MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
3x Normaal in de Top 100

Weinig dance ook, bij de eerste paar honderd is enkel een keer een Avicii te vinden. Ik had The Prodigy ook wel wat hoger verwacht na het overlijden van Keith Flint.

Waarom is die draak van AC/DC zo enorm gestegen? 779 plaatsen :O

Gewoon terecht.

trebremmit schreef:
alhoewel het origineel ook niet om aan te horen is.

Wat is er mis met het origineel? Of hou je niet van (mooie) samenzang?

Arbeidsdeskundige
LucM schreef:
The Sound of Silence in de versie van Disturbed op 18? Komaan zeg, die van Simon & Garfunkel moest op die plaats staan!
Onvoorstelbaar inderdaad. En nog wel in het afscheidsjaar van de geniale artiest Paul Simon. Shame on you radio 2!

Wrathchild1
Disturbing.....

Redelijk veel Elvis (16X + één met JXL)), Led Zeppelin (8x)en The Doors(9x). Maar geen Primus, Ry Cooder, Robert Johnson, enz.

Arbeidsdeskundige
Redelijk veel Elvis is natuurlijk een lichtpuntje. Maar ja, helaas staat zijn hoogste notering pas op 111 en die is ook nog eens zeven plaatsen gezakt.

Ik heb zelf niet gestemd, dus heb ik geen recht om te klagen.

chevy93 schreef:
Misschien binnen de highbrow society. Ik denk dat gemiddelde Nederlander een hechtere band heeft met Claudia de Breij.
Ja, want wij zijn uiteraard de intellectuele elite he, de wens is ook een beetje de vader van de gedachte. Maar naar mijn idee is Claudia de Breij toch wel een belangrijke exponent van de NPO-elite, en als er meer gewone Nederlanders zouden stemmen, zou ik ook meer dance, hiphop, levenslied etc. verwachten.

Soledad
Zonder mee te willen doen in de zuurheid maar dit jaar ben ik em ook even kwijt hoor. Claudia de Brij en Boudewijn de Groot (vooral dit nummer dan ook) zo hoog in de noteringen. En Danny Vera in de top 5.... best een leuke zanger voor in de kroeg hoor maar een top 5 notering in de zogenaamde lijst der lijsten boven een Johnny Cash, Pearl Jam, Supertramp en tal van andere grootheden. Eh heel bijzonder. Oh ja en een politiek statement in diezelfde top 10: bah... da hoort nie

Soledad schreef:
Zonder mee te willen doen in de zuurheid maar dit jaar ben ik em ook even kwijt hoor. Claudia de Brij en Boudewijn de Groot (vooral dit nummer dan ook) zo hoog in de noteringen. En Danny Vera in de top 5.... best een leuke zanger voor in de kroeg hoor maar een top 5 notering in de zogenaamde lijst der lijsten boven een Johnny Cash, Pearl Jam, Supertramp en tal van andere grootheden. Eh heel bijzonder. Oh ja en een politiek statement in diezelfde top 10: bah... da hoort nie
Ja, een zekere mate van opportunisme valt nooit te voorkomen. Danny Vera schijnt ook gehypet te zijn door de radio 2-DJ Rob Stenders. En maatschappijkritiek staat verder ook genoeg in de lijst, alleen dan vaak over onderwerpen waar weinig mensen tegen kunnen zijn (armoede, emancipatie, oorlog, vrede etc.)

jasper1991 schreef:
En maatschappijkritiek staat verder ook genoeg in de lijst, alleen dan vaak over onderwerpen waar weinig mensen tegen kunnen zijn (armoede, emancipatie, oorlog, vrede etc.)

Ik ben zelf wel tegen armoede en oorlog Maar het maakt wel verschil uit of op een nummer gestemd wordt als een statement, of zuiver omdat het een favoriet nummer is.

Een andere stemactie (niet politiek gemotiveerd) is ook succesvol geweest: Vlinder van Rowwen Heze, over Nicky Verstappen, staat op 421 na een oproep van Peter R. de Vries.

Poek schreef:
(quote)

Ik ben zelf wel tegen armoede en oorlog Maar het maakt wel verschil uit of op een nummer gestemd wordt als een statement, of zuiver omdat het een favoriet nummer is.

Een andere stemactie (niet politiek gemotiveerd) is ook succesvol geweest: Vlinder van Rowwen Heze, over Nicky Verstappen, staat op 421 na een oproep van Peter R. de Vries.
Vind zelf als iemand die opgegroeid is met Pokémon zo'n actie om Gotta Catch 'em All erin te krijgen wel geinig, dus dan ga ik ook niet zeuren over boeren. Ik vind dit een leukere manier om aandacht voor hun benarde positie te vragen dan snelwegen blokkeren met confederate flags.

Opvallende stijging voor Vincent van Don McLean. Zou het komen door de Untold Story van vorig jaar?

