
LucM schreef:
Dat Claudia de Breij nog steeds in de top 50 staat kan ik ook niet vatten (volkomen terecht als meest overschatte nummer gekozen op MuMe), net zo min als de notering van Kensington op 69. Wat ziet men toch in deze band?
Ben jou nou een beetje ons Nederlands cultuurgoed aan het bashen?

0
geplaatst: 21 december 2019, 12:05 uur
Waarom weinig of niets van Bram Vermeulen, Spinvis, The Scene, Dimitri van Toren etc.? Dat behoort veel meer tot het Nederlands cultuurgoed.
0
geplaatst: 21 december 2019, 13:52 uur
Misschien binnen de highbrow society. Ik denk dat gemiddelde Nederlander een hechtere band heeft met Claudia de Breij.
0
geplaatst: 21 december 2019, 14:12 uur
chevy93 schreef:
Ik denk dat gemiddelde Nederlander een hechtere band heeft met Claudia de Breij.
Ik denk dat gemiddelde Nederlander een hechtere band heeft met Claudia de Breij.
Die zakt gelukkig wel steeds verder weg: met stip naar beneden, waar ze heurt.
0
geplaatst: 21 december 2019, 14:21 uur
LucM schreef:
Is ie nog verder gestegen? Ik verbaasde me er vorig jaar al over, alhoewel het origineel ook niet om aan te horen is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.