Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:53 uur
Dat Exit Music (For a Film) er direct in komt in het eerste jaar dat het op de keuzelijst staat geeft wel weer aan dat een band als The National het ook vrijwel zeker haalt als Radio 2 hen een nummertje in de voorselectie gunt. Bij Radiohead is er dan nog volop concurrentie van andere nummers.
EM komt vrijwel nooit op de radio, is echt een nummer voor de fans.
Ik schat zo in dat een ruime meerderheid van de luisteraars enkel op nummers uit de keuzelijst stemt. Makkelijker, sneller + het gevoel dat je met je stem maximaal bijdraagt aan de samenstelling van de uiteindelijke lijst.
EM komt vrijwel nooit op de radio, is echt een nummer voor de fans.
Ik schat zo in dat een ruime meerderheid van de luisteraars enkel op nummers uit de keuzelijst stemt. Makkelijker, sneller + het gevoel dat je met je stem maximaal bijdraagt aan de samenstelling van de uiteindelijke lijst.
0
5 Stairway to Heaven 4 Piano Man 3 Hotel California 2 Bohemian Rhapsody 1 Rollercoaster
0
ranboy schreef:
Dat is wel heel triest. Nether Lands was altijd de beste single in de top 2000, die ging er een paar jaar terug al uit, en nu ook de opvolger als beste single... De lijst wordt al een tijdje elk jaar minder sterk.
(quote)
Dat is wel heel triest. Nether Lands was altijd de beste single in de top 2000, die ging er een paar jaar terug al uit, en nu ook de opvolger als beste single... De lijst wordt al een tijdje elk jaar minder sterk.
Heb toch de indruk dat de mensen die op die nummers zouden stemmen langzaam zijn afgehaakt en zijn vervangen door mensen die die nummers wellicht niet eens kennen
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:55 uur
kaj_666 schreef:
Heb toch de indruk dat de mensen die op die nummers zouden stemmen langzaam zijn afgehaakt en zijn vervangen door mensen die die nummers wellicht niet eens kennen
Die afhakers gaan naar Radio 5, beetje bij beetje.(quote)
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:55 uur
Huh, in 2020 nog een DAB+ voor Bowie? 

1. Roller Coaster - Danny Vera (4)
2. Bohemian Rhapsody - Queen (1)
3. Hotel California - Eagles (2)
4. Piano Man - Billy Joel (3)
5. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (5)
6. Black - Pearl Jam (7)
7. Avond - Boudewijn de Groot (6)
8. Fix You - Coldplay (8)
9. Wish You Were Here – Pink Floyd (10)
10. Heroes - David Bowie (27)
2. Bohemian Rhapsody - Queen (1)
3. Hotel California - Eagles (2)
4. Piano Man - Billy Joel (3)
5. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (5)
6. Black - Pearl Jam (7)
7. Avond - Boudewijn de Groot (6)
8. Fix You - Coldplay (8)
9. Wish You Were Here – Pink Floyd (10)
10. Heroes - David Bowie (27)
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:56 uur
Scorpion_21 schreef:
Ik zou zeggen:
1. Queen - BohRhap
2. Danny Vera - RollerCoaster
3. Eagles - Hotel california
4. Pearl Jam - Black
5. Led Zeppelin - Stairway
6. Billy Joel - Piano Man
7. Coldplay - Fix You
8. Pink Floyd - Wish You Were Here
9. Boudewijn de Groot - Avond
10. David Bowie - Heroes
11. Di-rect - Soldier On
Wel erg jammer dat MacArthur park eruit is. Speciaal op gestemd nog.
Ik zou zeggen:
1. Queen - BohRhap
2. Danny Vera - RollerCoaster
3. Eagles - Hotel california
4. Pearl Jam - Black
5. Led Zeppelin - Stairway
6. Billy Joel - Piano Man
7. Coldplay - Fix You
8. Pink Floyd - Wish You Were Here
9. Boudewijn de Groot - Avond
10. David Bowie - Heroes
11. Di-rect - Soldier On
Wel erg jammer dat MacArthur park eruit is. Speciaal op gestemd nog.
Meeste top 10 plaatjes wel goed, sommigen in een andere volgorde
2
geplaatst: 7 december 2020, 17:57 uur
Live is Life komt ook binnen, lees ik in AD. Edit: was al gezegd, fanatieke club hier 
Leuke verrassing dat Heroes weer de top 10 haalt, verreweg mijn favoriete nummer bovenin de lijst. Danny Vera gun ik de nr 1 ook wel trouwens.
King Kunta had ik ook wel verwacht, daar al nieuws over?

