MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
titan (crew)
Dat was Ron Stoeltie, de muzieksamensteller van radio 2. Toch wel raar dan dat bijvoorbeeld One van Metallica in de top 2000 staat. En Nirvana kwam vorig jaar inderdaad binnen, op 105.

Omayyad schreef:
Volgens mij heb ik één van de Radio 2-pipo's eens een keer horen zeggen dat zijn zender nooit iets van Nirvana zal draaien...

Ik ben absoluut geen liefhebber van Nirvana, maar dat vind ik dan een heeeeele bekrompen visie.

Ik heb trouwens nog gestemd voor die Veronicalijst, dat is nog een slag erger...

Omayyad
titan schreef:
Dat was Ron Stoeltie, de muzieksamensteller van radio 2. Toch wel raar dan dat bijvoorbeeld One van Metallica in de top 2000 staat. En Nirvana kwam vorig jaar inderdaad binnen, op 105.

Ik denk dat ze weinig keus hebben... Ze zijn niet echt geloofwaardig wanneer ze beweren dat er niemand op die band gestemd heeft.

Omayyad
Lukas schreef:
Ik ben absoluut geen liefhebber van Nirvana, maar dat vind ik dan een heeeeele bekrompen visie.

Ik ben het 50% met jou eens...

Artiesten die in alle redelijkheid (niet te hard of te alternatief) toch niet in de lijst zouden misstaan:

- Radiohead
- The Smiths
- Jeff Buckley
- Love
- Tori Amos
- Echo & The Bunnymen
- Smashing Pumpkins
- Nick Drake
- King Crimson

Of artiesten die misschien met een of twee nummers worden gedoogd maar meer verdienen:
- The Cure
- Tom Waits
- Depeche Mode

Meer ontbrekende nummers hier

Grappig dat iedereen hier zo'n beetje met dezelfde "frustratie" zit, namelijk het feit dat het lijkt alsof radio 2 heel wat goede songs/nummers negeert.

Waarom dan niet zelf de Music Meter top tweeduizend organiseren, iedereen die intresse heeft plant in het eventueel nog te maken topic top 2000 "music meter".....oke te optimistisch....top 1000 "music meter" zijn persoonlijke top twaalf van muzieknummers (dat is dan een top tien plus twee "zelf toegevoegde" nummers)
Nr. 1 in het lijstje krijgt dan 12 punten, dat loopt af naar nr 12 die dan nog een punt krijgt.

Een ieder die mee wilt doen plaatst zijn lijstje dan in het boven voorgestelde topic. Even (understatement) rekenen, en je zet daarna de Music meter top 1000 in je I-pod of MP-3 speler, die we allemaal tegelijk op 1 december starten .

Voila, alles wat je wensen zou heeft de kans gekregen om in die lijst te komen.
Nog meer suggesties??? Ik doe wel mee hoor!

(indien de mod's en de admin's het een slecht idee vinden mogen ze mijn post natuurlijk subiet verwijderen!)

Ik vind het wel een goed idee hoor, maar ik denk dat de groep stemmers een beetje klein is... misschien maar 200 van de 10.000 gebruikers zijn hier regelmatig actief volgens mij

Lukas schreef:
maar ik denk dat de groep stemmers een beetje klein is... misschien maar 200 van de 10.000 gebruikers zijn hier regelmatig actief volgens mij

Ja, dat bedacht ik mij ook nadat ik het geplaatst had. En mischien beter een persoonlijke top 15, zodat je nu ook de platen kunt plaatsen die je bij een top 10 juist zou skippen.

En dan maar kijken hoe groot die top "..." zal worden (naja, met een top 250 zouden we toch tevreden moeten kunnen zijn )

Ik moet zeggen, ze hebben aardig naar titan geluisterd. Het overgrote deel van zijn suggesties staat op de keuzelijst. Volgend jaar allemaal mailen!

Toch blijft het af en toe raar. Er staat een nummer van Eels op de keuzelijst. Je raadt nooit welke...

Flower

Geweldig dat Pearl Jam er nu eindelijk in staat. En nog mooier Say Hello to Heaven van Temple of the Dog staat er zelfs in.

Tamelijk spectaculaire uitbreiding van de keuzelijst, al met al. Muse erop, wie had dat gedacht! Het is nog lang niet wat het wezen moet, maar de stap is bemoedigend.

Ruby1966
Er staan ook echt hele belachelijke dingen tussen, er is bijvoorbeeld een nummer toegevoegd van The Waterboys (eindelijk eens niet alleen The Whole of the Moon)..maar wat staat er dan: And a Band the Ear

Dat moet dus And a Bang on the Ear zijn.
Buiten dat er veel betere en mooiere nummers zijn van The Waterboys, is de titel dus gewoon fout!

Ruby1966
Ook grappig: John Cougar staat erin met Jack & Diane én John Mellencamp staat er ook in met Jack & Diane.
Laat dat nou dezelfde persoon zijn

Ruby1966 schreef:
Ook grappig: John Cougar staat erin met Jack & Diane én John Mellencamp staat er ook in met Jack & Diane.
Laat dat nou dezelfde persoon zijn

LOL

Begint nu eerder op een poplijst te lijken. Kane, Nickelback, Jamie Cullum, Beyonce??
Stone Temple Pilots wel en band die aan de wieg stonden van de grunge Alice in Chains en Soundgarden niet.
Maar er zitten natuurlijk ook uitstekende toevoegingen bij als Radiohead, Muse enz.