Naar 202, hoogste positie sinds 2004 en op een na hoogste positie ooit.
Don McLean - Vincent | Het verhaal achter het nummer | Top 2000: The Untold Stories - YouTube

jasper1991 schreef:
Maar naar mijn idee is Claudia de Breij toch wel een belangrijke exponent van de NPO-elite,
Vast, maar dat geldt evengoed voor een heleboel artiesten.

en als er meer gewone Nederlanders zouden stemmen, zou ik ook meer dance, hiphop, levenslied etc. verwachten.
Ik zette Claudia de Breij vooral af tegen culthelden als Spinvis en Bram Vermeulen. En dan denk ik dat de eerste een grotere fanschare heeft.

chevy93 schreef:
Opvallende stijging voor Vincent van Don McLean. Zou het komen door de Untold Story van vorig jaar?

Ik denk dat het eerder komt door Sophia Kruithof die het coverde in The Voice. Wat voor een versie

Voor de liefhebbers de bubbling under zoals gisteren te horen in One Night Stenders.
2001 Natalia Imbruglia - Torn
2002 Arctic Monkeys - Why'd you only call me when you're high
2003 Coldplay - The hardest part
2004 Norah Jones - Come away with me
2005 Shirley Bassey - This is my life
2006 Zager & Evans - In the year 2525
2007 Earth & Fire - Song of the marching children
2008 Michael Buble - It's a beautiful day
2009 Kraftwerk - The model
2010 Blof - Open je ogen
2011 Matt Simons - Catch and release
2012 Niall Horan - This town
2013 Al Green - Let's stay together
2014 Rolling Stones - Time waits for no one
2015 Eros Ramazotti - Se bastasse una canzone
2016 Frank Sinatra - Strangers in the night
2017 Post Malone - Circles
2018 Alanis Morissette - Thank U
2019 Normaal - De boer is troef
2020 Level 42 - Love games
2021 Roberta Flack - Killing me softly with his song
2022 Guus Meeuwis - Ik ook van jou
2023 Martin Garrix & Dua Lipa - Scared to be lonely
2024 Yazoo - Don't go
2025 Chicago - You're the inspiration
2026 2 Unlimited - No limit
2027 Abba - Summer night city
2028 Katy Perry - Roar
2029 The Script - For the first time
2030 Phil Lynott - Old town
2031 Rod Stewart - I don't wanna talk about it
2032 Roxy Music - Jealous guy

Gretz schreef:
(quote)

Ik denk dat het eerder komt door Sophia Kruithof die het coverde in The Voice. Wat voor een versie

(embed)
Dat vind ik wel wat vergezocht. Of denk je dat er meer nummers opeens stijgen als ze in The Voice geweest zijn?

Overigens technisch mooi gezongen, maar doet totaal geen recht aan het melancholische karakter van het origineel. Van dit soort covers staan er een paar dozijn op YouTube.

chevy93 schreef:
(quote)

(quote)
Ik zette Claudia de Breij vooral af tegen culthelden als Spinvis en Bram Vermeulen. En dan denk ik dat de eerste een grotere fanschare heeft.
Oké, maar dan weet ik niet meer wat je precies wilde zeggen met je bericht, want je maakt er een hoog-laagding van en dan is het toch weer dat Claudia de Breij simpelweg een grotere fanschare heeft. Dat laatste lijkt me inderdaad evident, en ze is ook meer van deze tijd dan Spinvis en Bram Vermeulen.

jasper1991 schreef:
en dan is het toch weer dat Claudia de Breij simpelweg een grotere fanschare heeft.
Maar niet binnen de highbrow society. Vandaar.

Wrathchild1
De boer is gewoon toch maar de kerel, niet Danny Vera ; die lijkt me meer een smooth operator.

Ook ea doorgespit en voor mijzelf ook gelet op pers favo artiesten en ondanks de logische verjonging van zo'n lijst valt me het lot van bepaalde veteranen me nog mee....oa Neil Young en Johnny Cash met nog een nieuwe entree
Geld ook voor CCR en die met 13 noteringen (niet bepaald in de laagste regionen) nog steeds stevig aanwezig is

Alleen voor Roxy Music best wel een mager resultaat... dat verdienen ze dus niet

Gretz schreef:
3x Normaal in de Top 100

4x bij de eerste 300 zelfs. Prachtig!

Gretz schreef:
Waarom is die draak van AC/DC zo enorm gestegen? 779 plaatsen :O

Wat mij betreft één van hun beste nummers. Hoor ik in ieder geval heel wat liever dan Thunderstruck of Highway to hell om er maar eens wat te noemen.

teus schreef:
en ondanks de logische verjonging van zo'n lijst valt me het lot van bepaalde veteranen me nog mee....

Inderdaad.

chevy93 schreef:
(quote)

(quote)

Bram Vermeulen een cultheld? I.t.t. De Steen heb ik Mag Ik Dan Bij Jou nog nooit op een uitvaart gehoord.

Ook wat luguber op een uitvaart.

Mag ik dan bij jou...

herman schreef:
(quote)

Bram Vermeulen een cultheld? I.t.t. De Steen heb ik Mag Ik Dan Bij Jou nog nooit op een uitvaart gehoord.

Maar dan wel de versie van Paul de Leeuw

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.