Leuke verrassing dat Heroes weer de top 10 haalt, verreweg mijn favoriete nummer bovenin de lijst. Danny Vera gun ik de nr 1 ook wel trouwens.
0
geplaatst: 7 december 2020, 17:57 uur
EEN NUMMER UIT 2019 OP #1 IN DE LIJST DER LIJSTEN 
ROLLER COASTER
Ik gun Danny dit succes absoluut
(en persoonlijk gezien vind ik zijn moderne klassieker ook veel meer genietbaar dan BoRhap)

Ik gun Danny dit succes absoluut
(en persoonlijk gezien vind ik zijn moderne klassieker ook veel meer genietbaar dan BoRhap)
1
geplaatst: 7 december 2020, 17:58 uur
yeahyeahyeah schreef:
Niet dat ik weet. Zullen we denk ik over een paar dagen te weten komen, als die staatieindetop2000 site weer opengaat.King Kunta had ik ook wel verwacht, daar al nieuws over?
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:01 uur
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:05 uur
Dit is voor mij sowieso de mooiste dag in de historie van de hele Top 2000! 

1
Zack
geplaatst: 7 december 2020, 18:15 uur
Danny de Munk ? Wat een rommel i...de lijsten worden steeds slechter en het zijn er ook veel te veel. Mensen stemmen steefs meer op populariteit en minder op kwaliteit .
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:29 uur
Had eigenlijk zelf gehoopt dat deze klassieker weer terug zou keren in de top 10 maar helaas.