Ik ga volgend jaar ook is een lijst opsturen, er zit nog wat verbetering in de lijst.

Volgens mij hebben jullie dan niet goed gekeken vorig jaar. Toen zijn al deze nummers als tips van luisteraars toegevoegd. Weliswaar kwamen ze pas 2 weken na het openen van de stembus erbij in de lijst, maar toch.. volgens mij is er dit jaar helemaal niks bijgekomen.

De lijst is volgens mij wel verbeterd, ik zag althans er nummers tussen staan die er vorig jaar niet tussen stonden. Het is een stap vooruit, maar toch mis ik nog heel veel nummers. Voorbeelden die ik mis: ook maar iets van Tool, Metallica - Fade to Black of iets van Master of Puppets, ik zie slechts 1 nummer van Eels....
En dan zie ik wel dingen terug als The Spice Girls of Britney Spears, eendagsvliegen die naar mijn bescheiden mening toch allesbehalve een top 2000-plaatsje waardig zijn.

Tevens zijn sommige keuzes ook erg raar: van Pink Floyd kun je wel op The Turning Away of Is There Anybody Out There stemmen, maar niet op Sheep, High Hopes of Echoes
Verder zie ik dat er eindelijk eens een nummertje van Dream Theater (Another Day) tussenstaat. Gelukkig is dat dan ook (naar mijn bescheiden mening) meteen het meest waardeloze nummer van Dream Theater. Pull me Under zou een betere (en ook een logischere) keuze zijn geweest.

Geef mij de Arrow Rock 500 maar . Die vind ik over het algemeen toch een behoorlijk stukje interessanter dan de top 2000.

P.S. Misschien dat het aan mij ligt, maar ik krijg soms ook het gevoel dat de lijst beinvloedt wordt. Zo ook vorig jaar: Boudewijn de Groot op nummer 1. Waarom zie ik hem dan nooit terug op andere hoge plaatsen in andere tops? Niet logisch .

Het meest genante aan die keuzelijst vind ik overigens dat je voor Moving Pictures van Rush kan stemmen terwijl dat geeneens een nummer is, maar een album. Als je een keuzelijst maakt & nummers toevoegt, doe het dan in godsnaam goed & kijk na of de nummers werkelijk bestaan.

Er zitten inderdaad ook erg veel fouten in. Zo zou Metallica - One uit 1994 komen i.p.v. 1988 . Ik mis trouwens ook nog Astronomy Domine.

Over de arrow rock 500 gesproken, hij is bijzonder interessant dit jaar . Link: http://www.arrow.nl/rock/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=51&Itemid=104

Met name de nummer 87 is erg verrassend

Ruby1966
Ingestuurd:

1. Tim Buckley - Once I Was
2. Love - You Set the Scene
3. O.M.D. - Souvenir
4. Queensrÿche - Silent Lucidity
5. The Smiths - This Charming Man
6. Soft Cell - Torch
7. The Sound - Winning
8. The Verve - Bitter Sweet Symphony
9. David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
10. BAP - Kristallnach

eigen keuze: Echo & the Bunnymen - Killing Moon

Volgens mij, als ik het goed onthouden heb:

1. Crowded House - Four Seasons in One Day
2. The Smiths - This Charming Man
3. Radiohead - Exit Music (for a Film)
4. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card
5. Love - Alone Again or
6. Snowy White - Bird of Paradise
7. Pink Floyd - Time
8. Neil Young - Like a Hurricane
9. Talking Heads - Slippery People
10. Buoys - Give up Your Guns

Keuze:
Harmonium - Histoire Sans Paroles (kansloos )

Love - Alone Again Or
Van Morrison - The Way Young Lovers Do
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Tom Waits - Tom Traubert's Blues
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Pink Floyd - See Emily Play
Jacques Brel - Mijn Vlakke Land
The Doors - The End
Eminem - Stan
Talking Heads - Psycho Killer

zelf toegevoegd:
Nick Drake - River Man

Van wat ik me kan herinneren:

Love - Alone Again Or
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Clash - London Calling
Radiohead - Street Spirit
Radiohead - Paranoid Android
Pearl Jam - Black
Nick Drake - Northern Sky
Smiths - Bigmouth Strikes Again
Manic Street Preachers - If You Tolerate This..
Pogues - Fairytale of New York

Aantal platen hieruit zijn voornamelijk gekozen omdat ik denk dat ze een goede kans maken om erin te komen en er toch wel inhoren (Radiohead, Pearl Jam, Manics)..

Eigen keuze: Harmonium - Histoires sans Paroles

obsessed schreef:

Eigen keuze: Harmonium - Histoires sans Paroles

Nu Friek nog, dan komt ie er vanzelf wel eens in

hmm, mis ik soms iets aan dat hele Harmonium?

Waldo Jeffers schreef:
hmm, mis ik soms iets aan dat hele Harmonium?

Ja.

Lukas schreef:
(quote)

Ja.

ok, dat was nu wel een antwoord op m'n vraag, maar ik had meer onderbouwing, vergelijkbare bands, genre etc. verwacht

Histoire Sans Paroles is een meesterwerk van 17 minuten, dat begint en eindigt met een ongeëvenaarde fluitmelodie en in het tussenstuk boordevol spanning, virtuositeit en emotie met zich mee brengt. Het hele album is trouwens prima, maar dit is het meesterstuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.