Verder hier nog mijn lijstje, met de asterik voor mijn vrije keuze.
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Ultravox - Vienna
The Rolling Stones - Brown Sugar
Supertramp - Fool's Overture
Billy Joel - Piano Man
Deep Purple - Child In Time
Rob de Nijs - Foto Van Vroeger
Frank Boeijen Groep - De Verzoening
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Queen - Somebody To Love
Fleetwood Mac - Everywhere
Fleetwood Mac - Sara
Dire Straits - Telegraph Road
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Beatles - Here Comes The Sun
Queen - Who Wants To Live Forever
Queen - Killer Queen
David Bowie - Heroes
U2 - Magnificent
David Bowie - Blackstar
David Bowie - Space Oddity
Editors - Papillon
Editors - Ton Of Love
White Lies - Farewell To The Fairground
Alphaville - Forever Young
Gary Puckett & The Union Gap - Young Girl*
Depeche Mode - Strangelove
Blof - Mooie Dag
De Dijk - Als Ze Er Niet Is
The Alan Parsons Project - Old And Wise
Pink Floyd - Wish You Were Here
Pearl Jam - Black
Billy Joel - Goodnight Saigon
Coldplay - Talk
Gerry & The Pacemakers - You'll Never Walk Alone
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 december 2020, 18:31 uur
Heeft kennelijk te maken met de helden in de zorg. Goed verhaal ook.
En een hilarische nummer 1. En dat in een jaar dat we misschien om vijf voor twaalf wel echt niks beters te doen hebben dan naar Radio 2 te luisteren.
En een hilarische nummer 1. En dat in een jaar dat we misschien om vijf voor twaalf wel echt niks beters te doen hebben dan naar Radio 2 te luisteren.
1
geplaatst: 7 december 2020, 18:34 uur
herman schreef:
Inmiddels alle stemlijsten hier bij elkaar opgeteld. Bohemian Rhapsody staat voorlopig op een gedeelde 202e plek bij ons.
Danny Vera's Rollercoaster (de nieuwe nummer 1 in de top 2000?) is bij ons nog helemaal niet genoemd, in tegenstelling tot 1186 andere nummers.
Inmiddels alle stemlijsten hier bij elkaar opgeteld. Bohemian Rhapsody staat voorlopig op een gedeelde 202e plek bij ons.
Danny Vera's Rollercoaster (de nieuwe nummer 1 in de top 2000?) is bij ons nog helemaal niet genoemd, in tegenstelling tot 1186 andere nummers.
Wie zijn dan toch die andere -tig stemmers die op Danny Vera hebben gestemd ? Zijn fanclub ? Zeeland ? (kan niet, ik ben een Zeeuw, ik weet van niks, zelfs het nummer zeer weinig gehoord). Alle fans van de Python uit de Efteling ? Wie ?
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:35 uur
Heroes is een fijne verrassing. By far mijn favoriet uit de top 10. En Danny Vera op 1 is leuk. Vanwege minder roest in de lijst en omdat het deze tijd vertegenwoordigd. En omdat ik hem het ook wel gun. Waar het over 5 jaar staat zien we dan wel weer, maar het zou me niet eens verbazen als het net zo'n vaste top 10 klant wordt als Avond.
1
geplaatst: 7 december 2020, 18:38 uur
meneer schreef:
Wie zijn dan toch die andere -tig stemmers die op Danny Vera hebben gestemd ? Zijn fanclub ? Zeeland ? (kan niet, ik ben een Zeeuw, ik weet van niks, zelfs het nummer zeer weinig gehoord). Alle fans van de Python uit de Efteling ? Wie ?
Een kennis hier uit de buurt heeft wel op hem gestemd. En ik ken nog wel wat mensen. Ik ken dan weer niemand die op de Eagles heeft gestemd en afgezien van mijn moeder en een tante ook niemand die op Queen heeft gestemd.
5
geplaatst: 7 december 2020, 18:41 uur
meneer schreef:
Alsof de stemmers hier representatief zijn. We zijn een stel nerds hier, niet de massa.
Mijn moeder onder andere. Het is een liedje dat massaal heel erg mooi gevonden wordt. Ik merk dat langs alle kanten.
1
geplaatst: 7 december 2020, 18:45 uur
Voor alle volledigheid, de volgende zaken werden tussen 17.00 en 18.00 genoemd op Radio 2:
Nieuw:
Radiohead - Exit Music (For a Film)
Re-Entry:
Opus - Live is Life
Pulp - Common People
Milow - You Don't Know
Dolly Dots - Love Me Just A Little Bit More
Exits:
Procol Harum - Homburg
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
The Beatles - Eight Days A Week
Richard Harris - McArthur Park
Hall & Oates hebben de lijst gehaald (onbekend welk nummer)
Duncan Laurence - Arcade (gestegen)
Iron Maiden - Run To The Hills (gelijke positie als vorig jaar)
Normaal - De Boer... (gezakt naar een 3-cijferige positie)
#2001: Toploader - Dancing in the Moonlight
Nieuw:
Radiohead - Exit Music (For a Film)
Re-Entry:
Opus - Live is Life
Pulp - Common People
Milow - You Don't Know
Dolly Dots - Love Me Just A Little Bit More
Exits:
Procol Harum - Homburg
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
The Beatles - Eight Days A Week
Richard Harris - McArthur Park
Hall & Oates hebben de lijst gehaald (onbekend welk nummer)
Duncan Laurence - Arcade (gestegen)
Iron Maiden - Run To The Hills (gelijke positie als vorig jaar)
Normaal - De Boer... (gezakt naar een 3-cijferige positie)
#2001: Toploader - Dancing in the Moonlight
0
geplaatst: 7 december 2020, 18:49 uur
starbright boy schreef:
Heroes is een fijne verrassing. By far mijn favoriet uit de top 10. En Danny Vera op 1 is leuk. Vanwege minder roest in de lijst en omdat het deze tijd vertegenwoordigd. En omdat ik hem het ook wel gun. Waar het over 5 jaar staat zien we dan wel weer, maar het zou me niet eens verbazen als het net zo'n vaste top 10 klant wordt als Avond.
Het zou goed kunnen dat Roller Coaster de komende jaren in de top 10 blijft staan. Toch zal het nieuwe er op een gegeven moment wel vanaf zijn. Ik denk niet dat we in 2021 Danny Vera weer op 1 zullen zien. Hoeft voor mij ook niet: het is een prima nummer, maar een plekje ergens tussen 300 en 400 was al voldoende eer.Heroes is een fijne verrassing. By far mijn favoriet uit de top 10. En Danny Vera op 1 is leuk. Vanwege minder roest in de lijst en omdat het deze tijd vertegenwoordigd. En omdat ik hem het ook wel gun. Waar het over 5 jaar staat zien we dan wel weer, maar het zou me niet eens verbazen als het net zo'n vaste top 10 klant wordt als Avond.
2
geplaatst: 7 december 2020, 18:49 uur
Zack schreef:
Danny de Munk ? Wat een rommel i...de lijsten worden steeds slechter en het zijn er ook veel te veel. Mensen stemmen steeds meer op populariteit en minder op kwaliteit .
Danny de Munk ? Wat een rommel i...de lijsten worden steeds slechter en het zijn er ook veel te veel. Mensen stemmen steeds meer op populariteit en minder op kwaliteit .
Mensen stemmen al vanaf het prille begin op de nummers die ze het mooiste vinden. Kwaliteit is niet te meten.
Je kan hoogstens zeggen dat het stempubliek met de tijd mee veranderd. Mensen die zijn opgegroeid in de vorige eeuw nemen in aantal af en er komen meer jongere stemmers bij.
Je haalt trouwens twee artiesten met de voornaam Danny door elkaar, dat je het even weet

2
geplaatst: 7 december 2020, 18:50 uur
Ik gun Danny het zeker maar Roller Coaster vind ik niet eens zijn beste nummer.
1
geplaatst: 7 december 2020, 18:50 uur
Dat nummer van Vera is overal wel heel geliefd, heb ik het idee. Lijkt me een blijvertje. Veel meer dan Avond i.i.g.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.